תפריט עמוד

חדש בישראל: אטרקציות ומסלולי טיול חדשים

במהלך השנה אנחנו מוצפים בחדשות מכל הסוגים, והסוג שאנחנו אוהבים במיוחד קשור למקומות חדשים שנפתחו - אטרקציות משפחתיות, אתרי טבע, מסלולי טיול, מתחמי לינה ואוכל. הנה כמה מקומות מבטיחים שנפתחו בשנה החולפת

בכל שנה נפתחות בישראל אטרקציות חדשות, מלונות ומתחמי אוכל ונחנכים מסלולי טיול חדשים. היבול בשנה האחרונה היה מרשים במיוחד, עם מוזיאון ואקווריום בקנה מידה בינלאומי, אתרי טבע חדשים, אטרקציות חדשות וכאלה שכבר קיימות זמן רב והשנה התחדשו ושודרגו. הנה כמה מהמקומות המעניינים שנפתחו בארץ במהלך השנה החולפת (המידע נכון לספטמבר 2018, תשרי תשע"ט).

עוד טיולים בישראל

אתרים ואטרקציות

מוזיאון הטבע, תל אביב

ב-2018 נחנך באוניברסיטת תל אביב מוזיאון הטבע הראשון בישראל. המוזיאון, שמוקדש למגוון הביולוגי בישראל ושוכן במבנה המזכיר את תיבת נח, מציג למעלה מחמישה וחצי מיליון פריטים, בהם עשרות אלפי פוחלצים. למעשה, המוזיאון מכיל את כל האוספים שהיו חבויים באוניברסיטת תל אביב במהלך השנים, והוא משמש גם כמרכז הלאומי לחקר המגוון הביולוגי עם חמשה מכוני מחקר ו-12 מעבדות. בשונה ממוזיאונים אחרים, ברבים מהמוצגים מותר לגעת (בזהירות!). בנוסף, יש פה המון מוצגים אינטראקטיביים והמוזיאון כולו מעודד חווית למידה. ביו היתר, אפשר להתרשם מפוחלץ של אלבטרוס שטעה בדרך והגיע לאילת, ביצי יען בנות כ-5,000 שנה, גולגולת של פיל אפריקאי, פוחלץ של הדוב האחרון בארץ ישראל שניצוד ב-1916 ועוד.
איפה? קלאוזנר 12, תל אביב, טלפון: 073-3802000, אתר אינטרנט

פוחלצים במוזיאון הטבע | צילום: איתי בנית

פוחלצים במוזיאון הטבע | צילום: איתי בנית

אקווריום ישראל, ירושלים

אטרקציה מלהיבה נוספת היא אקווריום ישראל בירושלים. האקווריום, הצמוד לגן החיות התנ"כי, הוא האקווריום היבשתי הראשון (והיחיד) במזרח התיכון, והוא מוקדש לסביבה הימית של ישראל  – הים התיכון, ים סוף, הכנרת וים המלח. באקווריום המעוצב והמושקע יש תצוגות של דגים, בהם דגי ליצן, זהרונים וטריגונים, סוסוני ים, תמנונים, מדוזות וכרישים.
איפה? דרך אהרן שולוב, ירושלים, במתחם גן החיות התנ”כי, טלפון: 073-3399003/4, אתר אינטרנט

אקווריום ישראל | צילום: יניב שאואר

תצוגת שונית האלמוגים של ים סוף באקווריום ישראל | צילום: יניב שאואר

שביל התפוזים, השרון

לאחר כמה שנים בהן היה סגור, פארק האטרקציות שביל התפוזים נפתח השנה מחדש, בשורה משמחת להורים ולילדים, שכן זהו אחד המקומות הנעימים מסוגו לבילוי משפחתי. הפארק שוכן בלב פרדס רחב ידיים ממזרח לחדרה, ויש בו אטרקציות מוצלחות, כמו מכוניות חשמליות, מסלולי בימבות לקטנטנים, רשתות טיפוס, חבלים וסולמות, נדנדות טרזן, מיני גולף ועוד. בקיץ פועלים במקום מתקנים רטובים, כמו קיאקים בתעלה בין העצים, מגדל עם רובי מים, ממטרות ושעשועי מים נוספים מעולם החקלאות. בחורף אפשר לקטוף תפוזים בפרדס הצמוד. הצל, הערסלים ופינות הזולה הופכים את שביל התפוזים לאופציה שפויה ורגועה גם להורים.
איפה? כביש 65 – עוקף חדרה, טלפון: 04-6070800, אתר אינטרנט

מסלול מכוניות בין עצי הפרדס בשביל התפוזים

מסלול מכוניות בין עצי הפרדס בשביל התפוזים

עוד כמה אטרקציות משפחתיות:

  • באתר החרמון נחנכה אטרקציה חדשה ומלהיבה – סקיי ריידר. זהו מתקן ישיבה מעגלי שממוקם בגובה ומדמה תחושה של ריחוף. המתקן מצטרף לאטרקציות אחרות בחרמון, כמו הרכבל, מגלשת הרים וגלישה באבובים, שמוכיחים כי זהו אתר נהדר גם לבילוי קיצי.
  • הכדור הפורח בגני יהושע בתל אביב, TLV Balloon, התחדש ברצפה שקופה, המאפשרת להציץ על העיר הנפרשת מתחת הרגליים.
  • בקניון אייס מול באילת נחנכו מתקנים חדשים בלונה פארק המקורה הגדול בארץ. בנוסף, האתר התחדש במשחק לייזר טאג – משחק אקשן קבוצתי של ירי ברובה לייזר.
  • בשמורת נחל מערות נחנך שביל רגליים יחפות. השביל אמנם קצרצר – אורכו 30 מטר בלבד – אבל ההליכה בו מהנה מאוד וכוללת מקטעים שונים העשויים מחומרים טבעיים כמו חול ים, בוץ, חצץ, חלוקים, שבבי עץ ועוד.
  • באגם מונפורט צפוי להיפתח פארק טרמפולינות חדש של I-JUMP, מתחם מקורה עם טרמפולינות, בריכת קוביות ספוג, קליעה לסל תוך קפיצה לטרמפולינות ואטרקציות נוספות, כולל מתחם קפיצות לגילאי 6-3.
אטרקציית ריחוף חדשה בחרמון | צילום: סטודיו גולן

אטרקציית ריחוף חדשה בחרמון | צילום: סטודיו גולן

טבע

פארק הוד השרון

פארקים עירוניים צצים חדשות לבקרים, ואחד המסקרנים שבהם נחנך בהוד השרון. פארק הוד השרון, המוכר גם בשם פארק אחו לח, נמצא במיקום מפתיע – בסמוך לאזור התעשייה בדרום הוד השרון. כאן נמצא גם נחל הדר, אחד מיובליו של הירקון שעבר שיקום וטיהור. הפארק משתרע על שטח של 1,400 דונם, כשגולת הכותרת שלו היא האגם המלאכותי. האגם, שבו מי קולחין ולכן אסור לרחוץ בו, הוא האגם האקולוגי הגדול בארץ, וסביבו יש שביל הליכה סלול, גשרי עץ ושלושה מסתורי צפרות. בהמשך יוזרמו המים המטוהרים לנחל המשוקם ומשם יזרמו עם תוואי הנחל בנתיב באורך 1.5 ק"מ שלאורכו מפלונים קטנים וצמחיית נחלים. מסביב לאגם יש מדשאות, שבילי הליכה וספסלים וארגז חול רחב ידיים. מעל הפארק מתנשא תל, המוכר לתושבי האזור כ"הר הזבל" משום ששימש כמזבלה של הוד השרון עד אמצע שנות התשעים. כדאי להשקיע את המאמץ ולטפס לראש התל, משם יש תצפית על כל האזור. אם הגעתם השכם בבוקר, תוכלו ליהנות מאחת זריחות היפות בשרון.

ערב מול האגם האקולוגי בפארק הוד השרון | צילום: יניב שאואר

פארק חושים, שמורת נחל שניר

שמורת נחל שניר, אשר מציעה מסלולי טיול מקסימים ורטובים לכל המשפחה, התחדשה השנה בפארק חושים. כמו פארקים דומים באירופה (למשל בשווייץ וביער השחור), הפארק בשמורת נחל שניר נועד ליצור חיבור לטבע, לאדמה ולמים, דרך החושים השונים. בפארק יש מסלול חווייתי באורך של חצי קילומטר, עם ארבעה מקטעים, שכל אחד מהם מייצג בעל חיים אחר שחי בשמורה – דרבן, לוטרה, דלק ושפן סלע. בכל מקטע מוצגות למבקרים משימות, חידות ופעילויות חושיות המאפשרות להכיר את עולם החי בשמורה, כמו זחילה במחילת הדרבן או השתופפות במבוך של שפן הסלע. כדי להעצים את החוויה והחיבור לטבע, מדובר מסלול רגליים יחפות – המבקרים הולכים יחפים על משטחים שונים, בהם בוץ, בולי עץ, פלגי מים, חלוקים, חצץ ועוד. אתר אינטרנט

