תפריט עמוד

חליבת פרות, האכלת עגלים, זריעת חיטה, קטיף פרחים, קציר חיטה, סיור בטרקטור ברחבי המשק – התיירות החלקאית בארץ נמצאת בפריחה ומהווה בילוי משפחתי מועדף, בעיקר בקרב משפחות עם ילדים קטנים. הנה כמה אתרים מומלצים ברחבי הארץ:

ביקור ברפתות
רפתות החלב התיירותיות הילדים, וגם הוריהם, פוגשים את הפרות, שומעים הסברים על הרפת, לומדים לחלוב בידיים וגם מאכילים את העגלים מבקבוק. ברפתות הרובוטיות זוכים המבקרים לראות גם את פעילות הרובוט החולב.


מפגש אינטימי עם פרות בארז חוות חלב | הצילום באדיבות רפת שלאו

רפת שביל פרות החלב שבבית לחם הגלילית היא אחת מהרפתות התיירותיות המוצלחות ביותר. ברפת מתקיימים סיורים שמציגים את כל שלבי הגידול של העגלה, מיום היוולדה עד היותה פרה בוגרת. הילדים פוגשים את הפרות ברפת ומחלקים להן אוכל, מבקרים במכון החליבה ומתנסים בחליבה ידנית, מניקים את העגלים בבקבוק ולסיום מכינים שוקו וחמאה. הרפת פתוחה בכל יום בין השעות 16:00-10:00.
עלות הפעילות: 37 שקלים למבקר החל מגיל שנתיים וחצי
טלפון: 04-9832437, 052-3275682
אתר אינטרנט

ברפת ארז חוות חלב שבמושב ניצני עוז שבשרון, הפעילות דומה במידה רבה לביקור בשביל פרות החלב. המבקרים צופים ברפת המודרנית ובחליבה על ידי רובוט, חולבים פרה באופן ידני, מגמיעים עגלים יונקים בבקבוק וטועמים שוקו שמוכן במקום מחלב פרה טרי.
עלות הפעילות: 40 שקלים מגיל שנתיים
טלפון: 054-6629666
אתר אינטרנט


הגמעת עגלים בבקבוק בארז חוות חלב | הצילום באדיבות רפת שלאו

חווה חקלאיות
בפארק הירקון, בסמוך ליער ראש ציפור, לא רחוק מהמגדלים הגבוהים של תל אביב ורמת גן, נמצאת "החווה" – חווה חקלאית מקסימה שמציעה מגוון פעילויות בטבע ממש באמצע העיר. בשטח החווה, שמשתרע על כשבעים דונם, יש שדות, ערוגות, בוסתן, מטע זיתים, משק חי עם תרנגולות, עזים, כבשים, טווסים וארנבות, מרכז צפרות, מבוך פיקוסים, שלולית חורף ועוד. בשבתות במהלך השנה החווה פתוחה לקהל הרחב ומתקיימות בה פעילויות יצירה, שעת סיפור, הצגות, וגם פעילויות עם אופי חקלאי, כמו זריעת חיטה, גיבון גבינה או קטיף פרחים. גם בחגים מתקיימות במקום פעילויות מיוחדות. בשבועות, למשל, מתקיימת בחווה תהלוכת ביכורים מסורתית כמו בקיבוץ.
עלות הפעילות: 49 שקלים, לתושבי תל אביב-יפו – 44 שקלים.
טלפון: 03-6138286
אתר אינטרנט


