תפריט עמוד

גלמפינג: האתרים הכי טובים בישראל

בשנתיים האחרונות צצו בארץ מתחמי גלמפינג כפטריות אחרי הגשם. אבל מה זה בכלל גלמפינג? למה הוא זוכה לפופולריות גוברת דווקא עכשיו? איפה כדאי לעשות גלמפינג בארץ ומה קורה בעולם? כל התשובות בפנים

השנתיים האחרונות, שאת רובן בילינו סגורים בבתים, חיזקו אצל רובנו את הצורך בחופשה בטבע, במרחב הפתוח, מול נוף מרחיב לב שיפצה על ארבע הקירות שהיוו את התפאורה של היום יום שלנו תקופה ארוכה כל כך. זה לא מפתיע שיותר ויותר אנשים ויתרו השנה על הלינה בבתי מלון וגילו מחדש את הקמפינג.

הקורונה היא לא הסיבה היחידה לפריחה של הקמפינג בשנים האחרונות. החיים בעיר, אורח החיים האינטנסיבי והריצה ממשימה למשימה, בלי להאט, מגבירים את הצורך בחזרה לטבע ולפשטות – בסופו של דבר, מיטה נוחה ומפוארת בין ארבע קירות, גם אם הם מעוצבים להפליא, לא מסבה אושר כמו ערב ליד המדורה תחת שמים זרועי כוכבים. בנוסף, הורים רבים מבקשים להעניק את מתנת השהות בטבע לילדיהם שמבלים את מרבית זמנם מול מסכים. קמפינג מאפשר זמן איכות משפחתי הרחק מכל הגירויים של היום יום.

לקריאה נוספת:
אתרי קמפינג בישראל
קמפינג – כל מה שצריך לקחת
קמפינג בחו"ל – המדריך המלא
קמפינג יוקרתי בעולם

קמפינג הוא התשובה למי שחשקה נפשו בחופשה בטבע, אבל קמפינג, אם להודות על האמת, לא מתאים לכל אחד. מגיע שלב בחיים שבו רובנו רוצים לישון על מיטה נוחה, מכוסים בשמיכה רכה ולא בשק שינה, שלא לדבר על מזג האוויר הישראלי שהופך את הלינה בחוץ לסיוט, כך שמזגן או לפחות מאוורר הם פריט נדרש.

מיטה נוחה בין ארבע קירות לא מסבה אושר כמו ערב ליד המדורה תחת שמים זרועי כוכבים | צילום: שאטרסטוק

מיטה נוחה בין ארבע קירות לא מסבה אושר כמו ערב ליד המדורה תחת שמים זרועי כוכבים | צילום: שאטרסטוק

בדיוק מהסיבות האלה טרנד הגלמפינג כובש את העולם בשנים האחרונות, וזוכה לפופולריות במיוחד מאז שהקורונה נכנסה לחיינו. בארץ צצו בשנים האחרונות מתחמי גלמפינג כפטריות אחרי הגשם. אבל מה זה בעצם גלמפינג? התשובה קצת מורכבת. המילה גלמפינג מורכבת משתי מילים – Glam ו-Camping,  אבל כל אחד מפרש את זה קצת אחרת. יש מתחמים בהם הדגש הוא על אוהלים מפנקים ומפוארים במיוחד, בעוד שאחרים מציעים אמנם קמפינג משודרג, אבל שמים דגש דווקא על המיקום, שחייב להיות יוצא דופן ולהציע קרבה בלתי אמצעית לטבע. בועז שר שלום, מאתר הגלמפינג "הרפתקה במדבר" בבאר מילכה, מעדיף את האפשרות השנייה. "גלמפינג בא לשרת משהו שחדר במלון לא יכול לשרת. במקום שבו אפשר להקים חדרי מלון או צימרים, אין שום סיבה לעשות גלמפינג. בסופו של דבר, אוהל הוא פחות נוח. השאלה שצריך לשאול היא: "למה אוהל?" עבור שר שלום ועבור רבים מחסידי הגלמפינג, התשובה ברורה  – גלמפינג צריך להיות הכי קרוב לטבע, במקום בו תנאי הטבע לא מאפשרים להקים מבני קבע, ולאפשר לאנשים להיות בטבע בתנאים הכי נוחים.

בילוי בגלמפינג קרוב לטבע, בארץ או בחו"ל, מאפשר זמן איכות משפחתי, הרחק מהמסכים | צילום: שאטרסטוק

למעשה, כרגע אין בארץ תקינה לגלמפינג, וכל אחד יכול לקרוא לאוהל עם מזרנים ושקעים לחשמל גלמפינג, גם אם הוא נמצא בחורשה מאחורי הבית. אתרי הגלמפינג בארץ פזורים במגוון לוקיישנים, במיקומים אטרקטיביים יותר ופחות, כאשר לעתים האוהלים מרוחקים זה מזה ולעתים הם מסודרים בצפיפות. חלק מהמתחמים שמים דגש על הקרבה לטבע, אחרים על התנאים והנוחות ויש גם כאלה שיתרונם בחבילה שכוללת מגוון חוויות ואטרקציות בלי לצאת מהמתחם.

