תפריט עמוד

רומנטיקה ישראלית: הצעות לארבע חופשות רומנטיות

בגליל המערבי, על חוף הים התיכון, בשכונה תל אביבית מלאת קסם ואפילו באילת, בין ים למדבר - החורף, כשהילדים נמצאים במסגרות החינוכיות והכל שקט ורגוע, הוא זמן מצוין לחופשה זוגית. כמה הצעות רומנטיות במיוחד למקומות ללון, לאכול ולטייל בהם

החורף כבר כאן, חופשות בית הספר מאחורינו, ונראה שאין זמן מתאים יותר לחופשה זוגית. גם אם עומד לרשותכם רק לילה אחד, תוכלו לנצל אותו לחופשה רומנטית קצרה. בשביל זה אספנו בשבילכם כמה הצעות שיתאימו לכל טעם – מחופשה גלילית, דרך חופשה אורבנית בתל אביב ועד חופשה מול הים. לא פסחנו גם חופשה זוגית באילת, שבקיץ היא אמנם לא הבחירה הראשונה לזוגות אבל בחורף אפשר לגלות שיש בה הרבה רומנטיקה, במיוחד כשמנצלים את הנתונים הטבעיים של העיר שממוקמת בין ים למדבר.

לקריאה נוספת

רומנטיקה גלילית

איפה ישנים? בעכו נפתחו בשנים האחרונות הרבה מלונות בוטיק. אחד המיוחדים שבהם הוא עכותיקה שממוקם בכמה מבנים מלאי אופי בסמטאות העיר העתיקה. במבנה המרכזי יש לובי, קבלה ומרפסת גג, בה מוגשת ארוחת הבוקר וממנה נשקף הים במלוא הדרו. בכמה מבנים עתיקים ששופצו מסביב פזורים החדרים, כל אחד מהם מעוצב בסגנון אותנטי אך שונה ממשנהו. קשתות אבן, אמבטיות ייחודיות בחלל החדר, תקרות מקומרות, מיטה שניצבת על במה ונדנדות שתלויות מהתקרה הם חלק מהקו העיצובי. חלק מהחדרים והסוויטות משקיפים לים, אבל בעינינו החדר הכי רומנטי הוא המערה עם המעיין. מדובר בחלל עם קמרונות המעוצב בסגנון צלבני ובו בריכת שכשוך פרטית מחוממת. כל החדרים מאובזרים במכונת אספרסו ומיני בר חופשי עם שתייה קלה ובירות.
אתר המלון

חדר עם נוף לים ונדנדות שתלויות מהתקרה בעכותיקה | צילום: איה עזרן

חדר עם נוף לים ונדנדות שתלויות מהתקרה בעכותיקה | צילום: איה עזרן

איפה אוכלים? רק חצי שעת נסיעה מפרידה בין עכו לבין הכפר הנוצרי מעיליא, אבל התחושה היא כאילו טסתם כמה שעות והגעתם לכפר קטן באיטליה. סמטאות הכפר הצרות משובצות בבתי אבן ציוריים הטובלים בירוק ומטפסות בתלילות לנקודת הגבוהה ביותר בכפר – מבצר המלך. מדובר בשרידים של מבצר צלבני מהמאה ה-12, שהוקם על ידי המלך בולדווין השלישי, ממנו נשקפת תצפית עוצרת נשימה על הרי מירון, על החרמון ועל הים. המבנה ההיסטורי הצמוד למבצר שופץ על ידי משפחת עסאף, שיצרה במקום פנינה אמתית – שאטו דה רואה, אחת המסעדות הרומנטיות בארץ.  זהו מבנה אבן יפהפה עם כמה חללים וחצרות פנימיות, קשתות וקמרונות אבן ורצפת עץ עם פתחי זכוכית דרכם אפשר להשקיף על שרידי מפעל יין צלבני ועל באר רומית שנתגלתה במקום.  המסעדה היא בסגנון טרטוריה איטלקית ובתפריט תמצאו מנות כמו חציל אלה פרמזנה, ריזוטו פירות ים, פילה בקר עם פטריות פורצ'יני ופרפה פיסטוק ברוטב פטל. במתחם המסעדה יש גם בר אינטימי ומלא אווירה בו אפשר ליהנות ממבחר יינות וקוקטיילים.
אתר המסעדה

