תפריט עמוד

שווה ביקור: מקומות בארץ שכדאי להכיר

מרכז מבקרים שבו השמים והארץ מתחברים, אירוח כפרי בערבה, מלון בלב גן בוטני, חוות קקטוסים יוצאת דופן וטיולי סגווי בשטח – מקומות ששווה לבקר בהם

רוצים להתאוורר, לצאת מהשגרה, לטייל במקומות מעניינים, ללון במקומות לינה ייחודיים? יש לנו כמה הצעות בשבילכם למקומות ששווה מאוד להגיע אליהם:

מרכז המבקרים מכתש רמון
על קצה המצוק של מכתש רמון ניצב מרכז המבקרים מכתש רמון, צופה על מכתש הסחיפה הגדול בעולם. מרכז המבקרים המרתק משלב שני תחומים: מכתש רמון, תופעת טבע ייחודית, וסיפור חייו של אילן רמון, האסטרונאוט הישראלי הראשון. שני נושאי התצוגה יוצרים חיבור בין שמים וארץ, בין חלל ואדמה, ובין עוצמתו האדירה של הטבע וניסיונו של האדם להתמודד עם כוחות הטבע. ייעודו של מרכז המבקרים הוא קירוב המבקר לתחומים בהם הוא עוסק וחיזוק המודעות לשמירת הטבע, הנוף והדומם בסביבה המדברית. במבואת הכניסה למרכז המבקרים ישנה תחנת שירות למטייל ותחנת מידע בה ניתן לקבל המלצות למסלולי טיול במכתש רמון וסביבתו.


מגג מרכז המבקרים רמון יש תצפית נוף מרשימה על המכתש  

הסיור במוזיאון כולל ביקור בארבעה מתחמים: אולם תצוגה המנציח תחנות בחייו של אילן רמון, מגיוסו לחיל האוויר, דרך השתתפותו בתקיפת הכור הגרעיני בעירק ועד למשימתו כאסטרונאוט במעבורת החלל קולומביה, אשר התרסקה בעת השיבה אל כדור הארץ. סרט על אילן רמון הטייס, איש המשפחה והישראלי הראשון בחלל. בסוף הסרט נגלה למבקר בפעם הראשונה נופו עוצר הנשימה של מכתש רמון, מבעד לחלון פנורמי גדול. דגם תלת ממדי דינמי, הממחיש את תהליך היווצרות מכתש סחיפה ודגמים מכניים שמופעלים על ידי המבקרים וממחישים תהליכים גיאולוגיים. סרט טבע המציג את המגוון העשיר של בעלי החיים והצומח במרחב המדברי. בתום הסיור המבקר מוזמן לעלות לגג מרכז המבקרים ממנו יש תצפית נופית מרשימה על מכתש רמון ועל העיירה מצפה רמון הנושקת למכתש. 


בחי רמון תוכלו לפגוש כ-40 מינים של בעלי חיים מדבריים

בסמוך למרכז המבקרים נמצא חי רמון, שם ניתן לפגוש חלק מהחיות שוכנות המדבר וללמוד עליהן. באתר מוצגים כ-40 מינים של בעלי החיים הקטנים של המדבר, שרבים מהם נסתרים מן העין. בין השאר ניתן לפגוש כאן לטאות, נחשים, צבים, דרבנים, קיפודים, בזים ועוד. בעלי החיים נמצאים בכלובים שמדמים את סביבתם הטבעית. סביב הגן החי יש גן עם צומח מדברי, שבו מוצגים בתי גידול שונים המאפיינים את הנגב. ומי שהתאהב בסביבה המדברית, ואיך אפשר שלא – חאן בארות ממוקם בלב מכתש רמון, במיקום אידיאלי לטיולים באזור המכתש, הר הנגב ושדה בוקר. במקום יש שני אוהלים מדבריים גדולים ובהם מזרנים לשינה, סככות ללינה תחת כיפת השמיים וביתני אירוח. בחניון יש שירותים ומקלחות חמות, סככות אוכל, פינות מנגל קבועות, ברזיות, תאורת שטח, נקודות חשמל ועוד. אפשר להגיע ללא תיאום מראש (למעט קבוצות).
יש לתאם את הביקור במרכז המבקרים בטלפון: 08-6588691. מידע נוסף באתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים. 

חניון בארות בלב מכתש רמון, אידיאלי ליציאה לטיולים באזור המכתש והר הנגב

מעיין במדבר, קיבוץ יהל
מי שמחפש להתנתק מלחצי היום יום, לעזוב את פקקי התנועה והצפיפות של המרכז מאחור לטובת שקט ושלווה מהסוג שאפשר למצוא רק במדבר – מעיין במדבר הוא המקום בשבילו. חדרי אירוח נעימים, המרוהטים באווירה כפרית וביתית, מחכים לכם בקיבוץ יהל, על כביש 90 בערבה דרומית, כ-40 דקות מאילת. חדרי האירוח ממוזגים והם מאובזרים במקרר משרדי, מייחם חשמלי ופינת קפה, טלוויזיה בכבלים, מקלחת ושירותים. החדרים מתאימים לאירוח של יחידים, זוגות, משפחות וקבוצות. החדרים מוקפים במדשאות וגינות ירוקות ויש בהם פינות ישיבות מוצלות ועמדות ברביקיו. האורחים יכולים להשתמש במגרשי הספורט של הקיבוץ ובקיץ לבלות בבריכת השחייה הנהדרת של הקיבוץ. בלובי של כפר הנופש יש פינת ישיבה, אינטרנט אלחוטי חופשי וצוות שישמח לעזור לכם לתכנן טיולים.

