תפריט עמוד

אירועים ופסטיבלים בדבלין

פברואר
פסטיבל הקולנוע הבינלאומי של דבלין
פסטיבל הקולנוע הבינלאומי של דבלין מתקיים מדי שנה במשך שבוע בפברואר-מרץ, מאז 1986. במהלך הפסטיבל מוקרנים סרטים איריים ובינלאומיים, בכורות, קלאסיקות וגם סרטים עצמאיים וסרטים דלי תקציב. הסרטים מוקרנים באולמות שונים במרכז העיר וההשתתפות בפסטיבל היא חגיגה לכל אוהבי הקולנוע.

אתר אינטרנט

מרץ
חגיגות סנט פטריק
מדי שנה במרץ מתקיימת בדבלין מסיבת הרחוב הגדולה ביותר באירלנד. זהו יומו של הקדוש פטריק (St. Patrick), אבי הנצרות באירלנד ואחד מסמלי התרבות האירית החשובים ביותר. הפסטיבל נוסד על ידי ממשלת אירלנד במטרה לחזק את הזהות והפטריוטיזם האירי והוא נחגג בפעם הראשונה ב-1996, למשך יום אחד. מאז הפסטיבל גדל והתרחב לכמה ימי חגיגות. החגיגות מתחילות בתהלוכה לילית ברחובות העיר בליווי מופע זיקוקי דינור. במהלך הימים הבאים מתקיימים בחוצות העיר מופעים מוזיקליים ומופעי רחוב. ביומן האחרון של החגיגות הפטריוטיות ויום פטריק הקדוש, בשעה 12 בצהריים יוצאת לדרך התהלוכה הססגונית שנחשבת לשיא החגיגות, עם יותר מחצי מיליון משתתפים וכ-3,000 אמנים מאירלנד ומחוצה לה.

התהלוכה מקבלת נושא ואופי חדש בכל שנה, לפיהם בונים מיטב המוחות והכישרונות את כל האירועים והמיצגים המשתתפים. את התהלוכה מלווים מופעי מוזיקה אירית, ריקודים מסורתיים והרבה אירים שיכורים שלבושים בפריטי לבוש ירוקים וסמל של תלתן תלוי על דש חולצתם. אתר אינטרנט

זה לא הקרנבל בריו. משתתף בצעדה הגדולה בחגיגות סנט פטריק בדבלין

יוני
מחווה לג'יימס ג'ויס בדבלין
ב-16 ביוני 1904, יצא ג'יימס ג'ויס לדייט הראשון שלו עם נורה ברנקל, אשתו לעתיד. שנים מאוחר יותר כתב ג'ויס את ספרו המפורסם ביותר, יוליסס, שעלילתו מתרחשת באותו תאריך. מדי שנה, בחודש יוני, מתקבצים מעריציו של ג'ויס בדבלין וחוגגים את Bloomsday, מחווה לג'יימס ג'ויס שנועדה לשחזר את אותו יום בחייו של ליאופולד בלום, גיבור יוליסס. ב-16 ביוני לובשים המעריצים בגדים תקופתיים ויוצאים לתור את רחובות דבלין בעקבות המקומות בהם התרחשה עלילת הספר. הם מבקרים בין היתר, ב-St Mary's Abbey וב-Merrion Square. כדי להעתיק במדויק את אווירת הספר, המשתתפים הנלהבים נוהגים לאכול את ארוחת הצהריים שלהם בפאב, רצוי בפאב של Davy Byrnes, בו נהג בלום לסעוד, ולהזמין סנדוויץ' גורגונזולה וכוס יין בורגונדי. האמיצים במיוחד גם אוכלים לארוחת הבוקר כליות בגריל, בניסיון לחקות את ארוחת הבוקר של ליאופולד בלום.

באותו שבוע מתקיימים בדבליו אירועים רבים נוספים הקשורים לג'ויס, כמו הרצאות, כנסים אקדמיים, סיורי הליכה, קריאה מספריו של ג'ויס, המחזת קטעים מספריו ועוד. האירועים מתקיימים ברחובות דבלין, בפאבים ובמרכז ג'יימס ג'ויס, והכניסה אליהם חופשית.

