תפריט עמוד

כבר כמה וכמה שנים שפסח הוא לא רק חג החירות והמצות, אלא גם חג האירועים והפסטיבלים… ההיצע רחב להפליא, הרבה יותר ממה שאפשר להספיק בשבוע החג וחול המועד. כדי לעזור לכם להחליט לאן כדאי לנסוע ומה כדאי לעשות, הנה כמה מהאירועים הבולטים של פסח, מסודרים מצפון לדרום. פעילויות נוספות תוכלו למצוא בלוח האירועים שלנו.

אירועים נבחרים בצפון:

הפסטיבל הבינלאומי לפיסול אבן בגליל

גם השנה, כבכל שנה, יתקיים באגם מונפורט במעלות-תרשיחא הפסטיבל הבינלאומי לפיסול אבן בגליל. הנושא הנבחר השנה הוא אמנות ותעשייה, ו-14 אמנים מרחבי העולם, שנבחרו על ידי ועדה מיוחדת, יפסלו בשטח, והקהל יוכל להתרשם מתהליך העבודה.


אבן הגליל. אמנים בינלאומיים מפסלים בשטח

אחת האטרקציות הייחודיות בפסטיבל השנה היא תחרות השטת סירות מבטון. התחרות כוללת תכנון, בנייה, עיצוב והשטה של סירת קאנו, וישתתפו בה עשרה צוותים שינסו להשיט באגם סירת בטון השוקלת למעלה מ-200 קילו. בנוסף, יתקיימו בפסטיבל פעילויות אטרקציות לכל המשפחה, ללא תשלום: הופעות של ליאור נרקיס, פבלו רוזנברג ואמיר דדון, מופע אקרובטיקה וקרקס, הצגות, סדנאות, שירה בציבור בליווי זמר ונגן אקורדיון ועוד.
מתי? 19-16 באפריל


קאנו מבטון בפסטיבל אבן בגליל

פסטיבל הזמר העברי בעין גב
פסטיבל עין גב המסורתי יתקיים השנה, בפעם ה-71, בנמל עין גב. הפסטיבל יכלול פעילויות רבות ללא תשלום, ובהן מופע של שרה'לה שרון שתארח חבורות זמר על במת טיילת עין גב, שוק אמנים ססגוני, מתחם משחקי חשיבה לכל המשפחה ותצוגה של מערך הכבאות בנמל. בנוסף, יתקיימו בערבי הפסטיבל שני מופעים בתשלום. ב-16 באפריל יתקיים המופע "עוד לא אהבתי די", לרגל עשור לפטירתה של נעמי שמר,  ובו יופיעו מירי אלוני, עידן יניב, בועז בנאי, גבעטרון, שרהל'ה שרון ועוד. ב-17 באפריל יתקיים המופע "יש בי אהבה"  – מחווה לשירי אריק איינשטיין. במופע יופיעו דין דין אביב, קורין אלאל, נעמה לוי, אמיר דדון, לירון לב, רבקה זוהר ועוד.
מתי? 20-16 באפריל

חגיגה רומית בגן הלאומי בית שאן
הגן הלאומי בית שאן, שמפורסם בתיאטרון הרומי המפורסם שלו, ילבש חג בפסח, בחגיגה רומית מיוחדת, עם קרבות גלדיאטורים, סיפורים מרתקים על אלים עתיקים, התנסות במלאכות קדומות, טקסי יין, סדנאות יצירה לילדים, שוק כפרי, הפעלות תיאטרליות ועוד.
מתי? 17-16 באפריל, בין 15:00-11:00
הכניסה לאתר בתשלום, ההשתתפות באירועים בחינם.


הפעלות תיאטרליות בחגיגה הרומית בבית שאן | צילום: רשות הטבע והגנים

קטיף חוויתי ועזרה לזולת במושב נהלל
פעילות שונה לגמרי מציע ארגון לקט ישראל, המזמין את הציבור להצטרף לקטיף ירקות בשדות נהלל, שבעמק יזרעאל – היבול שייקטף יחולק ללא תמורה למשפחות נזקקות ברחבי הארץ. הקטיף, המתאים לילדים בכל הגילאים, מעניק הזדמנות מיוחדת להתחבר לאדמה ולגידולים, ובה בעת לקחת חלק במיזם התנדבותי רחב היקף.
מתי? יום רביעי, 16 באפריל, בין השעות 14:00-10:00. הפעילות אינה כרוכה בתשלום, אך מותנית בהרשמה מראש באתר האינטרנט.


