תפריט עמוד

צימר ויין

מה יותר מתבקש בימים האלה מזמן איכות זוגי עם יין טוב ונוף פסטורלי, שיספקו הפוגה קצרה מהחדשות הקשות ויאפשרו לחזור למציאות בכוחות מחודשים? בדיוק בשביל זה אספנו עבורכם כמה מקומות אירוח צפון לדרום שמשלבים יקב, חדרי אירוח ונוף לכרמים

החודשים האחרונים גרמו לכולנו לייחל למה שבדרך כלל, לפחות כאן במסע אחר, אנחנו מנסים לצאת ממנו – שגרה. אבל גם כשהכל עצוב והמצב רוח לא בשיאו, לפעמים יש געגוע לנופים אחרים ורצון לברוח, ולו לזמן קצר. ומה יכול לעזור לברוח יותר מיין טוב ונוף יפה? בדיוק בגלל זה ריכזנו עבורכם כמה מלונות בוטיק וצימרים אליהם צמוד יקב (או יקבים עם חדרי אירוח צמודים). אחרי כמה סבבים של טעימות, לא תצטרכו להיכנס לרכב ולנהוג, רק ללכת לחדר, ליהנות מפסק זמן זוגי, להתעורר בבוקר מול נוף כרמים ולזכור שיהיו ימים טובים יותר.

קדם כפר היין, קדמת צבי

כפר היין קדם שבמושב קדמת צבי במרכז הגולן, הוא מתחם יקב משפחתי שמציע חווית אירוח שסובבת סביב יין וקולינריה, כמו בצרפת או באיטליה. בני המשפחה עושים את הכל – הייננים הם אסף ואורן קדם, אב ובנו, עדי (דידי), הבת הבכורה, היא השפית, ושאר בני המשפחה עוסקים בקשרי לקוחות, שיווק וניהול מתחם האירוח. בעונת הבציר כולם הופכים לחקלאים, שכן כל הענבים שגדלים בכרמי המשפחה – ובהם שיראז, פינוטאז', קברנה סוביניון, פינו גרי ועוד – נבצרים בבציר ידני.  המתחם כולל את היקב המשפחתי, יקב אסף, של הייננים אסף ואורן קדם, אב ובנו. סביב היקב שבו חדר מיכלים וחביות, חדר ארכיון מתיישנים וחדר טעימות, נמצאות חמש בקתות עץ מוקפדות ורחבות ידיים שמיועדות לזוגות בלבד, עם קמין, מטבח או מטבחון וחצר פרטית. האירוח כולל יין מיינות היקב ללא הגבלה, סיור ביקב, כולל טעימות, שתי ארוחות מלאות (ארוחת בוקר וארוחת טאפאס שמוגשת בחצר היקב) וארוחת ערב קלילה על בסיס גבינות צאן, לחמים וירקות. המנות שעדי מכינה מבוססות על חומרי גלם טריים ומשובחים – דגים טריים, נקניקים ממשקי הבקר של הגולן וגבינות ממגבנות שכנות. בגלל שהיין נמזג בנדיבות עדיף שלא תיכנסו לאוטו בזמן השהייה, ובזכות האוכל והשלווה, גם לא תהיה לכם סיבה לצאת.
פרטים נוספים בטלפון: 054-3915552 או באתר האינטרנט

תמר וגפן

מתחם האירוח שבמצפה הילה שבגליל כולל שלוש סוויטות מוקפדות המעוצבות בסגנון ים תיכוני, ויקב בוטיק שמייצר מהדורות מוגבלות של יין אדום מענבי טמפרניו שגדלות בכרם במצפה הילה. הסוויטות הרומנטיות החבויות בחורש אלונים ונושאות שמות מעולם היים כמו "כרם ו"בציר". כולן בנויות מאבן, עם תקרות מקושתות וטיח בהיר, ומוקפות בנוף ירוק.

 

תקרות מקושתות, מרבץ אבן וקמין ב"תמר וגפן" | צילום: אנטולי מיכאלו

תקרות מקושתות, מרבץ אבן וקמין ב"תמר וגפן" | צילום: אנטולי מיכאלו

 

הסוויטות מאובזרות בקפידה – מיטה זוגית גדולה מתכווננת, מצעי כותנה לבנים, חלוקים ונעלי בית והרבה כיבוד תוצרת בית, שכולל גם את היין המיוצר במקום. בכל אחת מהסוויטות יש מרבץ אבן רחב עם מזרנים וכריות, ובחוץ, בחצר הפרטית, יש דק עץ עם ג'קוזי חיצוני גדול או הוט טאב.
פרטים נוספים בטלפון 050-9978911 או באתר האינטרנט

 

יקב הבוטיק תמר וגפן | צילום: יעל לבנה

יקב הבוטיק תמר וגפן | צילום: יעל לבנה

יקב מטלר

עמק האלה הוא אחד מאזורי היין הפוריים בארץ. האזור גדוש בכרמים ויקבים שהעניקו לו את הכינוי "טוסקנה הישראלית", אך למרות זאת, אין בו כמעט יקבים שמציעים גם לינה. יקב מטלר שבמושב עגור הוא יוצא דופן והוא מציע חוויית אירוח נעימה ושלווה. יקב מטלר הוא יקב בוטיק משפחתי שמנוהל על ידי לאה והיינץ מטלר ושוכן בתוך הכרם המשפחתי. את חווית הביקור ביקב וטעימות היין (קברנה, מרלו ופטיט ורדו, וכן גראפה וליקרים מפירות המשק) משלימה הלינה באחד משני הצימרים הזוגיים שבמקום. הראשון הוא צימר בוסתן, החבוי בבוסתן בין עצי הזית לעצי הקלמנטינות. הוא כולל ג'קוזי במרכז הצימר, אמבטיית חוץ נעימה ומרפסת עץ אינטימית. גולת הכותרת של הצימר השני, נוף גפנים, היא המרפסת הענקית שפונה לנוף הכרם ולנופי עמק האלה. במרפסת המזמינה יש פינות ישיבה ורביצה, ערסל ואמבטיית חוץ – כל אלה מושלמים לחופשה איטית ונינוחה שמורכבת מבהייה בנוף הכרמים והרבה יין.

מרפסת עם אמבטיית חוץ ונוף לכרמים ביקב מטלר | צילום: אבי מורג

מרפסת עם אמבטיית חוץ ונוף לכרמים ביקב מטלר | צילום: אבי מורג

מלון כרמים

מלון כרמים מרשת ישרוטל הוא מלון שכולו חגיגה לאוהבי יין (אם כי גם מי שלא אוהב יין יהנה מהשהות בו). המלון, הממוקם על רכס המשובץ בכרמים בקרית ענבים שבמבואות ירושלים, מציע לא רק נוף משגע לכרמים ולטרסות החקלאיות. במלון יש בוטיק יין בו אפשר ליהנות מטעימות והסברים, בר בשם "אימפריאל רד" שמציע יינות משובחים, ובספא המלון מוצעים טיפולי וינותרפיה. אם זה לא מספיק, בעונה אורחי המלון מוזמנים להשתתף בבציר בכרמים שמסביב למלון. החדרים מעוצבים בסגנון מודרני ומאובזרים בקפידה, ובחלקם מרפסות גדולות שמשקיפות לנוף הרי ירושלים. במלון יש חמאם תורכי, בריכה -פנימית מחוממת ושתי בריכות חיצוניות מול הנוף.
פרטים נוספים בטלפון 02-5949800 או באתר האינטרנט

בריכה עם נוף במלון כרמים | צילום: איתי סיקולסקי

בריכה עם נוף במלון כרמים | צילום: איתי סיקולסקי

חוות כרמי עבדת

גם במדבר יש יין. אחת ההוכחות הכי טובות לכך היא חוות כרמי עבדת, חוות בודדים ותיקה, מהחוות הראשונות של דרך היין בנגב. תחילה נשתל במקום כרם על שרידיה של חווה חקלאית קדומה בת 1,500 שנה. הכרם השתול על הטרסות העתיקות נהנה משיטפונות החורף המפורסמים של הר הנגב, ממנות הקור בחורף ומן היובש של הקיץ, מה שמבטיח יין איכותי (בחווה מיצרים מרלו וקברנה סוביניון).

היקב של חוות כרמי עבדת | צילום: טל גליק

היקב של חוות כרמי עבדת | צילום: טל גליק

אחר כך הוקמו גם הצימרים שהפכו לשם דבר באזור, ואשר בעקבותיהם נפתחו צימרים רבים באזור שניסו לחקות את רוח המקום. הצימרים כוללים שתי בקתות זוגיות הצמודות לזו וממוקמות בלב הבוסתן הירוק ושופע הצמחייה ומוקפות בעצי פרי. בנוסף יש ארבע בקתות מבודדות המשתלבות היטב עם המדבר שמסביב ומרוצפות בחלוקי נחל. לכל בקתה (גם לבקתות הבוסתן וגם למבודדות) יש גב מים פרטי לרחצה, פינת ישיבה וערסל, מתקן מנגל  ומקום למדורה. כדי להגביר את תחושת הניתוק, בבקתות אין טלוויזיה. ארוחות הבוקר מוגשות לבקתות ובנוסף פועל במקום בית קפה קטן.
פרטים נוספים בטלפון 052-2705328 או באתר האינטרנט

בריכה ונוךף מדברי בחוות כרמי עבדת. מלבד זאת עושים פה גם יין משובח | צילום: נבו פרץ

בריכה ונוף מדברי בחוות כרמי עבדת. מלבד זאת עושים פה גם יין משובח | צילום: נבו פרץ

בונוס  – ספא יין

בצימר ימה המקסים אשר ממוקם בזכרון יעקב ומשקיף לנוף חלומי של ים, שדות ובריכות דגים, אמנם אין ים, אבל יש ספא יין, כזה שמציע טיפולי וינותרפיה אשר ישמחו את כל אוהבי היין. לצד טיפולים קלאסיים, תוכלו ליהנות כאן מטיפולים כמו טיפול ימה – פילינג זרעי ענבים, עטיפת גוף וינותרפיה ועיסוי קרקפת; מחמאת גוף וינותרפית ומאמבט זוגי של יין מרלו. אחרי כל הפינוק הזה, אפשר להישאר ללון באחד משלושת הצימרים של המקום, בכולם מרפסת דק פרטית שאפשר לשכב בה בערסל ולהתבונן בים ובשקיעות. מלבד זאת יש בהם מכונת אספרסו, חלוקים ונעלי בית, קמין חשמלי ותמרוקים של ל'אוקסיטן.
פרטים נוספים בטלפון 054-2200945 או באתר האינטרנט

אמבט יין בימה ספא יין | אלברט אדוט

אמבט יין בימה ספא יין | אלברט אדוט

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

סופשבוע בשדה בוקר: גן עדן מדברי
סופשבוע בשדה בוקר: גן עדן מדברי

שדה בוקר ומדרשת בן גוריון מציעים כל מה שצריך לסופשבוע מדברי גדוש בנופים, טבע, הרפתקאות ואפילו קצת היסטוריה. הצעה לסופשבוע קצר עם תצפיות נוף, טיולים רגליים, טיםוס קירות, ספארי לילה, אוכל טוב והמון יעלים

טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים
טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים

החופשה הקולינרית "טעם מקומי" מתקיימת בסוף השבוע האחרון של כל חודש (ימי רביעי וחמישי). היא מתחילה בארוחת שף מופלאה בערב רביעי, ששמה על הבמה חומרי גלם של היצרנים המקומיים, בכל ארוחה במה ליצרן אחר, ולמחרת ממשיכה בבראנץ' עשיר ...

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו