תפריט עמוד

בתי קפה מומלצים באזורי טיול

לא רק בעיר אפשר ליהנות מקפה טוב או מארוחת בוקר מצוינת. בלב השדות, ליד הים, על גבעה המשקיפה על הנוף, לצד נחל - באזורי טיול ברחבי הארץ יש כמה בתי קפה נהדרים. לפניכם המומלצים של מסע אחר אונליין לעצירת קפה וארוחה קלה לפני הטיול או במהלכו

לפעמים, בדרך לטיול או בחזרה, אנחנו ממש חייבים הפסקה להתרעננות. לא ארוחה כבדה, אלא משהו קל, אפילו רק קפה טוב או שייק מרענן. אם פעם היינו צריכים להסתפק בקפה דלוח וכריך ארוז בתחנת הדלק, הרי שההיצע גדל פלאים בשנים האחרונות והיום פזורים ברחבי הארץ בתי קפה מצוינים, חלקם מצויים לצידי הדרכים הראשיות וטובים להפסקת התרעננות, אחרים נמצאים באזורי טיול פופולריים ואפשר לקפוץ אליהם כשנמצאים בצימר ורוצים ארוחה טובה או בילוי של ערב.

הנה המומלצים של מסע אחר אונליין לעצירת קפה וארוחה קלה במהלך הטיול. הסבר קטן לגבי הדירוג שלנו: כל המקומות המופיעים כאן טובים מאוד, חלקם מצוינים, הדירוג שמופיע לאחר כל סקירה מתייחס לכמה היבטים, בהם אווירה, עיצוב, רמת האוכל, המגוון והמחירים.  

לפעמים כל מה שצריך באמצע הטיול זה קפה טוב ומשהו קטן ליד | צילום: שאטרסטוק

קוקיה, דפנה
קוקיה הוא אחד מבתי הקפה הפופולריים בצפון בשנים האחרונות, ובצדק. יש פה שילוב של אווירה כפרית נעימה, לה תורמות המדשאות הירוקות של קיבוץ דפנה, ביחד עם שיק עירוני ואוכל משובח. כל אלה הופכים אותו למקום מועדף לעצירה בו לארוחה או לקפה בדרך לנחלי הצפון שנמצאים במרחק קצרצר מכאן. אפשר לשבת בפנים, בבית הקפה מעוצב בסגנון נקי ורגוע עם הרבה לבן בעיניים, או בחוץ על דק עץ מוקף בירוק. התפריט חלבי, עם ארוחות בוקר, פסטות ומגוון גדול של סלטים יצירתיים, בהם סלט פטוש, סלט טונה אדומה וסלט חלומי עם פטריות מוקפצות. יש גם מבחר גדול של מנות טבעוניות, כמו פאי רועים טבעוני, סינייה ירקות או המבורגר מאש. אוהבי המתוק ייהנו מוויטרינה גדושה בקינוחים מפתים – טארטים, עוגות מוס, פבלובה ועוד.
איפה? קיבוץ דפנה, טלפון: 04-6945800
דירוג מסע אחר: ♦ ♦ ♦ ♦ ♦


ויטרינת הקינוחים שקשה לעמוד בפניה של קפה קוקיה                              

ג'עוני, ראש פינה
קפה ג'עוני מהווה, מאז פתיחתו ב-1996, את אחת העצירות האהובות על מטיילים. הוא שוכן במבנה אבן עתיק ומלא אווירה ששימש בעבר כבית המנוע של מפעל המשי של ראש פינה ובהמשך כבית הדואר של המושבה. במקום יש שלושה חדרים מקסימים וחצר נהדרת המוצלת בעצי איקליפטוס. לאחרונה המקום הפך לכשר ומציע תפריט חלבי, עם פסטות, סלטים, דגים, כמה סוגי שקשוקה והיצע גדול של מנות טבעוניות, כמו ארטישוק א לה רומנה, קבב חצילים והמבורגר מעדשים שחורות עם פטריות ובצל. בזמן ההמתנה לאוכל אפשר לאתגר את המוח במשחק חשיבה מתוך המגוון הגדול שבמקום.
איפה? דוד שו"ב 30, ראש פינה, טלפון: 04-6931881
דירוג מסע אחר:  ♦ ♦ ♦ ♦


קפה ג'עוני. שומר על הפופולריות כבר שנים רבות

מקום יפה לקפה, כחל
כל מי שנוסע על כביש 90 לכיוון ראש פינה לא יכול לפספס את השלט "מקום יפה לקפה", והשם הפשוט הזה בהחלט הולם את המקום, הממוקם בנקודת תצפית נהדרת מעל הכנרת, עם חלונות גדולים שמכניסים את הנוף פנימה ומרפסת שמשקיפה על האגם. בית הקפה עצמו חביב למדי, בלי בשורות גדולות בתפריט (כריכים, קישים, מרקים וכמובן קפה), אבל הנוף בהחלט מצדיק את העצירה לקפה דווקא פה.
איפה? כחל, טלפון: 04-6801276
דירוג מסע אחר: ♦ ♦ ♦ 

