תפריט עמוד

מידע מעשי לבוסטון וניו אינגלנד

הכנות - ויזה, איך מגיעים, מתי נוסעים, בריאות ועוד

כל מה שצריך לדעת כשמתיישבים לתכנן את הטיול: מידע על שגרירויות ונציגויות קונסולוריות, אשרות והיתרים נדרשים, איך מגיעים ליעד, מתי הכי כדאי לנסוע, האם צריך חיסונים, כללי בטיחות מומלצים ועוד


אשרות ושגרירויות

ישראלים הנוסעים לארצות הברית זקוקים לאשרה להיכנס לארצות הברית. תהליך קבלת האשרה מורכב מהגשת טופסי בקשה ומסמכים, תשלום אגרה וריאיון בשגרירות ארצות הברית. מומלץ להתחיל את התהליך לפחות חודש לפני מועד הטיסה המתוכנן, ולא לשלם על כרטיסי טיסה לפני קבלת האשרה.
פרטים אצל סוכני הנסיעות ובשגרירות ארצות הברית בישראל. 

שגרירות ארה"ב בישראל
כתובת: רחוב הירקון 71, תל אביב.
טלפון: 03-5195757. 

הקונסוליה הישראלית בבוסטון
כתובת: 20 PARK PLAZA, SUITE 1020
טלפון: 1 -617-5350200


איך להגיע
אל נמל התעופה מגיעות טיסות מניו יורק ויעדים נוספים בארצות הברית. אפשר להגיע גם ברכבת של חברת Amtrak ובאוטובוסים.


מתי כדאי להגיע
בחורף קר ומושלג. החודשים הטובים ביותר לביקור הם מסוף מאי עד ספטמבר, אז מזג האוויר נעים. עם זאת, יש לזכור שבחודשי הקיץ (יולי-אוגוסט) העיר עמוסה מבקרים ותיירים. אם בכוונתכם לטייל בניו אינגלנד כדאי להגיע בסתיו, שכן מראה השלכת בתקופה הזו מרהיב.

 

מידע כללי - כסף, תקשורת, תחבורה ועוד

לשכות תיירות, מטבע מקומי בשימוש, הפרש השעות בין היעד לבין שעון ישראל, קידומת טלפון בינלאומית, אמצעי תחבורה מומלצים ונפוצים, מידע למטיילים עם מוגבלויות ועוד


לשכות תיירות

לשכת התיירות של בוסטון
מרכז המבקרים הראשי בעיר נמצא בפארק Boston Common שבמרכז העיר, ובו ניתן להשיג מפות ועלוני מידע על העיר וסביבתה. בסמוך למרכז מתחיל מסלול ההליכה המפורסם בבוסטון – נתיב החירות. 


מטבע
דולר אמריקאי


הפרש שעות
בוסטון מאחרת את שעון ישראל בשבע שעות.


תקשורת
קידומת החיוג הבינלאומית של ארצות הברית היא 1.
אזור החיוג של בוסטון הוא 617.
למספרים בקידומת החיוג החינמית 800 ו-888 ניתן להתקשר רק מתוך ארצות הברית.


תחבורה
התחבורה הציבורית בבוסטון מצוינת, ומרכז העיר קומפקטי יחסית ונוח להליכה, בעיקר בשבילי ההליכה המיוחדים כ"נתיב החירות". בהתחשב בכך ובניווט המבלבל ברחובות, עדיף לוותר על נהיגה ברכב ולתור את העיר ברכבת התחתית וברגל.
הרכבת התחתית מכונה "T", והיא מהוותיקות והיעילות בארצות הברית. הרכבת מכסה את רוב אזור בוסטון וקיימברידג'. לפרברים המרוחקים, שאליהם הרכבת אינה מגיעה, ניתן לנסוע באוטובוס.
אתר חברת התחבורה הציבורית של בוסטון

 

לינה ומלונות, אוכל ומסעדות, בילויים וקניות


בילויים

כיכר הרווארד (Harvard Square) התוססת היא מקום הבילוי האולטימטיבי של הסטודנטים הרבים הלומדים בעיר. יש כאן שלל חנויות, בתי קפה, פאבים, אמני רחוב, להטוטנים ולהקות רחוב שמנסות את מזלן.
אחד ממועדוני הג'אז הותיקים בעיר הוא Wally's Café בו מתקיימות הופעות בכל ערב, ואמנים רבים התחילו כאן את דרכם.
The Middle East הוא קומפלקס של בר-מסעדה-מועדון בקמברידג', שמתאים את עצמו למגוון רחב של טעמים: מערבים של ריקודי בטן דרך הופעות חיות של להקות רוק ועד ולמוסיקה לטינית.
המבנה ההיסטורי פניאל הול (Faneuil Hall) מאכלס בין כתליו חנויות רבות ושלושה שווקים: שוק קווינסי (Quincy Market), השוק הצפוני והשוק הדרומי. רחבת המבנה מארחת מופעי רחוב ודוכני מזון מסוגים שונים.


קניות
המקום לשופינג יוקרתי הוא רחוב Newbury בשכונת באק ביי (Back Bay), שמדרום מערב לפאבליק גארדן (Public Garden). לאורכו יש מגוון חנויות אופנה, חנויות של מעצבים יוקרתיים (ארמני ובטסי ג'ונסון למשל), גלריות, בוטיקים ובתי קפה לנוח בהם מסחיבת השקיות המפרכת.

