תפריט עמוד

מסלול בפרו: טיול באתרים המרכזיים

פרו מציעה אינספור אתרים מרתקים – ערים מרתקות, יערות גשם, איים צפים באגם, דרכי אינקה עתיקות ועוד ועוד. כדי לטייל בכמה מהמקומות היפים ביותר, כאלה שנחשבים ל"אתרי חובה", הבאנו כאן מסלול טיול בן שלושה שבועות, שאפשר לעשותו בתחבורה ציבורית.

ימים 2-1: לימה
כל טיול בפרו מתחיל בביקור בבירה לימה. בירת פרו היא כרך סואן ומרתק, שכדאי להקדיש לו לפחות יומיים-שלושה. עם האתרים שלא כדאי להחמיץ בעיר ניתן למנות את כיכרותיה היפות, המרכזית שבהן היא פלאזה דה ארמאס, שבלבה מזרקת נחושת נאה שנבנתה ב-1650. בצפון מזרח הכיכר שוכן ארמון הנשיאות, שבחזיתו נערך מדי יום בשעה 11:45 טקס חילופי המשמר הנשיאותי. מנגד ניצבת הקתדרלה שנבנתה במאה ה-18, לאחר שקודמתה נחרבה ברעידת האדמה הקשה שפקדה את העיר. בקפלת הקתדרלה טמונים שרידיו של פרנסיסקו פיזארו, הכובש הספרדי שייסד את העיר לימה. סביב הכיכר שוכנים גם ארמון הארכיבישוף הנאה ובית העירייה של לימה. מדרום מערב לפלאזה דה ארמאס שוכנת כיכר נוספת, פלאזה סן מרטין בת המאה העשרים. בין שתי הכיכרות מחבר המדרחוב העמוס חנויות ואדם Jiron de la Union, בו ניצבת כנסיית לה מרסד.

הקתדרלה בפלאזה דה ארמאס, הכיכר המרכזית של לימה | צילום: שאטרסטוק

לימה מציעה למבקרים בה גם מבחר מוזיאונים גדול, שהמומלצים בהם הם מוזיאון הזהב (Museo de Oro del Peru), שמציג אוסף רחב של חפצי אמנות עשויים מהמתכת הנוצצת, מכסף ומאבנים יקרות; המוזיאון הלאומי לאנתרופולוגיה, ארכיאולוגיה והיסטוריה (Museo Nacional de Antropologia, Arqueologia e Historia) שמכיל אוסף היסטורי עצום המקיף את כל התרבויות הפרואניות באופן כרונולוגי ומוזיאון רפאל לארקו הררה (Museo Rafael Larco Herrera) – אחוזה מהמאה ה-18 המכילה אוסף כלי חרס מרשים, עבודות טקסטיל, זהב וכסף מ-3,000 שנות ההיסטוריה הפרה קולומביאנית.

אחרי הביקור באתריה של העיר הגיע הזמן לצאת לקניות. בלימה יש קניונים רבים כמו מרכז הקניות Larcomar ו-Jockey Plaza Shopping Center. לצד אלה יש בעיר שווקים ססגוניים כמו השוק המרכזי (Mercado Central) שנמצא דרומית לפלאזה מאיור ושוק האינדיאנים (Mercado Indio) בו נמכרים חפצים שונים בעבודת יד במחירים נמוכים יחסית ממוצרים דומים בשווקים תיירותיים יותר. ולסיום, לימה מציעה גם הרבה מסעדות מצוינות, בעיקר כאלה המתמחות בפירות ים, ולצד אלה יש בה חיי לילה תוססים.


פסלון מקרמיקה בשוק בלימה | צילום: שאטרסטוק

ימים 4-3: נסקה
היעד הבא בטיול היא העיירה נסקה אליה מגיעים לאחר נסיעה של כשבע שעות באוטובוס מלימה. בנסקה התגוררה עד אזור שנת 800 תרבות הנסקה. זוהי עיירה משעממת למדי, אך סמוך לה נמצאת אחת האטרקציות המרתקות בפרו – קווי נסקה. המישורים העצומים והצחיחים שסביב לעיירה שימשו לאנשי הנסקה מעין כן ציור, בו חרוטים בשממה קווים ארוכים ומסלולים בהירים המובילים לשום מקום. במבט ממעוף הציפור מתגבשים חלקם לצורות גיאומטריות, ספירלות וציורי ענק מוזרים של ציפורים ובעלי חיים. את הציורים, שהתגלו ב-1926, ציירו אנשי הנסקה על ידי הזזת השכבה העליונה של הקרקע העשויה אבנים וולקניות כהות וחשיפת האדמה הבהירה מתחתן. הסיבה ליצירת הציורים והסימנים המסתוריים היא עדיין בגדר תעלומה, שגררה השערות שונות ומשונות, מהרעיון שמדובר בלוח שנה המבוסס על גרמי השמיים, דרך פולחן דתי עלום שכוון לאלים במרום ועד תיאוריות המערבות חייזרים. כדי להבחין בציורים המורכבים (בהם קוליברי באורך מאה מטר ולטאה באורך 180 מטר) יש לטוס מעליהן. הטיסות הן בנות 45-20 דקות, ומחירן כ-100-50 דולר.

אטרקציה נוספת שלא כדאי לפספס באזור היא אתר הקבורה צ'אוצ'ילה (Chauchilla), במרחק כשלושים קילומטר מהעיר. באתר אלפי קברים מתקופת האינקה (1,400-1,000 לספירה), מתוכם 12 קברים תת-קרקעיים שנשארו פתוחים ובתוכם ניתן לראות את שרידי הקבורים. בית הקברות המקורי והמומיות שבו השתמרו בצורה כה מדהימה עד שלעתים המראות נראים מעט מלאכותיים. הסיבה להשתמרותם הכה טובה נעוצה במזג האוויר המקומי היבש. את הסיור בצ'אוצ'ילה אפשר לעשות בטיול מאורגן או באופן עצמאי במונית שיוצאת מהעיר.

 

קווי נסקה. צורות גיאומטריות, ספירלות, ציפורים ובעלי חיים | צילום: שאטרסטוק

 

הערה: לפני ההגעה לנסקה אפשר להקדיש כמה ימים לביקור בעיירות פיסקו (Pisco) ואיקה (Ica) שלאורך רצועת החוף הדרומית ללימה. מפיסקו ניתן לצאת לשיט באיי באייסטאס (Islas Ballestas), חלק מהשמורה הלאומית פאראקאס (Reserva Nacional de Paracas), הנמצאים כ-15 קילומטר מהחוף. האיים זכו בפי התרמילאים המטיילים באזור לכינוי "גלפגוס לעניים", בזכות הכמות המרשימה של הציפורים, עופות המים ואריות המים הפוקדים את חופיהם. באזור איקה נמצא נווה המדבר הואקאצ'ינה (Huacachina), ובו לגונה קטנה מוקפת בדיונות חול מדבריות ענקיות ועצי דקל. אחת הפעילויות הפופולאריות באזור היא גלישה בגלשני חול מראש הדיונות. בסיום היום השני בנסקה ניקח אוטובוס לילה לארקיפה.

