תפריט עמוד

ניו אינגלנד: טיולי סתיו מניו יורק

רוב הנוסעים לארצות הברית נשארים בניו יורק. רוב המבקרים בניו יורק משוטטים במנהטן, שזה לא כל כך רע בפני עצמו, אבל המחשבה על עלי הסתיו המפורסמים, שמרחפים בדיוק עכשיו באוויר במרחק לא גדול, מנקרת ולא מרפה.

השמיכה, כרגיל, קצת קצרה מדי. הבעיה היא איך מספיקים לראות משהו מן השלכת המפורסמת של ניו אינגלנד במהלך ביקור קצר בניו יורק? כולם יודעים שסתיו בניו אינגלנד הוא מראה יפה. העלים מצהיבים, השלכת נוגעת ללב במין דימוי פיוטי ומרגש, ובצפון מזרח ארצות הברית זה קורה באופן מושך עין. כל זה נראה קרוב מאוד, לפחות כאשר מתבוננים במפה בה נפרש מזרח ארצות הברית, ורחוק מאוד כאשר מנסים לחשב לוח זמנים סביר.

מדריך מסע אחר לניו יורק – כאן

נסיעה לניו אינגלנד היא בדרך כלל עניין של כמה ימים. מקובל לראות בבוסטון, יותר משלוש שעות נסיעה מניו יורק, את הבסיס המתאים לדשדוש בין העלים המאדימים. זה דורש לעזוב את מנהטן לפחות ליומיים-שלושה, למצוא מלון נוסף, בעיר אחרת, ולנסוע. רובנו מוותרים בשלב הזה. השלכת תשוב גם בשנה הבאה, אנחנו נוטים לומר לעצמנו ברוך. מוטב לעשות עוד סיבוב במנהטן.


צבעי שלכת על גדת נהר ההדסון | צילומים: שאטרסטוק

מתברר שאפשר גם אחרת. הנה הצעה לשלושה טיולי יום מניו יורק. כולם מאפשרים ביקור מעניין בכל עונות השנה, אבל מספקים עניין וסיבה מיוחדת דווקא בסתיו. זו העונה שבה כל המקומות האלה נראים טוב יותר. לשלושתם אפשר לנסוע מניו יורק בבוקר ולחזור בערב, בתום יום ארוך. בכל המקרים, אם לוח הזמנים מאפשר זאת, כדאי להישאר וללון לפחות לילה אחד ביעד אליו נוסעים. בשלושת היעדים אפשר לבלות ערב מצוין ולילה נעים באווירה קצת כפרית, רומנטית מאוד ושונה לחלוטין מזו שחווים במנהטן. אל שלושת המקומות אפשר להגיע בנסיעה שנמשכת פחות משעתיים בכל כיוון, כלומר, אם יוצאים בשמונה בבוקר – כבר בעשר אתם מאזינים לצליל הנעים שמשמיעים עלי השלכת כאשר דורכים עליהם בעדינות.

מיסטיק, קונטיקט

מיסטיק (Mystic) נמצאת בדיוק בחצי הדרך בין ניו יורק לבוסטון. נסיעה ברכבת נמשכת שעה וחצי. העיר שוכנת ליד החוף, על גדת הנהר מיסטיק, קרוב לגבול בין קונטיקט לרוד איילנד. ב-1988 זכה המקום לשם עולמי בזכות קומדיה רומנטית מצליחה בשם "מיסטיק פיצה", בה כיכבה ג'וליה רוברטס הצעירה לצד לילי טיילור ואנאבת' גיש. שלושתן גילמו בסרט מלצריות צעירות במסעדת פיצה זולה, שמנסות לשלב בין גבינה מותכת ואהבה פורחת.

במיסטיק לא אוהבים כל כך כשמזכירים היום את הסרט. "אנשים עדיין חושבים שאפשר לאכול כאן רק פיצה" הבהירה בסערת רגשות מסוימת המלצרית במסעדת "בראבו בראבו", ברחובה הראשי של העיר. "מבחינתנו, מסעדה טובה, עם ציונים לשבח וביקורות נפלאות, זה אסון. בכל ערב אוכלים כאן אנשים שמשתוממים על כך שאנחנו מגישים אוכל טוב ושאני לא דומה לג'וליה רוברטס". המלצרית, אישה נמרצת ולא כל כך צעירה, השמיעה את התלונה מיד לאחר שהזכרתי, בהפגנת בקיאות מטופשת, את הסרט. אחרים בעיירה הסתייגו בעדינות רבה יותר מהקומדיה, אבל הבהירו ש"יש במיסטיק הרבה יותר מכפי שחושבים", כלומר מפיצה.


הנמל ההיסטורי של מיסטיק

היתרון של ביקור במקום כמיסטיק טמון בכך שהוא גדול מספיק כדי להציע כמה אטרקציות ומסעדות טובות וקטן מספיק כדי שאפשר יהיה לבלות בו יום שלם מבלי להיזדקק לתחבורה כלשהי. הכל נמצא במרחק הליכה. שתי האטרקציות הגדולות של העיירה הן הרובע העתיק במרכז העיר, שגאה בכך שהוא משמש כנמל דייגים כבר יותר מ-350 שנה והנמל המקומי, כמה מאות מטרים במעלה הנהר מהמרכז, שמשמש כיום כמוזיאון הימי הגדול ביותר בארצות הברית. המוזיאון הימי הוא התחלה מצוינת לטיול שלכת בסתיו. הוא שוכן בקצה העיירה, עוגנות בו כמה ספינות מן המאה ה-19, ששימשו בעיקר ציידי לווייתנים והוא מציע למבקרים פארק גדול, עם המון עצים שעליהם נושרים.

אזור הנמל של מיסטיק, ובעיקר הגדה הנגדית, המערבית, של נהר מיסטיק, נצבעים בצבעי הסתיו מאמצע ספטמבר עד סוף אוקטובר ותחילת נובמבר. שיא העונה מגיע לכאן בדרך כלל בשבוע השני של אוקטובר. כמה מאות מטרים מצפון לנמל פועל "הכפר העתיק של מיסטיק", מעין מוזיאון-פארק פתוח ובו בתים מהמאה ה-18, חנויות מסורתיות, מאפיה, סנדלריה וכדומה. כל האזור שמצפון וממערב לכאן, ועדיין במרחק פחות משעה הליכה ממרכז מיסטיק, הוא כבר חיק הטבע הסתווי, זה שניו אינגלנד כל כך מפורסמת בו. נסיעה למיסטיק היא אפשרות טובה למי שאינו רוצה לשכור מכונית או לנהוג. קל מאוד להגיע למיסטיק ברכבת מפן סטיישן בניו יורק.

אם נשארים ללון: The Inn At Mystic הוא מלון יפה, עם חדרים מרווחים ובעיצוב מסורתי. המלון פרוש בכמה בתי עץ גדולים, עם גן מטופח מאוד ונוף רחב.

ליצ'פילד, קונטיקט
אזור הרי ליצ'פילד (Litchfield Hills), כשעה וחצי נסיעה מצפון לניו יורק, נבחר לאחד מעשרת אתרי השלכת היפים ביותר בארצות הברית ולאחד מחמישים מסלולי הטיול היפים באמריקה. יש כאן יערות של עצים נשירים, שצבעיהם מתחלפים בהדרגה במהלך החודשיים הקרובים. האזור כולו עמוס בשבילי הליכה, מסלולי רכיבה באופניים, נחלים שאפשר לשוט בהם בקיאק וכפרים קטנים ונוחים להפליא שאפשר לקנות בהם עתיקות, חפצי אמנות ויינות מן היקבים המקומיים. במהלך סופי השבוע של הסתיו מתמלא האזור בניו יורקרים נמרצים והמסעדות ובתי המלון עלולים להיות מלאים, בשאר הימים קל יותר להסתדר.

בניגוד למיסטיק, לכאן כדאי מאוד לבוא עם מכונית מניו יורק. רק כך אפשר להכיר את הדרכים הכפריות ולראות את השלכת במקומות היפים ביותר. כדאי לנסוע על כביש 84 ולפנות ממנו צפונה לכביש 202 שמוליך לעיירות יפות כניו פרסטון, באנטאם וליצ'פילד. אזור אגם באנטאם נחשב לאחד היפים לצפות בו בשלכת.

אם נשארים ללון: Curtis House הוא מלון כפרי ותיק מאוד בעיירה וודברי. בעליו טוענים שהוא הראשון מסוגו בקונטיקט. הוא מציע אווירה מסורתית, מיטות אפיריון ושידות כבדות לצד איכות מודרנית לחלוטין בחדר הרחצה.


ליצ'פילד הילס בקונטיקט. נבחר לאחד מעשרה אתרי השלכת היפים ביותר בארצות הברית

קולד ספרינג, ניו יורק
שעה וחצי נסיעה צפונה מניו יורק, על הגדה המזרחית של נהר ההדסון, נחשב הכפר קולד ספרינג לאחד מטיולי היום הכי נעימים ממנהטן. זה נכון במשך כל השנה אבל נכון פי כמה בסתיו. עמק ההדסון ההיסטורי זוכה בעונה הזו לתוספת נפלאה של צבעים, בעיקר אדום חזק וצהוב כמעט זרחני. בכפר עצמו יש הרבה חנויות עתיקות, מסעדות ובתי מלון. המקום נחשב בסיס מצוין לטיולים בסביבה הקרובה, בעיקרי טיולי הליכה ברגל. שביל וושברן יוצא ממנו אל פסגת הר טורס הסמוך.

האטרקציה המקומית הנחשבת ביותר, אם כי בהחלט לא אתר שחייבים לפקוד, היא אחוזת רוקפלר שזוכה לשם קיקוויט. הכניסה הלא זולה עולה 20 דולר ועיקר היופי טמון בגנים שמקיפים את האחוזה. האגפים הפנימיים משעממים מאוד.

ההגעה הנוחה והפשוטה ביותר היא ברכבת של רשת מטרונורת', שיוצאת מתחנת גרנד סנטרל במנהטן. מידע על טיולים באזור זה אפשר למצוא באתר התיירות של עמק ההדסון.

אם נשארים ללון: ביקמאן ארמס (Beekman Arms) בכפר ריינבק (Rhinebeck) הוא מלון ותיק מאוד, שפועל ברציפות כ-150 שנה. החדרים גדולים, מרוהטים בתערובת של ישן וחדש והאווירה נעימה.

לקריאה נוספת:

מסלול טיול בניו אינגלנד
אזור ניו אינגלנד, עם היערות, האגמים והעיירות ההיסטוריות, נפלא באביב ובקיץ, אבל בסתיו, עם השלכת המפורסמת, הוא יפה במיוחד. הצעה למסלול טיול של שבוע ממנהטן למיסטיק, שעובר דרך רוב המדינות המרכיבות את ניו אינגלנד
 

חמוץ מתוק: מה כדאי לאכול בניו אינגלנד
פנקייק עם סירופ מייפל מקומי, תפוחים בכל צורות ההגשה, לובסטרים שזה עתה נשלו מהאוקיינוס – ניו אינגלנד מציעה תוצרת מקומית משובחת. הנה כמה סיבות טעימות במיוחד לעצור לאורך הדרך

 

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.