קוטפים צעירים עם היבול שאספו במבצע של לקט ישראל

פסטיבל חיפה להצגות ילדים
פסטיבל חיפה להצגות ילדים יתקיים השנה בפעם ה-24, ובמהלך השנים הוא ביסס את עצמו כפסטיבל המוביל והאיכותי בארץ להצגות ילדים. כבכל שנה, הפסטיבל יכלול עשרות הצגות, ובהן  "סוף התחלה וחתולה" שמבוסס על האגדה "נגני העיר ברמן" של האחים גרים, נובח על הירח, האגדה על השיח הקטן, אריה הספריה, אריה הספריה ועוד, חלקן הצגות חדשות שיתחרו בתחרות וחלקן הצגות ותיקות ועטורות שבחים. בנוסף יתקיימו אירועי חוצות רבים – תיאטרון רחוב, הופעות מוזיקליות ועוד.
מתי? 18-16 באפריל
אתר הפסטיבל


מתוך ההצגה "הגמדים מתחת לשמיכות", בפסטיבל חיפה להצגות ילדים

מדעטק חיפה – תערוכת הספינות והים
ואם אתם כבר בחיפה, כדאי לבקר בהזדמנות זו במדעטק – המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל. בנוסף לתערוכות הקבע של המוזיאון ולגן המדע המצוין, תיפתח בפסח תערוכת הספינות והים, תערוכה אינטראקטיבית שחושפת את הים על היבטיו השונים והוצגה לפני כן בכמה מדינות באירופה, במקסיקו ובאוסטרליה. התערוכה תכלול כ-30 מוצגים אינטראקטיביים שמאפשרים לחוות את הים בצורה חווייתית – השטת ספינות אמיתיות קטנות באמצעות שלט רחוק בתוך דגם ענק של נמל, סימולטור הצלת אדם בים עם סירת הצלה, סירה אמיתית שעומדת על קפיצים ומעניקה תחושה של סירה בלב ים, סימולטור משפאשר להפעיל עגורן ולהעמיס מכולות על הספינה ועוד ועוד.
מתי? החל מה-6 באפריל
אתר המדעטק


אחת הפעילויות בתערוכת הספינות והים מדעטק חיפה

אירועים נבחרים במרכז:

תחרות פיסול בחול – חוף בית ינאי וחוף פלמחים
בחוף בית ינאי ובחוף פלמחים, שניים מהחופים היפים בארץ, תתקיים, כבכל שנה, תחרות פיסול בחול, שתוקדש השנה ליובל לרשות הטבע והגנים. בנוסף לאפשרות להפגין כישורים יצירתיים במיוחד, יוכלו המבקרים בחופים ליהנות מהדרכות חוף, פעילויות נופש פעיל, סדנאות עפיפונים ומוזיקה.
מתי? חוף פלמחים: 19 באפריל בשעות 14:00-10:00, הכרזת המנצחים וחלוקת פרסים בשעה 14:00. חוף בית ינאי: 21 באפריל, בשעות 14:00-10:00. הכרזת המנצחים וחלוקת פרסים בשעה 14:00. ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר.


בחוף בית ינאי ובחוף פלמחים תתקיים תחרות פיסול בחול | צילום: אייל מטרני

תערוכת מכוניות ורכבות במתחם התחנה
במתחם התחנה בתל אביב תיפתח בפסח תערוכות מכוניות ורכבות מיניאטוריות, שהוצגה בחלקה בקיץ שעבר במתחם התחנה הראשונה בירושלים. בתערוכה יוצגו כמאה דגמים של מכוניות מיניאטוריות של חברת 'מרצדס' מהמאה ה-19 ועד היום, בהן מכוניות מרוצים, מכונית הדיימלר הראשונה משנת 1886.