מועדון ארוחת בוקר, שבי ציון
מושב שבי ציון עם חוף הים המקסים שלו הפך בשנים האחרונות למעצמת צימרים, ולכן התבקש לפתוח פה בית קפה שמתמקד בארוחה החשובה ביום ומגיש אותה, לטובת המאחרים לקום, עד השעה 16:00. כפי שהשם מעיד, יש כאן מגוון גדול מאוד של ארוחות בוקר, מארוחות סטנדרטיות ועד ארוחות לא שגרתיות. אפשר למצוא כאן, בין היתר, את ארוחת מזרח תיכון חדש – מחבת של ירקות (ארטישוק, חציל, זוקיני ועגבנייה) אפויים בתנור עם טחינה ועם ביצה רכה ומוגשים עם סלט ולחמניות, או ארוחת בוקר קטלונית של ביצי עין, תרד, פטריות ובצל מוקפצים על מצע של ירקות עם בייבי מוצרלה בתיבול פסטו וזעתר. לטובת מי שלא אוכל ביצים, יש ארוחת בוקר טבעונית המורכבת מעדשים שחורות, קוסקוס, עגבניות, בצל ועשבי תיבול מוקפצי עם כרובית אפויה בטחינה, זוקיני וחציל, דלורית צרובה בטימין ולחמניות עם ממרחים. בערב מגישים במקום פסטות ושאר מנות בית קפה סטנדרטיות.
איפה? שבי ציון, טלפון: 04-6893991
דירוג מסע אחר:  ♦ ♦ ♦ ♦


ארוחת בוקר יצירתית במועדון ארוחת בוקר

קפה כליל, כליל
הכפר האקולוגי כליל הוא אחד היישובים הפסטורליים בארץ. אין בו רחובות והבתים נטולי הגדרות פזורים על הגבעות בימות לבוסתני פרי וכרמי זיתים. על אחת מהגבעות האלו, בתוך אוהל אירוח, שוכן קפה כליל, ומרגע שנכנסים למקום קל מאוד לספוג בו את השלווה הכלילית. האוהל מרופד במחצלות, מזרנים ופופים שיוצרים אווירה נינוחה ומזמינים לבילוי ארוך ונינוח. אפשר לשתות פה אספרסו משובח שמתבשל על הגז ושייקים מרעננים. לרעבים יש חומוס ולבנה ומנות מהמטבח ההודי. בסופי שבוע מתקיימות במקום הופעות.
איפה? כליל
דירוג מסע אחר:  ♦ ♦ ♦ ♦


תחנת הקפה בכפר יהושע. מבחר מצומצם אך איכותי
        
תחנת קפה, כפר יהושע
לקרוא למקום הזה בית קפה זו אולי הגזמה, אבל את הקונספט של המקום הקטן והחמוד הזה מומלץ ליישם במקומות נוספים ברחבי הארץ. מדובר בעגלת קפה חיננית ששוכנת לצד הכביש המוביל לכפר יהושע, בלב השדות, בצמוד לתחנת רכבת העמק הישנה. המבחר כאן מצומצם אך איכותי – קפה מצוין, ברד מרענן, כריכים טובים, ארטיקים טבעיים של Palates, מאפי בוקר משובחים ועוגיות טעימות. בשבתות יש גם ג'חנון. אפשר לקחת לדרך או לשבת בפינות ישיבה הנושקות לשדות העמק.
איפה? כפר יהושע, טלפון: 054-4802266
דירוג מסע אחר: ♦ ♦ ♦ ♦


פינת ישיבה בשדות בצמוד לתחנת קפה
 
קפה נח, עין כרמל
בקיבוץ עין כרמל יש מתחם אמנים מקסים ובו סדנאות בשלל תחומים – פיסול, תכשיטנות, ניפוח זכוכית ועוד. בלבו של המתחם נמצא קפה נח, הקרוי על שמו של נח להב ז"ל שהגה והקים את המתחם. בית הקפה הוא למעשה מרכז תרבות שמארח הופעות, תערוכות, סדנאות והרצאות, ואפשר לשבת כאן על כוס קפה או בירה קרה וליהנות מהאווירה המיוחדת ומהעיצוב הנוסטלגי. התפריט צמחוני, עם סלטים, כריכים, טוסטים, קישים ועוגות ביתיות מעולות.
איפה? סדנאות האמנים, קיבוץ עין כרמל, טלפון:04-9844216
דירוג מסע אחר: ♦ ♦ ♦ ♦ ♦