אספנו בשבילכם כמה המלצות לאתרי גלמפינג בישראל, במגוון מיקומים, שכל אחד מהם מציע חוויה קצת אחרת. בנוסף לאתרים המוזכרים פה, יש אתרי גלמפינג פופ אפ – אתרי גלמפינג שמוקמים יש מאין במיקומים יוצאי דופן עבור אירועים מיוחדים לבקשת הלקוחות. אלו מתאימים במיוחד לקבוצות, למשל, אירועי חברות, חתונות אינטימיות או קבוצה של חברים שרוצים לחגוג יחד.

אתרי גלמפינג מומלצים מצפון לדרום:

כפר הנופש מעיין, מעיין ברוך

כפר הנופש מעיין שוכן באחד המיקומים הנחשקים בארץ, בלב ארץ פלגי מים, כאשר כמה פלגי מים עוברים ממש בלב המתחם. בכפר הנופש יש מתחם קמפינג ומתחם צימרים, ולאחרונה הוא התחדש גם במתחם גלמפינג, ובו תשעה אוהלים לבנים ממוזגים.  כל אוהל מותאם לזוג עם שלושה ילדים לכל היותר, ומאובזר במזרנים עם מצעים ומקרר. ליד כל אוהל יש פינת ישיבה שולחן קק"ל, ובמתחם המשותף יש פינת מנגלים, ברזיה לשטיפת כלים ושירותים ומקלחות.

אוהל גלמפינג בכפר הנופש מעיין. כל מה שצריך לחופשה קרוב לטבע | צילום: creaTV:

אוהל גלמפינג בכפר הנופש מעיין. כל מה שצריך לחופשה קרוב לטבע | צילום: creaTV:

יש אתרי גלמפינג מפוארים מזה, אבל האוהלים יפים, נעימים ומצויידים בכל מה שצריך לחופשה בטבע, ומלבד זאת, איפה עוד בארץ  תוכלו לטבול בנחל או בבריכת שכשוך במרחק כמה פסיעות מהאוהל הממוזג? בונוס נוסף של המקום הוא ההקפדה על השקט ועל הניקיון. המתחם מתוחזק היטב ובמקום לא מושמעת מוזיקה, כך שהאורחים יכולים ליהנות מהטבע ללא הפרעה. המתחם סמוך מאוד לגן הצפון של שפע המסעדות שבו, כך שאם אינכם מעוניינים לבשל, לא תצטרכו להרחיק.

כמה? 750 שקלים לאוהל (עד שני מבוגרים ושלושה ילדים) ביוני-אוגוסט.

מה בסביבה? קייקי הגושרים, שמורת נחל שניר, שמורת תל דן, חורשת טל, פארק דפנה, פארק הנהר הנעלם.

פרטים נוספים בטלפון 077-2717518 ובאתר האינטרנט

 

בין האוהלים, אוהלי הגלמפינג והצימרים של כפר הנופש מעיין עוברים פלגי מים שמזמינים לטבול בהם | צילום: creaTV

בין האוהלים, אוהלי הגלמפינג והצימרים של כפר הנופש מעיין עוברים פלגי מים שמזמינים לטבול בהם | צילום: creaTV

קמפינג בחברותא, מצוק עורבים

אל תתנו לשם קמפינג לבלבל אתכם. מתחם קמפינג בחברותא אמנם מציע את כל היתרונות של קמפינג, כמו קרבה לטבע, פינת מדורה ומחירים זולים יחסית, במיוחד כשמגיעים בקבוצה גדולה, אבל מדובר בחוויית אירוח מפנקת ומוקפדת עד אחרון הפרטים (כולל אלה שלא חשבתם עליהם). במתחם המטופח שליאור, הבעלים, מתעקש בצניעות לקרוא לו "קמפינג", יש שני אוהלי יורט מונגוליים רחבי ידיים, אשר כל אחד מהם יכול לארח עד 12 איש (מה שמבטיח המון מרחב אם אתם מגיעים בהרכב מצומצם יותר). שני האוהלים ממוזגים, מרוצפים ברצפת עץ ומאובזרים במזרנים (רכים או קשים לבחירתכם), מצעים ושמיכות. רק מגבות וכלי רחצה צריך להביא מהבית.

בכל אוהל יש מטבחון מאובזר להפליא, עם מיקרוגל, כיריים חשמליות, מקרר, כלי אוכל וכל מה שצריך לבישול. אפילו על מסחטת מיץ וכותש שום חשבו כאן. גם משחקים יש בתוך האוהל, והרבה מידע על טיולים ואטרקציות באזור. וכאלה יש בשפע – אחד היתרונות הבולטים של המתחם הוא מיקומו, לכל האטרקציות של צפון הגולן מחד ועמק החולה וארץ פלגי מים מאידך.

קמפינג בחברותא. אוהל מונגולי מאובזר בקפידה עם כל מה שצריך ללינת שטח מפנקת | צילום: ליאור לדרר

אוהל מונגולי מאובזר בקפידה עם כל מה שצריך ללינת שטח מפנקת | צילום: ליאור לדרר

במרחק שתי פסיעות מהאוהל יש שירותים ומקלחת פרטיים לכל אוהל והחשיבה על הפרטים הקטנים ניכרת גם כאן – יש המון מתלים לבגדים ומגבות ושרפרף קטן לילדים כדי שיוכלו להגיע לכיור. החצר מזמינה לשעות של בילוי משותף – יש בה שולחן הוקי, לוח חיצים, פינות אוכל וישיבה בין העצים, פינות זולה, ערסלים ופינת מדורה. בקיצור – כל מה שקבוצה גדולה או משפחה קטנה זקוקה לו בחופשה. המיקום של האוהלים בקצה היישוב מספק הרבה קרבה לטבע. ממש ממול תוכלו לראות סוסים רועים במרחב הפתוח, ולפעמים תראו גם חיות אחרות כמו תנים, שועלים ושפני סלע.