מעיין במדבר, אווירה כפרית וביתית בערבה הדרומית

מעיין במדבר הוא לא רק מקום של לינה קיבוצית, הוא חוויה של אירוח עם תכנים ייחודיים, מפגש עם חקלאות וחקלאים, התיישבות וגבולות של שלום, אוצרות טבע ואטרקציות ייחודיות. מגוון מסלולים יוצא מהקיבוץ ואפשר לטייל כאן ברכב הפרטי, ברכב שטח, ברגל או באופניים (מי שלא הגיע מצויד, יכול לשכור אופניים במקום). יש מגוון מסלולי רכיבה למשפחות, לרוכבים מתחילים ולחובבי האתגר, עם סינגלים בתוליים ולא מוכרים. אחד הטיולים המעניינים באזור מוביל לשדה הבולבוסים המפורסם בנחל יעלון. 
טלפון: 08-6357967, 052-4379997, אתר איטנרט


שבילים שקטים ושפע של ירק במעיין במדבר 

ממעיין במדבר אפשר לצאת לטיולי רכיבה באופניים בסינגלים בתוליים ולא מוכרים

מלון עין גדי, קיבוץ עין גדי
המלון שוכן בליבו של הגן הבוטני היפהפה בקיבוץ עין גדי ומציע הרבה שלווה, יופי ואווירה מדברית. במלון יש כמה סוגי חדרים והמחירים בהתאם – חדרי סטנדרט אשר שוכנים בלב הגן הבוטני במבנים חד קומתיים ונהנים מיציאה לגינה, וחדרי בוטיק מפנקים בכמה רמות, שבהם ראוי לציין את חדרי הדלוקס המרווחים והיוקרתיים עם המרפסת שפונה ישירות לנחל ערוגות. במלון יש ספא מפנק, ספא סינרגיה, שבו בריכה פנימית מחוממת עם מי ים המלח, בריכה חיצונית של מים מתוקים המחוממת בחורף, סאונה יבשה וחמאם תורכי. אורחי המלון נהנים גם מכניסה חופשית לחמי עין גדי.


מרפסת של חדר דלקס במלון עין גדי משקיפה על נחל ערוגות

אפשרויות הטיול באזור מרובות, ואפילו לא חייבים להיכנס לאוטו. הגן הבוטני של הקיבוץ, שהמלון נמצא בשטחו, הוא מקום מרנין לטיול עם מגוון עשיר של צמחים, בהם צמחים מקומיים וכאלה שהגיעו מיבשות אחרות ואזורי אקלים אחרים: דקלים, קקטוסים, צמחי מרפא ובושם ועוד. גאוותו של הגן הבוטני על עצי הבאובב המרשימים שגדלים כאן, הנקודה הצפונית ביותר בעולם בה הם נמצאים. אחד ממוקדי המשיכה הבולטים של האזור הוא שמורת עין גדי, שבה זורמים שני נחלי איתן – נחל דוד ונחל ערוגות, ונובעים ארבעה מעיינות מים מתוקים. בנוסף לשפע המים, גדלים בשמורה צמחים רבים, בהם צמחים טרופיים וצמחים מדבריים, וניתן לפגוש בה מינים רבים של בעלי חיים, דוגמת שפני סלע ויעלים. בשמורה יש כמה מסלולי טיול בדרגות קושי שונות, וביום חם אפשר להתרענן בבריכות המים ומתחת למפלים.
מלון עין גדי: טלפון: 08-6594222, אתר אינטרנטחמי עין גדי: טלפון: 08-659-4813 אתר אינטרנט

ספא סינרגיה במלון עין גדי. להתפנק מול ים המלח

חמי עין גדי. אורחי המלון נהנים מכניסה חופשית

חוות הקקטוסים סן פדרו, מושב תלמי יוסף
אוהבי קקטוסים יחגגו במושב תלמי יוסף שבחבל שלום בצפון הנגב: מאות אלפי קקטוסים וסוקולנטיים ממינים שונים – חלקם ענקיים ומדהימים, אחרים קטנים וענוגים וכולם מסקרנים ומרתקים כמו שרק קקטוסים יכולים להיות… החווה משתרעת על פני 20 דונם והיא מציעה תענוגות מדבריים רבים. מעבר לשיטוט בין אינספור קקטוסים, מומלץ להעביר כאן לילה של שקט מדברי מבורך בחאן שבחווה. זוהי זולה אמיתית, שבה לנים על מחצלות ומזרונים. כדאי לשבת במרפסת החאן, לצפות בשקיעה בעודכם לוגמים יין צבר העשוי מקקטוסים. לא תאמינו כמה מהר יישכחו כל הטרדות המעיקות וייפנו מקום לשלווה קסומה.

חוות הקקטוסים סן פדרו. מאות אלפי קקטוסים וסוקולנטים

שביל בגינת הקקטוסים. חגיגה אמיתית לאוהבי קקטוסים

אם אתם משכימי קום תוכלו ליהנות גם מהזריחה הצובעת את נופי הנגב הצפוני בוורוד וכתום. בחאן יש מקלחות ושירותים, בית ערסלים עם ערסלים זוגיים, ערסלי יחיד וערסלי ישיבה, מתקני גריל ומקום לפיקניק. ואם התאהבתם בקקטוסים שבחווה – וסביר מאוד להניח שזה בדיוק מה שיקרה, תוכלו לרכוש כאן קקטוסים וסוקולנטים במחירים מוזלים ולקחת אתכם מזכרת חיה מהביקור כאן. 
טלפון: 7549648- 050, אתר אינטרנט

ערסל בחאן סן פדרו. לשקוע בשלווה המדברית ולשכוח את כל הטרדות

קל דעת – טיולי סגווי שטח
מי שעלה אי פעם על סגווי יודע: זוהי אחת הדרכים הקלות והנעימות לטיול, מבלי שנדרש מהנוסע כל מאמץ. למעשה, טיולי סגווי מאפשרים לכם ליהנות משני העולמות: להכיר את הארץ ואת אתריה המיוחדים ולעשות זאת בקלות וללא מאמץ. אבל אם חשבתם שסגווי מתאים בעיקר לנסיעה על גבי מדרכות וכבישי אספלט, סימן שלא טיילתם עדיין בטיולי השטח של חברת קל דעת. ד"ר דובי הדר, מדריך טיולים ומרצה לידיעת הארץ, מדריך טיולי סגווי שטח על כלי חדיש המתאים גם לדרכי עפר. ה"קל" שבשם החברה מתייחס לקלות הנסיעה – עולים על משטח הדריכה והסגווי מתחיל לנסוע, ללא שתצטרכו לדווש או להחליף הילוכים, למעשה אתם לא נדרשים לשום מאמץ. אבל החוויה האמיתית קשורה ל"דעת" שבשם – כל טיול שכזה מלווה בסיפורים, אנקדוטות ותגליות על מקומות שלא הכרתם ופינות נסתרות שלא ידעתם על קיומן. כל שנשאר לכם לעשות הוא להישען קלות קדימה, להתקדם לאורך המסלול וליהנות מהמראות, הנופים ומהטיול עצמו.


טיול שטח בסגווי מאפשר להכיר את שבילי הצפון בצורה קלה ומהנה

טיולי הסגווי של קל דעת עוברים במסלולים יפים להפליא בגולן ובגליל, בהם ניתן למנות סיור רכוב על סגווי דרך מסלולי סבך המתפתלים לאורך נהר הירדן; סיור בפארק הוולקני שלמרגלות הר אביטל ברמת הגולן; טיול עם טעם של פעם ברחובותיה התלולים של ראש פינה, המושבה הראשונה שהוקמה בארץ; טיול מאלוני הבשן אל הטורבינה הנמצאת על בראש גבעה ועוד.


טיול סגווי מאלוני הבשן לטורבינה

יש כמה הנחיות לרכיבה בסגווי, בין השאר – אין צורך ברישיון נהיגה, כל אחד מעל גיל 16 יכול לרכוב (מתחת גיל 18 יש צורך באישור ההורים), הרוכב חייב לחבוש קסדה, מומלץ להשתמש במגיני מרפקים וברכיים (לא חובה). הרכיבה אפשרית רק למי ששוקל בין 45 ק"ג ל-120 ק"ג, לא מתאים לנשים בהיריון.
טלפון: 050-8875507, אתר אינטרנט


 

 

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו

מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון
מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון

רונן רז חונה על הכרמל הגשום והסוער, ומרגיש בבית. הוא מזדהה עם הקדמונים הפרהיסטוריים שאהבו לחיות בהר ובחוף הכרמל, אשר להם שפע מכל טוב - אדמה פוריה וגשם רב שהניבו צמחי מאכל, פירות ופטריות, יערות שהזינו את האש, ...

עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר
עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר

מבין ארבעת הכפרים הדרוזיים בגולן, עין קנייא הוא הפחות מוכר. יואב יעקובי ממליץ לא לוותר, ולהתרשם מזרימת נחל סער (בחורף), מהטראסות החקלאיות (בזמן הפריחה), מהגראפיטי הצבעוניים ופסלי האבן, ומהאתרים הרבים סביב הכפר. בתכנון בקרוב: שביל המעיינות, בין התצפיות ...