תפריט עמוד

שוקי האיכרים הכי טובים בניו אינגלנד

לנופים הפסטורליים ולצבעי השלכת המופלאים של ניו אינגלנד נוספים שוקי איכרים נהדרים שבהם תוכלו לטעום מעדנים מקומיים, להצטייד בפירות וירקות אורגניים ולפגוש את החקלאים לשיחה על מצב החסה (והתותים, האוכמניות, הזוקיני והדלועים). ואחרי השוק, יש לנו המלצות לטיולים בסביבה

כל השנה יפה לטייל בניו אינגלנד – האזור בצפון-מזרח ארצות הברית הכולל שש מדינות: רוד איילנד, קונטיקט, ניו המפשייר, מסצ'וסטס, ורמונט ומיין. אבל בסתיו, מאמצע אוקוטובר ועד סוף נובמבר, יפה פה שבעתיים. השלכת, שנחשבת ליפה בארצות הברית ובין היפות בעולם, צובעת את הנופים הפסטורליים האופייניים בצבעי אדום, צהוב, כתום וחום והופכת את האזור לקסום במיוחד. זוהי גם עונתם היפה של שוקי האיכרים, שמתמלאים במיטב התוצרת החקלאית של סוף הקיץ ותחילת הסתיו, עם הטעמים הכי טובים, עסיסיים ומתוקים. אז אם אתם מטיילים בניו אינגלד בעקבות השלכת, הנה כמה משוקי האיכרים שלא תרצו להחמיץ:

סתיו בניו אינגלנד. העונה המושלמת לטייל בנופים הפסטורליים ולעצור בשוקי איכרים מקומיים

סתיו בניו אינגלנד. העונה המושלמת לטייל בנופים הפסטורליים ולעצור בשוקי איכרים מקומיים | צילומים: שאטרסטוק

Boston Public Market, בוסטון

נתחיל דווקא משוק עירוני, השוק הציבורי של בוסטון. זהו מקום מצוין לפגוש את התוצרת החקלאית המקומית בלי להתאמץ, לדאוג להגיע ביום ספציפי או לנסוע רחוק. השוק פועל כל השנה, בכל ימות השבוע ותוכלו למצוא בו תוצרת ירקות ופירות, ביצים ובשר, לחמים, מאפים, עוגיות וגם אוכל מוכן – הכל ממוצרים עונתיים שגדלים בניו אינגלנד. במקום פועל גם בית ספר לבישול ומתקיימות בו הדגמות קולינריות, שיעורים ופעילויות לילדים.

באוקטובר צצים בדוכני השוק בבוסטון, לצד הירקות האחרים, דלועים בצבע כתום עז

באוקטובר צצים בדוכני השוק בבוסטון, לצד הירקות האחרים, דלועים בצבע כתום עז

• איפה? השוק פועל ב- Hanover St100, בוסטון.

• מתי? השוק פועל לאורך כל השנה, בימים שני עד שבת בין 7:00 ל-8:00, בימי ראשון בין 10:00 ל-18:00.

פרטים נוספים על השוק, אירועים וסדנאות בישול תמצאו באתר השוק.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Finesse Pastries (@finessepastries) on

• אם אתם בסביבה: בוסטון, בירת מדינת מסצ'וסטס ואחת הערים המעניינות בחוף המזרחי של ארצות הברית, תספק לכם בקלות כמה ימים מלאים וגדושים בפעילויות (רק אל תשכחו ששאר ניו אינגלנד מחכה לכם…). בין השאר, מומלץ לבקר במוזיאון לאמנות יפה, לטייל ברגל לאורך נתיב החופש שעובר דרך כמה ציוני דרך חשובים בהיסטוריה האמריקאית, להשליך שקי תה אל המים בספינה והמוזיאון האינטראקטיבי Boston Tea Party Ship & Museum ולהציץ על כל העיר וסביבתה מ-Skywalk Observatory מרפסת התצפית של מגדל פרודנשיאל (Prudential Tower) – מומלץ להגיע לקראת השקיעה.

בוסטון משלבת חיים מודרניים ותוססים עם אתרים היסטוריים מימיה הראשונים של ארצות הברית

בוסטון משלבת חיים מודרניים ותוססים עם אתרים היסטוריים מימיה הראשונים של ארצות הברית

Coastal Growers Farmer Market, רוד איילנד

שוק איכרים המתקיים בשבתות – בקיץ תחת כיפת השמיים, כשמזג האוויר מתקרר השוק עובר למתחם מקורה ומחומם. השוק, שנמצא שבשטח של חווה טיפוסית מהמאה ה-18, הוא מקום מפגש לחקלאי האזור ולמטיילים מזדמנים. תמצאו פה למכירה סוגים שונים של תוצרת מקומית, מעבודות יד, דרך ירקות ופירות אורגניים ועד ריבות ועוגות מעשה בית. אחרי שתסיימו להתרשם ולקנות, כדאי לצאת לסיור במרחבים הירוקים של החווה, המשקיפה אל מפרץ נרגנסט (Narragansett Bay) היפה. בקיץ מתקיימים בחווה עצמה ובאזור הכפרי מסביב אירועים שונים וסדנאות יצירה לילדים.

תוצרת חקלאית מקומית בשוק האיכרים שבחוות קאסי ברוד איינלד

תוצרת חקלאית מקומית בשוק האיכרים שבחוות קאסי ברוד איינלד | באדיבות Rhode Island Commerce Corporation

• איפה? חוות קאסי (Casey Farm), ב-Sauderstown, רוד איילנד, לא רחוק מניופורט. בחודשי החורף השוק עובר לבית ספר מונטסורי בנרגנסט (Narragansett).

• מתי? השוק פועל בשבת, מאמצע מאי עד סןף אוקטובר בחוות קאסי בין 8:30 ל-12:30, בנובמבר ודצמבר בבית הספר מונטסורי בנאראגנסט (Narraganset) בין השעות 9:00 ל-12:00.

פרטים על השוק ופעילויות שונות באזור באתר השוק

• אם אתם בסביבה: רוד אילנד  מציעה בשטחה הזעיר (זוהי המדינה הקטנה בארצות הברית) חופים חוליים יפים, בניינים היסטוריים ועיירות נעימות. בסוף המאה ה-19 בנו כאן כמה מהמשפחות העשירות בארצות הברית אחוזות נופש עצומות ממדים, אחת המרשימות שבהן היא The Breakers של משפחת ונדרבילט, הנמצאת בניופורט. אפשר לסייר באחוזה בת 70 החדרים, המרוהטת בהידור רב, אתר אינטרנט.

הברקרס, האחוזה המרשימה של משפחת ונדרבילט בניופורט, רוד איילנד

הברקרס, האחוזה המרשימה של משפחת ונדרבילט בניופורט, רוד איילנד | צילום: שאטרסטוק

לא רחוק משם, ברחוב הראשי של ניופורט תוכלו לבקר במוזיאון המכונית של ניופורט (Newport Car Museum) המציג אוסף פרטי מעורר קנאה של מכוניות נוצצות משנות החמישים ועד ימינו. אתר אינטרנט

Westport Farmers Market, קונטיקט

שוק איכרים עונתי (פתוח מה-23 במאי עד ה-7 בנובמבר) המתקיים בימי חמישי בעיירה ווסטפורט (Westport), אחת העשירות בארצות הברית, הנמצאת כ-50 ק"מ מצפון-מזרח לניו יורק. זהו שוק עם אג'נדה, כפי שהמארגנים מצהירים: " המשימה שלנו היא ליצור סביבה קהילתית מהנה, בטוחה ובריאה ולהגביר את המודעות, הידע והתמיכה ביצרנים מקומיים המתמקדים בחקלאות בת-קיימא". בנוסף לירקות, פירות, גבינות, מאכלי ים, סוגים שונים של תה וקפה, לחמים, מאפים ושאר מוצרים הנפוצים בשוקי איכרים, יש כאן גם כמה דוכנים לא צפויים, כמו דוכן לממכר מזון (בריא, אלא מה?) לבעלי חיים. בשוק יש גם נציגות נכבדה למוצרים נטולי גלוטן ומאכלים טבעוניים. בנוסף, במקום מתקיימות תכניות חינוכיות לילדים, הדגמות של שפים. תכנית של עזרה לחקלאים במצוקה ועוד.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Westport Farmers' Market (@westportfarmersmarket) on

• מתי? ימי חמישי בין 23 במאי עד 7 בנובמבר, בין 10:00 ל-14:00.

פרטים על השוק ופעילויות שונות באזור באתר השוק.

אם אתם בסביבה: ווסטפורט נמצאת באזור המכונה "חוף הזהב", לאו דווקא בשל החופים הזהובים, אלא בעיקר בשל רמת ההכנסה הגבוהה של התושבים. מלבד חופים יפים לאורך מפרץ לונג איילנד וכמה מסעדות מצוינות, תוכלו גם לטייל בפארק המדינתי Sherwood Island State Park ובימי רביעי בלילה אפשר לצפות בשמיים במצפה הכוכבים Rolnick Observatory.

העיירה ווסטפורט נמצאת באזור המכונה "חוף הזהב", לאו דווקא בשל החולות הזהובים אלא בשל רמת ההכנסה הגבוהה של התושבים

העיירה ווסטפורט נמצאת באזור המכונה "חוף הזהב", לאו דווקא בשל החולות הזהובים אלא בשל רמת ההכנסה הגבוהה של התושבים

Burlington Farmers' Market, ורמונט

אחד השווקים הגדולים והוותיקים בניו אינגלנד, שוק האיכרים של ברלינגטון מתקיים בכל יום ראשון במרכז ההיסטורי של העיר מאז 1980. בשוק, שבחודשי החורף עובר למבנה מחומם באוניברסיטה של ורמונט, תמצאו קרוב ל-100 דוכנים המציעים עבודות יד, תוצרת חקלאית טרייה, פרחים ופינוקים מתוקים כמו דונאטס מתוצרת בית. זה המקום לפגוש את חקלאי האזור, להתעדכן בחדשות ולמלא את הסל בכל הטוב המקומי של ורמונט – מפירות יער עונתיים ועד לתרד רענן או זוקיני טריים. בשוק מתקיימים מדי פעם מופעים של מוזיקאים מקומיים.

שוק האיכרים של ברלינגטון, אחד השווקים הגדולים והוותיקים בניו אינגלנד

שוק האיכרים של ברלינגטון, אחד השווקים הגדולים והוותיקים בניו אינגלנד | צילום: Church Street Marketplace, flickr

• איפה? בדרך כלל השוק מתקיים ב-Main Street 590, אולם ב-2019 הוא עובר לשנתיים למיקום זמני בכתובת 345 Pine Street. כדאי לבדוק לפני שמגיעים כדי לוודא איפה בדיוק הוא מתקיים.

• מתי? בין מאי לסוף אוקטובר השוק מתקיים בימי ראשון בין 8:30 ל-14:00, בין נובמבר לאפריל הוא עובר לבניין DUDLEY H. DAVIS CENTER באוניברסיטת ורמונט, בין השעות 10:00 ל-14:00.

פרטים נוספים על השוק, התוצרת החקלאית הנמכרת בו בכל אחד מחודשי השנה ומופעים מוזיקליים תמצאו באתר השוק/

ברלינגטון, ורמונט. עיר יפה ותוססת על גדות אגם שמפליין

ברלינגטון, ורמונט. עיר יפה ותוססת על גדות אגם שמפליין | צילום: Erika J Mitchell / Shutterstock.com

• אם אתם בסביבה: ברלינגטון, הממוקמת על שפת אגם שמפליין (Lake Champlain), היא עיר תוססת ומלאת עניין, עם אוכלוסיית סטודנטים גדולה, מסעדות נחמדות והמון מבשלות בוטיק יצירתיות במיוחד (ראו תמונה למטה). תוכלו לצאת לסיור בין המבשלות המקומיות, כולל טעימות כמובן, לטייל באחד הפארקים שעל גדות האגם ולחצות במעבורת את האגם. בסתיו האזור סביב אגם שמפליין הוא מקום מושלם לחוות בו את השלכת המפורסמת, כשהיערות שמסביב נצבעים בצבעים משגעים. המצלמה שלכם לא תנוח לרגע בין אם אתם מטיילים ברגל, שטים על האגם או נוסעים בכבישים הצרים שמטפסים במעלה ההרים.

שקיעה באגם שמפליין

שקיעה באגם שמפליין | צילום: שאטרסטוק

Orono Farmers’ Market, מיין

שוק האיכרים אורונו פועל ברצף מאז 1994 והוא משמש לממכר של תוצרת מקומית – המארגנים מקפידים על כך שכל מה שנמצא בדוכנים יהיה מתוצרת של תושבי וחקלאי האזור, אסור בתכלית האיסור למכור מוצרים מוכנים שנקנו במקומות אחרים. השוק פתוח בשבתות בבוקר ובימי שלישי אחר הצהריים לאורך כל השנה, בקיץ הוא פועל במקום פתוח, בחורף הוא עובר למבנה מקורה ומחומם. זה המקום המושלם להצטייד באוכמניות עסיסיות, תפוחים טעימים להפליא, לחמים מיוחדים שנאפו זה עתה ומאכלים מקומיים כמו פאי עוף.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Orono Farmers' Market (@oronofarmersmarket) on


• איפה? בעיירה אורונו (Orono) בצפון-מזרח מיין, כרבע שעה מצפון לבנגור.

• מתי? מתחילת מאי עד סוף נובמבר, שבתות מ-8:00 עד 12:00, ימי שלישי בשעות 17:30-14:00, בחורף השוק עובר לאולם הספורט של בית הספרAsa Adams  ומתקיים בשבתות, מ-9:00 עד 12:00.

פרטים נוספים תמצאו באתר השוק

• אם אתם בסביבה: העיירה השלווה אורונו, הנמצאת בין שני נהרות, הוקמה ב-1774 וכיום רבים מתושביה הם סטודנטים מאוניברסיטת מיין, הממוקמת בשולי העיירה. נחמד לשוטט בין הבתים הקולוניאליים, לבקר בגנים הבוטניים של האוניברסיטה ולאכול פיצה בסניף המקורי של Pat's Pizza, רשת של פיצריות במיין שהחלה באורונו בראשית שנות השלושים של המאה שעברה. כ-25 ק"מ מדרום לאורנו נמצאת בנגור, ביתו של הסופר האמריקאי המצליח סטיבן קינג ("הניצוץ", "גרין מייל", "זה", "בית כברות לחיות מחמד" ורבים אחרים).

הבית של סטיבן קינג בבנגור, מיין

הבית של סטיבן קינג בבנגור, מיין

כשעה נסיעה דרומה מבנגור תגיעו לפארק הלאומי אקדיה (Acadia National Park), שמורת טבע יפהפייה הנושקת לאוקיינוס האטלנטי עם הרים, בהם הר קדילאק הגבוה ביותר במזרח ארצות הברית, יערות, חופים פראיים, שבילי הליכה יפהפיים ושפע של בעלי חיים, מאיילים ודובים ביבשה ועד לווייתנים באוקיינוס.

נוף מושלם בפארק הלאומי אקדיה

נוף מושלם בפארק הלאומי אקדיה | צילום: שאטרסטוק

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.