חנות נפלאה לחיפוש ספרים נדירים ויד שנייה היא The Brattle Book Shop בדאון טאון. החנות נוסדה ב-1825, ומכילה מעל רבע מיליון ספרים, מפות, כתבי יד וגלויות, הפרושים על פני שלוש קומות.


ספורט
לבוסטון יש סיבות רבות לגאווה, ואחת מהן היא קבוצת הבייסבול המקומית – הרד סוקס
(Red Sox). אפילו אם אינכם נמנים על חובבי הספורט, צפייה במשחק במגרש הביתי, פנוויי פארק (Fenway Park) הינה חוויה מומלצת.

 

 

אטרקציות ואתרים מומלצים

בוסטון


אתרים בעיר

נתיב החירות (Freedom Trail)
שביל הליכה באורך של כארבעה קילומטרים, המחבר בין 16 האתרים ההיסטוריים המפורסמים בעיר שהיוו אבני דרך אל החירות האמריקאית. הליכה לאורך הנתיב היא דרך נפלאה להתוודע לעיר אם זמנכם בה מוגבל, כל מה שנדרש הוא לעקוב אחרי הפס המסמן את הנתיב, המורכב מלבנים אדומות או קו צבוע אדום על מדרכות העיר. המעוניינים בהדרכה מוזמנים להצטרף לסיורים המאורגנים לאורך הנתיב עם מדריך בלבוש תקופתי, שמארגן מרכז המבקרים שבתחילת המסלול. אלו יוצאים בקיץ, באביב ובסתיו בהתאם לתנאי מזג האוויר. במרכז המבקרים אפשר לשכור תמורת כ-15 דולר אוזניות עם הדרכה מוקלטת בת כשעתיים הכוללת מידע, מוזיקה ואפקטים ולערוך סיור עצמאי. לאורך המסלול נערכים גם סיורים באוטובוס קומותיים.

בין האתרים לאורכו של נתיב החירות: כנסיית רחוב פארק, כנסיית הצפון העתיקה, אתר הזיכרון Bunker Hill, הספינה U.S.S Constitution, אתר הטבח של בוסטון, בית הממשל הנוכחי ובית הממשל הישן, בית פול רביר ובתי הקברות העתיקים. 
www.thefreedomtrail.org 
www.cityofboston.gov/freedomtrail

Boston Common
הפארק הציבורי הוותיק בארצות הברית והנקודה ממנה יוצא נתיב החירות. בעבר חנה כאן הצבא הבריטי לפני צאתו לקרב בצ'רלסטון, עד 1830 שימש השטח למרעה בקר וכמקום אסיפה לתליות פומביות. כיום זוהי ריאה ירוקה יפה ושלווה, שאליה צמודה ממערב ה-Public Garden (רחוב צ'ארלס מפריד בין שני הפארקים), שהוקמה במאה ה-19. הגינה הפכה מפורסמת בזכות ספרו של תושב העיר רוברט מקלוסקי, "פנו דרך לברווזונים" (Make way for duckling), שנכתב בהשראת משפחת ברווזונים שהיתה בדרכה לאגם שבגינה וגרמה לעצירת התנועה ברחובות הסמוכים בשנות השלושים. פסלי הברונזה של משפחת הברווזונים מקשטים את הגן, וברווזים בשר ודם שטים באגם הסמוך לצד סירות פדלים בצורת ברבורים.
מיקום: בין הרחובות Tremont, Beacon, Charles ו-Boylston, דרומית לשכונת ביקון היל.

בית הממשל (The State House)
בית הממשל של מדינת מסצ'וסטס נבנה ב-1798 בתכנונו של הארכיטקט צ'ארלס בולפינץ' על ראש גבעת ביקון, על שטח מרעה לבקר שהיה בבעלותו של מושל המדינה דאז, ג'ון הנקוק. ב-1874 צופתה כיפתו בעלי זהב בני 23 קראט. במקום נערכים סיורים מודרכים ללא תשלום.

נתיב המורשת השחורה (The Black Heritage Trail)
זהו שביל הליכה נוסף בעיר, העובר בשכונת ביקון היל דרך אתרים מההיסטוריה של הקהילה האפרו-אמריקאית בבוסטון במאה ה-19. השביל מצטלב עם נתיב החירות באנדרטה לזכרם של קולונל רוברט גולד שאו והגדוד ה-54, שהיה הראשון שהורכב כולו מחיילים אפרו-אמריקאים במלחמת האזרחים האמריקאית. אורך המסלול הוא כשניים וחצי קילומטרים.

כנסיית רחוב פארק (Park Street Church)
הכנסייה בעלת הצריח הגבוה נבנתה ב-1809. כאן נערך ביצוע הבכורה הציבורי להמנון "אמריקה" ב-4 ליולי 1831. הכניסה חופשית.

בית הקברות הישן (Granary Burying Ground)
טיול בבית הקברות הישן של בוסטון הוא כביקור בספר היסטוריה. קבורים בו פטריוטים אמריקאים מפורסמים כג'ון הנקוק, פול רביר (מדפיס שטר הדולר האמריקאי הראשון ומי שיצא מצ'רלסטון כדי להזהיר את אנשי המושבות מפני בואו של הצבא האנגלי) וסמואל אדמס, והרוגי הטבח של בוסטון ב-1770. על חלק מן המצבות חקוקים סיפורים מתקופת ההתיישבות במאה ה-17.

קפלת המלך (King's Chapel)
כנסייה זו נבנתה ב-1754 בתכנונו של הארכיטקט האמריקאי הראשון פיטר הריסון, במקומה של כנסייה צנועת מידות מ-1688 שהיתה קטנה מלהכיל את המאמינים. בית הקברות שבשטחו נבנתה הכנסייה היה אזור הקבורה היחיד של בוסטון במשך שלושים שנה, ובו נקברו המתיישבים הראשונים, ביניהם מושל המושבה ג'ון ווינטרופ ומרי צ'ילטון, האישה הראשונה שירדה מאוניית המעפילים מייפלאואר.

בית האסיפות הדרומי הישן (Old South Meeting House)
מבנה מ-1729 שבו נתן סמואל אדמס את האות לפתיחת מסיבת התה של בוסטון ב-16 לדצמבר 1773. כיום מאכלס תצוגה על המהפכה האמריקאית וההיסטוריה של המקום.

בית הממשל הישן (Old State House)
בנייתו של בית הממשל הישן החלה ב-1713, והוא שימש כמפקדת הממשלה הבריטית בבוסטון. בזמנו היה זה הבניין הגבוה בעיר, עם הצריח הלבן הנאה בראשו, אך כיום הבניינים המודרניים רבי הקומות מאפילים עליו בנקל. המבנה משקיף על אתר הטבח של בוסטון (Boston Massacre) – כאן נהרגו חמישה כאשר חיילי הצבא הבריטי ירו על מפגינים כנגד המלוכה ב-5 למרץ 1770. ב-1776 הוקראה הצהרת העצמאות ממרפסתו של בית הממשל. כיום מאכלס המבנה את המוזיאון ההיסטורי של בוסטון (Boston Historical Society & Museum).

פניאל הול (Faneuil Hall)
מבנה שהקים הסוחר העשיר פיטר פניאל כמתנה לעיר ב-1742. במאה ה-18 שימש כמקום התכנסות ומרכז פוליטי חשוב. בקומתו השנייה של הבניין התכנסו אנשי בוסטון כדי למחות על מדיניות המיסוי האנגלית, והעלו את ההצעה לאיחוד כוחותיהן של המושבות כנגד השלטון הבריטי – ומאז מכונה המבנה כ"ערש החירות". היום זהו מרכז בו פועלים שלושה שווקים: שוק קווינסי 
(Quincy Market), השוק הצפוני והשוק הדרומי. לצד השווקים והחנויות ממשיך פניאל הול לארח כנסים עירוניים. רחבת המבנה מארחת מופעי רחוב ודוכני מזון מסוגים שונים.

בית פול רביר (Paul Revere House)
הבית העתיק בעיר, בו התגורר פול ריבר בעת מסעו המפורסם ב-1775.

כנסיית הצפון העתיקה (Old North Church)
כנסיית הצפון העתיקה נבנתה בסגנון גיאורגיאני ב-1723 והינה הכנסייה העתיקה בבוסטון. ב-18 באפריל 1775 תלה שמש הכנסייה רוברט ניומן שני פנסים בחדר הפעמון כדי להזהיר מפני הכוחות הבריטים המתקרבים. בכך נפתחה מלחמת העצמאות של ארצות הברית.

U.S.S Constitution
האוניה הראשונה של חיל הים האמריקאי, שהשתתפה ב-33 קרבות ימיים. האוניה בנויה שלוש שכבות עץ מחמש מדינות שונות בארצות הברית. סיורים מודרכים באוניה יוצאים מדי חצי שעה עד השעה 15:30. סמוך לה נמצא מוזיאון U.S.S Constitution.

אתר הזיכרון Bunker Hill Monument
אובליסק המציין את אתר הקרב הראשון בו נלחם צבא הקולוניות המאוחד בצבא השלטון הבריטי, ב-17 ליוני 1775. מהמקום יש תצפית נפלאה על העיר.

האקווריום של ניו אינגלנד (New England Aquarium)
אקווריום ענק של מים מלוחים ובו דגים, כרישים, ספוגי ים, אלמוגים, צבי ים ושוכני מעמקים נוספים. מושבת פינגווינים, תצוגת כלבי ים, ובית קולנוע IMAX.

כנסיית טריניטי (Trinity Church)
כנסיית רומנסקית מהמאה ה-19 בתכנונו של הארכיטקט הנרי הובסון ריצ'רדסון, הנחשבת ליפה בעיר. פנים הכנסייה מצטיין בגוונים עזים של אדום וזהב, פיתוחי עץ נפלאים, צינורות עוגב מעוטרים וחלונות ויטראז' צבעוניים.

בית קנדי (John F. Kennedy National Historic Site)
הבית בו נולד הנשיא ה-35 של ארצות הברית, ג'ון קנדי. סיורים מודרכים מבקרים בבית וממשיכים בחלקם לרחובות הסמוכים של שמורת ברוקליין, לבית הספר בו למד הנשיא ולבית השכן אליו עברה המשפחה כשהיה בן ארבע.

מוזיאון קנדי (John F. Kennedy Library and Museum)
ספרייה ומוזיאון הסוקר את חייו של הנשיא האמריקאי המפורסם, כולל שחזורי חדרים שונים בבית הלבן כפי שנראו בתקופתו. המבנה תוכנן על ידי הארכיטקט הנודע איי.אם פיי.

המוזיאון לאמנות יפה (Museum of Fine Arts)
מוזיאון מצוין הכולל אוספי אמנות מרתקים מאפריקה, פולינזיה ומלנזיה, אסיה (שימו לב לאוסף היפני הנרחב והמעניין), מצריים, יוון העתיקה והאימפריה הרומאית. האוסף המצרי לבדו כולל 45 אלף פריטים משנת 4,000 לפני הספירה ועד 500 לספירה. התצוגה האירופאית כוללת יצירות מהמאה ה-17 עד המאה העשרים, בהן ציורים של מאטיס, מונה, גוגן, סזאן, מונק, ואן גוך ופיקאסו. האוסף האמריקאי הוא עצום בהיקפו, ובו תצוגה מומלצת של הצייר האמריקאי ג'ון סינגר סרג'נט. בנוסף מציג המוזיאון אמנות עכשווית, כלי נגינה עתיקים, תערוכת טקסטיל ואופנה ותערוכות מתחלפות.

מוזיאון איזבלה סטיוארט גרדנר (Isabella Stewart Gardner Museum)
איזבלה סטיוארט גארדנר חנכה את המוזיאון המקסים בביתה ביום הראשון לשנת 1903. לבקשתה נשמרו הבית והמוזיאון בדיוק כפי שהיו ביום מותה: ארמון בסגנון ונציאני ובו גלריות הפרושות על פני שלוש קומות, וחצר יפה ופורחת במשך כל ימות השנה. בגלריות מוצגים ציורים, פסלים, שטיחי קיר, רהיטים ואמנות דקורטיבית – ביניהם עבודות של סנדרו בוטיצ'לי, רפאל, ג'ון סינגר סרג'נט, וויסלר, מיכאלאנג'לו, רמברנדט, ו"אירופה" של טיציאן. בחדר ציורי הקיר נערכים מעת לעת קונצרטים של מוזיקה קלאסית וג'אז.

מוזיאון הילדים (Children's Museum)
מוזיאון המתפקד ברובו כמגרש משחקים גדול ומלא דמיון, עם תצוגות שבהן ניתן לשחק ולגעת. כולל קירות טיפוס, בית יפני, דגם של שוק לטיני ענק, מגרש משחקים לפעוטות ותינוקות, בריכה להשטת אוניות צעצוע, במת הופעות, פינות יצירה ועוד.

מוזיאון המדע (Museum of Science)
במוזיאון מבחר אדיר של יותר מ-400 תצוגות אינטראקטיביות בנושאי מדע שונים מדינוזאורים ועד אסטרונומיה, פלנטריום, תצוגות חיות, קולנוע IMAX וקולנוע לסרטי תלת מימד. מומלץ למטיילים עם ילדים.

המוזיאון לאמנות עכשווית (The Institute of Contemporary Art)
תערוכות מתחלפות של אמנות עכשווית ומיצגי מולטימדיה.
 


קיימברידג'
מעברו השני של נהר צ'ארלס שוכנת העיר האוניברסיטאית המפורסמת קיימברידג' (Cambridge). כאן שוכנים המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס, ה-MIT, ואוניברסיטת הארוורד היוקרתית.

הדרך הטובה לחוות את החוויה הסטודנטיאלית היא להגיע לכיכר הארוורד (Harvard Square) באוטובוס או ב-T. כיכר שוקקת חיים זו הינה לבה של קיימברידג', ויש בה מסעדות זולות ומוצלחות, בתי קפה, חנויות ספרים לרוב, בוטיקים של מעצבי עילית לצד חנויות אופנת רחוב, מופעי רחוב, מרכזי קניות והרבה מאוד סטודנטים. כדאי לשוטט בחצר האוניברסיטה (Harvard Yard) ולבקר במוזיאונים של המוסד הפתוחים לקהל הרחב.

הכיכר המרכזית (Central Square) ממוקמת בין הארוורד ל-MIT, ובה נמצא בית העירייה של קיימברידג'. סביבה ממוקמות מסעדות המציעות שלל מטבחים מרחבי העולם, ופאבים עם הופעות חיות. ב-21 ביוני מתקיים כאן פסטיבל World's Fair הכולל דוכני אמנויות, מוזיקה ואוכל ממדינות שונות בעולם. מבחר מסעדות מוצלח אפשר למצוא גם בכיכר אינמן (Inman Square), המצטיינת באדריכלות נאה סביבה.

מוזיאון הטבע (Museum of Natural History)
התצוגה המרתקת ביותר במוזיאון היא תערוכת פרחים הנראים ריאליסטים להפליא, אך עשויים זכוכית. היא כוללת יותר מ-800 מיני פרחים בגודל טבעי שנוצרו בשנים 1936-1887 על ידי אמני הזכוכית ליאופולד ורודולף בלנשקה.

מוזיאוני האמנות של הארוורד
ליד חצר הארוורד שוכנים שלושת מוזיאוני האמנות של האוניברסיטה – Fogg, Arthur M. Sackler ו-Busch-Reisinger. ביחד הם אוצרים בקרבם יותר מ-200 אלף יצירות מאירופה, אסיה, צפון אמריקה, צפון אפריקה והמזרח התיכון, מתקופות קדם ועד ימינו אנו.
מוזיאון האמנות Fogg – כתובת: 32 Quincy St, פינת Broadway.
מוזיאון האמנות Arthur M. Sackler – כתובת: 485 Broadway (ממול ל-Fogg).
מוזיאון האמנות Busch-Reisinger – כתובת: Werner Otto Hall, Prescott St (הכניסה מהקומה השנייה של ה-Fogg).