תהלוכת שבועות בחווה שבפארק הירקון

חוות גלעד היא חווה חקלאית ששוכנת במושב גינתון שבחבל מודיעין. זוהי חווה חקלאית אקולוגית עם כרם זיתים, דיר עזים וגידולים חקלאיים כמו פירות, ירקות וצמחי תבלין. במשך רוב ימות השנה הפעילות בחווה היא לקבוצות בלבד, אבל בסוכות ובאביב החווה פותחת את שעריה לקהל הרחב ומתקיימות בה מגוון פעילויות חקלאיות בטבע. בסוכות המבקרים מוזמנים להשתתף בפסטיבל המסיק, להשתתף במסיק הזיתים ובסדנה לכבישת זיתים. בשבתות במהלך האביב מתקיימות במקום חגיגות קציר. במהלך ההפנינג משתתפים המבקרים בקציר חיטה בשדה, מתנסים במלאכת הדיש, מפרידים את גרגירי החיטה מן המוץ ומפיקים קמח מהחיטה. פעילויות נוספות בחווה במהלך האביב: סיור חקלאי בשדות, אסיף תפוחי אדמה, אפיית פיתות, פעילות בנייה בבוץ, יצירה ועוד.
כמה? 45 שקלים לילד, 10 שקלים למבוגר
טלפון: 08-9206193
אתר אינטרנט

מוזיאונים פתוחים
המוזיאון הפעיל עין יעל בירושלים שוכן בנחל רפאים בירושלים, ובשטחו יש טרסות קדומות, מעיין, בוסתנים, מתקנים חקלאיים, וכן רחוב רומי משוחזר ובו חנויות ובתי מלאכה, שרידים ארכיאולוגיים, ווילה רומית, בתי מרחץ ופסיפסים מרשימים. בחגים ובחופשות מתקיימים במקום פסטיבלים שפתוחים לקהל הרחב, ובהם מתנסים המבקרים בסדנאות של מלאכות עתיקות, כמו קדרות, אריגה, טוויה ואריגת צמר, קליעת סלים, סיור בגורן שכולל טחינת חיטה לקמח ועוד.
עלות הפעילות: 40 שקלים לילד, 25 שקלים למבוגר
טלפון: 02-6451866
אתר אינטרנט


קציר חיטה בחצר הישנה בעין שמר | צילום: מאוסף המוזיאון

החצר הישנה בקיבוץ עין שמר החלה את דרכה ב-1913 כתחנת שמירה של ארגון השומר, ומאז ידעה כמה גלגולים. היום המבנים של המקום, שכוללים את צריך המגורים, מגדל המים, חדר האוכל ועוד, משמשים כמוזיאון פתוח שמשחזר באופן חווייתי את ראשית ההתיישבות. בין היתר יש במקום באר משוחזרת ומכונות חקלאיות, צריך מגורים שבו שוחזרו חדר מגורים, חדר עבודה ובית ילדים על כל הפרטים האופייניים לתקופה, אסם תבואה ובו תצוגה של חקלאות עתיקה ועוד. עיקר הפעילות במקום מיועדת לקבוצות, אבל בשבתות אחת לחודש וכן בחגים מתקיימות במקום פעילויות שונות, שכוללות הדרכה במוזיאון, אפיית לחמניות, סיור בטרקטור ברחבי הקיבוץ וכן פעילויות שקשורות לחג ולעונה.
כמה? ילד – 60 שקלים, 52 שקלים למבוגר
אתר אינטרנט

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו

מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון
מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון

רונן רז חונה על הכרמל הגשום והסוער, ומרגיש בבית. הוא מזדהה עם הקדמונים הפרהיסטוריים שאהבו לחיות בהר ובחוף הכרמל, אשר להם שפע מכל טוב - אדמה פוריה וגשם רב שהניבו צמחי מאכל, פירות ופטריות, יערות שהזינו את האש, ...

עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר
עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר

מבין ארבעת הכפרים הדרוזיים בגולן, עין קנייא הוא הפחות מוכר. יואב יעקובי ממליץ לא לוותר, ולהתרשם מזרימת נחל סער (בחורף), מהטראסות החקלאיות (בזמן הפריחה), מהגראפיטי הצבעוניים ופסלי האבן, ומהאתרים הרבים סביב הכפר. בתכנון בקרוב: שביל המעיינות, בין התצפיות ...