תפריט עמוד

רומא – עם מצלמה

הגבעות שעליהן נבנתה רומא העתיקה מאפשרות נקודות תצפיות מצוינות על גגות העיר וכיפותיה. כמה המלצות לתצפיות נהדרות על רומא, שמכל אחת מהן תזכו לזוויות צילום פנורמיות

רומא העתיקה נבנתה על שבע גבעות, ומסביב לעיר ההיסטורית מתנשאים רכסים רמים. נקודות אלה מאפשרות לצפות מגבוה על חלקים מן העיר, על גגותיה ועל הכיפות שלה. הוסיפו להן מרפסות תצפית הממוקמות במרומי מבנים מונומנטליים, והרי לכם שלל אפשרויות לצפות על רומא מגובה המלאכים, נקודות מצוינות למטיילים עם מצלמה.

צילום מנקודות תצפית מעניק מבט רחב על הנוף. כשמצלמים מנקודת תצפית ביום קודר, כדאי להיות סבלניים ולחכות לקרן אור שתפרוץ מבין העננים. אין טעם להשתמש במבזק (פלאש). מטיילים נוטים לוותר על חצובה, ובכל זאת – כדאי להשתמש בה. האתרים המומלצים כאן לתצפית אמנם סגורים בלילה, אך כדאי להצטייד בחצובה ולצלם בחשכה אתרים מוארים.

תצפית מגבעת הפלאטין. על גבעה זו הקימו קיסרי רומא ארמונות מפוארים. כיום נותרו שם חורבות מרשימות ומוזיאון קטן ומעניין. מן הגבעה אפשר לערוך תצפיות על חלקים שונים של רומא, אולם התצפית היפה מכל היא לכיוון הפורום הרומאי. במבט מימין לשמאל רואים את הקולוסיאום ואת שער טיטוס, את הקשתות הענקיות של הבזיליקה של קונסטנטין, ובין כל אלה נראית היטב ויה סקרה. מקדש אנטוניוס ופאוסטינה בולט בחזית עמודים מרשימה, שמאחוריה הוקמה כנסייה. האתר הבולט האחרון בפורום הוא שער הניצחון של ספטימוס סוורוס. שרידי המקדשים ושערי הניצחון בולטים בלובנם על רקע מבנים רבים אחרים בגוונים של חום ואדום כהה. הכניסה לפלאטין כרוכה בתשלום, אך לפורום היא חופשית.

• תצפית מגבעת ג'יאניקולו. מעבר לטיבר פרושים הגנים והטיילת של גבעת ג'יאניקולו (Gianicolo). בגן מוצבים פסלים רבים וכן מגדלור ותותח אוסטרי ישן, המשמיע קול נפץ בחצות היום. מן הגבעה יש תצפית נאה על המבנים המשופצים והצבועים בצבע אוכר של איזור הטרסטברה. מנקודה זו קל לראות כמה מן הכיפות המונומנטליות ואת ההרים העוטרים את העיר. העצים במקום יכולים לשמש מעין חופה לצילום.

• תצפית מגן פינצ'ו. מעל לפיאצה דל פופולו (Piazza del Popolo) נמצאת אחת מנקודות התצפית הידועות ברומא. מן הפיאצה מטפסת דרך אל גן פינצ'ו (Pincio). מרחבת התצפית ההומה אדם נשקפים בתיה של העיר וכיפותיה, כולל כיפת סן פייטרו. הסימטריה של הפיאצה בולטת: מהכיכר יוצאות שתי דרכים בצורת V, כשבצדן שתי כנסיות דומות.

פונטנה דלה ניאדי בפיאצה דלה רפובליקה. הצלם בחר בקטע מהפסל, בודד אותו ויצר מעין צורה מושפטת, שבה לתאורה האחורית יש תפקיד חשוב

• תצפית ממבצר סנט אנג'לו. מבצר סנט אנג'לו נבנה מעבר לנהר הטיבר. המבנה הקדום הוקם על ידי אדריאנוס כמאוזוליאום, ומאוחר יותר שימש כמקום מילוט לאפיפיורים באמצעות מנהרה סודית שחיברה אותו אל ארמון הוותיקן. מהמרפסת שבמבצר יש תצפית יפהפייה על הטיבר ועל הגשרים שמעליו.
לרגלינו חוצה את הנהר אחד הגשרים העתיקים והיפים ברומא: גשר סנט אנג'לו המעוטר בפסלים. בשעות אחר הצהריים, כשהתאורה חמה והצללים מתארכים, נוצרות על הגשר וריאציות מעניינות. כדי לבודד רק את הגשר מנקודת התצפית, מומלצת עדשת טֶלֶה.
מימין מתפתל נהר הטיבר ומעליו גשרים המחברים את רומא עם הוותיקן, בהם גשר ויטוריו אמנואלה II (Ponte Vittorio Emanuele II), המעוטר גם הוא בפסלים. מעבר לטיבר נראה איזור קאמפו די פיורי (Campo dei Fiori), ומימין בולטת גבעת ג'יאניקולו.

• תצפית מהכיפה של כנסיית סן פייטרו. התצפית המרהיבה ביותר לדעתי היא מן המרפסת שבמרומי הכיפה בוותיקן, מגובה של כ־120 מטר. העלייה למרום הכיפה שתכנן מיכלאנג'לו אינה קלה. אל גג הכנסייה אפשר לעלות במעלית, אבל אחר כך עוברים לשלב הטיפוס המייגע למדי. הפיצוי לעלייה הוא מראה עוצר נשימה של רומא.

מן המרפסת ניבטים פסלי השליחים הענקיים, שכמו שומרים על הכיכר שלרגליהם. הכיכר, אולי הגדולה ביותר ברומא, תוכננה על ידי האמן ג'אן לורנצו ברניני. צורתה כצורת פרסה הבנויה מאות עמודים ובמרכזה אובליסק. האנשים בכיכר נראים זעירים לעומת פסלי הקדושים. הפרסה נפתחת לדרך המתחברת למבצר סנט אנג'לו, שבצדו נהר הטיבר וגשריו היפים. אפשר לזהות את המונומנטים הגדולים, כמו אתר ההנצחה שבפיאצה ונציה, וכן כיפות רבות ובהן כיפת הפנתיאון. לרגלי הכיפה, גני הוותיקן המטופחים וארמונות האפיפיורים.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מרומא

טסטאצ'ו: ערש המטבח הרומאי המסורתי
טסטאצ'ו: ערש המטבח הרומאי המסורתי

כיצד הפכה שכונת פועלים חסרת חן לערש המטבח של רומא? שכונת טסטאצ'ו שנבנתה ליד בית מטבחיים ענקי והיתה בעלת שם רע, עברה שינוי, הטביעה את חותמה על המטבח הרומאי והיום היא מהווה בית למוסדות קולינריים פופולריים לצד שוק ...

טיפים לרומא: ההמלצות הכי טובות
טיפים לרומא: ההמלצות הכי טובות

כמה עולה מונית משדה התעופה למרכז העיר? איך להימנע מתורים ארוכים לקולוסאום ולוותיקן? מה ההבדל בין טרטוריה לריסטורנטה? ואיך לשתות את הקפה שלכם בלי להיחשד כתיירים? כמה טיפים נהדרים שיעזרו לכם להפיק את המיטב מהביקור ברומא

רומא לצעירים – מקומות ששווה להכיר
רומא לצעירים – מקומות ששווה להכיר

אחרי שסיימתם לבקר באתרים ההיסטוריים המתבקשים, כמו הקולוסיאום, הפורום הרומי ומזרקת טרווי, צאו להכיר את שכונותיה האחרות של רומא. הזדמנות לפגוש צעירים מקומיים, לשוטט בין חנויות עצמאיות ולהתחבר לרוח המהפכנית שעדיין נושבת אם רק יודעים איפה לחפש אותה