תפריט עמוד

פרו מחוץ למסלול

פרו היא גן עדן למטיילים. מלבד אתריה המוכרים והמתויירים, כמו מאצ'ו פיצ'ו, אגם טיטיקקה וקווי נאסקה, יש לה עוד המון אתרין מרתקים להציע, הרחק מהמוני התיירים: עיר אינקה אבודה ולא מתויירת, ג'ונגלים סבוכים, תצורות גאולוגיות ייחודיות, קניונים ומפלים. הנה כמה אתרים בפרו ששווה לרדת בשבילם מהמסלול

מטיילים רבים מכל העולם נוהרים לפרו מדי שנה כדי לראות את מאצ'ו פיצ'ו, מבקרים בערים כמו קוסקו, לימה וארקיפה, עושים טרקים בהוארז וטסים מעל קווי נסקה. אבל בפרו יש עוד המון מה לעשות ולראות – מערי אינקה אבודות שעדיין לא נתגלו על ידי המטיילים, דרך יערות גשם עבותים ועד לקניונים, מפלים וג'ונגלים שמחכים שיגלו אותם. הנה כמה אתרים מרגשים בפרו, מחוץ למסלול התיירים השחוק:

צ'וקקיראו

אין מי שמבקר בפרו ולא מגיע למאצ'ו פיצ'ו. אבל בפרו יש עוד הרבה ערי אינקה מדהימות שרק תיירים מעטים מגיעים אליהן. אחת מהן היא צ'וקקיראו (Choquequirao), שמשמעות שמה היא עריסת הזהב (המשמעות של צ'וקי היא זהב ושל קיראו היא עריסה). בדומה למאצ'ו פי'צו, גם צ'וקקיראו שוכנת בדרום פרו, בסמוך לקוסקו. זהו לא הדמיון היחידי בין שתי הערים האגדיות –  הערים מזכירות זו את זו גם במבנה ובארכיטקטורה שלהן. אם הן כל כך דומות, למה להגיע לצ'וקקיראו? מלבד העובדה שתוכלו לטייל בה בשקט ושלווה, בלי עוד המוני מטיילים, ולהרגיש את ההתרגשות שבגילוי מקום שרק מעטים ביקרו בו. אבל זוהי לא הסיבה היחידה. צ'וקיקראו היא עיר עצומה – מאמינים שגודלה גדול פי 3 משל מאצ'ו פיצ'ו והארכאולוגים סבורים שעד עכשיו נחשפו רק כשלושים אחוז מהעיר, אשר רובה עדיין קבורה מתחת למעטה הג'ונגל. הדרך היחידה לבקר בעיר היא בטרק שאורך כחמישה ימים, מה  שתורם לתחושת ההרפתקה.

עתיקות בעיר צ'וקקיראו

עתיקות בעיר צ'וקקיראו

אזגנטה

הר אזגנטה (Auzangate) שמתנשא לגובה 6,384 מ' בהרי האנדים, במרחק כמאה ק"מ דרומית-מזרחית לקוסקו, הוא הר הגבוה בדרום פרו. ההר מהווה גן עדן למטיילים, בשל שפע מסלולי הטיול המוצעים בו  (את חלקם תוכלו לעשות על גב של סוס) ובהם טרק האזנגטה, שנחשב לאחד הטרקים הנופיים ביותר בפרו. זהו טרק מאתגר שנמשך שישה ימים, במהלכם תראו כפרים קטנים, פסגות מושלגות, אגמים קרחוניים מרהיבים ועדרים של אלפקות.

אגם קרחוני ברכס האזנגטה

אגם קרחוני ברכס האזנגטה

השמורה הלאומית פאקאיה – סמיריה

פרו היא לא רק נופים דרמטיים, ערים עתיקות ומסתוריות וטרקים משובחים. פרו היא גם גן עדן לאוהבי טבע, במידה רבה הודות לג'ונגל של נהר האמזונס. אחד המקומות בהם אפשר ליהנות מהג'ונגל של האמזונס במיטבו ובלי הרבה תיירים מסביב היא השמורה הלאומית פאקאיה – סמיריה (Pacaya Samiria).  מדובר בשמורה בתולית הממוקמת ליד איקיטוס שבצפון פרו, עם מגוון ביולוגי אדיר שכולל למעלה מאלף מינים של בעלי חיים, ובהם דולפיני נהר ורודים וקיימנים (תנינים ממשפחת האליגטורים). כדי ליהנות מהטבע של האזור במיטבו, מומלץ לטייל בו לא רק ביום אלא גם בלילה. חברות של תיירות אקולוגית מציעות סיורים ליליים בשמורה, ובהם סיורי שייט, בשעות בהן יער הגשם רוחש חיים.

שמורת פקאיה-סמירה בג'ונגל של האמזונס

שמורת פקאיה-סמירה בג'ונגל של האמזונס

מפל גוקטה

פנינה נוספת לאוהבי הנופים והטבע היא מפל גוקטה (Gocta) שממוקם במחוז בונגרה באגן האמזונס, כ-780 ק"מ צפונית-מזרחית ללימה. המפל, הנופל בשני מפלסים וזורם לנהר קוקהואיקו (Cocahuayco). האגדה מספרת שהמפל היה מוכר למקומיים במשך מאות שנים, אבל הם שמרו על מיקומו בסוד, משום שהאמינו שהוא מוגן על ידי רוחה של בת ים שחיה במימיו וחשו מקללתה אם המקום ייחשף. כך או אחרת, ב-2002 גילה את המפל חוקר גרמני ומאז תיירים מערביים מבקרים במקום, אבל בשל ריחוקו, הם עדיין מעטים.  ניתן לטייל במקום במסגרת טרק מהכפר הסמוך קוצ'ימבה.

מפל גוקטה. התגלה לתיירים רק בעשרים השנים האחרונות

מפל גוקטה. התגלה לתיירים רק בעשרים השנים האחרונות

הר פלקויו

בשנים האחרונות מטיילים רבים פוקדים את הר ויניקונקה (Vinicunca) הידוע גם בשם הר הקשת הודות לגבעות צבעוניות בשלל צבעי הקשת. על אף שהאתר התגלה לתיירים רק בעשור האחרון, הוא כבר גדוש במטיילים, מה שפוגע בסוד הקסם של המקום. אם אתם רוצים לחוות את כל הצבעוניות הזו בלי כל המטיילים מסביב, סעו להר פלקויו (Palcoyo) המרוחק כשלוש שעות נסיעה מקוסקו. גם כאן, בדומה להר ויניקונקה, המינרלים יצרו פסים עזים בשלל צבעים, ובהם אדום, צהוב ירוק. לטיול בהר פלקויו יש יתרונות נוספים, ובראשם מסלול ההליכה להר שהוא יותר קל ופחות מאתגר מהטיפוס להר ויניקונקה.

פלקויו, ההר הצבעוני שמהווה אלטרנטיבה להר הקשת ויניקונקה

פלקויו, ההר הצבעוני שמהווה אלטרנטיבה להר הקשת ויניקונקה

פמפצ'ירי

הכפר פמפצ'ירי (Pampachiri) ששוכן במחוז אפורימאק הוא לא רק כפר מסורתי שהיה מאוכלס על ידי בני האינקה. זהו אזור בעל יופי טבעי יוצא דופן, ובו אחת מתופעות הטבע הייחודיות והפחות מוכרות בפרו, שנמצאת בקרבת הכפר – יער בשטח של כ-60 דונם של חרוטי אבן חלקים וגדולים שנוצרו כתוצאה מהתפרצויות געשיות שאירעו לפני כארבעה מיליון שנה, יחד עם הגשם והרוח שפיסלו את הצורות הייחודיות באבן. אם לא די בכך, המקומיים בנו בתים ומחסנים מתחת לסלעים החרוטיים. אלו העניקו לו את הכינויים "כפר הדרדסים" או "כפר הגובלינים של הרי האנדים".

חרוטי האבן של פמפצ'ירי, שהעניקו לו את הכינוי "כפר הגובלינים של הרי האנדים"

חרוטי האבן של פמפצ'ירי, שהעניקו לו את הכינוי "כפר הגובלינים של הרי האנדים"

קניון טינג'ני

פונו שעל גדות אגם טיטיקקה היא אחת הערים האהובות על מטיילים בפרו, אבל רק מעטים מהם מגיעים לקניון טינג'ני (Tinajani) המרוחק כ-150 ק"מ מהעיר. הם מפספסים קניון עצום עם נופים של תצורות סלע מרשימות וענקיות בצבע אדום, ביניהן עובר נהר פקובמבה (Pacobamba). ישנן כמה אגדות מקומיות הקשורות בהיווצרותו של הקניון על תצורות הסלע שבו. אחת מהן אומרת שלפני שנים רבות, כשלא היתה שמש ולא היה ירח, האזור היה מאוכלס בענקים. לפי האגדה, ביום בו יצאה השמש, הענקים אובנו והפכו לתצורות הסלע הענקיות שיש שם היום.

קניון טינג'ני. בין תצורות הסלע המרשימות זורם נהר פקובמבה

קניון טינג'ני. בין תצורות הסלע המרשימות זורם נהר פקובמבה

פרו: קונדורים מעל קניון קולקה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מפרו

מנקורה, טרוחיו, צפון פרו – המדריך לתרמילאי
מנקורה, טרוחיו, צפון פרו – המדריך לתרמילאי

מנקורה היא עיירת חוף הנמצאת בצפון פרו, כשעתיים דרומית לגבול אקוודור. מוקדי העניין המרכזיים בעיירה הם חוף הים לאוהבי גלישת הגלים וקייטסרפינג. טרוחיו היא עיר גדולה שקרוב אליה נמצאת צ'אן צ'אן, עיר הבוץ

טרקים בהוארז – המדריך לתרמילאי
טרקים בהוארז – המדריך לתרמילאי

העיר הוארז היא המקום המושלם לאוהבי טרקים, טיפוס הרים, טיולי יום וספורט אתגרי. היא שוכנת בצפון פרו לרגלי "קורדיליירה בלנקה" - הרכס הלבן, וסביבה יש אינספור הרים מושלגים, קירות טיפוס טבעיים, לגונות, שבילי הליכה, מסלולי רכיבה על אופניים ...

לימה, נאסקה, הואקצ'ינה – המדריך לתרמילאי
לימה, נאסקה, הואקצ'ינה – המדריך לתרמילאי

בלימה מזג האוויר בדרך כלל אפור. רוב המטיילים רק חולפים בה בדרכם ליעדים אחרים אך לא חסר מה לעשות בעיר עצמה ובעיקר סביבה. פירטנו כאן על מסלול בעיר וכן על האתרים הואקצ'ינה וקווי נאסקה - מחוץ לעיר