List Visual Arts Center
מרכז זה, השייך למכון הטכנולוגי MIT, אוצר כ-1,500 עבודות פיסול, ציור וצילום. בנוסף פזורים ב-MIT פסלים ציבוריים רבים שנעים לשוטט ביניהם ולהתפעל מהאדריכלות הנאה של המקום.


אתרים באזור
סיילם (Salem)
העיירה השקטה סיילם התפרסמה בשל ציד המכשפות שנערך בה על ידי מתיישביה הפוריטנים ב-1692. בתחילת אותה שנה חלו מספר נערות ומחלתם אובחנה כתוצאה של "כישוף". היסטריה המונית הובילה להאשמתם ולרדיפתם של מאות בני אדם, 19 מהם הוצאו להורג בתלייה ואחד נמחץ למוות. כיום משמש עבר אפל זה לקידום התיירות לעיר.

וכך, המוזיאון הפופולרי בעיר הוא לא אחר ממוזיאון המכשפות של סיילם (Salem Witch Museum). תערוכות, בובות ותצוגות אורקוליות מציגות את אירועי 1692. אתר האינטרנט של המוזיאון מציג מפה ובה מידע על אתרים בעיר הקשורים בציד המכשפות.
כתובת: Washington Square North.
וזו רק ההתחלה: מוזיאון צינוק המכשפות (Witch Dungeon Museum) מציג שחזורים של משפטי המכשפות. המוזיאון מציע כרטיס כניסה משולב המאפשר כניסה גם למוזיאון היסטוריית המכשפות 
(Witch History Museum), המסקר את ציד המכשפות גם ביישובים סמוכים באזור וכולל סיור מודרך בין אתרי מאורעות 1692 ולתוך היער; ולמוזיאון הפיראטים של ניו אינגלנד (New England Pirate Museum).

למרבה הפלא, לבית הנודע בעיר אין כל קשר למכשפות. זהו בית שבעת הגמלונים (The House of the Seven Gables), שהינו כיום האחוזה הוותיקה ביותר בניו אינגלנד ששרדה מהמאה ה-17. המקום, שנבנה ב-1668, הונצח ברומן שנשא את שמו שכתב הסופר נתניאל הות'ורן ב-1851. הבית בו נולד הות'ורן, ששכן במרחק הליכה קצר, הועבר בסמוך לבית שבעת הגמלונים ב-1958, וכעת ניתן לסייר גם בו.

אתר נוסף המהווה אתנחתא מסיפורי כישוף ומטאטאים מעופפים הוא מוזיאון פיבודי (Peabody Essex Museum). המוזיאון נוסד ב-1799, ועבר שיפוצים ושינויים מקיפים ב-2003. המוזיאון כולל אוסף אמנות בן יותר משני מיליון פריטים, כולל אמנות דקורטיבית אמריקאית ומגוון אוספים של יצירות אסייתיות, בהם Yin Yu Yang, בית סוחרים משושלת צ'ינג שהובא לכאן בשלמותו מדרום-מזרח סין.

קונקורד
קונקורד (Concord) הינה עיירה ניו אינגלנדית מקסימה, השוכנת במרחק 35 קילומטר מצפון-מערב לבוסטון. קונקורד נוסדה במאה ה-17, והיתה לאתר הקרב הראשון במלחמת העצמאות האמריקאית ב-19 באפריל 1775. במאה ה-19 היתה בעיר סצנה ספרותית חזקה, ובה התגוררו וכתבו הנרי דיוויד תורו, לואיזה מיי אלקוט ואביה ברונסון אלקוט, רלף וולדו אמרסון ונתניאל הות'ורן. קונקורד השכילה לשמר את עברה, ורחובותיה הנעימים מלאים בבתים היסטוריים ששומרו ובעצי אלון ואדר נאים.
מידע נוסף: 
www.concordnet.org 
www.concordma.com

הפארק ההיסטורי של צבא המושבות (Minute Man National Historic Park) הינו מתחם בו כלולים אתרי קונקורד הקשורים לקרב ההיסטורי במלחמת העצמאות, שמסלול הליכה בשם Battle Road Trail מחבר ביניהם. בפארק שוכנים, בין השאר, גשר North Bridge בו נורתה הירייה הראשונה בקרב; The Wayside, בו התגוררו שלוש משפחות של סופרים; והבית ההיסטורי המשוחזר Hartwell Tavern.

מוזיאון קונקורד (Concord Museum) סוקר את ההיסטוריה והמורשת הספרותית של העיר. היכרות נוספת עם העבר הספרותי של האזור ניתן לערוך דרך ביקור בבתיהם של הסופרים שהתגוררו בקונקורד. בית הסחלב (Orchard House) היה ביתה של משפחת אלקוט, ובו כתבה לואיזה מיי את סיפרה המפורסם ביותר "נשים קטנות" ב-1868. ב-The Old Manse התגוררו נתניאל הות'ורן וכלתו במשך שלוש שנים. הבית עצמו נבנה על ידי סבו של רלף וולדו אמרסון במאה ה-18. אמרסון עצמו התגורר בבית ברחוב קיימברידג', בין השנים 1882-1835. מדי יום ראשון היה עורך בביתו ארוחת צהריים לחבריו תורו, איימוס ברונסון אלקוט והות'ורן. על שפת האגם בשמורת אגם וולדן (Walden Pond State Reserve) התגורר תורו במשך שנתיים וכתב את יצירתו "וולדן".

מקום מנוחתם של סופרי קונקורד הוא בבית הקברות היפה Sleepy Hollow 
Cemetery.
 

כתבה: יעל רגב 

 

 

 

עשרת הגדולים של ניו אינגלנד

1. בוסטון
אם צריך לבחור עיר אחת לבקר בה מכל ערי ניו אינגלנד הרי שזוהי בוסטון. עיירות קטנות וציוריות יש באזור בשפע, אבל אין אף עיר שיכולה להתחרות בבוסטון. לבוסטון יש עבר מפואר, בתור המושבה הראשונה בקולוניה הבריטית באמריקה ובתור מעוז המרד שהוביל למלחמת העצמאות. גם ההווה של בוסטון מרשים, וכולל סצנה סטודנטיאלית תוססת, חיי תרבות עשירים, פארקים ירוקים, מוזיאונים חשובים, אתרים היסטוריים וארכיטקטורה מעניינת. הביקור בעיר אינו שלם בלי הליכה בנתיב החירות (Freedom Trail), שביל הליכה באורך של כארבעה קילומטרים, המחבר בין 16 האתרים ההיסטוריים המפורסמים בעיר שהיוו אבני דרך אל החירות האמריקאית.

2. הפארק הלאומי אקדיה במיין
אזור ניו אינגלנד כולו הוא גן עדן לחובבי טבע, אבל כדי לראות את הטבע במיטבו, בייחוד בעונת השלכת, כדאי להרחיק עד לפארק הלאומי אקאדיה (Acadia National Park), השוכן במדינת מיין. כבר בדרך אפשר ליהנות מהשלכת המדהימה שצובעת את העצים בכווני אדום, צהוב, כתום וחום. אבל זה לא הכל. בשטח הפארק יש נופים נהדרים של הרים נישאים, יערות עצומים, חופים פראיים, צוקים דרמטיים ואגמים יפים שהעצים משתקפים בהם. מכל אלה ניתן ליהנות בהליכה רגלית, בסיורי על גבי אופניים, ברכב ואפילו בקיאק ימי. כדאי לנסוע בכביש הפנימי הטבעתי של הפארק ולעצור במקומות המעניינים לאורך הדרך. אסור להחמיץ את העלייה להר קדילאק, שמתנשא לגובה 510 מטר ומשקיף על נופים נפלאים של האוקיינוס האטלנטי. הפארק הוא גם ביתם של מינים רבים של בעלי חיים, ובהם איילים, סנאים, שועלים ואף דובים שחורים. יש סבירות גבוהה מאוד לצפות באייל הקורא חולף על פניכם בשלווה או חוצה את הכביש ממש בסמוך. נקודת המוצא לטיולים באזור היא העיירה הרומנטית בר הרבור (Bar Harbor), שיש בה מוזיאונים קטנים וגלריות, מסעדות משובחות, ברים בהם מתנגנת מוזיקה חיה, וחנויות מיוחדות בהן מוכרים ספרים, מזכרות, עבודות אמנות ועתיקות.

3. קייפ קוד, מצ'סוסטס
חצי האי קייפ קוד (Cape Cod) נמצא מדרום מזרח לבוסטון. בעבר היה זה אזור דיג וציד לווייתנים, ואילו כיום זהו אתר עלייה לרגל לתיירים ונופשים, והמקום הומה וצפוף בסופי שבוע, במיוחד בחודשי הקיץ. בקצהו הצפוני שוכנת העיירה פרובינסטאון (Provincetown) הצבעונית, שהינה חביבת התיירים והאמנים ובירת הגייז של ניו אינגלנד. מפרובינסטאון ניתן לצאת לשייט צפייה בלווייתנים. פרובינסטאון היא המפורסמת ביותר בעיירות האזור, אבל יש באזור עיירות היסטוריות נוספות שקסמן רב, ויש בהן בתי עץ אופייניים, בתי אחוזה עתיקים, גלריות, בתי קפה ושלווה שיש רק במקום שמרכזי הקניות הגדולים עדיין לא השתלטו עליו. רצועת החוף מוגדרת כ"חוף לאומי" על ידי רשות הפארקים הלאומית, ובה חופי רחצה, דיונות חול, מגדלורים, 11 מסלולי הליכה, אתרים היסטוריים, אזורי פיקניק ונקודות תצפית. בנוסף, האזור עשיר ביערות, נחלים ואגמים, ומומלץ מאוד ליהנות ממנו ברכיבה על אופניים (אותם ניתן להשכיר בעיירות האזור). בסמוך לקייפ קוד נמצאים האיים הכרם של מרתה (Martha's Vineyard) וננטקט (Nantucket) שראויים גם הם לביקור. שני האיים מפורסמים בכך שהם מהווים אתר נופש פופולרי בקרב משפחות האצולה האמריקאיות, בהן משפחת קנדי, ובקרב כוכבים מפורסמים כמו רוברט דה נירו או שרון סטון. האווירה באיים רגועה מאוד, בתי עץ הצבועים בצבעים בהירים ובתי אחוזה עתיקים הם חלק מהתפאורה, לצד חופים יפים ושיחי חמוציות, והפעילויות העיקריות כוללות רכיבה על אופניים וטיולי הליכה. בימי שבת מתקיים בכרם של מרתה שוק איכרים, הגדול מסוגו בניו אינגלנד.

4. סטואו בוורמונט
אזור ניו אינגלנד ידוע בעיקר בתיירות השלכת שלו, אבל גם בחורף מגיעים לאזור תיירים רבים, כדי לעשות סקי באזור ההרים הירוקים של ורמונט. עיירת הסקי המפורסמת ביותר באזור היא סטואו (Stowe), שנודעה כמקום אליו היגרה משפחת וון טראפ מהסרט צלילי המוזיקה לאחר שברחה מאוסטריה. בחורף מדובר באחת מעיירות הסקי הרומנטיות ביותר בארצות הברית כולה, ואילו בקיץ, כשהשלג מפשיר, נוהרים למקום מטיילים רבים שנהנים מאוויר ההרים ומהנופים הירוקים שהזכירו למשפחת וון טראפ את נופי מולדתם, אוסטריה. בהרים אפשר לעסוק במגוון פעילויות: עלייה ברכבל לפסגות ההרים, גלישה במגלשות הרים אלפיניות, רכיבה על אופניים והליכה במסלולים הרבים שבאזור. גם בסתיו כדאי מאוד לבקר באזור שמכוסה כולו בשלכת יפהפייה. לא רק העיירה סטואו ראויה לביקור אלא אזור ההרים הירוקים כולו , על ההרים המוריקים ומסלולי ההליכה הרבים שבו. בהרים הירוקים יש עיירות סקי נוספות שכדאי לבקר בהן לא רק בעונת הסקי אלא בכל השנה, ובהן קילינגטון וודסטוק.

5. חוות ומפעלים לביקור משפחתי בוורמונט
עיירות ציוריות ורומנטיות זה נחמד, אבל לא בטוח שזה מה שישמח ילדים חובבי ריגושים בטיול המשפחתי. ובכל זאת, למרות שאזור ניו אינגלנד מצטיין בעיקר בעיירות רומנטיות ונופים יפים, מדובר ביעד מאוד פופולרי לטיולי משפחות. אמנם אין בו פארקי שעשועים מסעירים, אבל אתרי הטבע שמאפשרים נופש פעיל עושים את העבודה, וכך גם החוות והמפעלים המשפחתיים הקטנים, שרבים מהם ממוקמים בוורמונט. קשה להמליץ על אתר אחד מבין אלה שהביקור בו הוא בגדר חובה, אבל יש בוורמונט לא מעט מפעלים בהם מייצרים דברי מתיקה, צעצועים ועוד דברים שמשמחים את לב הילדים והביקור בהם הוא חלק מחוויית הביקור בוורמונט. המפעל המפורסם מכולם הוא המפעל של גלידות בן אנד ג'ריס שליד העיירה ווטרברי (Waterbury). הסיור במקום כולל צפייה בסרטון על ההיסטוריה של בן אנד ג'ריס וכן צפייה והסברים בכל שלבי הכנת הגלידה. מחוץ למפעל נמצא בית הקברות לטעמים בו קוברים טעמי גלידה שהוחלט להפסיק את ייצורם. מפעל אהוב נוסף בוורמונט הוא VERMONT TEDDY BEAR בשלבורן, בו מייצרים דובוני צעצוע רכים. גולת הכותרת של המקום היא האפשרות (שלא כלולה במחיר הכניסה) שניתנת לכל ילד להכין בעצמו את דובון הצעצוע שלו, כאשר הילדים בוחרים את הצורה, המילוי והבגדים, וגם מעניקים לילד שם ותעודת ליזה. בשלבורן נמצא גם מוזיאון שלבורן (SHELBURN MUSEUM), מוזיאון פתוח שבו מבנים היסטוריים בהם בית ספר, כלא, אסם, חנות ועוד, לצד תערוכות קבועות ומתחלפות של אמנות, כרכרות, צעצועים ועוד. במקום נערכות הפעלות לילדים. בסמוך נמצאת חוות שלבורן (HELBURNE FARM), שרבות כמוה פזורות ברחבי ורמונט, ובה ניתן לחלוב פרות, לצפות בהכנת גבינות ולקחת חלק בעבודות המשק.

6. אזור האגמים בניו המפשייר
אזור האגמים בניו המפשייר הוא מאתרי הטבע היפים ביותר במדינה. לא פחות מ-273 אגמים מנקדים את האזור, ולצידם יש יערות עבותים, איים קטנים, אתרי נופש כפריים ועיירות מקסימות עם קוטג'ים יפים שמגיעים ממש עד קו המים. אגם וויניפסוקי (Winnipesaukee) הוא הגדול שבאגמי המדינה ונחשב לליבו של האזור. לחופו המזרחי שוכנת העיירה התוססת וולפבורו (Wolfeboro), שנחשבת לעיירת הקיט הוותיקה ביותר בארצות הברית. אגם מפורסם נוסף באזור הוא אגם סקואם (Squam Lake) בו צולם הסרט "האגם המוזהב" בכיכובם של קתרין הפבורן והנרי פונדה. מומלץ מאוד לבחור אגם ולשכור סירה, או להצטרף לשייט מאורגן, בין האגמים ותעלות המים.

7. ההרים הלבנים בניו המפשייר
ההרים הלבנים, שמכסים כרבע משטחה של ניו המפשייר, הם חלק משרשרת הרי האפלצ'ים העוברת לאורך מזרח ארצות הברית, ושביל האפלצ'ים המפורסם עובר בהם. ההרים מציעים נופים דרמטיים ושמם ניתן להם משום שפסגות הגרניט שלהם מכוסות שלג לבן. בשטח ההרים הלבנים נמצא ההר הגבוה ביותר בצפון-מזרח ארצות הברית, הר וושינגטון, שמתנשא לגובה 1,916 מטר מעל פני הים. ניתן להגיע לפסגת העיר ברכב, אבל הדרך המומלצת ביותר להגיע לפסגת ההר היא ברכבת הקיטור הרומנטית (Cog Railway) שנוסעת על גבי מסילה שהונחה על צלע ההר ב-1869. לא כדאי להחמי את הטיול בפארק המדינה פרנקוניה נוץ' (Franconia Notch) שבו יש מגוון מסלולי הליכה ורכיבה על אופניים. מומלץ ללכת במסלול העובר בקניון פלאם (Flume Gorge) הצר, שקירות הגרניט שלו מכוסים טחב ירוק ומפלים.

8. מיסטיק בקונטיקט
העיירה מיסטיק (Mystic) שבקונטיקט מוכרת בעיקר הודות לקומדיה הרומנטית "מיסטיק פיצה" שפרסמה אותה, אבל גם אם תפסחו על ביקור בפיצרייה המפורסמת יש לא מעט סיבות לבקר בעיירה. האטרקציה העיקרית במיסטיק היא הנמל המקומי, שמשמש כמוזיאון ימי, עם האוסף הגדול בארצות הברית של ספינות היסטוריות. מצפון לנמל פועל "הכפר העתיק של מיסטיק", מעין מוזיאון-פארק פתוח ובו בתים מהמאה ה-18, חנויות מסורתיות, מאפיה, סנדלריה, בית ספר וכדומה. אטרקציה נוספת במיסטיק היא האקווריום שבו למעלה מ-4,000 מינים בכ-40 תצוגות חיות, מרשימה במיוחד היא התצוגה של לווייתני הבלוגה.

9. גבעות ליצ'פילד בקונטיקט
אזור גבעות ליצ'פילד בקונטיקט מכיל את כל הטוב שיש לניו אינגלנד להציע. ראשית, מדובר באחד מאתרי השלכת היפים ביותר בארצות הברית, למרות קרבתו היחסית לניו יורק (רק שעה וחצי נסיעה). לכך יש להוסיף את הנופים היפים בכל עונות השנה – נחלים ואגמים שלווים, בתי חווה, אסמים אדומים, בתי אחוזה מרשימים מעץ, שבילי הליכה ורכיבה על אופניים וכפרים ציוריים. בכפרים היפים אפשר לשוטט בין גלריות וחנויות לממכר עתיקות (מהן יש בשפע בעיירה וודברי), לאכול ארוחה טובה וליהנות מיין טוב שמגיע מיקבי האזור המשובחים.

10. ניופורט ברוד איילנד

העיר ניופורט (Newport) ששוכנת לחוף הים בקצה הדרומי של רוד איילנד, שימשה במאה ה-19 כאתר הנופש האהוב על משפחות החברה הגבוהה, שהתחרו ביניהן למי יש בית נופש יותר מפואר. מאחוזות הנופש המפוארות, שרבות מהן נבנו בהשראה של טירות אירופיות, ניתן עדיין ליהנות במהלך טיול במסלול הצוק (Cliff Walk) שתלוי על צוק מעל חוף הים ולצד נופים נפלאים של האוקיינוס האטלנטי מספק תצפית על טירות, בתי אחוזה וגנים מרשימים מעשה ידי אדם. כיאה לעיר קיט של המעמד הגבוה, יש בה נמל יאכטות מרשים, ומוזיאון המוקדש כולו ליאכטות.

 

 

 

המיוחדים של מסע אחר

המלצות מסע אחר על אתרים יחודיים ומקומות שונים מהמסלול הרגיל

קייפ קוד

חצי האי קייפ קוד (Cape Cod) נמצא מדרום מזרח לבוסטון. בעבר היה זה אזור דיג וציד לווייתנים, ואילו כיום זהו אתר עלייה לרגל לתיירים ונופשים, והמקום הומה וצפוף בסופי שבוע, במיוחד בחודשי הקיץ. בקצהו שוכנת העיירה פרובינסטאון (Provincetown) שהינה חביבת התיירים ובירת הגייז של ניו אינגלנד. את מאתיים הקילומטרים בינה לבין בוסטון ניתן לעבור בנסיעה בת כשלוש שעות (ברכב או באוטובוס) או בשיט באורך דומה באמצעות המעבורת היומית. רצועת החוף מוגדרת כ"חוף לאומי" על ידי רשות הפארקים הלאומית, ובה חופי רחצה, 11 מסלולי הליכה, אתרים היסטוריים, אזורי פיקניק ונקודות תצפית. יש לזכור שמי חופיו הצפוניים של האוקיינוס האטלנטי עשויים להיות קרים מאוד לאנשי אזור הים התיכון שכמונו, אך החופים היפים והאוכלוסייה הצבעונית של פרובינסטאון מזמינה השתרעות על החול לשיזוף מענג. מעיירות קייפ קוד ניתן לצאת לסיורי צפייה בלווייתנים. 

החוף הלאומי קייפ קוד
www.nps.gov/caco 
www.nps.gov/caco/home.html

קייפ קוד 
www.capecodchamber.org 
www.capecodtravel.com 

כתבה: יעל רגב