האוהלים המונגוליים שוכנים במתחם מטופח ומזמין | צילום: ליאור לדרר

האוהלים המונגוליים שוכנים במתחם מטופח ומזמין | צילום: ליאור לדרר

הבעלים, ליאור, עושה הכל בשביל להנעים לאורחים את החופשה (אך לא תרגישו בנוכחותו אם לא תזדקקו לה). בתוספת תשלום הוא ידאג עבורכם להמון פינוקים שישדרגו לכם את החופשה – מהארטיקים הטבעיים הנפלאים של Paletas שיחכו לכם במקפיא, דרך סיר לפויקה או ערכת סאג' עם כל מה שצריך להכנת פיתות טעימות ועד לארוחות בוקר שמגיעות לאוהל. מושלם לקבוצות ומשפחות שרוצות ליהנות מחופשה בחברותא, קרוב לטבע, בלי לוותר על כל הפינוקים.

כמה? 150 שקלים ללילה למבוגר ו-120 שקלים ללילה לילד, כאשר יש מינימום של 750 שקל ללילה באמצ"ש ו-900 שקל ללילה בסופ"ש.

מה בסביבה? נחל עורבים, הר בנטל, הפארק הוולקני בהר אביטל, אתרי קטיף דובדבנים, שמורת נחל חרמון, יער אודם.

קמפינג בחברותא גובל בטבע ומהחצר שלו תוכלו לראות סוסים רועים באחו | צילום: סימי שאואר

קמפינג בחברותא גובל בטבע ומהחצר שלו תוכלו לראות סוסים רועים באחו | צילום: סימי שאואר

ריזורט חוף אכזיב המחודש

רצועת החוף של אכזיב היא אחת מהיפות בארץ. לפני שנים אחדות הוקם בה אחד ממתחמי הגלמפינג הראשונים בארץ, בקו הראשון לים. בחודשים האחרונים המתחם שודרג וחודש והיום מדובר באחד ממתחמי הגלמפינג השווים בארץ. במתחם הים יש 29 אוהלי קנבס הממוקמים על במות עץ במרחק 100 מטר משפת המים. דבר לא מפריד ביניכם לבין הנוף, כך שתוכלו להשקיף על השקיעה (שהיא מהיפות בארץ) מהמיטה הזוגית שבתוך האוהל.

ריזורט חוף רכזיב המחודש שוכן על אחת מרצועות החוף היפות בארץ | צילום: אורן סונגו

ריזורט חוף אכזיב המחודש שוכן על אחת מרצועות החוף היפות בארץ | צילום: אורן סונגו

מלבד זאת, האוהלים ממוזגים (מזגן נייד) ומאובזרים גם בפוטון זוגי, פינת ישיבה מעוצבת, מיני בר, כריות ומצעים. חשבו כאן על הכל, כך שיש גם נקודת חשמל, Wi-Fi ואפילו מקלחת חוץ לשטיפת החול מהים (בנוסף למתחם משותף של מקלחות ושירותים שעל פי דיווחי האורחים הוא נקי ומתוחזק היטב). בחזית כל אוהל יש מרפסת עם פינת ישיבה ושולחן קק"ל, שם תוכלו לאכול את ארוחת הבוקר מול הים. יש גם מטבח משותף ובו עמדות ומנגל ומקררים. מתחם החורשה זהה בעיצובו ואבזורו למתחם הים, אך שוכן בחורשת איקליפטוס הצופה אל הים.

כדי שתוכלו להרגיש את אווירת הריזורט עד הסוף יש גם בר מסעדה על החוף, מתחם פוד טראקים ואפילו מתחם ספא שמשקיף, איך לא, לים. המתחם אידאלי לחופשה שלווה על החוף, אבל אם אתם רוצים קצת אקשן תמצאו במקום גם מגוון פעילויות ספורט ימי כמו מועדון גלישה ושייט בסירות טורנדו ופעילויות אקשן נוספות כמו רכיבת שטח על איזי ריידרים.
כמה? מתחם החורשה – החל מ-850 שקלים ללילה. מתחם הים – החל מ-1,200 שקלים ללילה. המחיר הוא לעד ארבעה אורחים באוהל, כל אורח נוסף ללא תשלום. ילדים עד גיל שלוש מתארחים ללא תשלום. המחירים בתוקף עד סוף יוני.