רכבות מיניאטוריות בתערוכת הרכבות | צילום: עידן אליהו

גולת הכותרת היא תערוכת הרכבות – עשרות רכבות מיניאטוריות מכל התקופות ומכל הסוגים, כולל רכבות קיטור, דיזל וחשמל. התפאורה בה נוסעות הרכבות מלהיבה לא פחות מן הרכבות עצמן: נוף אירופי שכולל פארקים, יערות, אגמים, מנהרות, הרי האלפים, אתרי סקי, תחנות דלק, ערים גדולות, עיירות קטנות וכפרים ציוריים, פארקי שעשועים ועוד, עולם מיניאטורי שלם ומוקפד עד הפרט האחרון. המבקרים הצעירים מוזמנים לבלות בפינות היצירה והמשחק, שיכללו משחקים מודולריים ומשחקי הרכבה, פאזלים, ושולחן הפעלה של רכבות מיניאטוריות.
מתי? 4 באפריל עד 31 באוגוסט. שעות פתיחה בחול המועד 21:00-9:00, בשאר ימי חופשת הפסח 21:00-10:00, בימי שישי וערבי חג 16:00-9:00.
הכניסה בתשלום. כרטיסים ניתן לרכוש דרך אתר האינטרנט

פסח בחווה בתל אביב
החווה בתל אביב היא מקום מצוין לבילוי משפחתי אביבי. בחול המועד יתקיימו במקום מגוון פעילויות לכל המשפחה, כשגולת הכותרת היא מסע הרפתקאות בשבילי החווה, שבמהלכו הילדיםיגלמו את גיבורי התנ"ך היוצאים ממצרים – הם יתגברו על מכשולים ואתגרים שמדמים את חציית ים סוף, יכינו לבני בוץ ויבנו מהן פירמידות, יתופפו עם מרים, יצפו בקסמים של משה ועוד. בנוסף, ייתקיימו פעילויות יצירה מיוחדות ויפעלו כל האטרקציות הרגילות של החווה, כמו פינת החי, הנגריה, מבוך הפיקוסים ובית הקוביות,
מתי? 17-16 באפריל, בשעות 14:30-9:30
אתר אינטרנט


החווה בתל אביב. טבע בעיר

אופרה לילדים בבית האופרה בתל אביב
חופשת הפסח היא הזדמנות מצוינת לחשוף את הילדים לחווייות תרבותיות חדשות. אופרה, למשל. האופרה הישראלית תציג בפסח שלושה מופעים של סדרת "שעת אופרה לילדים" אשר מיועדת לגיל הרך (3-8). בין היתר יוכלו הילדים לצפות בגרסה האופראית של רוסיני לסינדרלה (13 באפריל, בשעות 10:30 ו-12:30), בחליל הקסם של מוצרט (17 באפריל, בשעות 10:30 ו-12:30) ובהפקה מיוחדת של האופרה לאגדה הנזל וגרטל (16 באפריל, בשעות 10:30 ו-12:30). המופעים מתקיימים באכסדרת האופרה, כאשר הילדים ישובים על שטיחים והמבוגרים סביבם על כסאות.
כרטיסים ניתן לרכוש באתר האינטרנט של האופרה הישראלית.


המופע סינדרלה של האופרה הישראלית | צילום: יוסי צבקר

פסטיבל ימי זמר בתיאטרון חולון
פסטיבל ימי זמר בחולון, שכבר הפך למסורת, הוא אירוע של הצדעה לזמר העברי, שמקבץ מדי שנה את גדולי המבצעים בארץ. השנה יתקיים בפסטיבל ערב מחווה למלחינה נורית הירש, במהלכו יינתן לה פרס מפעל חיים, וערב מחווה למשורר ולפזמונאי יעקב רוטבליט שגם הוא יקבל פרס מפעל חיים בפסטיבל. בנוסף, יתקיים מופע משותף של שלמה יידוב ואלון אולארצ'יק, יהודית רביץ תופיע ותארח את רונה קינן ושלומי שבן, עמיר לב ואלון גבע יופיעו במופע מיוחד לפסטיבל, אדם גורליצקי יופי בהופעה אינטימית, יתקיים מופע במלאות 100 שנה להולדתו של יעקב אורלנד עם בתו שמרית אור, יתקיים מופע המוקדש למשורר אלכסנדר פן ועוד. בנוסף למופעים בתשלום, יתקיימו ברחבת התיאטרון שירת קהל עם מקהלות הילדים ותזמורות כלי הנשיפה של מרכז שטיינברג.
מתי? 19-16 באפריל
פרטים נוספים בטלפון 03-5023001/2/3 ובאתר האינטרנט.


משתתפי פסטיבל ימי זמר בחולון | צילום: יוסי צבקר

פסח בנאות קדומים
פארק נאות קדומים, הסמוך ליער בן שמן, הוא שמורת טבע מקסימה שמשחזרת את נופי ישראל העתיקה, עם כרמי גפן וזית, צמחים טיפוסיים, מתקנים חקלאיים קדומים ובריכות מים. בחג הפסח ניתן יהיה לטייל בשמורה בשני מסלולי פעילות חווייתיים בעקבות העולים לרגל. לאורך המסלולים יוצבו דמויות של בעלות מלאכה קדומות, ובהן קולעת סלים, רוקחת צבעים ואורגת בדים. בנוסף, יתקיימו בפארק פעילויות לכל המשפחה, ובהן סדנת יצירה, מופע מוזיקלי, מתחם הרפתקאות וחבלים, מטבע משוחזרת למטבעות ועוד.
מתי? 18-16 באפריל, בשעות 16:00-9:00 (יום ו', 18 באפריל, עד 13:00)
אתר אינטרנט


בעלות מלאכה קדומות בפארק נאות קדומים

פסטיבל אבירים בעין חמד
הגן הלאומי עין חמד שבדרך לירושלים מתהדר בתפאורה נהדרת לסיפורי אבירים, עם מבצר עתיק ומשומר היטב, עצים ענקיים ופלגי מים. בחול המועד פסח יתקיים במקום פסטיבל אבירים עם שחקני קבוצת "בלבלו", שיציגו סיפורי אבירים, מלכים ונסיכות, ינהלו קרבות חרבות וילהיבו את דמיונים של הילדים.
מתי? 17-16, 19 באפריל, בשעות 15:00-11:00

קרקס פלורנטין במתחם התחנה בירושלים
מתחם התחנה הראשונה בירושלים יארח בחופשת הפסח כמה אירועים מלהיבים במיוחד לכל המשפחה. קרקס פלורנטין יתארח במתחם ויציג את מופע האש והמים – Hinomizu 3, מופע שכולל פעלולי אש בחום של 270 מעלות, במת מים גדולה ודינמית והופעות של אמני קרקס מובילים מכל העולם. מתי? 22-10 באפריל


קרקס האש והמים במתחם התחנה בירושלים

בנוסף, עד סוף חופשת פסח יפעל במתחם "ימבקרח" – משטח החלקה על הקרח, ענק, מעוצב ומקורה. בור הילדים הקטנים, הובאו במיוחד כלבי ים המאפשרים לילדים הקטנים לגלוש בישיבה בליווי הוריהם. הילדים הגדולים יותר יוכלו ליהנות מהחלקה עם פינגווינים מיוחדים שיקלו עליהם את ההחלקה. מתי? עד ה-22 באפריל
כרטיסים לימבקרח ולקרקס האש והמים ניתן לרכוש באתר בימות

פסטיבל האביב בעין יעל
במוזיאון הפעיל עין יעל שבירושלים, יתקיים בחג הפסח פסטיבל אביב עם הרבה אטרקציות לכל המשפחה. מבקרי הפסטיבל ייהנו מצפייה בבעלי מלאכה שישחזרו מלאכות קדומות ברחוב הרומי שבאתר, מסיורים מומחזים בגן "שיר השירים" ומהופעות של נגנים בחיק הטבע. גולת הכותרת של הפסטיבל היא הסדנאות החווייתיות בהן ניתן להתנסות במגוון מלאכות קדומות: סדנת קליעה להכנת סלים, סדנה להכנת כלי נגינה מחומרים טבעיים, סדנת נייר, ציור על טיח לח בסדנת פרסקו, סדנת קרמיקה, סדנת פסיפס, סירוק וטווייה בפלך ועוד.
מתי? 18-16 באפריל
פרטים נוספים באתר האינטרנט


סיורים מומחזים בפסטיבל עין יעל

אירועים נבחרים בדרום:

פסטיבל אהבה בים המלח
כמדי שנה, יתקיים בים המלח פסטיבל AHAVA. מוקד העניין המרכזי בפסטיבל הוא ההופעות של האמנים המובילים בארץ במצפה שלם. לוח ההופעות השנה כולל את את החברים של נטאשה מארחים את אביב גפן, עברי לידר מארח את אברהם טל, ברי סחרוף מארח את יהודה פוליקר (עם מופע פותח של אסתר רדא), דודו טסה מארח את הדג נחש ובלקן ביט בוקס מארחים את קרולינה. בנוסף להופעות יהנו באי הפסטיבל מטיולים בטבע, בילוי בחופי ים המלח, טיפולים אלטרנטיביים ועוד.
מתי? 19-16 באפריל
כרטיסים ניתן לרכוש באתר האינטרנט

השוק הנבטי בממשית
בעיר הנבטית הקדומה ממשית, ששימשה תחנת מעבר ועיר חקלאות בדרך השמים העתיקה, מתקיים מדי פסח שוק נבטי ברחוב השוק המקורי. הסוחרים פורשים את מרכולתם, שכוללת שטיחים, דברי נחושת, עתיקות ותבלינים, ולצידם יש דוכנים של אמנים ובעלי מלאכה.


השוק הנבטי בממשית מתעורר לחיים

המבקרים יכולים להסתובב השוק, לספוג את האווירה, לפגוש נגנים, רקדניות ובעלי מלאכה מסורתיים כמו קדר ונפח; להשתתף בסדנאות ייחודיות, להתנסות בקדרות ובבניית לבני בוץ; לשמוע סיפורים באוהל מספרי הסיפורים ועוד. בנוסף, ב-17 באפריל יתקיים במקום שוק לילי עם מופעי מוזיקה וסיפור לאור עששיות ולהטוטי אש מרהיבים.
מתי? 21-16 באפריל, 22:00-10:00, השוק הלילי יתקיים ב-17 באפריל.
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר.

פסטיבל צפרות באילת
שמי אילת מלאים בתקופה זו של השנה בציפורים שעוברות מעל העיר בדרכן מאפריקה לאירופה. פסטיבל הצפרות שיתקיים בפסח בפארק הצפרות באילת הוא הזדמנות מצוינת להכיר אותן מקרוב.


משקיפים על ציפורים באילת | צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע

במסגרת הפסטיבל ייוכלו המבקרים להשתתף בטיבוע ציפורים, ישמעו הרצאות על ציפורים נדירות שחולפות בפארק, ויקיימו תצפית על ציפורים, מלווה בטלסקופים ומשקפות ומודרכת על ידי צפרים מקצועיים. בנוסף יפעלו בשטח הפארק תחנות יצירה בחומרים ממוחזרים ותחנה לאיפור ילדים באיפור חייתי, תתקיים שעת סיפור על ציפורים ועוד.
מתי? 18-16 באפריל בשעות 13:00-9:00.


חסידות מעל הרי אילת | צילום: יהונתן מירב

גם בתחנת הטיבוע החדשה שבקיבוץ לוטן שבערבה תתקיים פעילות טיבוע ציפורים. הפעילות תתקיים בתאריכים 22-14 באפריל בשעות 10:00-8:00, וההשתתפות בה היא ללא תשלום, אך יש להירשם מראש בטלפונים: 08-6356935, 054-9799030. ואם אתם כבר מגיעים ללוטן,כדאי להשתתף בהפעלות האקולוגיות ב"אקוכיף" שכוללות, בין היתר, טיול בגינה האורגנית ובנייה בלבני בוץ. הפעילויות יתקיימו ב-18-16 באפריל בשעות 12:00-10:00.


טיבוע אדום חזה בלוטן | צילום: עודד קינן

פסטיבל זורבה הבודהה
באשרם במדבר יתקיים, זו השנה ה -12, פסטיבל זורבה הבודהה, עם מתחמים של מדיטציה, יוגה, תרפיה, תיאטרון, תנועה ועוד, בהנחיית טובי המנחים בארץ. בנוסף לסדנאות רוחניות יתקיימו בפסטיבל מסיבות מדבריות, לצד הופעות של מטבחוה פרוג'קט, בינת אל פאנק, Bliss, שממל ואמנים נוספים. גם מתחם ילדים יהיה, עם הפעלות וסדנאות במיוחד בשבילם.
מתי? 20-16 באפריל
אתר אינטרנט