הליכה ברגליים יחפות בפארק חושים בנחל שניר | צילום: יניב שאואר

הליכה ברגליים יחפות בפארק חושים בנחל שניר | צילום: יניב שאואר

שדרוג לנחל הקיבוצים בפארק המעיינות

נחל הקיבוצים אשר זורם בשטחו של פארק המעיינות שלמרגלות הגלבוע עבר ממש לאחרונה שדרוג שהופך את הטיול בו לנעים ובטוח יותר מתמיד. במסגרת השדרוג נחנכו גשרים מעל הנחל, מרפסות תצפית ושבילי הליכה וטיול. על מנת לשמור על האיזון האקולוגי בנחל, חלקים מסוימים בו סגורים לכניסת אנשים, אך באחרים ניתן לטבול ולשחות (המים עמוקים והכניסה למי שאינו יודע לשחות או מתחת לגיל 13 היא רק בליווי מבוגר אחראי).

מרפסת תצפית בנחל הקיבוצים

מרפסת תצפית בנחל הקיבוצים | צילום: אשחר בצר

טיולים

טיילת החומות, קיסריה

בשנה האחרונה נערכות עבודות שחזור ושיקום משמעותיות בנמל קיסריה. השלב הראשון של העבודות הסתיים בקיץ, עם פתיחת מקטע ראשון של טיילת החומות. חומות העיר העתיקה שוחזרו באופן יסודי והטיילת החדשה מאפשרת ללכת על החומות והביצורים, להציץ דרך חרכי הירי ולרדת אל החפיר. הטיילת עוברת בחלקים ניכרים מהחומה הדרומית והחומה המזרחית. אורכה בשלב זה הוא 300 מטר, בעתיד היא תתארך ותגיע עד לחוף האקוודוקט. בלילה הטיילת מוארת בתאורה מיוחדת, התורמת לאווירה הרומנטית, ובחגים השוק הצלבני קם לתחייה עם דוכנים והפעלות משפחתיות.
איפה? גן לאומי קיסריה, אתר אינטרנט

טיילת החומות באזור השוק הצלבני | צילום: רותם בר כהן

טיילת החומות באזור השוק הצלבני | צילום: רותם בר כהן

מסלולי רכב שטח ברכס בוקר

בשמורת הטבע מצוק צינים, המשתרעת בין שדה בוקר לשיבטה, נחנכו ארבעה מסלולים חדשים לרכבי שטח. המסלולים הם בדרגת קושי בינונית עד קשה מאוד, הם מתאימים לרכבי שטח עמידים ולנהגים מנוסים וכוללים אתגרים רבים, כמו מדרגות סלע, מעברים צרים ושבילים כבושים.

ברכס בוקר נחנכו מסלולי רכב שטח חדשים | צילום: גל ביסמוט, רשות הטבע והגנים

ברכס בוקר נחנכו מסלולי רכב שטח חדשים | צילום: גל ביסמוט, רשות הטבע והגנים

השמורה מציעה נופים מדבריים בתוליים, כרמים ובוסתנים ועולם חי וצומח עשיר. שימו לב שהשמורה נמצאת בתחומי שטח אש פעיל ולכן כל כניסה אליה מותנית באישור מתא"ם פיקוד דרום בטלפון 08-99029277.

לינה: קמפינג משודרג בחוף אכזיב

לא מעט מלונות ומתחמי אירוח נפתחו ברחבי הארץ בשנה האחרונה. אחד המקומות המסקרנים הוא מתחם קמפינג חדש שנפתח בחוף אכזיב, שיתוף פעולה בין טרק ים לפנחס וגסטון. המתחם מורכב משני אזורים, קמפינג וגלמפינג (צירוף של המילים גלאם וקמפינג), כלומר קמפינג משודרג. המיקום של המתחם החדש, בשמורת חוף אכזיב, אחת מרצועות החוף היפות בארץ, מבטיח שרחש הגלים ינעים לכם את שנתכם. אזור הקמפינג כולל אוהלים המתאימים ללינה של ארבעה עד חמישה אנשים, עם מזרני יחיד ונקודות חשמל. אוהלי הקנבס שבאזור הגלמפינג מאווררים ומרווחים ומתאימים לאירוח של עד שישה אנשים. כל אוהל ממוקם על בימת עץ משלו ויש בו מיטה זוגית ומיטת פוטון נפתחת, מיני בר, נקודת חשמל, מקלחון חיצוני ופינת ישיבה מול הים. בתוספת תשלום אפשר להוסיף מיזוג.

גלמפינג בחוף אכזיב. קמפינג למי שרוצה להתפנק | צילום: אמיר ירחי

גלמפינג בחוף אכזיב. קמפינג למי שרוצה להתפנק | צילום: אמיר ירחי

הנופשים נהנים מחוף רחצה מוכרז, חנייה מוסדרת, שמירה ואבטחה, שירותים ומלתחות, עמדת עזרה ראשונה, בר מסעדה (כשר), ומגוון של פעילויות ספורט ימי, כמו סירות טורנדו, סאפ, קיאקים ועוד. טלפון: 04-6574444, אתר אינטרנט

אוכל: שוק אוכל גלילי

בשנים האחרונות, בעולם וגם אצלנו, חל מעבר ממסעדות מסורתיות לשוקי אוכל ודוכנים של אוכל רחוב. היתרונות ברורים: אוכל טרי ואיכותי במחירים נוחים ובאווירה לא פורמלית. הטרנד הזה קיבל השנה חיזוק עם כמה תוספות חדשות. בגליל העליון נפתח אגמון מרקט, שוק אוכל מקורה סמוך לאגמון החולה. בשוק, המשתרע על שטח של 4,000 מ"ר, יש דגש על מוצרים וחומרי גלם מהצפון, כמו יינות של יקבים מקומיים, תבלינים וגבינות. במתחם תוכלו למצוא, בין השאר,  את בסטה ירושלמית, דוכן פיתות של השף אביב משה, דוכן שקשוקות לה שקשוק, דוכן שווארמה של אישתלה, עוגות ומתוקים של פטיסרי וונדרלנד, דוכן צ'ורוס ועוד. לצד הדוכנים יש גם כמה מסעדות, כמו ברוהאוס הגולן וגליאנו. השוק פתוח שבעה ימים בשבוע, מ-9:00 עד 21:00 (עד 16:00 בשישי), חלק מהדוכנים סגור בשבת. טלפון 04-8377770, אתר אינטרנט

דוכן הגבינות של בת הרים באגמון מרקט | צילום: רותם גולן

דוכן הגבינות של בת הרים באגמון מרקט | צילום: רותם גולן

גם תושבי גוש דן יכולים ליהנות ממתחם חדש של אוכל רחוב. קונטניירס, מתחם של מכולות מזון נפתח סמוך לתיאטרון היהלום במתחם הבורסה ברמת גן. המבקרים במתחם יגלו, בין השאר, כריכים מפרעצל ממאפיית שרויטמן, אוכל תאילנדי של שחף שבתאי ממסעדת ניטן תאי, פסטה של פיורי, דוכן המבורגרים ועוד. במתחם מתוכננות הופעות ומסיבות שאמורות למשוך לאזור ההומה בעובדים במשך היום גם את בלייני לילה.

בתמונה הפותחת: סקיי ריידר, אטרקציה חדשה באתר החרמון, צילום סטודיו גולן

מתחמי אירוח – המקומות הטובים בישראל

טיולים בישראל – המדריך המלא

גלמפינג בישראל

המידע בכתבה נכון לספטמבר 2018, תשרי תשע"ט

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

סופשבוע בשדה בוקר: גן עדן מדברי
סופשבוע בשדה בוקר: גן עדן מדברי

שדה בוקר ומדרשת בן גוריון מציעים כל מה שצריך לסופשבוע מדברי גדוש בנופים, טבע, הרפתקאות ואפילו קצת היסטוריה. הצעה לסופשבוע קצר עם תצפיות נוף, טיולים רגליים, טיםוס קירות, ספארי לילה, אוכל טוב והמון יעלים

טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים
טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים

החופשה הקולינרית "טעם מקומי" מתקיימת בסוף השבוע האחרון של כל חודש (ימי רביעי וחמישי). היא מתחילה בארוחת שף מופלאה בערב רביעי, ששמה על הבמה חומרי גלם של היצרנים המקומיים, בכל ארוחה במה ליצרן אחר, ולמחרת ממשיכה בבראנץ' עשיר ...

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו