תפריט עמוד

איי הבהאמה – המדריך לחופשה בגן עדן

איי הבהאמה מפורסמים בחופים החלומיים שלהם ובאתרי צלילה נהדרים, אבל יש בהם גם ערים קולוניאליות, אתרי טבע יפהפיים, כפרים שלווים והמון אטרקציות לכל המשפחה. הנה כמה דברים לראות ולעשות באיי הבהאמה

איי בהאמה (Bahamas) אותו ארכיפלג של 700 איים באוקיינוס האטלנטי, ממזרח לפלורידה ומצפון לאיים הקריביים, הם התגשמות החלום האמריקאי על חופשה טרופית. יש בהם חופים חלומיים, שוניות אלמוגים ססגוניות, ערים צבעוניות והמון אתרי נופש מפנקים, והקרבה לארצות הברית הופכת אותם ליעד פופולרי כל כך. גם לעובדה שהשפה הרשמית באיים היא אנגלית ושניתן לשלם בכל מקום בדולר אמריקאי יש חלק בכך שכשמונים אחוז מהתיירים באי מגיעים מהשכנה ממערב. אם אתם נמצאים בארצות הברית ובעיקר בפלורידה, זוהי הזדמנות מצוינת להצטרף אליהם. נכון, אין פה את האותנטיות והטבע הפראי שיש באיים קריביים אחרים, אבל יש פה ערים קולוניאליות מקסימות, אטרקציות לכל המשפחה, פעילויות ספורט ימי וחופים נפלאים שאפשר לשבת בהם מול שקיעה מהפנטת תוך לגימת קוקטייל על בסיס רום. מישהו באמת צריך יותר מזה?

ערסל על החוף באיי בהאמה. מתכון לחופשה מנצחת | הצילומים בכתבה: שאטרסטוק

ערסל על החוף באיי בהאמה. מתכון לחופשה מנצחת | הצילומים בכתבה: שאטרסטוק

האיים החשובים והמתויירים ביותר הם ניו פרובידנס (New Providence) והאי גרנד בהאמה ((Grand Bahama. נסאו (Nasau), בירת איי הבהאמה אשר שוכנת באי ניו פרובידנס, החלה את דרכה  במאה ה-17 כיישוב מחוספס של שודדי ים, עבריינים, ברים ובתי בושת. במאה ה-18, עם ההתיישבות הבריטית באיים, היא שינתה את פניה והפכה לעיר קולוניאלית מקסימה אשר גם היום ניתן להתרשם מהמרכז ההיסטורי המקסים שלה, המפורסם בבתיו הוורודים. היום זהו יעד פופולרי במיוחד בקרב תיירי אניות הקרוזים שעוגנות באי. בנוסף לסיור בדאונטאון, בעיר יש חופים יפהפיים, כמו חוף כייבל (Cable Beach) שנראה כגלויית פרסומת לאיי הבהאמה. ממש ממול נמצא האי הקטן פרדייז (Paradise), אשר כיאה לשמו מציע הרבה חופים חלומיים ואתרי נופש מפנקים. בנוסף, האי ניו פרובידנס גדוש באתרי צלילה לרוב וניתן לעסוק בו במגוון פעילויות ספורט ימי.

נסאו, בירת הבהאמה. בתים צבעוניים ואדריכלות קולוניאלית

נסאו, בירת הבהאמה. בתים צבעוניים ואדריכלות קולוניאלית

אי פופולרי נוסף הוא גרנד בהאמה (Grand Bahama), שבו שתי ערים בולטות – פריפורט (Freeport) ופורט לוקאיה (Port Lucaya), שמציעות אטרקציות אורבניות קלאסיות כמו מוזיאונים, מסעדות ושווקים, לצד מוקדי עניין נוספים כמו הגן הבוטני של פריפורט שבו צמחים, מפלים, פרפרים וציפורים. בקרבת האי יש אתרי צלילה נהדרים שכוללים שוניות אלמוגים, מערות תת ימיות וספינות טרופות.

בנוסף לחופים נפלאים מציעים איי בהאמה עולם תת ימי עשיר

בנוסף לחופים נפלאים מציעים איי בהאמה עולם תת ימי עשיר

חוויה שונה לחלוטין מחכה לכם באיים החיצוניים, שם אפשר ליהנות, בנוסף לחופים המדהימים, גם מאווירה שלווה, כפרים קטנים, נופים מרהיבים, הרבה טבע והיכרות מעמיקה יותר עם התרבות המקומית. שני איים שמומלץ במיוחד לבקר בהם הם אלאותרה (Eleuthera), אי ארוך וצר עם חופים ורודים-לבנים, מטעי אננס וצוקים דרמטיים; ואנדרוס (Andros), אחד האיים הפראיים בארכיפלג, המכוסה יערות צפופים, פלגי מים וביצות מנגרובים, כשבנוסף לאלה נמצאת בו שונית האלמוגים השלישית באורכה בעולם.

חוף מבודד באי אלאותרה

חוף מבודד באי אלאותרה

הנה כמה מהחוויות הייחודיות שלא כדאי לוותר עליהן באיי הבהאמה:

מוזיאון הפיראטים בנסאו

העבר המפוקפק של נסאו כבירת שודדי הים של הקריביים מונצח באופן מרתק במוזיאון הפיראטים של נסאו (Pirates of Nassau Museum), עם תצוגות אינטראקטיביות שממחישות את אורח החיים של שודדי הים, מציגות את כלי הנשק שלהם ומספרות את הפולקלור של שודדי הים ואת סיפוריהם של פיראטים שהפכו לאגדה. מומלץ מאוד עם ילדיהם או בלעדיהם. אתר

הביקור במוזיאון הפיראטים של נסאו מומלץ מאוד עם הילדים או בלעדיהם

הביקור במוזיאון הפיראטים של נסאו מומלץ מאוד עם הילדים או בלעדיהם

נופש באטלנטיס

אתר הנופש אלטנטיס (Atlantis) שבאי פרדייז הוא פיסה של לאס וגאס בלב איי הבהאמה. זהו מלון יוקרה עצום בגודלו, שמהווה, כמשתמע משמו עיר שלמה. גם אם לא תוכלו להרשות לעצמכם ללון פה, תוכלו לבלות כמה שעות באטרקציות הרבות של המלון, כמו פארק המים Aquaventure  שבו מגלשות מים מסמרות שיער, בריכת, שיט אבובים במקדש מאיה המוקף כרישים ועוד אטרקציות מלהיבות. אם זה לא מספיק, במתחם אטלנטיס יש גם פארק חיות ימיות שבו אקווריומים ואפשרות למפגש עם דולפינים ויצורים ימיים נוספים, וגם אטרקציות שגרתיות יותר כמו חופים, ספא, מגרשי גולף וקזינו.

פארק המים במתחם הנופש אטלנטיס

פארק המים במתחם הנופש אטלנטיס

שחייה עם דולפינים באי הלגונה הכחולה

אחת הפעילויות המרגשות ביותר שאיי הבהאמה מפורסמים בהם היא שחייה עם דולפינים. יש פה המון אתרים שבהם ניתן לפגוש את היונקים הנבונים האלה מקרוב, ואחד המוצלחים במיוחד הוא Dolphin Encounters שבאי בעל השם המבטיח "הלגונה הכחולה" (Blue Lagoon) המרוחק כשלושה מייל מחופי נסאו. זהו אי פרטי יפהפה עם חופים לבנים ועטורי דקלים שביניהם תלויים ערסלים, מגוון אפשורויות ספורט ימי והעיקר – מגוון תכניות למפגש אינטימי עם דולפינים, חלקן מתאימות גם למי שאינו שוחה – משחייה עם דולפינים, דרך מפגש צמוד עם דולפינים שנעשה על פלטפורמות צפות במים בליווי מדריך ומתאים גם לילדים קטנים ועד לתכנית "מאמן ליום אחד". אתר

באי הלגונה הכחולה אפשר לפגוש דולפינים מקרוב

באי הלגונה הכחולה אפשר לפגוש דולפינים מקרוב

ארוחת דגים ופירות ים בארוואק קיי

ארוואק קיי (Arawak Cay) הוא איון קטן שמהווה חלק מנסאו, אשר מפורסם בכל הארכיפלג בדוכני ובמסעדות הדגים ופירות הים שלו. כאן תוכלו לטעום את פירות הים  והדגים הכי טריים וטעימים בארכיפלג. בין היתר אפשר לטעום פה שרימפס, קונכיות ולובסטרים, שמוגשים בצורה המסורתית הטיפוסית לאיים, עם מיץ ליים טרי ופלפל צ'ילי.

 

קניות בפורט לוקאיה

פורט לוקאיה (Port Lucaya) היא העיר הכי מתויירת , בין היתר הודות לכיכר השוק התוססת שלה המאכלסת מתחם קניות שכולל כארבעים חנויות אופנה ובוטיקים ייחודיים לצד שוק עם למעלה ממאה דוכנים של מזכרות ועבודות יד. בנוסף יש במתחם מסעדות, בתי קפה, מועדונים וברים.

מתחם הקניות של פורט לוקאיה | צילום:Yevgen Belich

מתחם הקניות של פורט לוקאיה | צילום:Yevgen Belich

טיול בפארק הלאומי לוקאיאן

הפארק הלאומי לוקאיאן (Lucayan National Park) שבאי גרנד בהאמה מפורסם במיוחד במערכת המערות התת ימיות שלו, שמזמינות לטיולי צלילה מסעירים, אך אלה מתאימים רק לצוללים מנוסים. עם זאת, גם מי שלא צולל ימצא מה לעשות פה. בפארק יש מסלולי טיול מקסימים שמתפתלים בין יערות אורנים ולאורך החוף, וכן ביצות מנגרובים שניתן לחתור בהן בקיאק.

נוף בפארק הלאומי לוקאיאן. אפשר לשוט בקיאק

נוף בפארק הלאומי לוקאיאן. אפשר לשוט בקיאק

בטן-גב בחולות הוורודים של הרבור איילנד

האי הרבור (Harbour Island), ששוכן מצפון מזרח לאלאותרה (Eleuthera) הוא אי קטן ויפהפה האהוב במיוחד על עשירים ומפורסמים רבים אשר נופשים בו ואף רוכשים בו בתי נופש. אחד מגורמי המשיכה הבולטים של האי הוא רצועת החוף הרחבה והיפה שלו, Pink Sand, אשר קיבלה את שמה הודות לצבע הוורוד המרהיב של החול.

חוף חולי ורוד באי הארבור

חוף חולי ורוד באי הארבור

ניתוק מהציוויליזציה בגרין טרטל קיי

כדי לתפוס שלווה אמתית ולקבל קצת תחושה של הקריביים בתקופה שקדמה להופעתן של אניות הקרוזים הענקיות, כדאי לקפוץ לגרין טרטל קיי (Green Turtle Cay) שבאיי אבקו (Abacos). האי הציורי שאורכו חמישה קילומטרים, מציע לא רק חופים נפלאים עם מי טורקיז צלולים ושוניות אלמוגים מרהיבות אלא בעיקר שלווה למכביר. הכפר הראשי פה, New Plymouth, הוא כפר זעיר ומנומנם עם בתים בצבעי פסטל, כמה חנויות קטנות ומסעדות דגים וסירות דייגים העוגנות בנמל. רכבי גולף הם אמצעי התחבורה המרכזי בכפר שתנועת עלי רכב כמעט ולא נשמעת בו. אם תרצו קצת פעילות, תוכל לעסוק פה בצלילה, דייג וספורט ימי.

צילום התמונה הפותחת: Studio Barcelona / Shutterstock.com

מחול הקקאו, אגם אטיטלן, גואטמלה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.