תפריט עמוד

יש כמה תחנות חובה שאף תייר לא פוסח עליהן במהלך הביקור ברומא: הקולוסיאום, הפורום, הוותיקן, המדרגות הספרדיות, פיאצה נבונה. לא לחינם האתרים האלו זוכים לפופולריות רבה כל כך, וכשמבקרים בעיר בפעם הראשונה באמת כדאי לבקר בכל אחד מהם. עם זאת, העובדה שהמוני תיירים, ממש כמותכם, רוצים לראות את אותם מקומות, עשויה לפגום במשהו בהנאה. מהסיבה הזו כדאי לשלב ביקור גם בכמה מקומות פחות מתויירים אבל לא פחות מוצלחים – כנסיות פחות מתוירות, פארקים ירוקים שמהווים מפלט מהמולת העיר, מוזיאונים קטנים וייחודיים – אספנו חמישה מקומות נפלאים ברומא שבהם לא תצטרכו להצטופף בתורים.

לגרגרנים ובליינים: שכונת טסטקיו
שכונת טסטקיו (Testaccio), שנמצאת מדרום למרכז העיר, היא הדבר החם הבא של רומא, ממש כמו שטרסטוורה היתה עד לפני כעשור. בשלב הזה התיירים עדיין לא גילו אותה, כך שכדאי לבקר בה כל עוד היא שומרת על אופייה האותנטי. כדאי לדעת – טסטקיו, שעבר היתה שכונה של קצביות ובתי מטבחיים, היא לא שכונה אטרקטיבית במיוחד, וגם אין בה אטרקציות תיירותיות. אז למה להגיע לטסטקיו? קודם כל, בשביל האוכל. טסטקיו היא יעד מצוין לגרגרנים, ורבים טוענים שכמה מהמסעדות הטובות ביותר ברומא נמצאות בשכונה הזו. מאוכל טוב אפשר ליהנות לא רק במסעדות אלא גם ב-Gastronomia Volpetti, שם יש פיצות דקיקות ונהדרות, סנדוויצ'ים, גבינות ונקניקים. השוק של טסטקיו, שנחשב לאחד מהטובים והוותיקים בעיר, ושוכן בבניין מקורה. בשוק מוכרים ירקות ופירות טריים, גבינה, לחם, בשר ודגים.


השוק של טסטקיו. כאן המקומיים עושים קניות | צילום: attack the darkness, flickr

בטסטקיו אפשר ליהנות גם מסצנת לילה מפותחת במיוחד, ובשכונה יש הרבה מועדוני לילה טרנדיים וברי יין, שמרביתם מרוכזים סביב מונטה טסטקיו (Monte Testaccio), גבעה במרכז השכונה, שעשויה כולה משברים של אמפורה (כלי חרס ששימשו לאחסון יין ושמן זית).

בין המקומות שכדאי לבקר בהם בטסטקיו ניתן למנות את גלריית האמנות MACRO al Mattatoio ששוכנת בבית מטבחיים לשעבר ומציגה תערוכות נהדרות של אמנות עכשווית, ובית הקברות שב-Via Caio Cestio, שבו נקברו זרים פרוטסטנטים כמו המשוררים האנגלים ג'ון קיטס ופרסי שלי.

כנסיית סנט איגנציו: תלת מהמימד מהמאה ה-17
סביר להניח שאם זו לכם הפעם הראשונה ברומא, לא תרשו לעצמכם לוותר על ביקור בבזיליקת פטרוס הקדוש. לא מן הנמנע שאחרי שתעמדו בתורים הארוכים, יהיה לכם צורך בחוויה מתקנת. כנסיית סנט איגנציו (Chiesa di Sant'Ignazio di Loyola) יכולה להוות פיצוי הולם. זוהי כנסייה בארוקית יפהפייה מהמאה ה-17, שנמצאת לא רחוק ממזרקת טרווי. הכנסייה מפורסמת בציורי הקיר המרהיבים שבה, ובמיוחד בציור התקרה שיוצר אשליה אופטית כאילו גג הכנסייה הוא כיפה בעוד שלמעשה הוא שטוח.
כתובת: Via del Caravita 8A, Piazza di Sant'Ignazio


כנסיית סנט איגנציו. ציורי קיר מרהיבים | צילום: Prof. Mortel, flickr

המוזיאון הכי מפתיע: מוזיאון הכרכרות
ברומא נמצאים כמה מהמוזיאונים החשובים בעולם, כמו מוזיאוני הוותיקן, מוזיאון ברריני או גלריה בורגזה, שכל אחד מהם מכיל יצירות מופת של מיטב האמנים האיטלקיים. הבעיה היא שכל אחד מהם גדוש עד להתפקע, גם ביצירות וגם באנשים. כשרוצים משהו קצת יותר קליל, במיוחד כשנמצאים בעיר עם ילדים, כדאי לבקר באחד מהמוזיאונים הקטנים של העיר, שמתמחים בנושא מיוחד, כמו מוזיאון הכרכרות (Museo Delle Carrozze D'epoca). במוזיאון יש למעלה מ-300 כרכרות עתיקות, מעוטרות ומסוגננות, לצד צעצועים מתקופות שונות, מה שישבה את ליבם של ילדים ומבוגרים חובבי נוסטלגיה.
אתר אינטרנט: Via Giuseppe Failla, 39

טבע בעיר: וילה אדה
רומא מפורסמת כעיר של תרבות ואדריכלות, אבל אין לה תדמית ירוקה במיוחד, ומעטים שהתיירים שמכירים את שפע הפארקים והגנים של העיר. אחת מהפנינים היפות של העיר היא וילה אדה (Villa ada) , הפארק השני בגודלו בעיר. בניגוד לגנים איטלקיים אחרים שמפורסמים במזרקות ובפסלים, פארק וילה אדה שבצפון-מזרח העיר נראה כפארק טבעי, עם יערות ואגם מלאכותי גדול שבליבו אי. העצים הרבים, ובהם עצי אורן, אלון ודפנה, הופכים את הפארק למקום מפלט שלו וירוק מהמולת העיר.


וילה אדה. מקום מפלט ירוק מהמולת העיר

בפארק יש שבילי הליכה ורכיבה על אופניים וניתן גם לשוט בקאנו או לרכב על סוסים. בניגוד לוילה בורגזה, רק תיירים מעטים מגיעים לפארק וזה המקום בו תושבי העיר בוחרים לבלות את שעות הפנאי.

מחוץ לעיר: כפר האמנים כלכתה
אל תיתנו לשם לבלבל אתכם. כמו הודו, גם לאיטליה יש את כלכתה (Calcata) שלה, ובניגוד לעיר ההודית הגדולה והמיוזעת, באיטליה כלכתה הוא כפר אמנים מקסים שנמצא 40 קילומטר מצפון לרומא ומהווה את אחד מטיולי היום הנהדרים ביותר שאפשר לצאת אליהם מהעיר. זהו כפר ציורי להפליא, ששוכן על גבעה געשית המוקפת ביערות ונראה כמו עיירה ימי ביניימית איטלקית טיפוסית.


כפר האמנים כלכתה. טיול יום נפלא | צילום: zephyrbunny, flickr

אין בכפר מוקדי עניין מיוחדים, אבל אפשר לשוטט שעות במבוך הסמטאות הצרות, בין בתי האבן, להריח את הניחוחות הנפלאים שעולים ממסעדות העיירה ולבקר בגלריות הרבות וחנויות העתיקות שמשבצות את הרחובות. ניתן להגיע לכלכתה באוטובוס מרומא, אבל הדרך הנוחה ביותר, וגם הנופית ביותר, היא להגיע לעיירה ברכב.

לקריאה נוספת:

רומא: היכלים של קודש, מקדשים של אמנות
רומא: היכלים של קודש, מקדשים של אמנות
גם אם תעבירו שנים ארוכות בעלייה לרגל לא תספיקו להגיע אל כל מאות הכנסיות של רומא. כמה המלצות לכנסיות שממש לא כדאי להחמיץ

 

רומא בעקבות מיכלאנג'לו - האיש שפיסל את העיר
רומא בעקבות מיכלאנג'לו – האיש שפיסל את העיר
מיכלאנג'לו, שהיה דווקא בנה של פירנצה, כבש את רומא בסערה. פסלים, קאפלות וכיכרות מעשה ידיו נמצאים בכל פינה בעיר. טיול בעקבות אמן טוטאלי

עוד על טיול ברומא כאן

 

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מרומא

טסטאצ'ו: ערש המטבח הרומאי המסורתי
טסטאצ'ו: ערש המטבח הרומאי המסורתי

כיצד הפכה שכונת פועלים חסרת חן לערש המטבח של רומא? שכונת טסטאצ'ו שנבנתה ליד בית מטבחיים ענקי והיתה בעלת שם רע, עברה שינוי, הטביעה את חותמה על המטבח הרומאי והיום היא מהווה בית למוסדות קולינריים פופולריים לצד שוק ...

טיפים לרומא: ההמלצות הכי טובות
טיפים לרומא: ההמלצות הכי טובות

כמה עולה מונית משדה התעופה למרכז העיר? איך להימנע מתורים ארוכים לקולוסאום ולוותיקן? מה ההבדל בין טרטוריה לריסטורנטה? ואיך לשתות את הקפה שלכם בלי להיחשד כתיירים? כמה טיפים נהדרים שיעזרו לכם להפיק את המיטב מהביקור ברומא

רומא לצעירים – מקומות ששווה להכיר
רומא לצעירים – מקומות ששווה להכיר

אחרי שסיימתם לבקר באתרים ההיסטוריים המתבקשים, כמו הקולוסיאום, הפורום הרומי ומזרקת טרווי, צאו להכיר את שכונותיה האחרות של רומא. הזדמנות לפגוש צעירים מקומיים, לשוטט בין חנויות עצמאיות ולהתחבר לרוח המהפכנית שעדיין נושבת אם רק יודעים איפה לחפש אותה