תצוגת הסוסים של דבלין. אירוע ספורטיבי וחברתי | צילום: Irishjuant, flickr

אוגוסט
תצוגת הסוסים של דבלין
תצוגת הסוסים שמתקיימת במדשאות של ה-Royal Dublin Society כבר 138 שנים היא אחד מהאירועים החשובים ביותר בעולם הרכיבה והסוסים. התצוגה מושכת מדי שנה עשרות אלפי מבקרים, בהם, לצד רוכבים ואוהבי סוסים, גם משפחות, אנשי החברה הגבוהה וכל מי שאוהב להתחכך בהם. לא פחות משזהו אירוע ספורטיבי, מדובר באירוע חברתי. תצוגת הסוסים מהווה זירת מסחר חשובה לסוסים, ולצד צפייה בסוסים יפהפיים מסוגים שונים, יש גם בה גם תחרויות שונות, כולל תחרות קפיצות סוסים מרשימה במיוחד ביום האחרון. אחד מימי הפסטיבל הוא יום הנשים, וביום זה מפגן הכובעים המרשים שחובשות המבקרות בתצוגה יכול להתחרות רק בזה של מרוצי הסוסים באסקוט. בנוסף לאירועים הקשורים בסוסים, יש בתצוגה גם הופעות של מוזיקה חיה, אזור מיוחד המוקדש לילדים, ודוכנים המציעים למכירה עתיקות, תכשיטים, ספרים נדירים, מוצרים בעבודת יד וכמובן מוצרים הקשורים לרכיבה. כל אלה מלווים בהרבה שמפניה. אתר אינטרנט

ספטמבר
פסטיבל הפרינג' של דבלין
פסטיבל הפרינג' של דבלין אמנם אינו מפורסם כמו הפסטיבל של אדינבורו, אבל דווקא בגלל זה הוא מצליח להימנע ממסחור ולשמור על אופיו החתרני. במשך 16 ימים במהלך ספטמבר מתקיימים בעיר שפע של מופעי מוזיקה, מחול, תיאטרון, אמנות חזותית ועוד, חלקם נעים על גבול הביזאר. האירועים מתקיימים ברחבי העיר, חלקם בולמות וחלקם במקומות קצת פחות שגרתיים כמו חנויות, גלריות, פאבים ומועדונים. 
אתר אינטרנט

מופע בפסטיבל הפרינג' של דבלין. שומר על רוח חתרנית

ליל התרבות של דבלין
כמו ערים נוספות בעולם בהן מתקיים לילה לבן או ליל מוזיאונים, גם דבלין מתהדרת בלילה תרבותי משלה, במהלכו אפשר להינות מבילוי לילי במוסדות התרבות המרכזיים של העיר. למעלה מ-80 מוסדות אמנות ותרבות פותחים את שעריהם עד השעה 23:00 בלילה, בהם גלריות, מוזיאונים, תיאטראות, ספריות, בתים היסטוריים, קתדרלות ומרכזים תרבותיים. בנוסף, מתקיימים במהלך הלילה שלל אירועים, כמו סיורים, הקראות שירה, מופעי מוזיקה ומחול, דיונים ועוד.
אתר אינטרנט

אוקטובר
מרתון דבלין
כמו כל עיר שמכבדת את עצמה, גם דבלין עורכת מרתון משלה. המרתון מתקיים כבר למעלה מ-30 שנה ומושך מדי שנה יותר מ-10,000 רצים מכל רחבי המדינה, שרצים בין הרחובות העתיקים במרכז ההיסטורי של העיר. נקודת ההתחלה היא ב-Fitzwilliam Street Upper והסיום הוא בכיכר מריון. מי שלא רץ מוזמן לעודד את הרצים לאורך המסלול. בסיום המרוץ מתקיימת מסיבה גדולה
. אתר אינטרנט

____

על מוזיקה אירית מסורתית תוכלו לקרוא בכתבה הבאה:

מוזיקה אירית: כינור, וויסקי וחמת חלילים 
מוזיקה אירית: כינור, וויסקי וחמת חלילים
אירלנד היא המדינה היחידה בעולם שסמלה הלאומי הוא כלי נגינה: הנבל. המוסיקה והשירה הן מרכיבים מהותיים במסורת הייחודית של האירים, שאותה הם שימרו בקנאות כחלק מהמאבק הלאומי בשלטון הבריטי
 

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.