הרואה בקפה. נעים לשבת בפנים וגם בחוץ

הרואה בקפה, כפר הרוא"ה
בית הקפה המשפחתי הוותיק, ששוכן בין עצי ההדר בחצר של משפחת שיקלר במושב כפר הרוא"ה, הוא אחד מבתי הקפה המוצלחים באזור צפון השרון ועמק חפר. המבנה המקסים עם חלונות הזכוכית הענקיים שופץ לאחרונה, ונעים לשבת גם בפנים וגם בחצר המטופחת. בתפריט יש מגוון ארוחות בוקר (אם אתם לא בדיאטה תוכלו לנסות את בוקר שחיתות המורכבת מבצל מטוגן, פטריות, הום פרייז וגבינה צהובה על פוקצ'ה עם שתי ביצי עין וסלט קצוץ להשקטת המצפון), סלטים, כריכים, פסטות ודגים. אבל הסיבה העיקרית להגיע לפה היא העוגות המצוינות שאופה סבתא שושנה, בהן עוגת גבינה אפויה, טארט תפוחים וטארט פירות טריים עם קרם פטיסייר.
איפה? כפר הרא"ה, טלפון:04-6251451
דירוג מסע אחר: ♦ ♦ ♦ ♦ ♦


קינוחים מפתים ברואה בקפה

קפה דרך הגפן, בית זית
קפה דרך הגפן שבמושב בית זית הוא בדיוק המקום ליהנות בו מארוחה חלבית טובה כשאתם מטילים באזור הרי ירושלים ולא רוצים לאכול שוב חומוס. המקום נמצא בבית כפרי בליבו של גן פורח, עם בריכת דגים קטנה, גפנים שמטפסות על הקירות, משתלה צמודה ואווירה קסומה. יש פה מגוון של ארוחות בוקר – בוקר ישראלי, בוקר טבעוני, קרוק מאדאם, אגס בנדיקט, פריטטות ועוד. גם בשאר שעות היום התפריט לא מאכזב, והוא כולל סלטים, פסטות, דגים וריזוטו. אחת מהמנות המומלצות היא סלט בית זית הכולל פטריות, אספרגוס ועגבניות שרי במחבת ברוטב בלסמי על מצע של חסה, בצל אדום, גבינת עזים, שברי פרמזן ופקאן מסוכר.
איפה? דרך הגפן 1, בית זית, טלפון: 02-6502044
דירוג מסע אחר: ♦ ♦ ♦ ♦ ♦


סלט בית זית בקפה דרך הגפן

קפה בסוכה, עזוז
אמנם זהו לא ממש בית קפה קלאסי כי אם שילוב של בית קפה, בר ומועדון הופעות, אבל מכיוון שמדובר באחד המקומות הכי מוצלחים לבילוי ולקפה ברדיוס של קילומטרים, מי אנחנו שנהיה קטנוניים. מדובר בסוכה נעימה שכיף לעצור בה, לשתות קפה או אלכוהול, לנשנש משהו קטן ולספוג את האווירה המדברית. התפריט צמחוני, עם פיצות נהדרות שנאפות במקום, סלטים טריים שחומרי הגלם שלהם מגיעים מהחממות של ניצנה, שקשוקה, לבנה, מסבחה ושאר ניגובים שמגיעים עם פיתות חמות שנאפות במקום, מנות משתנות ומבחר משקאות, מקפה ועד משקאות אלכוהוליים. מגוון האמנים שהופיעו פה לא היה מבייש שום בר תל אביבי וכולל בין היתר את ברי סחרוף, ערן צור, אהוד בנאי, גבע אלון ועוד.
איפה? עזוז, טלפון: 054-4226330   
דירוג מסע אחר: ♦ ♦ ♦ ♦

בתמונה הפותחת: קפה דרך הגפן במושב בית זית

לקריאה נוספת:

הגלידות הכי טעימות בדרך לטיול 
הגלידות הכי טעימות בדרך לטיול

חם, לח, אתם עייפים והטיול עוד לא התחיל. זה הזמן לעשות עצירה מרעננת לגלידה. עבור מטיילים המחפשים גלידה טובה, יש לנו המלצות לגלידריות נהדרות שכדאי לעצור בהן לפני הטיול, במהלכו או בדרך הביתה

 

מסעדות שף בגליל 
מסעדות שף בגליל
טיול בגליל לא חייב להסתיים במסעדת חומוס-צ'יפס-סלט סטנדרטית – בשנים האחרונות הגליל התחדש בכמה מסעדות שף משובחות. הצעה למסעדות שישדרגו כל טיול גלילי ואף מצדיקות נסיעה מיוחדת כדי לאכול בהן

 

 

 

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים
טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים

החופשה הקולינרית "טעם מקומי" מתקיימת בסוף השבוע האחרון של כל חודש (ימי רביעי וחמישי). היא מתחילה בארוחת שף מופלאה בערב רביעי, ששמה על הבמה חומרי גלם של היצרנים המקומיים, בכל ארוחה במה ליצרן אחר, ולמחרת ממשיכה בבראנץ' עשיר ...

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו

מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון
מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון

רונן רז חונה על הכרמל הגשום והסוער, ומרגיש בבית. הוא מזדהה עם הקדמונים הפרהיסטוריים שאהבו לחיות בהר ובחוף הכרמל, אשר להם שפע מכל טוב - אדמה פוריה וגשם רב שהניבו צמחי מאכל, פירות ופטריות, יערות שהזינו את האש, ...