תפריט עמוד

תעלומה: לאן נעלמו הפלמינגו של איי בהאמה?

גרייט אינגואה, האי הדרומי בקבוצת איי בהאמה, מתהדר בלהקה של כ-60 אלף פלמינגו שמושכים אליו צפרים מכל רחבי העולם. אבל עם פגיעתה של סופת ההוריקן "אייק" באי בתחילת ספטמבר ציפורי הפלמינגו עזבו ומאז נעלמו עקבותיהם

רשויות הפארקים הלאומיים בגרייט אינגואה דיווחו שלאחר ההוריקן נמצאו בשטח 30 פלמינגו שמתו במהלך הסופה וכמה מאות פלמינגו שנשארו בחיים וכנראה התחבאו בזמן הסופה ביערות המנגרוב באי, אך רוב הפלמינגו לא נראו מאז ההוריקן.

הפלמינגו לא היו הציפורים היחידות שברחו מההוריקן, למעשה, לפי דברי גלן באניסטר, נשיא הקרן הלאומית של איי בהאמה, כל ציפורי האי נעלמו לפני הסופה, אך בעוד שרוב הציפורים חזרו אחרי שוך הסערה בחיפוש נואש אחרי אוכל, ציפורי הפלמינגו לא חזרו ולבאניסטר אין מושג לאן הן נעלמו. בקרן הלאומית מעריכים כי ייתכן שיעברו מספר שנים עד שהפלמינגו יחזרו להרגלי הקינון הרגילים שלהם.

בינתיים, בסוף אוגוסט ותחילת ספטמבר, צפרים בדרום ארצות הברית דיווחו על תצפיות חסרות תקדים של פלמינגו, בצפון פלורידה ובמיסיסיפי, אזורים בהם לא נצפות הציפורים האלה בדרך כלל. "זהו התיעוד הראשון של פלמינגו במסיסיפי. מדובר בציפורים סובטרופיות שפשוט לא מגיעות לאזורים האלה", אמר מארק לה-סאל, מנהל מרכז אודובון לצפרות במוס פוינט (Moss Point), מיסיסיפי. אבל באניסטר לא חושב שאלו הם הפלמינגו האבודים. "בדרך כלל כשהם מחפשים מקום מקלט, הם פונים דרומה לאי בונייר (Bonaire), לקובה או לוונצואלה" הוא אמר.

תושבי גרייט אינגואה מקווים שהפלמינגו יחזרו בעונת הרבייה שלהם שמתחילה בינואר.

מחול הקקאו, אגם אטיטלן, גואטמלה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.