תפריט עמוד

קרנבל ונציה – כתבה מצולמת

ונציה, עם התעלות, הארמונות והגונדולות, משמשת רקע מושלם לקרנבל המסכות. הצלם טל גליק חוזר שוב ושוב לקרנבל המסכות של ונציה כדי לתפוס את רגעי הקסם

"האם כבר נזדמן לך לראות עיר הדומה לזו?", שואל קובלאי את מרקו פולו, ומושיט את ידו העמוסה טבעות אל מחוץ לאפיריון המשי של ספינת הטכס הקיסרית, להצביע על הגשרים הנטויים כקשת על גבי התעלות, על ארמונות הנסיכים שמפתני השיש שלהם טובלים במים, על תנועת הלוך ושוב של הסירות הקלות העושות דרך פתלתלה נדחפות במשוטים ארוכים, על הרפסודות הפורקות סלי ירק אל כיכרות השוק, על הגזוזטראות, המרפסות, הכיפות, המגדלים, על גני האיים המוריקים באפרוריות הלגונה". (מתוך הערים הסמויות מעין, איטאלו קאלווינו)

על יופיה של ונציה נכתבו הררי מילים, וכל אחת מהן נכונה בדרכה. זוהי אחת הערים המיוחדות והנפלאות בעולם, גם אם ארמונותיה מתפוררים והיא שוקעת לאיטה אל תוך המים. גם על קרנבל המסכות של ונציה סופר לא מעט, ולמרות שיש האומרים כי הוא ממוסחר, הוא עדיין אחד הפופולריים והאהובים בעולם, כי מי יכול לעמוד בפני דמות לבושה בבגדים מפוארים ועטויה במסכה מסתורית, עומדת בחן לצד התעלה הגדולה, כשברקע מורמים חרטומי הגונדולות? רגעים מהיופי והמסתורין של ונציה ושל קרנבל המסכות תפס הצלם טל גליק במצלמתו, והנה הם לפניכם:

 


 

 


 

 

 

 

 

 

 

קרנבל ונציה - למאה ה-18 ובחזרה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.