יום 5: ארקיפה
היום החמישי בטיול יוקדש לארקיפה (Arequipa), הנחשבת לאחת הערים היפות ביותר בפרו. ארקיפה הוקמה ב-1540, אך מבניה המקוריים לא שרדו את רעידות האדמה שפקדו את האזור במשך השנים, ואחרים נבנו תחתיהם. אבן געשית בהירה מרכיבה חלק מהם, וזו הקנתה לעיר את כינוייה "Ciudad Blanca" – העיר הלבנה. הארכיטקטורה המעניינת, שפע המסעדות ומקומות הלינה והנוף הנפלא, שעליו חולש הר הגעש אל מיסטי (El Misti, 5,822 מטר), הופכים אותה לאחד היעדים החשובים בדרום פרו.
המבנה המעניין בעיר הוא מנזר סנטה קטלינה (Monasterio de Santa Catalina) שהוקם ב-1579 והורחב במאה ה-17. המבנה הקולוניאלי מכיל כנסיות, קפלות וככרות, ובעבר היה נחלתם הבלעדית של 450 נזירות, אך כיום הוא פתוח למבקרים. בכיכר המרכזית (Plaza de Armas) נמצא בית העירייה, הקתדרלה העתיקה שבמהלך השנים המבנה שלה נבנה וניזוק שוב ושוב ברעידות אדמה, והכנסייה היפה בעיר, Iglesia de La Compania, שנבנתה ב-1573. המוזיאון האנתרופולוגי באוניברסיטה הקתולית סנטה מריה מציג את המומיה המפורסמת שהתגלתה בקניון קולקה הסמוך.

חצר פנימית צבועה כחול במנזר סנטה קטלינה שבארקיפה  | צילום: שאטרסטוק

ימים 7-6: טיול בקניון קולקה
ארקיפה היא בסיס טוב לטיול בקניון קולקה (Canon del Colca) הסמוך, הקניון העמוק ביותר במדינה, ואחד מהעמוקים בעולם. סיורים בני יום או יומיים יוצאים מארקיפה, חלקם עוברים בעיירה צ'יוואי (Chivay), בה ישנם מעיינות חמים. נקודת תצפית מומלצת בקניון היא Cruz del Condor, בה נהנים לא רק מהנוף המרשים אלא גם מדאייתם המרהיבה של קונדורים אנדיים. באתרים טורו מוארטו (Toro Muerto) וסומבאי (Sumbay) פזורים סלעים המגולפים בפטרוגליפים עתיקים בדמויות בעלי חיים וקונדורים. כמו כן אפשר לצאת למסע רפטינג בנהר קולקה ובנהרות סמוכים.

ימים 10-8: פונו ואגם טיטיקקה
מארקיפה נוסעים באוטובוס לפונו (Puno), נסיעה הנמשכת כשבע שעות. פונו היא עיר נעימה השוכנת על גדות אגם טיטיקקה, בגובה של 3,827 מטר. בעיר עצמה אין מוקדי משיכה מיוחדים אך היא משמשת כבסיס טוב לטיול באגם ובסביבתו. אגם טיטיקקה נושא בתואר האגם הגדול בפרו ובתואר מכובד נוסף כאגם הגבוה בעולם שניתן לשוט בו (גובהו 3,820 מטר מעל פני הים). על פי כמה מהאגדות, כאן נולד מלך האינקה הראשון, אביה של תרבות האינקה.

אגם טיטיקקה נודע בשל האיים הצפים שבו, איי האורוס (Uros). למעשה אחרונת בני האורוס נפטרה ב-1959, ותושבי האיים בימינו הם בני תערובת של צאצאי אורוס, אימארה ואינקה, המשמרים את המסורת העתיקה. חייהם סובבים סביב צמח הטוטורה (Tototra) – ממנו נבנים האיים הצפים, ובתי המגורים ובתי הספר המוקמים עליהם. בניית האיים היא מלאכה שלעולם לא נשלמת, וקנים חדשים מתווספים באופן תדיר לאדמת האי בעוד קודמיהם בתחתית נרקבים. כיום המקום תיירותי למדי, והביקור בו מלווה בניסיונות המקומיים למכור לכם שלל מלאכות יד ולגבות טיפים עבור צילום, אך עם זאת עדיין מדובר בהצצה מרתקת לתרבות ייחודית.

האיים הצפים באגם טיטיקקה | צילום: שאטרסטוק

האי טקילה (Isla Taquile) נמצא כ-35 קילומטר מערבית לפונו, ובו חיה קהילה קטנה ומסורתית בת 300 משפחות הלבושות בבגדיהן המסורתיים. הגברים עוסקים בדיג ובחקלאות ואילו הנשים עוסקות בעבודות אריגה יפות. מסלולי הליכה עוברים באי בינות לעתיקות מתקופת האינקה. אל האי אפשר להגיע בסיורים בני חצי יום מפונו.

 

ימים 12-11: קוסקו והעמק הקדוש
התחנה הבאה במסלול היא קוסקו (Cusco) העיר העתיקה ביותר ביבשת אמריקה המיושבת באופן רציף. מפונו אפשר להגיע לקוסקו באוטובוס תיירים, אשר עוצר בנקודות מעניינות לאורך הדרך ומגיע לקוסקו אחר הצהריים (הנסיעה נמשכת כשמונה-תשע שעות). העיר, היושבת בגובה של כ-3,400 מטר מעל פני הים, היא האטרקטיבית בערי פרו. הארכיטקטורה ברחובותיה המערבבת תקופות היסטוריות שונות, האווירה השלווה, מקומות הבילוי הרבים, האתרים הארכיאולוגים סביבה ומאצ'ו פיצ'ו הסמוכה, הופכים אותה לעיר מרתקת. העיר כולה הוכרזה כאתר מורשת עולמי על ידי אונסק"ו. בתוך קוסקו יש כמה אתרים שלא כדאי להחמיץ, בהם הכיכר המרכזית פלאסה דה ארמאס (Plaza de Armas), אשר שוכנת היכן שעמד בעבר ארמון מלך האינקה; הקתדרלה המרשימה שבכיכר; כנסיית לה קומפאניה (Iglesia de la Compania), מהיפות בפרו, שנבנתה ב-1571; המוזיאון לאמנות פרה-קולומביאנית (Museo de Arte Precolombino); המוזיאון הארכיאולוגי שנמצא בבית האדמירל (Casa de Almirante) ברחוב Almirante ומציג חפצי אמנות מתקופת האינקה והתקופה הקולוניאלית; אתר קוריקאנצ'ה (Coricancha), שהיה בעבר מקדש אינקה מפואר להפליא ושכונת סן בלאס (San Blas), רובע האמנים של העיר. בשעות הערב אפשר ליהנות מחיי הלילה והמסעדות הרבות שבעיר.

בובות צבעוניות למכירה בשוק הססגוני של פיסאק | צילום: אייסטוק

מקוסקו אפשר לצאת גם לטיולי יום רבים בסביבה. אחד הטיולים שאסור להחמיץ הוא טיול לעמק נהר אורובמבה (Rio Urubamba), המכונה "העמק הקדוש" (Valle Sagrado). מוקד העניין המרכזי בעמק היא העיירה הציורית פיסאק (Pisac). פיסאק ממוקמת בין הרים ירוקים שבמורדותיהם טראסות חקלאיות מדורגות, ובסמוך לה יש אתר ובו עתיקות אינקה רבות. כדאי לבקר במקום בימי ראשון, אז הופכת כיכר העיר לשוק צבעוני והומה, המושך מקומיים בתלבושות מסורתיות מכל כפרי האזור.

ימים 16-13: דרך האינקה ומאצ'ו פיצ'ו
ארבעת הימים הבאים מהווים עבור מטיילים רבים את שיאו של הטיול בפרו. בימים אלה נלך בדרך האינקה עד לאתר מאצ'ו פיצ'ו (Machu Pichu), בירתה האבודה של אימפריית האינקה. עיר זו נבנתה במאה ה-15 בגובה של 2,350 מטר בהרי האנדים. עם השנים כוסתה על ידי יער עבות ונשכחה, ורק ב-1911 נתגלתה במקרה על ידי ההיסטוריון היראם בינגאם. זהו האתר הארכיאולוגי המרהיב ביבשת כולה, פלא הנדסי ואדריכלי הממוקם בנוף עוצר נשימה.