פסטיבל זורבה הבודהה באשרם במדבר | צילום: תומר טורביש

ועוד משהו: מפגשים עם בעלי חיים

איך עושה פרה?
חג האביב הוא הזדמנות מצוינת לבקר עם הילדים ברפתות תיירותיות ברחבי הארץ כדי לראות מהיכן בא החלב. בכמה מהרפתות יתקיימו בפסח פעילויות מיוחדות לכל המשפחה. ברפת שביל פרות החלב שבבית לחם הגלילית ייערך סדר פסח חלבי במיוחד. הילדים יאכילו את העגלים הגדולים, ילמדו לחלוב בידיים, יכירו את רובוט החליבה, יאכילו את העגלים הקטנים בחלב מבקבוק ולסיום יכינו שוקו וחמאה. פרטים נוספים בטלפון: 04-9832437 או באתר האינטרנט.


האכלת עגלים מבקבוק ברפת מי ומו במושבה יבניאל | צילום: באדיבות משק קרמר

פעילויות דומות יתקיימו בדרך החלב בבית הלל, שם יקבלו הילדים המשתתפים תעודת רפתן (טלפון: 052-4585058,
אתר אינטרנט), ברפת הרובוטית במושב אבני איתן (טלפון: 04-6763563, אתר אינטרנט), במשק ברגר בכפר הס (טלפון: 050-2646925, אתר אינטרנט) ובמי ומו במושבה יבניאל, שם ייערכו בנוסף ביעור חמץ, יאכילו את הפרות במזון כשר ויכינו גבינות כשרות לפסח (טלפון: 04-6708141, אתר אינטרנט).

מעוף הדבורה
האביב הוא זמן מצוין לבקר לא רק ברפתות אלא גם במכוורות. באביב הכוורת מתעוררת לחיים והדבורים יוצאות ללקט את הצוף ולהכין ממנו דבש. במכוורות ברחבי הארץ אפשר לפגוש דבוראים, לטעום דבש וללמוד על עולמן הקסום של הדבורים.


פעילות במכוורת גליל שבקיבוץ שמיר | צילום: באדיבות מכוורת גליל

אחת הכוורות שכדאי לבקר בהן בחג היא מכוורת גליל בקיבוץ שמיר, בה ניתן להשקיף על חייהן הסודיים של הדבורים דרך כוורת זכוכית ענקית, ולצפות בריקוד הדבורה, בפועלות החוזרות עם אבקת הפרחים והצוף, במלכה המטילה ביצים ובדבורים הבוקעות מתאי החלות (טלפון: 04-6947826). כדאי לבקר גם בדבורת התבור שבשדמות דבורה, שם יתקיימו פעילויות מיוחדות לפסח: הכנת שוקולד דבש על מצה, הכנת שכמיית דבורה וציור קלף מצרי, וכן ביקור באולם גידול המשי היחיד בישראל וצפייה באלפי פקעות המשי הלבנות ובבקיעת הזחלי המשי. (טלפון: 04-6769598, אתר אינטרנט). בדרום כדאי להגיע למכוורת פורת במושב עין יהב שבערבה, שם יתקיימו סיורים מודרכים במוזיאון הדבורים ובגן הפסלים הייחודי, שיסתיימו בטעימת דבש (טלפון: 058-5666032).

ללוח האירועים המלא >>

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו

מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון
מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון

רונן רז חונה על הכרמל הגשום והסוער, ומרגיש בבית. הוא מזדהה עם הקדמונים הפרהיסטוריים שאהבו לחיות בהר ובחוף הכרמל, אשר להם שפע מכל טוב - אדמה פוריה וגשם רב שהניבו צמחי מאכל, פירות ופטריות, יערות שהזינו את האש, ...

עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר
עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר

מבין ארבעת הכפרים הדרוזיים בגולן, עין קנייא הוא הפחות מוכר. יואב יעקובי ממליץ לא לוותר, ולהתרשם מזרימת נחל סער (בחורף), מהטראסות החקלאיות (בזמן הפריחה), מהגראפיטי הצבעוניים ופסלי האבן, ומהאתרים הרבים סביב הכפר. בתכנון בקרוב: שביל המעיינות, בין התצפיות ...