תפריט עמוד

קפריסין – האתרים המעניינים

קפריסין מציעה למבקרים בה הרבה יותר מחופים יפים. ערים תוססות, עיירות שלוות, עתיקות, מוזיאונים, פארקי מים ושמורות טבע הם רק חלק ממה שמצפה למבקרים באי השכן

קפריסין נתפסת בעיני רבים כיעד קרוב ונוח לחופשת בטן-גב, אבל האי היפה מציע הרבה יותר מכך. מערים מלאות עניין, דרך שמורות טבע מקסימות ועד חופים מבודדים – הנה כמה הצעות לביקור באתרים מרתקים:

ניקוסיה
ניקוסיה, עיר הבירה של קפריסין, הפכה בשנים האחרונות למרכז עסקים בינלאומי. אנשי עסקים מכל רחבי העולם מגיעים לניקוסיה לצורך פגישות עסקיות, כנסים והשתלמויות. בתי מלון רבים ממוקמים במרכז העיר ורובם מציעים מגוון רחב של שירותים לאנשי עסקים המבקרים במקום, אבל יש בה גם עניין רב לתיירים.

ניקוסיה, שנקראת גם לפקוסיה בשמה היווני, נמצאת בלבו של האי ולא על קו החוף.
היא מציעה לתייר המזדמן שני קטבים המתמזגים האחד עם השני בצורה מופלאה: חוויה של עיר מודרנית הכוללת מלונות ברמת תיירות גבוהה, חנויות מותגים מכל העולם, מרכזי קניות ועסקים, ומצד שני היסטוריה עתיקת יומין, בת 10,000 שנה, הכוללת את העיר העתיקה המוקפת בחומה, על רחובותיה הצרים, אתריה ההיסטוריים והמוזיאונים שלה. תמצאו בה מגוון רחב של מועדונים, שבחלקם מושמעת מוסיקה מקומית מלווה בנגינת הבוזוקי המפורסמת.

אפשר להתחיל את הסיור באזור העיר העתיקה ולראות את המבנים המרהיבים, הסמטאות הצרות המלאות בחנויות קטנות לממכר עבודות יד אותנטיות, ביגוד ומזכרות. הרחוב הראשי, רחוב מקאריוס, גדוש בחנויות, מסעדות ובתי קפה. לא רחוק משם נמצא מועדון הספא הידוע Day Spa Dessange בו ניתן להתפנק ולהתענג עד אין קץ.

לשוחרי ההיסטוריה והתרבות מומלץ לבקר ב-Cyprus Museum שם יוכלו למצוא אוסף מרתק של עתיקות ואוצרות קפריסאיים מן התקופה הניאוליתית עד הביזנטית המוקדמת וכן ב- Leventis Municipal Museum of Nicosia השוכן ביציאה מהעיר העתיקה ומציג שחזור היסטורי של החיים בבירה למן הזמנים העתיקים ועד להווה.

קברי המלכים. אתר מורשת עולמית של אונסק"ו

פאפוס
עיר הנמל פאפוס שוכנת לחופה המערבי של קפריסין, ונחשבת לאחד ממרכזי התיירות והנופש החשובים ומלאי החיים של המדינה. פאפוס נחלקת לשני חלקים: העיר התחתית, קאטו פאפוס (Kato Pafos), והעיר העילית, אנו פאפוס (Ano Pafos). המרחק בין שני חלקי העיר הוא כשני קילומטרים. מרבית האתרים הארכיאולוגיים ומוקדי התיירות נמצאים בעיר התחתית. המורשת ההיסטורית של העיר כל כך חשובה עד שבאונסק"ו החליטו להעניק מעמד של אתר מורשת עולמית לכל העיר.

בין האטרקציות הבולטות של העיר אפשר למנות את האתר הארכיאולוגי המכונה פאפוס החדשה (Nea Pafos), הנמצא במערב העיר התחתית. בעיר החדשה מומלץ לראות את האגורה העתיקה (כיכר השוק) בה נמצא האמפיתיאטרון המשוחזר ורצפות הפסיפס הרומיות המרהיבות, מבתי דיוניסוס, תזאוס ואיון, שהשתמרו בצורה טובה לאחר שהיו קבורים באדמה במשך 1,600 שנים. אחת האטרקציות המרשימות בפאפוס הוא אתר קברי המלכים, אתר מורשת תרבות עולמית של אונסק"ו. באתר אוסף של קברים תת-קרקעיים, אשר שימשו כבית קברות לתושבי העיר החדשה מהמאה השלישית לפני הספירה ועד המאה השלישית לספירה. אטרקציה נוספת שלא כדאי לפספס הם שלושת המוזיאונים הבולטים של פאפוס: המוזיאון הארכיאולוגי המכיל תצוגה רחבה של פריטים מהתקופה הניאוליתית ועד המאה ה-18, המוזיאון הביזנטי המציג אוסף עשיר של פריטים מהמאה ה-13 וה-14, והמוזיאון האתנוגרפי המכיל אוסף גדול של מטבעות, תלבושות וכלים מן התקופה הכלכוליתית.

לפאפוס נמל עתיק ומרשים שלאורכו בתי קפה וטברנות. בנופו של הנמל שולטת מצודת פאפוס הצלבנית, שהיא למעשה שריד למבצר הקדום שנבנה ב-1391. מומלץ לעלות לראש המבצר לתצפית על האזור.

פאפוס נחשבת למקום הולדת המיתולוגי של האלה אפרודיטה. זהו כבוד שאין לזלזל בו, והתיירים שמגיעים למקום נוהרים בהמוניהם לצילום בסלע אפרודיטה, המרוחק קילומטרים ספורים מהעיר, ונחשב לנקודה בה הגיחה אפרודיטה מתוך הים.

אם אתם מגיעים לפאפוס עם ילדים, לא כדאי להחמיץ את הביקור באקווריום של פאפוס, שמציג מגוון זני דגים ממימי הים התיכון, האוקיינוסים השונים ונהרות ברחבי העולם. במקום אפשר לצפות גם בכרישים ודגי פיראנה.

האקווריום של פאפוס. ביקור משפחתי

לימסול ומצודת קולוסי
העיר לימסול היא השנייה בגודלה במדינה, ומהווה מוקד משיכה לתיירים, בעיקר עבור אלה העושים את דרכם להרי הטרודוס. זוהי עיר שוקקת עם חוף יפה, טיילת תוססת ושפע של מסעדות ומקומות בילוי. כדאי לבקר במוזיאון האמנות העממית ובקוריום העתיקה, תיאטרון רומי מרשים. אחד האתרים החשובים ביותר באזור הוא מצודת קולוסי שמחוץ לעיר. המצודה נבנתה על ידי המסדר ההוספיטלרי ושימשה כמפקדה הצבאית הראשית של המסדר. מן המצודה נשקף נוף כרמים מרהיב.

לימסול. עיירת חוף שוקקת עם חוף יפה וטיילת תוססת

לרנקה
לרנקה היא עיר נמל מודרנית שמציעה מגוון רחב של אטרקציות לתיירים. בסמוך לעיר נמא שדה התעופה הבינלאומי של קפריסין. בעיר יש כמה כנסיות ומסגדים מרתקים, בהם כנסיית לזרוס הקדוש ומסגד אלה סולטן. עוד כדאי לבקר בנמל הדייגים בו ניתצן לצפות בדייגים פורקים את שללם.

במרחק כחצי שעת נסיעה מן העיר נמצאים שרידי הכפר הקדום כירוקיטיה, שנחשב לאחת ההתנחלויות הקדומות ביותר בקפריסין והוכרז ב-1998 כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. חובבי הטבע ייהנו מאגם המלח הלבן שמשתרע ליד שדה התעופה של לרנקה. בחורף מגיעות לאגם להקות פלמינגו וציפורים נודדות. משפחות ייהנו משיט בצוללת התיירים שצוללת למעמקי הים התיכון ומביקור בפארק הגמלים בו ניתן לרכב על גמלים, לשחות בבריכה ולבקר ב"תיבת נוח" בה מוצגים מגוון זני ציפורים, כולם בזוגות.

קוריום העתיקה. תיאטרון רומי מרשים

פוליס
בניגוד לעיירות נופש אחרות בקפריסין, פוליס, הממוקמת בחצי האי אקמס שבחוף המערבי, הצליחה לשמור על אופי שקט, שליו ולא ממוסחר. מסביב לעיירה פרדסים, מטעי זיתים וחופי ים נהדרים ונקיים עם מים צלולים. זה המקום לחופשה שלווה למי שמחפש לשלב בין בילוי בחופי הים לטיול בחיק הטבע.

אחת האטרקציות המפורסמות באזור פוליס היא מרחצאות אפרודיטה, מעיין שבו, על פי המיתולוגיה, נהגה אפרודיטה לרחוץ ולהיטהר. חובבי ההליכה ייהנו מטיול בשמורת הטבע הירוקה אקמס שבה שפע של מסלולי הליכה וטיולי אופניים. עוד כדאי לבקר במפרץ לארה שמשמש כשמורת טבע לצבים וכאתר בו מטילות צבות ים את ביציהן.

מפרץ לארה.  שמורת טבע לצבים ואתר בו מטילות צבות ים את ביציהן

איה נאפה
עיירת הנופש איה נאפה ששוכנת בחלק הדרום מזרחי של קפריסין, הפכה בשנים האחרונות מכפר דייגים קטן לאחד האתרים האהובים על צעירים שמחפשים יעד קרוב וזול, חופים יפים וחיי לילה סוערים. המוני צעירים נוהרים מדי שנה לעיירה שמספקת בילוי במסיבות פרועות, פאבים ומועדונים בלילה ורביצה בחופים או עיסוק בספורט מים בשעות היום. למרות זאת, יש לעיירה עוד כמה דברים להציע למבקרים בה. המוזיאון הימי שבעיירה הוא המוזיאון הימי הראשון מסוגו בקפריסין, והוא מציג שחזור של פני הים בתקופת הדינוזאורים לצד מאובנים של צדפות ואלמוגים, צמחי מים ועוד. אתר קברי מקרוני סוס נמצא במערב העיירה ועד כה נחשפו בו 19 קברים מהתקופה הניאוליתית.

אחת מהאטרקציות הפופולאריות באיה נאפה היא פארק המים Water World Water Park, המעוצב בסגנון המיתולוגיה היוונית. בקרבת איה נאפה נמצאת עיירת הנופש פרוטאראס (Protaras) שמציעה חופים נפלאים ומפרצים קסומים. צפונית לעיירה אפשר לבקר בכפרים מסורתיים, בהם הכפר ליופטרי הידוע במסורת קליעת הסלים שלו, והכפר סוטירה, ובו כנסיות קטנות מהמאות ה-15 וה-16.

מפת קפריסין:


לחצו להגדלה

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.