המקדש הראשי בעיר הוא אינטיהואטנה (Intihuantana), שבו סלע ששימש כשעון סולארי וכמזבח. ההר התלול הואיינה פיצ'ו (Huayna Picchu) משמש כרקע לעתיקות היפהפיות, וממנו נשקפת תצפית מרהיבה על האתר. מסלול האינקה (Inca Trail) עובר בחלקים מכבישי האינקה העתיקים ודרך אתרי עתיקות נוספים, דרך יערות גשם ולצד הרים מושלגים, מפלים ונחלים. אורכו כארבעים קילומטר, המתחילים בתחנת הקילומטר ה-88, אליו מגיעים ברכבת מהעיר קוסקו. ההליכה לאורך המסלול נמשכת כארבעה ימים, כאשר ביום הרביעי מגיעים אל העיר האבודה עם זריחה. אי אפשר ללכת את המסלול בכיוון ההפוך, ועל כן יש לחזור לקוסקו ברכבת. הלינה לאורך המסלול היא באתרי קמפינג – יש להצטייד בציוד מתאים כולל אוהל, מזון וציוד בישול. ניתן לעשות את המסלול דרך סיור מאורגן של חברת טיולים, המספקת את הציוד והמזון. העונה הטובה לצעידה בטרק היא העונה היבשה, בין אפריל לספטמבר. שימו לב: המסלול זוכה לפופולריות רבה, ועל כן נוטה להיות עמוס מטיילים. הרשויות מגבילות את כמות האנשים במסלול ולכן יש צורך להזמין מקום זמן רב מראש.

ניתן לעשות גם גרסה מקוצרת של דרך האינקה. מסלול זה נמשך יומיים והוא מתחיל מתחנת הק"מ ה-101 ברכבת. גם במסלול זה מגיעים עם שחר לשער השמש מול מאצ'ו פיצ'ו. גם למסלול זה יש צורך בהרשמה מוקדמת.

מאצ'ו פיצ'ו. פלא אדריכלי והנדסי הממוקם בנוף עוצר נשימה | צילום: דני וורן

שימו לב: יש טרקים נוספים, מעט פחות פופולריים אך לא פחות יפים, שמובילים גם הם למאצ'ו פיצ'ו. טרק הסלקנטאי (Salkantay) נמשך כחמישה ימים ועובר דרך יערות עבותים, הרים מושלגים ומעיינות חמים. טרק הצ'וקיקיראו (Choquequirao) הוא טרק מאתגר שנמשך כשבוע. זהו טרק הרבה פחות מתויר שעובר דרך נופי בראשית ודרך עיר האינקה היפה העונה לאותו שם.

דרך נוספת והרבה יותר קלה להגיע למאצ'ו פיצ'ו היא ברכבת מקוסקו לאגוואס קאליאנטס (Aguas Calientes), העיירה ששוכנת למרגלות המאצ'ו פיצ'ו, ומשם באוטובוס לאתר, נסיעה שנמשכת כעשרים דקות, או בטיפוס רגלי תלול ומפרך אך מאוד מתגמל. הנסיעה ברכבת מקצרת את מספר הימים שיש להקדיש לאזור.

עוד על בני האינקה והאימפריה שבנו תוכלו לקרוא בכתבה הבאה >>

יום 17: יום נוסף בקוסקו
לאחר החזרה לקוסקו כדאי להקדיש עוד יום אחד למנוחה אחרי הטרק ולגילוי אוצרותיה של קוסקו וסביבתה. אם עדיין לא קיבלתם את מנת הריגושים שלכם, תוכלו לצאת לרפטינג בנהר אורובמבה או באשדיו הסוערים והמסוכנים עוד יותר של נהר אפורימק (Apurimac); לטיול סוסים באזור או להרפתקאות נוספות כמו בנג'י ומצנחי רחיפה.

שיט קאנו בלגונת סנדובל | צילום: אייסטוק

ימים 20-18: פוארטו מלדונדו ולגונת סנדובל
ימי הטיול האחרונים מוקדשים לג'ונגל האמזונס. מקוסקו ניתן לטוס לפוארטו מלדונדו (Puerto Maldonado) עיירה קטנה בדרום-מזרח פרו, בפארק הלאומי מנו שבלב ג'ונגל האמזונס. מפוארטו מלדונדו שטים בסירת נהר ללגונת סנדובל (SANDOVAL). באזור הלגונה יש לודג'ים ובתי מלון בהם ניתן לבלות כמה ימים ומהם ניתן לצאת לטיולים שונים באזור. חלק מהסיורים נעשים ברגל ואחרים בשיט, ובמהלכם ניתן להתרשם מיער הגשם, מהצמחייה העבותה וממפגש עם מגוון בעלי חיים, בהם תוכים, תנינים, מגוון חרקים וזוחלים, מינים שונים של קופים ועוד. זוהי התחנה האחרונה בטיול ומפוארטו מלדונדו ניתן לקחת טיסה בחזרה ללימה.

אפשרות להרחבת המסלול – טיול בצפון פרו
המסלול שהופיע כאן כולל את האתרים הקלאסיים של פרו. יחד עם זאת, מטיילים רבים בוחרים לטייל גם בצפון פרו, ולא במקרה. אזור זה עשיר בנופי הרים מרשימים, אתרים ארכיאולוגיים מרתקים וג'ונגלים עבותים. חובבי ההליכה ימצאו באזור טרקים רבים. מסיבה זו כדאי להקדיש לאזור לפחות שבועיים, על מנת שניתן יהיה ליהנות ממסלולי ההליכה הרבים שהאזור מציע. אפשר לשלב את הטיול לצפון פרו בתחילת הטיול בפרו או בסופו, באוטובוס מלימה. התחנה הראשונה בצפון פרו היא העיירה הוארז (Huaraz), בירת מחוז אנקאש (Ancash), ששוכנת 420 קילומטר מצפון ללימה, בעמק El Callejon de Huaylas. הנסיעה באוטובוס להוארז נמשכת כעשר שעות וניתן לעשותה באוטובוס לילה על מנת לחסוך זמן. באזור העיירה ניתן ליהנות מנופי ההרים המרשימים של רכס הקורדיירה בלאנקה (Cordillera Blanca, הרכס הלבן) – כ-650 לגונות בצבעי טורקיז, עשרות פסגות מושלגות הנישאות מעל העיר, ובראשן מיתמרת לגובה 6,768 מטר הפסגה הגבוהה במדינה, אואסקאראן (Huascaran). פסגה זו אף נתנה את שמה לפארק הלאומי הכולל חלק גדול מהרכס, והינו אתר מורשת עולמית של אונסק"ו. אין זה פלא, איפה, שהוארז הפכה לעיירת תרמילאים שוקקת, למרכז לטיפוס הרים, ולבסיס יציאה לטרקים בנופים היפים סביבה.

מהוארז ניתן לצאת לטיולי יום מקסימים, ובין המומלצים שבהם ניתן למנות את המסלול ללגונה צ'ורופ (Laguna Churup) ואת המסלול ללגונה 69. באזור יש גם לא מעט טרקים ארוכים, כמו טרק סנטה קרוז (Santa Cruz) הפופולרי, היוצא מיאנגאנוקו (Llanganuco) ואורכו ארבעה-חמישה ימים, או טרק וואיוואש (Huayhuash), שמונה עד עשרה ימי הליכה בהרים.

עיר הבוץ צ'אן צ'אן | צילום: דיוויד רוק

560 קילומטר מצפון ללימה, שוכנת לחוף הים העיר טרוחיו (Trujillo), אליה ניתן להגיע באוטובוס מהוארז (נסיעה של כשמונה שעות). על אף גודלה היא ידידותית למדי, ואטרקטיבית בזכות אתרים ארכיאולוגים מעניינים בסביבתה והפסטיבלים התרבותיים הרבים הנערכים בה מדי שנה. האתר הארכיאולוגי המרכזי באזור טרוחיו הוא צ'אן צ'אן (Chan Chan), עירם של אנשי המוֹצֶ'ה (Mochica). בעבר היתה זו עיר שמבניה עשויים בוץ, ובה אמות מים, מקדשים וארמונות, בתי מגורים, ככרות, גינות וקירות מעוטרים להפליא, בה התגוררו כמאה אלף תושבים. צ'אן צ'אן נמצאת כחמישה קילומטרים ממערב לטרוחיו. "מקדש הדרקון" (Hauca el Dragon; נקרא גם Huaca del Arco Iris) נמצא כארבעה קילומטרים מצפון לטרוחיו, בסמוך לכביש פנאמריקנה. המקדש השתמר בצורה הטובה ביותר מבין הריסות הצ'ימו, וחלקו שוחזר. כעשרה קילומטר מדרום מזרח לטרוחיו, שוכנים מקדשי השמש והירח (Hauca del Sol y de la Luna) של בני הצ'ימו.

הרחק בצפון מזרח המדינה נמצאת העיר איקיטוס (Iquitos), בירת מחוז לורטו (Loreto). זהו המחוז הגדול ביותר בפרו, ורובו מכוסה בג'ונגלים, ביניהם עובר אגן האמזונס. איקיטוס היא הנמל העיקרי של פרו לאורך האמזונס, ועל כן משמשת שער כניסה לאגן הנהר, ליערות הגשם ולשמורה הלאומית פאקאיה-סאמיריה (Pacaya Samiria), מהגדולות בדרום אמריקה, השוכנת כ-150 קילומטר מדרום מערב. מהעיר יוצאים לסיורים באזור הבתולי וטרקים (חלקם ארוכים) בג'ונגל בלוויית מדריך. אין דרכים יבשתיות המקשרות בין איקיטוס לשאר חלקי פרו. הדרך הקצרה להגיע לעיר היא בטיסה מלימה או בשיט ארוך בן יומיים עד שבוע מפוקאלפה (Pucallpa).

מסלול מקוצר
אם אין ברשותכם זמן רב ובכל זאת אתם רוצים למצות את המיטב מהביקור בפרו, ניתן לוותר על חלק מהאתרים במסלול ולהתמקד בלימה, פונו ואגם טיטיקקה וקוסקו ומאצ'ו פיצ'ו. הנסיעות בין היעדים ארוכות (הנסיעה מלימה לקוסקו נמשכת כעשרים שעות והנסיעה מלימה לפונו כ-22 שעות), ולכן, במידה ואתם קצרים בזמן, כדאי לשקול טיסות פנים בחלק מן המסלול.

פרו – המיטב
1. סיור בבמרכז ההיסטורי של לימה וביקור במוזיאונים המרתקים שבה
2. גלישה בגלשני חול בדיונות הענק בהואקצי'נה
3. טיסה מעל קווי נסקה
4. סיור בארקיפה, העיר הלבנה
5. שיט לאיי האורוס, האיים הצפים באגם טיטיקקה
6. בילוי בקוסקו, האטרקטיבית בערי פרו
7. מסלול דרך האינקה וביקור במאצ'ו פיצ'ו. אפשר גם ברכבת
8. טרקים באזור הוארז
9. ביקור בעיר הבוץ צ'אן צ'אן שליד טרוחיו
10. הג'ונגל של האמזונס – בפארק מנו או באיקיטוס

בתמונה הפותחת: ילד בלבוש מסורתי בעמק נהר אורובמבה, המכונה "העמק הקדוש"

עוד מסלולים בעולם עבור הנוסע העצמאי

 

קוסקו - טבורו של העולם

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

  1. ענבל אסיף הגיב:

    כתבה מצוינת.
    שאלה לגבי ביקור בפרו בין ה 22.9-15.10, עד כמה קר וגשום? האם עדיין מתאים להצמדה לתוכנית טיול בכתבה? נשמח לקצר בטיסות פנים איפה שניתן. מה תמליצו?
    תודה רבה,
    ענבל

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.