מה בסביבה? גן לאומי אכזיב, ראש הנקרה, מערת קשת, נחל כזיב

פרטים נוספים בטלפון: 04-6574444, 050-6825798 ובאתר האינטרנט

אוהל ספא שמשקיף לים בריזורט חוף אכזיב המחודש | צילום: אורן סונגו

אוהל ספא שמשקיף לים בריזורט חוף אכזיב המחודש | צילום: אורן סונגו

עין תאנה, גבעת יואב

זהו ללא ספק האתר הכי "גלאמי" ברשימה שלנו, זה שהכי מזכיר אתרי גלמפינג בחו"ל, גם אודות לרמת האבזור ולסטייל שמזכיר לודג' אפריקני, וגם בגלל הקרבה הבלתי אמצעית לטבע ולנוף. תחושת ההרפתקה מתחילה כבר בנסיעה בדרך העפר שמובילה למקום ועוברת בין שטחי המרעה בהם רועה עדר הכבשים של המשפחה, במה שנראה כאמצע שום מקום. כשממש מתקרבים אפשר לראות את ארבעת אוהלי הספארי החדשים אשר שוכנים בסמוך לערוץ נחל תאנה, ממש על שביל הגולן. כל אוהל מוגבה מעל הקרקע באמצעות משטח דק מרחף, ובזמן שתתנדנדו על הערסל הצמוד תוכלו להשקיף לא רק על ההרים שממול ועל פיסת כנרת, אלא גם על חיות הבר אשר פוקדות את הערוץ, בהן שועלים, שפני סלע וחזירי בר. מהזריחה ועד השקיעה תראו המון ציפורים בשמיים, ובלילה תירדמו לקול קרקור הצפרדעים.

אוהלי הספארי של עין תאנה. בתוך הטבע, מול הנוף | צילום: יותם בן צבי

אוהלי הספארי של עין תאנה. בתוך הטבע, מול הנוף | צילום: יותם בן צבי

על אף שהטבע נמצא ממש בחוץ, פנים האוהל לא מבייש מלון בוטיק מוקפד – רצפת פרקט, מיטה זוגית מזמינה ונוחה, ספה שנפתחת למיטה זוגית נוספת, מזגן, מאוורר תקרה וגם חדר רחצה מפנק שמהווה חלק בלתי נפרד מהאוהל, ובו שירותים, כיור ומקלחת עם ראש גשם. האוהל מרוהט ומאובזר בטוב טעם, עם פריטים שתשמחו לאמץ גם לבית, ובעלי המקום, נועה ויותם, חשבו על כל פרט קטן שיכול להנעים לכם את החופשה: ערכת עזרה ראשונה (כולל דוחה יתושים וג'ל אלוורה למקרה ששכחתם בבית), פינת קפה ותה מאובזרת, כולל עוגיות טעימות, חלב במקרר, תאורת לילה, ספרים ומגזינים, משחקים ואפילו תיבת הפתעות עם עפרונות צבעוניים, צבעי מים וזכוכית מגדלת שאפשר לחקור איתה את הטבע מסביב.  מטבח השדה המאובזר שנמצא מחוץ לאוהל כולל כירת גז, שולחן אוכל, כיור לשטיפת כלים וכלי בישול ואוכל. מחוץ לכל אוהל יש פינת מדורה, מוכנה כבר עם העצים ועם בולי עץ מסביב, עליהם תוכלו לשבת.

במתחם כולו ניכרת חשיבה אקולוגית – החשמל מגיע מאנרגיה מתחדשת, במקום פועלת מערכת למיחזור מים, התמרוקים במקלחת הם אקולוגיים (ומשובחים במיוחד) וכלים חד פעמיים הם מחוץ לתחום.

כמה? 1,000 שקלים ללילה לזוג, תוספת לאדם – 120 שקלים

מה בסביבה? שביל הגולן, עין קשתות, מצפה אופיר, קרן עין גב, עין פיק, עין איה, עין שוקו, שמורת גמלא, נחל הזאכי.

פרטים נוספים בטלפון 054-4784677, 050-8217554 ובאתר האינטרנט

פנים האוהל בעין תאנה מעוצב ומאובזר כמו חדר במלון בוטיק | צילום: יהודית זילברמן

פנים האוהל בעין תאנה מעוצב ומאובזר כמו חדר במלון בוטיק | צילום: יהודית ליברמן

קלמה רזורט, חוף חוקוק

מתחם קלמה רזורט נהנה ממיקום אידאלי על שפת האגם הלאומי שלנו, בחוף חוקוק, מרחק מטרים ספורים מקו המים. במתחם יש 11 אוהלים חדישים, עשרה מהם מתאימים ללינה של עד שישה נפשות ואחד מהם מתאים ללינה של עד שמונה אורחים. האוהלים של קלמה אמנם קרובים מאוד זה לזה, אבל הם מאובזרים עד אחרון הפרטים: הם ממוזגים, מאובזרים במקרר קטן ובמיטה זוגית המכוסה במצעים נעימים, (ניתן להוסיף עד ארבע מיטות יחיד), שטיחונים, פופים לרביצה, מדפים ומתלה לתליית בגדים. יש בהם שקעי הטענה לטלפונים, תאורה, מגבות, ואפילו תמרוקים וסלסלת פינוקים. לכל אוהל יש מרפסת פרטית. בנוסף, במתחם המשותף, יש פינות ישיבה, פינות זולה, ערסלים ונדנדות. במתחם המשותף יש גם שירותים ומקלחות נקיים ומוקפדים עם מים חמים.

ככה נראה האוהל בקלמה רזורט מבפנים, עם הרבה סטייל וחשיבה על הפרטים הקטנים | צילום: פרי מנדלבוים

ככה נראה האוהל בקלמה רזורט מבפנים, עם הרבה סטייל וחשיבה על הפרטים הקטנים | צילום: פרי מנדלבוים

הכי כיף – להתפנק במתחם הבריכה הצף בתוך המים, אשר סביבו מיטות רביצה אישיות ומשפחתיות וכסאות נוח, ולהתנדנד בנדנדה שבתוך המים. אם בכל זאת תרצו קצת אקשן, ניתן לעסוק במתחם במגוון פעילויות ספורט ימי כמו סירות לנהיגה עצמית, סאפ ואבובים. להשלמת החוויה, אפשר להזמין שיעורי יוגה, טיפולים ועיסויים ושף פרטי.

מה בסביבה? המפל הנסתר, כפר נחום, שמורת המג'רסה, נהר הירדן

כמה? שני לילות באמצ"ש ביוני – 1,500 שקלים למשפחה, לילה בסופ"ש/חגים/יולי-אוגוסט – 1,300 שקלים למשפחה

פרטים נוספים בטלפון: 050-5947505 ובאתר האינטרנט

קלמה רזורט. הכי כיף להירגע במתחם הבריכה הצפה על הכנרת | צילום: פרי מנדלבוים

קלמה רזורט. הכי כיף להירגע במתחם הבריכה הצפה על הכנרת | צילום: פרי מנדלבוים

לילה, עמק המעיינות

אתר הגלמפינג לילה, אשר נחנך בינואר 2022, הוא מופת של ניקיון, טיפוח והקפדה על הפרטים הקטנים, כאילו היה ממוקם בלב האלפים השוויצריים. במתחם הירוק והפורח יש 20 אוהלים הולנדיים שהובאו מהולנד יחד עם הריהוט, שכולל מיטה זוגית, מיטות קומותיים, שולחן אוכל, ספה וארון קטן. בחזית כל אוהל יש מרפסת עם פינות ישיבה. המקלחות והשירותים אמנם נמצאים בשני מתחמים משותפים, אבל אורית, מנהלת השיווק של תיירות ניר דוד, מספרת שנעשתה המון חשיבה על איך להפוך את המקלחות, שפעמים רבות הן נקודות התורפה של מקומות מסוג זה, לכמה שיותר נעימות ומזמינות. התוצאה – מקלחות מעוצבות, מאווררות ונעימות, כאשר תאי המקלחות והשירותים ממוספרים בהתאם למספרי האוהלים ולכל משפחה יש מקלחת ושירתים פרטיים עם מפתח.

האוהלים של לילה. מתחם מטופח למרגלות הגלבוע | צילום: אדריאן סבל

האוהלים של לילה. מתחם מטופח ומתוקתק למרגלות הגלבוע | צילום: אדריאן סבל

גם בנוגע לארוחות חשבו על הכל  – יש מטבח מרכזי גדול, מעוצב ומאובזר, ובו דלפקים גדולים, כל מה שצריך להכנת ארוחה ומקרר אישי לכל משפחה. מתחם החוץ מטופח מאוד, עם גנים יפים ומדשאות מתוחזקות היטב, ויש גם אזור של מתקני משחקים לילדים שנמצא בשלבי פיתוח. בשטח נפרד מהאוהלים יש אזור להדלקת מדורות ומנגלים, מספיק קרוב אבל גם מספיק רחוק כדי שהריח והעשן לא יפריעו. יש גם בוסתן גדול של עצי פרי צעירים.

גולת הכותרת היא המיקום של המתחם, שמאפשר נגישות מיידית לשפע של אטרקציות בלי להיכנס לרכב. גן גורו נמצא ממש בצמוד, והאורחים מקבלים כניסה מוזלת רב פעמית לכל ימי השהות. גם גן לאומי גן השלושה נמצא במרחק הליכה ויעזור לכם להתרענן מהחום (את זאת תוכלו לעשות גם בבריכת השחייה של הקיבוץ שהכניסה אליה בחינם לאורחי הגלמפינג). פארק המעיינות נמצא במרחק הליכה או נסיעה קצרצרה, וגם שם האורחים מקבלים הטבה על שכירת אופניים ורכבים חשמליים.

כמה? לילה באמצ"ש באוהל (עד 5 נפשות) – 1,000 שקלים, בסופ"ש – 1,200 שקלים. תוספת לאדם שישי באוהל (על מזרן) – 150 שקלים ללילה

מה בסביבה? גן לאומי גן השלושה (הסחנה), גן גורו, פארק המעיינות, נחל הקיבוצים, גן לאומי בית אלפא, הר הגלבוע

פרטים נוספים בטלפון 04-6488097 ובאתר האינטרנט

ככה נראים האוהלים של לילה מבפנים | צילום: אדריאן סבל

ככה נראים האוהלים של לילה מבפנים | צילום: אדריאן סבל

חווית הרוכבים, בית אורן

חוות הסוסים הוותיקה חווית הרוכבים שבצומת בית אורן בהר הכרמל, חידשה לאחרונה את מתחם הגלמפינג שלה, שהבונוס הגדול שלו הוא שירותים ומקלחת פרטיים לכל אוהל ושפע של אטרקציות שמאפשרות לא לצאת כלל מהמתחם במשך החופשה כולה. האירוח הוא על בסיס פנסיון מלא (במסעדת הבשרים הצמודה קאת בלו) וכולל מגוון אטרקציות הכלולות במחיר החבילה: טיול רכיבה על סוסים, סיור ברכבי שטח (תום קאר), ירי בחץ וקשת, משחק לייזר טאג, בריכה ומזרקות מים לילדים, כך שבאמת אין שום סיבה להניע את הרכב. כל אוהל ממוקם על דק עץ ומאובזר בשתי מיטות זוגיות, מיטת יחיד, מזגן, מקרר אישי ושקעי חשמל. יש מצעים ושמיכות ומחוץ לאוהל יש פינת ישיבה, ובצמוד לכל אוהל יש שירותים ומקלחת פרטיים.

חווית הרוכבים. רכיבה על סוסים כלולה בחוויה | צילום: מיכה בילקמן

חווית הרוכבים. רכיבה על סוסים כלולה בחוויה | צילום: מיכה בילקמן

מה בסביבה? שוויצריה הקטנה, נחל אורן, נחל כלח, שמורת נחל מערות, חי בר כרמל, מערת אצבע, פארק נשר, חיפה, זכרון יעקב, עין הוד, תל דור, חוף הבונים.

פרטים נוספים בטלפון *5644 או באתר האינטרנט

 

האוהלים של חווית הרוכבים ממוקמים על דק עת ולכל אוהל שירותים ומקלחת פרטיים

האוהלים של חווית הרוכבים ממוקמים על דק עץ ולכל אוהל יש שירותים ומקלחת פרטיים | צילום: טל גלאון

 

גלמפינג 420-, חוף קליה

אתר הגלמפינג 420- מתהדר בתואר הגלמפינג במקום הכי נמוך העולם. את הנמוך הזה לקחו שם למקום מאוד גבוה –  אוהלים ממוזגים, מעוצבים ומאובזרים בקפידה, מכולם ניתן לראות את ים המלח, את הרי מואב ואת הזריחות היפות בארץ. 12 האוהלים זהים זה לזה, ובכולם מיטה זוגית, מקרר קטן, פינת ישיבה, מקום אחסון, מצעים ומגבות ואפילו תמרוקים אקולוגיים. השירותים והמקלחות אמנם משותפים אך נקיים ומתוחזקים היטב. אם תרצו לבשל, במטבח השדה המשותף יחכו לכם מקרר, מקפיא, כיריים עם גז, תנור וכלי אוכל ובישול. יש גם סאג', סירי פויקה ופינת מדורה שסביבה פינות רביצה.
מהאוהלים של גלמפינג 420- אפשר לראות את הזריחות היפות בארץ | צילום: ברוריה קרני הדס

מהאוהלים של גלמפינג 420- אפשר לראות את הזריחות היפות בארץ | צילום: ברוריה קרני הדס

חוף ים המלח נמצא במרחק שתי דקות הליכה בלבד, אבל אם גם זה רחוק בשבילכם, יש במתחם שכשוכיות מרעננות ומוצלות מול הנוף. בחוף יש שני ברים בהם מוגשות גם ארוחות קלות (כולל ארוחת הבוקר הכלולה במחיר), והם משרתים גם את אורחי הגלמפינג.  כדי לשדרג את החופשה,תוכלו להזמין פינוקים שונים כמו בקבוק יין או טיפולי ספא.

כמה? 850 ש"ח ללילה לזוג באמצ"ש, 1150 ש"ח ללילה לזוג בסופ"ש, 250 ש"ח לכל ילד נוסף, 300 ש"ח לכל מבוגר נוסף.

מה בסביבה? חופי ים המלח (ובהם חוף קליה, חוף ביאנקיני וחוף נוה מדבר), גלריה 430-, שמורת עינות צוקים (עין פשחה), גן  לאומי קומראן.
האוהלים של גלמפינג 420-, מבט מבפנים | צילום: ברוריה קרני הדס

האוהלים של גלמפינג 420-, מבט מבפנים | צילום: ברוריה קרני הדס

בדולינה, עין גדי

אתר הגלמפינג בדולינה ממוקם באחת מנקודות הנוף היפות בארץ – מתחת לקיבוץ עין גדי, בסמוך לנחל ערוגות, מול הנוף מרחיב הלב של ים המלח והרי מואב. היעלים שמסתובבים חופשי הם חלק בלתי נפרד מהנוף. אוהלי הגלמפינג, אוהלי פעמון לבנים ומרווחים שיכולים לארח עד שמונה אורחים, ממוזגים במזגן עצמתי ומאובזרים במזרנים איכותיים, תאורה ושקעים לטעינה. בתשלום נוסף ניתן לקבל מצעים ושמיכות. במתחם יש מקלחות ושירותים נקיים עם מים חמים ומטבח משותף.

בדולינה. ככה זה נראה מבפנים | צילום: שני משה

בדולינה. ככה זה נראה מבפנים | צילום: שני משה

גולת הכותרת (מלבד הנוף, כמובן) היא המרחב המשותף שכולל פינות ישיבה ופינות זולה נעימות, מבחר משחקים, שולחן סנוקר, שולחן פינג פונג ובר שמציע גם ארוחות קלות, כך שאפשר לבלות במתחם שעות נעימות ורגועות מול הנוף. בנוסף, ספרינקלרים שמשפריצים מים מצננים את האורחים גם מחוץ לאוהל הממוזג.

מה בסביבה? נחל ערוגות, הגן הבוטני בקיבוץ עין גדי, נחל דוד, בית הכנסת העתיק בקיבוץ עין גדי, מצדה, חופי ים המלח.

פרטים נוספים בטלפון 052-3313113 ובאתר האינטרנט

בדולינה. נוף לים המלח ויעלים שמסתובבים חופשי | צילום: שני משה

בדולינה. נוף לים המלח ויעלים שמסתובבים חופשי | צילום: שני משה

הרפתקה במדבר, באר מילכה

מבין כל מתחמי הגלמפינג שהוזכרו כאן, מתחם הרפתקה במדבר נמצא הכי קרוב לטבע, או אולי מדויק יותר לומר שהוא נמצא ממש בתוך הטבע. המתחם ממוקם במעין עמק קטן התחום בדיונות בבאר מילכה, בפתחת ניצנה, מהמקומות שעבורם המציאו את הביטוי "סוף העולם שמאלה". זהו גם המתחם האקולוגי ביותר – המשמעות של המיקום בתוך שמורת טבע היא שאין כלל תשתיות, כמו חיבור למים, חשמל או ביוב. כל אלה, תתפלאו, לא פוגעים כלל בחוויה של המתארחים (ואולי להיפך) – אז אמנם אין מזגן (באופן מפתיע נעים שם בשעות אחר הצהריים והערב, גם בקיץ), אבל יש תאורה סולארית נעימה בשעות הערב, שירותי קומפוסט מוקפדים ומפתיעים בניקיונם ושפע של מים זורמים, חמים וקרים, המנויידים למקום (המקלחות, המחופות בדקלים ומציעות רחצה תחת שמים זרועי כוכבים, הן חוויה בפני עצמה).

הרפתקה במדבר. בלב הדיונות, הכי קרוב לטבע | צילום: בר שלגי

הרפתקה במדבר. בלב הדיונות, הכי קרוב לטבע | צילום: בר שלגי

למרות המיקום בלב החולות, התחושה במקום היא של מלון בוטיק המוקפד עד אחרון הפרטים בו האורחים לא צריכים לדאוג לדבר. אוהלי הקנבס הלבנים מאובזרים במיטה זוגית, מזרנים לילדים, מאווררים, שקעים להטענת הטלפון, גופי תאורה סולאריים, מצעים, שמיכות פוך ומגבות, וגם סלסלה עם פירות יבשים וסבונים טבעיים של שירת המדבר. המתחם המשותף כולל פינות זולה ופינות ישיבה מוצלות, כסאות נוח שאפשר להתרווח עליהם בערב ליד המדורה ולהשקיף על הכוכבים ומשחקים שמנעימים את זמנם של האורחים. כמו במלון בוטיק, הצוות הידידותי עוזר בכל מה שצריך – מהקפצה מהחניה לדיונה למי שאין לו רכב ארבע על ארבע ועד להדלקת מדורה פרטית ליד האוהל. למרגלות הדיונה פזורים גלשנים המיועדים לגלישת חולות ומאפשרים גלישה ללא הגבלה, תענוג שבהחלט לא שמור לילדים בלבד.  האירוח כולל גם ארוחת בוקר עשירה וארוחת ערב של תבשילי קדרה שניר, השף של המקום, מכין בפויקה על המדורה. במתחם ובסביבה מוצעות פעילויות בתשלום נוסף, כמו ספארי זוחלים לילי, תצפית כוכבים עם טלסקופ מיוחד, טיולי ג'יפים ועוד.

כמה? לילה לזוג על בסיס חצי פנסיון – 2,000 שקלים, כל אדם נוסף באוהל – 300 שקלים. ילדים מתחת לגיל 3 מתארחים ללא תשלום.

מה בסביבה? חמוקי ניצנה, תל ניצנה, מערת ניצנה, גן לאומי שבטה, מוזיאון חדר הפלאות, חוות שירת המדבר, נסיעה נופית בכביש 10 (פתוח בחלק מהחגים ופעם בחודש).

פרטים נוספים: בטלפון 054-5755911 ובאתר האינטרנט

הרפתקה במדבר. פנים האוהל מוקפד עד אחרון הפרטים

הרפתקה במדבר. פנים האוהל מוקפד עד אחרון הפרטים | צילום: בועז שר שלום

גלמפינג חוות האלפקות, מצפה רמון

מי לא מכיר את חוות האלפקות? החווה הוותיקה המרוחקת דקות נסיעה ספורות ממצפה רמון ומשמשת בית לעדר של אלפקות ולאמות (לצד בעלי חיים נוספים), מציעה גם מגוון אפשרויות לינה שמאפשרות קרבה בלתי אמצעית לחיות החווה. אחת החדשות שבהן היא מתחם הגלמפינג, אשר כולל עשרה אוהלים שמתאימים ללינה של עד ארבעה אורחים. כל האוהלים מרוצפים ברצפת עץ, ממוזגים ומאובזרים במיטות, מזרנים וספות, שקעי חשמל ואפילו עציצים שמקנים תחושה ביתית. יש מצעים, שמיכות ומגבות כך שאין צורך להביא כלום מהבית. במתחם המשותף יש שירותים ומקלחות עם מים חמים, אוהל מטבח המאובזר במקררים, מקפיאים, תנורים וכלי בישול והרבה פינות ישיבה ופינות מדורה. יש גם קיוסק בו אפשר להתפנק עם שתייה קרה וחמה, גלידות, בירות ויינות בוטיק. המפגש האינטימי עם האלפקות והלאמות הוא כמובן הדובדבן שבקצפת. מלבד זאת, אורחי המתחם זכאים להנחות משמעותיות בפעילויות של המתחם כמו רכיבה על סוסים, ירי בחץ וקשת ואפילו פיקניק עם לאמה פרטית.

כמה? לילה לזוג באמצ"ש – 700 שקלים ללילה (900 שקלים בסופ"ש וביולי-אוגוסט), אדם נוסף באוהל – 140 שקלים ללילה. ילדים מתחת לגיל 4 מתארחים ללא תשלום.

מה בסביבה? מכתש רמון, מרכז המבקרים מכתש רמון, חי רמון, פארק הפסלים, טיילת אלברט כץ, רובע דרכי הבשמים.

פרטים נוספים בטלפון 08-6588047 או באתר האינטרנט

חוות האלפקות. אוהלים מעוצבים עם ריצוף עץ ומיטות במרחק יריקה מהאלפקות | צילום: תאיר מלכה

חוות האלפקות. אוהלים מעוצבים עם ריצוף עץ ומיטות במרחק יריקה מהאלפקות | צילום: תאיר מלכה

מה קורה בעולם?

תחום הגלמפינג בעולם הרבה יותר ותיק והרבה יותר מפותח. בעולם לא נצמדים להגדרה של אוהל ויש דרכים רבות לחוות גלמפינג, למשל, בבית על עץ או על רפסודה שצפה בלב אגם – העיקר ליהנות מחוויה של נוחות בלב הטבע הפראי. גם מפלס האבזור והפינוקים באתרי הגלמפינג בעולם גבוה בהרבה מהמקובל בארץ, לעתים על גבול המוגזם. קבלו הצצה לכמה אתרי גלמפינג נוצצים במיוחד שמשלבים בין לינה יוקרתית לקרבה בלתי אמצעית לטבע:

Longitude 131 נמצא בלב האאוטבק האוסטרלי ומשקיף על אחד המונומנטים הטבעיים המפורסמים בעולם – אולורו. כל אוהל משתרע על שטח של 63 מ"ר, ומצוייד בחלון זכוכית ענק שמאפשר תצפית ישירה על אולורו גם מהמיטה הזוגית. בנוסף, יש בכל אוהל שירותים פרטיים ומקלחת גשם פרטית, בר ומרפסת עם מיטות שיזוף. מחיר האירוח כולל ארוחות גורמה, אלכוהול חופשי וסיורים מיוחדים כמו סיורי זריחה ושקיעה.

כן, זה אוהל. והוא מציע תצפית ישירה על אולורו מהמיטה | צילום: באדיבות Longitude 131. אפשר לראות את אולורו מכל פינה | צילום: באדיבות Longitude 131°

כן, זה אוהל. והוא מציע תצפית ישירה על אולורו מהמיטה | צילום: באדיבות Longitude 131

Clayoquot Wilderness Resort מציע 25 אוהלי קנבאס בפארק הלאומי פסיפיק רים בקנדה, על גדת נהר שוצף בלב יער גשם בתולי, בסמוך לים, באזור מבודד הנגיש רק באמצעות מטוס ימי. כל האוהלים מצוידים במקלחת ושירותים פרטיים (מחוץ לאוהל או במרחק צעדים ספורים), מיטות נוחות להפליא ומרפסת שמשקיפה לנוף. עוד במתחם: מסעדת גורמה, מרתף יינות, מתחם ספא עם הוט טאב, סאונה ותפריט טיפולים מפנק וחוויות מרגשות כמו טיפוס סלעים, טרקים וצפייה בדובים ולוויתנים.

האוהלים של Clayoquot Wilderness Resort ממוקמים בלב הטבע הפראי ומציעים כל פינוק אפשרי | צילום: באדיבות Clayoquot Wilderness Lodge

האוהלים של Clayoquot Wilderness Resort ממוקמים בלב הטבע הפראי ומציעים כל פינוק אפשרי | צילום: באדיבות Clayoquot Wilderness Lodge

FOUR SEASONS TENTED CAMP GOLDEN TRIANGLE הוא אחד ממתחמי הגלמפינג הוותיקים והמפוארים בעולם. הוא שוכן בלב ג'ונגל במשולש הזהב בצפון תאילנד וכולל 15 אוהלים עצומים בגודלם המרוצפים ברצפת עץ ומאובזרים בשלל פינוקים כמו מיטת אפריון, אמבט נחושת וג'קוזי על הדק החיצוני. הלינה במקום כוללת שלוש ארוחות ביום, אלכוהול והרפתקאות כמו טרקים בג'ונגל, מפגש עם פילים ומפגש עם השבטים המקומיים.

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו

מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון
מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון

רונן רז חונה על הכרמל הגשום והסוער, ומרגיש בבית. הוא מזדהה עם הקדמונים הפרהיסטוריים שאהבו לחיות בהר ובחוף הכרמל, אשר להם שפע מכל טוב - אדמה פוריה וגשם רב שהניבו צמחי מאכל, פירות ופטריות, יערות שהזינו את האש, ...

עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר
עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר

מבין ארבעת הכפרים הדרוזיים בגולן, עין קנייא הוא הפחות מוכר. יואב יעקובי ממליץ לא לוותר, ולהתרשם מזרימת נחל סער (בחורף), מהטראסות החקלאיות (בזמן הפריחה), מהגראפיטי הצבעוניים ופסלי האבן, ומהאתרים הרבים סביב הכפר. בתכנון בקרוב: שביל המעיינות, בין התצפיות ...