תפריט עמוד

קנקון: המקומות והחוויות שלא כדאי להחמיץ

קנקון, ששוכנת על שפת הים הקריבי, היא עיר הנופש והמסיבות של מקסיקו, אבל יש בה הרבה יותר מזה – חופים מדהימים. אתרים ארכאולוגיים מרתקים, אתרי טבע מרגשים ואטרקציות לכל המשפחה. הנה כמה מהחוויות שלא כדאי להחמיץ בקנקון

קנקון  (Cancun) שוכנת בחופה המזרחי של מקסיקו, על רצועת חוף ארוכה בחצי האי יוקטן. זוהי עיר נופש בינלאומית, עם כארבעה מיליון תיירים מדי שנה, שמרבית כלכלתה נסמכת על תיירות וככזו, היא לא מציעה חוויה אותנטית  – בשביל זה תצטרכו להרחיק. יחד עם זאת, קנקון היא הרבה יותר מעיר נופש ומסיבות. בקרבת העיר תמצאו אתרי צלילה מרגשים, אתרי טבע יפים ואתרים ארכאולוגיים מרתקים וגם תוכלו לעסוק במגוון פעילויות מקפיצות אדרנלין.

חופים

החופים, או כפי שהם נקראים בספרדית – Playas – הם גולת הכותרת של החופשה בקנקון. החול הלבן והרך ומי הטורקיז הם אלה שהפכו את קנקון מלכתחילה ליעד נופש פופולרי. החוף הגדול והפופולרי ביותר בקנקון, ולדעת רבים גם היפה ביותר, הוא חוף דלפינס (Playa Delfines). השילוב של רצועת חוף לבנה רחבת ידיים, חניה חינמית, סככות קש וגולת הכותרת  – דולפינים שנצפים לעתים קרובות בקרבת החוף – הופך את החוף לפופולרי כל כך. חוף קטן ושקט יותר, האהוב במיוחד על המקומיים, הוא חוף קרקול (Playa Caracol), שנמצא בלב אזור המלונות ומציע חולה רך, מי טורקיז צלולים ושקטים שמתאימים במיוחד לשחייה והרבה מסעדות בקרבת מקום. באזור המלונות נמצא גם חוף מרלין (Playa Marlin), חוף חולי רחב ושקט, אשר מתאים במיוחד לפעילויות ספורט ימי. משפחות אוהבות במיוחד את חוף לנגוסטה (Playa Langosta), חוף ציורי ושקט עם מים רדודים ושקטים ומתקני משחקים לילדים.

פלאיה דלפינס, החוף הגדול והפופולרי ביותר בקנקון

פלאיה דלפינס, החוף הגדול והפופולרי ביותר בקנקון

לגונה ניצ'ופטה

בקרבת קנקון יש אתרי טבע רבים, אבל אם אתם רוצים ליהנות מהטבע בלי להתרחק מהעיר, הגיעו ללגונה ניצ'ופטה (Nichupté) הסמוכה לאזור המלונות. זוהי שמורת טבע טרופית המורכבת משבעה אגמים בגדלים שונים וצמחיית מנגרובים. מקום זה פופולרי לפעילויות כמו דייג, צפייה בציפורים וחתירה בקיאק או בקאנו.

אתרים ארכאולוגיים

בסביבת קנקון יש כמה אתרים ארכאולוגיים מרתקים שהותירו אחריהם בני המאיה, הגדול והחשוב מכולם הוא צ'יצ'ן איצ'ה (Chichén Itzá). אמנם תצטרכו לנסוע לכאן במשך כשלוש שעות, אבל תתוגמלו על כך בביקור באתר שהוקם על ידי המאיה לפני יותר מאלף שנים, המפורסם במיוחד בפירמידת אל קסטילו (El Castillo) , אחת מהפירמידות החשובות במקסיקו שמתנשאת לגובה 30 מ'. קרוב יותר לקנקון, בקרבת אזור המלונות, תמצאו אתרים ארכאולוגיים נוספים כמו חורבות אל ריי (Las Ruinas del Rey), מקבץ של 47 מבנים ובהם מקדשים וקברים שנבנו על ידי בני המאיה החל משנת 900 לספירה ואילך.

צ'יצ'ן איצ'ה, אתר המאיה המפורסם ביותר באזור קנקון

צ'יצ'ן איצ'ה, אתר המאיה המפורסם ביותר באזור קנקון

איסלה מוחרס

איסלה מוחרס (Isla Mujeres), הוא אי באורך שבעה ק"מ שממוקם כ-13 ק"מ מזרחית לקנקון (כחצי שעה במעבורת) ומהווה יום טיול אידאלי למי שמחפש שקט ושלווה. האי, שמשמעות שמו היא "אי הנשים", קיבל את שמו הודות לאיורי ופסלי הנשים שנמצאים בו עוד מתקופת המאיה הקדומה. הפעילות העיקרית באיסלה מוחרס היא בילוי בחופים היפים, עם החול הלבן ומי הטורקיז. בחוף הצפוני נמצאים החופים היפים ביותר ושם יש גם ריכוז גבוה של מסעדות, חנויות ומקומות בילוי. כדאי להגיע לנקודה הדרומית ביותר של האי, פונטה סור (Punta Sur). בנוסף לשרידי מקדש מאיה עתיק המוקדש לאלת הירח, יש כאן צוקים תלולים ונוף מרהיב למפרץ. אוהבי השנורקלינג ייהנו מאד באי שמציע עולם תת ימי עשיר, ובין אוגוסט לאוקטובר אפשר לראות צבי ים זעירים הבוקעים ועושים את דרכם אל החוף.

איסלה מוחרס. איזו מין שלווה

איסלה מוחרס. איזו מין שלווה

פעילויות אקסטרים

בקנקון אפשר לעסוק בגוון פעילויות אקסטרים מלהיבות, רבות מהן קשורות למים כמו צלילה ושנורקלינג (באיסלה מוחרס ובקוזומל יש שוניות אלמוגים מרהיבות), שייט בסירות מהירות בג'ונגל המנגרובים, מצנחי ים, אופנועי ים ועפיפוני ים. אחת מפעילויות המים החביבות על תיירים בקנקון היא שייט בסנוטות – בורות טבעיים עם מי תהום, חלקם הם למעשה מערות תת מימיות. כמה מהסנוטות הפופולריות באזור קנקון הן סנוטה אזול (Cenote Azul) שבה כמה בריכות עם מי טורקיז צלולים והסנוטה הגדולה (Gran Cenote), מצבור של מערות תת מימיות, מנהרות וסנוטות פתוחות עם הרבה צמחייה טרופית. פעילויות אקסטרים נוספות באזור הן גלישה באומגה בין העצים בג'ונגל, רכיבה על סוסים, טיולי טרקטורונים ועוד.

סנוטה אזול, אחת מהסנוטות היפות באזור קנקון

סנוטה אזול, אחת מהסנוטות היפות באזור קנקון

קנקון למשפחות

קנקו אמנם חביבה על צעירים חובבי מסיבות ועל זוגות בירח דבש, אבל יש לה המון מה להציע גם למשפחות (מלבד החופים, שהם כמעט מובן מאליו). אחת האטרקציות הבולטות למשפחות היא האקווריום האינטראקטיבי (Interactive Aquarium), שבו, לצד מיכלי ענק עם דגים בשלל צבעים, יש מגוון פעילויות מלהיבות  – בריכות ליטוף, שחייה עם דולפינים, האכלת כרישים ועוד. גם בדולפינריום של קנקון (Dolphinaris Cancún) אפשר לשחות עם דולפינים וכן לצפות במופעי דולפינים. אטרקציה נוספת החביבה על משפחות היא Ventura Park, פארק שעשועים ומים באזור המלונות של קנקון ובו מתקני שעשועים כמו רכבת הרים, אומגה, מגלשות מים, קרטינג, לייזר טאג ואטרקציות נוספות. האטרקציה המובילה בקנקון למשפחות היא Xcaret, מעין פארק מים טבעי עם נהרות תת קרקעיים שאפשר לשחות לאורכם בתוך מנהרות, מפרץ מקסים, אבובים, דולפינים שאפשר לשחות איתם, אקווריום, מופעי מוזיקה וריקודים מושקעים, אומגה ועוד.

Xcaret, פארק מים טבעי וגדוש באטרקציות | צילום: Leonard Zhukovsky

Xcaret, פארק מים טבעי וגדוש באטרקציות | צילום: Leonard Zhukovsky, שאטרסטוק

חיי לילה: קוקו בונגו

קנקון ידועה בחיי הלילה הסוערים שלה, עם שפע של מועדונים וברים. המועדון המפורסם ביותר בקנקון הוא קוקו בונגו (Coco Bongo) והוא הרבה יותר ממועדון לילה שגרתי. מלבד מוזיקה ואלכוהול שזורם כמים, המסיבות בקוקו בונגו כוללות הופעות אקרובטיקה, ריקודי קונגה, הופעות חיות, הקרנות וידאו, בועות סבון, קונפטי ועוד אלמנטים שתורמים לערב מלהיב ושמח. לא במקרה לא פשוט להשיג כרטיסים במקום ולרוב תצטרכו לרכוש את הכרטיסים (הלא זולים) מראש, בסוכנויות התיירות בעיר.

מופע אקרובטיקה בקוקו בונגו | צילום: Macca Sherifi, שאטרסטוק

מופע אקרובטיקה בקוקו בונגו | צילום: Macca Sherifi, שאטרסטוק

קניות

מעטים הם התיירים שמגיעים לקנקון, אבל למרות זאת חובבי השופינג ימצאו כמה מקומות מוצלחים לערוך בהם קניות. אחד מהם מהם הוא Plaza Las Americas קניון נחמד בדאון טאון של קנקון חנויות אופנה, ספורט, תכשיטים וקוסמטיקה, בתי קפה ומסעדות, רחבת מזון מהיר, קולנוע ואטרקציות לילדים. קניון נוסף הוא La Isla Shopping Village, קניון פתוח שממוקם באזור המלונות, על קו המים, ובו בוטיקים יוקרתיים, חנויות מזכרות, מסעדות ובתי קפה, קולנוע ומזרקות לילדים. כאן נמצא גם האקווריום האינטראקטיבי של קנקון. באזור המלונות נמצא גם שוק הפשפשים ההומה של קנקון שהוא מקום מצוין להצטייד בו במזכרות מהחופשה. חווית קניות אותנטית יותר מצפה לכם ב-Mercado 28, שוק הגדוש בעבודות יד, תכשיטים, כלי חרס, ביגוד מסורתי וגם מתחם מזון עם מסעדות מקומיות זולות ואותנטיות.

מפת קנקון:

מחול הקקאו, אגם אטיטלן, גואטמלה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות ממקסיקו

מבוא לנדודים 58: לצלול עם כרישים ומנטות
מבוא לנדודים 58: לצלול עם כרישים ומנטות

מקסיקו. לעת ערב יצאנו מנמל קאבו סן לוקאס בדרום באחה קליפורניה, אל האוקיינוס הפתוח, להפלגה ארוכה בת 28 שעות אל איי סוקורו, הנחשבים לאחד האתרים המובילים בעולם התת ימי. עלינו לספינת הצוללים 'נאוטילוס' יחד עם עוד שלושים צוללים ...

מבוא לנדודים 57: באחה קליפורניה – משפחתי וחיות אחרות
מבוא לנדודים 57: באחה קליפורניה – משפחתי וחיות אחרות

בסוף מאי כאשר העשב ברמת הגולן הצהיב והקוצים חידדו את להביהם, נסעתי עם ילדי הגדולים ענבל ונדב לצפון מקסיקו, אל דרום חצי האי באחה קליפורניה וחופי האוקיינוס השקט וים קורטז. בגיל צעיר התאהבתי בעולם התת ימי, שנירקלתי ובהמשך ...

מקסיקו: קולות החיים והמתים
מקסיקו: קולות החיים והמתים

המקסיקנים אומרים שיום המתים זו חגיגת החיים - סיומו של מחזור קיום וראשיתו של חדש, חילופי העונות, הצער על מה שהיה וחלף והפיאסטה של כל הדברים הטובים. בשביל להאמין בחיי נצח כל אחד צריך לחגוג פעם חגיגות יום ...