תפריט עמוד

שווה ביקור בחגים

חגי תשרי מהווים הזדמנות מצוינת לטיולים וביקורים במקומות מרתקים. הצעה לביקור במוזיאון בלב פארק עירוני גדול, טיול ופעילויות בחיק הטבע בכרמל, סדנה מתוקה במיוחד ביגור ותערוכה מסקרנת בירושלים

תקופת החגים אידיאלית לבילוי משפחתי איכותי: נתקו את הילדים (ואת עצמכם) מהמחשב והטלוויזיה, אפסנו את הטלפון הסלולרי עמוק בתיק וצאו לבקר ולטייל במקומות מרתקים. הפעם אנחנו ממליצים על מוזיאון מיוחד בלב פארק רחב ידיים ברמת גן, פעילות בחיק הטבע ברמת הנדיב, מרחק קצר מזיכרון יעקב, סדנת שוקולד לילדים בחוצות יגור ותערוכה מסקרנת בירושלים, שמותחת קו בין שתי ערים – ירושלים וניו יורק.

רמת הנדיב, חוטם הכרמל
על חוטם הכרמל, בין זיכרון יעקב לבנימינה, שוכנת רמת הנדיב – פנינה של טבע המוקדשת להנצחת זכרו של הברון בנימין דה רוטשילד, המוכר בכינוי "הנדיב הידוע" . המקום מכיל כמה נקודות ענין: 

גני הזיכרון. גנים מעוצבים בחן רב, עם פריחה עונתית, גני ורדים, מדשאות רחבות ידיים ועצים מצלים. הגנים משלבים סגנון גינון מוקפד עם צומח טבעי ומשקפים את מורשת הברון רוטשילד, מורשת של כבוד וענווה. בלב הגנים שוכן קבר הברון ורעייתו. 

פארק הטבע מציע למבקרים אפשרות ליהנות מהטבע היפה של הכרמל ומתצפיות נוף מרהיבות. בפארק הטבע 3 מסלולי טיול מעגליים, המותאמים לרמות קושי שונות, העוברים בנוף ים תיכוני, ולאורכם משולבים אתרי התיישבות קדומים, כלוב נשרים ואפילו מעיין נסתר.

מעיין בפארק הטבע ברמת הנדיב | צילום: טל גליק

מרכז המבקרים חוצץ בין הגנים לפארק הטבע. בניין זה הוא הראשון בישראל אשר זכה לתו תקן של בנייה ירוקה. בבנייתו הודגשו חיסכון באנרגיה, השתלבות בנוף ומזעור ההשפעה על הסביבה. באולם ההתכנסות תוכלו לצפות בסרט "מעבר לגנים" המציג את סיפורו של המקום ובחנות המידע לקבל פרטים, מפות וברושורים אודות מסלולי הטיול והגנים .

בחול המועד סוכות הקהל הרחב מוזמן להצטרף לכתב חידה מרתק לאורך שביל המעיין ברמת הנדיב. בין שרידים ארכיאולוגיים לנקבת מים קדומה עליהם לפצח את תעלומת הממלכה: מה עלה בגורלו של כד היין? בדרך יפגשו המטיילים דמויות שונות ואלה יעזרו בפתרון החידה. חוויה משפחתית מעשירה בלב הפארק: הרכב מוזיקלי, מפגש עם שחקנים ומעגל מתופפים. 

מפגש עם שחקנית במהלך פעילות ברמת הנדיב | צילום: שגיא שגיב

הפעילות תיערך בחול המועד סוכות, 19 ו-20 באוקטובר, בשעות 11:00-16:00. הכניסה והפעילות ללא תשלום. מומלץ להגיע עם נעליים נוחות להליכה. לפרטים: טלפון 04-6298111 שלוחה 4, אתר אינטרנט

מוזיאון האדם והחי, רמת גן
בימים אלו של התפתחות טכנולוגית מואצת, עיור מסיבי והתמקדות עולמם של הילדים סביב הטלוויזיה והמחשב, יש חשיבות ראשונה במעלה לחשיפת הילדים אל עולם הטבע. למוזיאון האדם והחי ברמת גן יש שילוב מנצח: מוזיאון טבע שנמצא בלב ריאה ירוקה – הפארק הלאומי ברמת גן. התצוגות מספרות את סיפורו של עולם החי והאדם מראשית האבולוציה, דרך רבייה ותורשה ועד לבעלי החיים, בתי הגידול שלהם והתאמתם לסביבתם, וכמובן היבטים שונים הקשורים לאדם, אורח חייו והשפעת האדם על סביבתו. אולם הכניסה למוזיאון מעוצב כגלריה המשמשת במה לאמנים מתחומים שונים להציג יצירות המתקשרות לעולם הטבע והסביבה. המוזיאון מציע לקהל הרחב מגוון תערוכות ופעילויות.

מוזיאון האדם והחי מוקף צמחייה וערוגות פורחות בפארק הלאומי ברמת גן

בין השאר, תוכלו לבקר בתערוכה חיות הפרא של נחום גוטמן וחברים. נחום גוטמן תיאר את האמן כצייד, שכן הוא "צד" בעזרת המכחול את אופייה המיוחד של החיה ומעביר את רשמיו אל הנייר. "הציידים" בתערוכה הנוכחית משתמשים באמצעי צייד שונים: דיו וצבע, עדשת המצלמה, חוט ברזל ונייר. עבודות האמנות והמוצגים מתוך אוסף מוזאון האדם והחי, כמו דוב, אליגטור, עור של פיל, צבי ועוד, מספרים ביחד את סיפורן של חיות הפרא. בתערוכה יש מגוון פינות הפעלה לילדים: ציור בעלי חיים בעזרת שולחן אור, התנסות בקיפולי נייר פשוטים של בעלי חיים, זיהוי בעלי חיים באיור חיות התנ"ך של טוביה קורץ, משחק זיכרון, פינת קריאה ועוד. בחול המועד סוכות המוזאון יקיים פעילות למשפחות בתערוכה.

מוזיאון האדם והחי, הפארק הלאומי רמת גן, טלפון: 03-6315010, אתר אינטרנט

תצוגה במוזיאון האדם והחי | צילום: יקי אקרמן

סדנת שוקולד לילדים, חוצות יגור
בחוצות יגור נפתח בימים אלו מתחם חדש – סקולינרי, המציע סדנאות בישול ואפייה בניצוחם של השף קונדיטור והשוקולטייר ערן דה-בר והשף שגיא שטיינפלד. המתחם, המשתרע על שטח של 250 מ"ר, מכיל שני אזורי לימוד לסדנאות מקצועיות: האזור המתוק, שבו מתקיימות סדנאות אפייה ושוקולד, ואזור של סדנאות בישול. בין שני האזורים יש בר קפה וחנות למכירת ציוד וחומרי גלם.

אחרי השוקולד שיכינו (ויאכלו), גם הילדים שלכם יחייכו חיוך מתוק שכזה 

בחול המועד סוכות תתקיים פעילות מיוחדת, "שעה מתוקה מחוץ לסוכה", המתאימה לילדים מגיל 5 ומעלה. הפעילות, שאורכת שעה, כוללת הכנת שוקולד בעבודת יד ובסיומה מקבל כל משתתף במתנה מזרק שוקולד חמים וטעים. הפעילות לילדים מתקיימת ארבע פעמים ביום במהלך חול המועד סוכות: ב-10:30, 12:30, 15:30 ו-17:30. הפעילות בתשלום. הרשמה בטלפון: 077-61-600-61. מיד אחרי החגים יפעל סקולינרי במתכונת מלאה עם מגוון סדנאות לאורך השבוע, כולל סדנאות לכל המשפחה בסופי שבוע. פרטים נוספים באתר.

Holy City, תערוכה בירושלים
שתי ערים, ירושלים וניו יורק, עומדות במרכז תערוכה מסקרנת שתתקיים במהלך החגים בגלריה מאצרט בירושלים. בתערוכה יוצגו 20 עבודות חדשות של האמן הבינלאומי גיל גורן. 
גיל גורן הוא אמן פופ-ארט אורבני, המתייחס בעבודותיו להקשרים של תרבות, סביבה, שפה ונוף עירוני. הוא יוצר בטכניקה מעורבת של עץ ונייר, ציור, צילום, הדפס ותלת ממד, מרקמי צבע וצירופי מילים משמעותיים – הבונים את המשמעות הקונספטואלית של היצירה, דרך "אלמנטים שקופים", שבמירוץ החיים אינם זוכים לתשומת לבנו. בעבודותיו גורן מפרק את הנוף המוכר, ובונה אותו מחדש בדמיון וביצירתיות.

אם אשכחך ירושלים, יצירה של גיל גורן מהתערוכה 

יצירותיו מהוות קולאז’ים רבי סוד וצופן, ומושתתות על עולם דימויים עשיר, צבעוניות נוכחת, טיפוגרפיה בעלת מסרים מילויים וחזותיים ואמנות רחוב. ירושלים בעבודותיו של גורן מועברת בפריזמה ייחודית המתקשרת למקום, להיסטוריה, ליהדות ולציונות. עבודותיו של גורן הוצגו בהונג קונג, ניו יורק, סן פרנציסקו, מלבורן, סידני, מיאמי ועוד.

red, גיל גורן

התערוכה פתוחה לקהל הרחב מ-13 עד 27 באוקטובר, גלריה מצארט (Matsart), רחוב דוד המלך 21, ירושלים

בתמונה הפותחת: טיול משפחתי בפארק הטבע ברמת הנדיב | צילום: משה שי

הכתבה מתייחסת לחגי תשרי תשע"ז (2016)

 

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו

מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון
מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון

רונן רז חונה על הכרמל הגשום והסוער, ומרגיש בבית. הוא מזדהה עם הקדמונים הפרהיסטוריים שאהבו לחיות בהר ובחוף הכרמל, אשר להם שפע מכל טוב - אדמה פוריה וגשם רב שהניבו צמחי מאכל, פירות ופטריות, יערות שהזינו את האש, ...

עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר
עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר

מבין ארבעת הכפרים הדרוזיים בגולן, עין קנייא הוא הפחות מוכר. יואב יעקובי ממליץ לא לוותר, ולהתרשם מזרימת נחל סער (בחורף), מהטראסות החקלאיות (בזמן הפריחה), מהגראפיטי הצבעוניים ופסלי האבן, ומהאתרים הרבים סביב הכפר. בתכנון בקרוב: שביל המעיינות, בין התצפיות ...