איפה מטיילים? כולם מכירים את הגנים הבהאיים בחיפה, אבל הגנים הבהאיים בעכו עדיין נותרו מחוץ למסלול עבור רבים, למרות שמדובר פינת חמד יפה ורומנטית להפליא. בדומה לגנים בחיפה מדובר בגנים סימטריים המעוצבים בקפדנות. שביל גישה ארוך שלאורכו נטועים ברושים וצמחייה טבעית מוביל אל גן מעגלי עם ערוגות בצורות גאומטריות (למשל, ערוגות בצורות כוכבים), עמודי שיש, עצים מהאזור כמו עצי זית ורימון ועוד. כל אלה הופכים את הגנים לפינה יפה ושלווה. ניתן לסייר בגנים באופן עצמאי במהלך שעות הפתיחה או להצטרף לסיור מודרך.
אתר הגנים הבהאיים

הגנים הבהאים בעכו, מקום נהדר לתפוס בו שלווה | צילום: שאטרסטוק

הגנים הבהאים בעכו, מקום נהדר לתפוס בו שלווה | צילום: שאטרסטוק

רומנטיקה מול הים

איפה ישנים? מלון חוף נחשולים שוכן על אחת מרצועות החוף היפות בארץ, על מפרץ טבעי עם לגונות של מים צלולים ואיים קטנים הסמוכים לקו החוף. במלון יש כמה סוגי חדרים, מחדרים משפחתיים בסגנון אירוח קיבוצי, דרך דירות בוטיק למשפחות בסגנון יווני ועד לסוויטות המיועדות לזוגות בלבד שממוקמות בקו הראשון למים. הסוויטות רחבות ידיים ומעוצבות בהשראת הים הסמוך,  עם הרבה חומרים טבעיים כמו שיש, צמר ועץ ואלמנטים מהטבע. מרפסת החדר נמצאת ממש מול הים, אבל למעשה הים נשקף מכל פינה בחדר, גם מהאמבטיה שלה חלון זכוכית גדול מול הים. האווירה בחדר מאוד רומנטית, גם הודות לתאורה הייחודית (אפילו בגב של מיטת הקינג סייז יש תאורת לד). גולת הכותרת היא הבריכה הפרטית, בריכת אינסוף שהקצה שלה נראה כמתמזג עם הים הצמוד.
אתר המלון

סוויטה עם בריכה פרטית מול הים. מה יכול להיות יותר רומנטי? | צילום: אסף פינצ'וק

סוויטה עם בריכה פרטית מול הים. מה יכול להיות יותר רומנטי? | צילום: אסף פינצ'וק

איפה אוכלים? מסעדת פיגם של השף דן זוארץ (שעבד במסעדת דלידה בשוק לוינסקי) מצטיינת גם במיקום – בבית אבן היסטורי בכפר האמנים עין הוד, ממנו ניתן להשקיף על הים ועל שקיעות מדהימות – וגם במטבח אזורי ועונתי משובח המבוסס על ליקוטים מההר. בתפריט – פטאיר תרד וזעתר עם ממרח פיגם ויוגורט יווני, פילה לברק עם קרם גזר וסלסת פלפלים ולימונים, קישואי בלדי קטנים עם חמאת עגבניות ולימונית, צ'יפס מרוות בר ויוגורט מיובש.
אתר המסעדה

איפה מטיילים? הביקור בכפר האמנים עין הוד הוא כמו קפיצה קטנה לחו"ל. הכפר המוקף בחורש טבעי מורכב ממבוך של סמטאות מרוצפות אבן המשובצות בגלריות, מוזיאונים קטנים  וחנויות ייחודיות. פסלי חוצות פזורים בין הסמטאות, ומדי פעם תוכלו לראות פיסה של ים נשקפת מרחוק. אל תיצמדו למסלול כזה או אחר – פשוט תנו לרגליים לשאת אתכם.

חוויה רומנטית: מעט חוויות הן רומנטיות יותר מצפייה זוגית בשקיעה. במלון נחשולים תוכלו להשקיף על שקיעות מדהימות מהחדר, אבל אם תחליטו לא להתעצל (וזו ההמלצה שלנו – לא תתחרטו), צאו מהמלון כשעה לפני השקיעה ורדו לחוף. פנו ימינה ותתחילו לטפס לכיוון תל דור. בדרך תראו לא רק את הים אלא גם בריכות טבעיות, לגונות, טבלאות גידוד וגם הרבה דייגים שמגיעים בשעות האלה בתקווה לתפוס שלל.  עם קצת מזל, תוכלו לתפוס לכם בריכת שכשוך פרטית לגמרי בנקודת תצפית אסטרטגית מול הים. כל מה שצריך זה להצטייד בבקבוק יין ולראות את השמש יורדת וצובעת הים ואת החוף בשלל גוונים של אדום, כתום וסגול.

סירות דייגים בתל דור בשקיעה | צילום: מילי שאואר

סירות דייגים בתל דור בשקיעה | צילום: מילי שאואר

רומנטיקה אורבנית

איפה ישנים? מלון דריסקו שוכן במבנה היסטורי מהמאה ה-19 בלב המושבה האמריקאית הציורית על גבול תל אביב-יפו. המבנה נבנה ב-1867 במטרה להפוך למלון יוקרה על ידי מתיישבים אמריקאים בשם האחים דריסקו. הבנייה התעכבה, האחים איבדו את כספם ונאלצו למכור את המלון למיסיונר שהקים במקום מיסיון. בהמשך הוקם במקום מלון ירושלים שהיה אחד המלונות הטובים והמפוארים באזור באותה תקופה. המלון עבר כמה גלגולים עד שבשנות ה-60 המבנה ננטש.  ב-2006 הוא נרכש ועבר  תהליך מקיף של שימור ושחזור. זה ניכר בעיצובו שכולל מרפסות עץ, חלונות מקושתים, תריסי עץ ורצפות מצויירות. ב-2018 המלון נפתח מחדש באופן שמשחזר את תהילת העבר שלו. זהו מלון בוטיק מוקפד עם 42 חדרים אלגנטיים המוקפדים עד אחרון הפרטים – כולל טלוויזיה חכמה, מכונת נספרסו, מיני בר חופשי עם שתייה וחטיפים, חלוקים ונעלי בית ותמרוקים יוקרתיים. חלק מהחדרים משקיפים לחצר פנימית, חלקם ליפו העתיקה ואחרים לים. במלון יש מתחם ספא, גינה שלווה, גג שאפשר לשבת בו עם קוקטייל ולהשקיף על השקיעה ועל הים וסלון-בר רומנטי המעוטר בציורי קיר. לרשות האורחים עומדים אופניים איתם אפשר לדווש בזוג בטיילת שנמצאת לא רחוק. ארוחת הבוקר מוגשת במסעדת ג'ורג' וג'ון, מסעדת שף עטורת שבחים השוכנת בחלל היסטורי עם תקרות גבוהות, עמודי שיש וציורי קיר.
אתר המלון

החזית המרשימה של מלון דריסקו, אחד המלונות הרומנטיים בתל אביב | צילום: אסף פינצ'וק

החזית המרשימה של מלון דריסקו, אחד המלונות הרומנטיים בתל אביב | צילום: אסף פינצ'וק

איפה אוכלים? למסעדת דלאל מגיעים קודם כל בשביל המיקום, במבנה עתיק ויפהפה בצמוד למתחם סוזן דלאל בנווה צדק. אחרי שסופגים את האווירה אפשר להתחיל ליהנות מהאוכל. התפריט ים תיכוני וכולל מנות כמו כרשה נמסה בחמאה חומה, כיסוני פסטה במילוי דגים ברוטב בויאבז וטלה בבישול ארוך. יש מגוון מנות צמחוניות וטבעוניות וקינוחים מופלאים שמיוצרים בקונדיטוריה הצמודה. תפריט עשיר של יין, שמפניה וקוקטיילים משלים את החוויה.
אתר המסעדה

איפה מטיילים? המושבה האמריקאית היא אחת השכונות הציוריות בתל אביב, אבל בשונה משכונות אחרות באזור, כמו נווה צדק, היא עדיין לא גדושה במטיילים. את המושבה הקימו מיסיונרים נוצרים אמריקאים במאה ה-19 ואלה הותירו עליה את חותמם בסגנון בנייה ייחודי. לטיול במושבה תוכלו לצאת ממש מפתח המלון. הרחוב בו שוכן המלון, רחוב אוארבך, גדוש בפנינים ארכיטקטוניות והיסטוריות. בסמוך למלון, ברחוב אוארבך מס' 4, נמצא בית נורטון. זהו בית עץ מרשים בסגנון ניו אינגלנדי שהוקם ב-1866 על ידי משפחה אמריקאית ממיין שהגיעה לארץ כחלק מקהילה נוצרית בשם כנסיית המשיח במטרה להקים במקום מושבה חקלאית. המבנה הובא מפורק מארצות הברית והוקם מחדש בשכונה. עם עזיבת המתיישבים האמריקאים נרכש המבנה על ידי המיסיון הבריטי ובהמשך שימש  כביתה של מסעדת קרן המיתולוגית. ברחוב אוארבך מס' 10, פינת רחוב הופמן, נמצא בית עץ ואבן שהיה שייך למשפחת וונתוורת' האמריקאית, שהיתה חלק מהקהילה ממיין שניסתה להקים הצתיישבות חקלאית בארץ אך כשלה. בהמשך נרכש הבית על ידי משפחת פרנק הטמפלרית שהרחיבה אותו. ב-2002 הבית נרכש על ידי זוג אמריקאי ששימר אותו והקים בו את בית הידידות של מיין – מוזיאון קטן שבו ניתן לראות פריטים ששימשו את המתיישבים האמריקאים. ברחוב בר הופמן מס' 14 נמצאת אכסניית בית עמנואל. במאה ה-19 היה פה מלון, מוקף בגן יפהפה, בו התארח בין היתר הקיסר וילהלם השני. ממש ממול, ברחוב בר הופמן מס' 15, נמצאת כנסיית עמנואל שהוקמה בראשית המאה ה-20, בסגנון נאו גותי. הכנסייה מעוטרת בוויטראזים יפהפיים ומתהדרת גם באחד מעוגבי הכנסייה הגדולים בארץ. עם קצת מזל, בזמן ביקורכם במקום יתקיים במקום קונצרט. תוכלו להמשיך עוד את הסיור בין בתי השכונה ולהגיע גם למתחם התחנה, לתיאטרון נגה ולפנינים נוספות.

המושבה האמריקאית הציורית בתל אביב. קפיצה קטנה לחו"ל | צילום:Dmitriy Feldman svarshik, שאטרסטוק

המושבה האמריקאית הציורית בתל אביב. קפיצה קטנה לחו"ל | צילום:Dmitriy Feldman svarshik, שאטרסטוק

רומנטיקה דרומית

איפה ישנים? מלון Now הוא מלון בוטיק המיועד לזוגות בלבד, מגיל 18 ומעלה, כך שלא תצטרכו לחלוק את הבריכה עם בני נוער רעשנים ולשמוע בכי של ילדים בארוחת הבוקר. החדרים מעוצבים להפליא וכוללים חדרי גן עם חצר גן ענקית המאובזרת בג'קוזי רחב ידיים, סוויטות מרווחות ושקטות וסוויטות עם בריכה פרטית המחוממת בעונת החורף. במלון שתי בריכות שחייה, בריכה קיצית בקומה המרכזית ובריכה נוספת, מחוממת, בגג המלון. ליד הבריכה שבגג המלון ממוקמת מסעדת השף Mood שמציעה אוכל ים תיכוני/איטלקי/אסייתי לצד קוקטיילים משובחים. בקיץ נערכות לפעמים מסיבות ליד הבריכה, אבל ברוח המלון.  השירות האישי כולל ארגון פעילויות זוגיות ועזרה בהצעות נישואין, קישוט החדר, הזמנת ארוחת הבוקר לחדר ועוד.
אתר המלון

בריף הדולפינים באילןת תוכלו לשחות או לצלול ביחד עם דולפינים, חוויה שתנצרו בזיכרון המשותף לתמיד | צילום: שאטרסטוק

בריף הדולפינים באילת תוכלו לשחות או לצלול ביחד עם דולפינים, חוויה שתנצרו בזיכרון המשותף לתמיד | צילום: שאטרסטוק

איפה אוכלים? לה קוצ'ינה, ששוכנת בטיילת הרויאל ביץ', היא המסעדה האיטלקית הטובה באילת. זה בא לידי ביטוי לא רק באוכל, אלא גם באווירה, עם מפות לבנות על השולחנות ומוזיקה איטלקית ברקע. המטבח טוסקני, והתפריט כולל מנות קלאסיות כמו ארטישוק אלה רומאנה, פולנטה רכה, קנלוני ברווז וטורטליני ציידים.
אתר המסעדה

איפה מטיילים? ההרים שסביב אילת מספקים תצפיות נוף דרמטיות, ואחת מהיפות שבהן היא התצפית הנשקפת מראשו של הר צפחות. כדאי להגיע אליה, נוסעים בכביש 90 וחוצים בצד הצפוני של בית ספר שדה אילת, שם מתחיל (ומסתיים) המסלול. בסמוך לחניה רואים סימון של שביל ישראל שפונה דרומה ועולה עם ההרים. מטפסים בעקבות הסימון עד שמגיעים לפסגה, בגובה 278 מטרים,  ממנה נשקפת תצפית מרהיבה על הים האדום ועל ארבע ארצות – מצרים, סעודיה, ירדן וישראל. הכי רומנטי? לצאת מהמלון לפנות בוקר, לטפס לקראת הזריחה ולהחזיק ביחד ידיים מול אחת מהזריחות היפות בארץ. אם אתם מתקשים לקום, הגיעו למקום בשעות אחר הצהריים, כשהשמש מתחילה לרדת והאור נעים ורך.

שקיעה מהר צפחות. גם באילת אפשר למצוא רומנטיקה | צילום: שאטרסטוק

שקיעה מהר צפחות. גם באילת אפשר למצוא רומנטיקה | צילום: שאטרסטוק

חוויה רומנטית: ריף הדולפינים הוא מקום שתמיד תענוג להיות בו, הודות למפגש הבלתי אמצעי עם דולפינים בזמן שמסתלבטים על הפלטפורמות הצפות על המים. אבל אם אתם רוצים קצת פחות ילדים מסביב וקצת יותר אינטימיות, במתחם סתלבט על המים תמצאו את זה, וגם הרבה שלווה. המתחם כולל שלוש בריכות ציפה בלב גן ירוק ומטופח. בבריכות מי המלח אפשר לשמוע מוזיקה מתחת למים וליהנות מטיפולי מים מרגיעים. הנכיסה למתחם מגיל 18 ומעלה. לפני או אחרי תוכלו לצלול או לשחות ביחד עם דולפינים,  חוויה מרגשת במיוחד שתינצר בזיכרון המשותף שלכם לתמיד.
אתר הריף

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

סופשבוע בשדה בוקר: גן עדן מדברי
סופשבוע בשדה בוקר: גן עדן מדברי

שדה בוקר ומדרשת בן גוריון מציעים כל מה שצריך לסופשבוע מדברי גדוש בנופים, טבע, הרפתקאות ואפילו קצת היסטוריה. הצעה לסופשבוע קצר עם תצפיות נוף, טיולים רגליים, טיםוס קירות, ספארי לילה, אוכל טוב והמון יעלים

טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים
טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים

החופשה הקולינרית "טעם מקומי" מתקיימת בסוף השבוע האחרון של כל חודש (ימי רביעי וחמישי). היא מתחילה בארוחת שף מופלאה בערב רביעי, ששמה על הבמה חומרי גלם של היצרנים המקומיים, בכל ארוחה במה ליצרן אחר, ולמחרת ממשיכה בבראנץ' עשיר ...

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו