תפריט עמוד

רצועת החוף קוסטה דורדה (Costa Daurada, חוף הזהב), שמשתרעת לאורך 216 קילומטר מדרום לברצלונה, היא יעד אהוב במיוחד על משפחות. קל להבין את המשיכה של האזור הזה: יש כאן שילוב מנצח של חופים חוליים מקסימים, עיירות מלאות חיים ושפע של אטרקציות משפחתיות מלהיבות. הקרבה לברצלונה מאפשרת לשלב בחופשה ליד הים גם ביקור בעיר הנהדרת, שמציעה שפע של עניין למבוגרים ולילדים.

הוסיפו לכל אלה את מזג האוויר הנעים, האוכל המצוין, התושבים הידידותיים ותשתיות התיירות המפותחות ותבינו למה קוסטה דורדה מושכת לא רק את הספרדים שבאים לנפוש כאן אלא גם את תיירים המגיעים ממרחקים. הנה כמה דברים שכדאי לראות ולעשות במהלך חופשה בקוסטה דורדה:

עיירות שלא כדאי להחמיץ
סאלו (Salou) היא עיירת נופש הומה שמציעה חופים יפים ומגוון גדול של אטרקציות לכל המשפחה. האטרקציה המרכזית כאן היא פארק השעשועים פורט אוונטורה שנמצא בסמוך ועליו נרחיב בהמשך, אבל בעיירה ובסביבתה יש עוד הרבה אטרקציות לכל המשפחה. הטיילת עטורת הדקלים של העיירה עמוסה בחנויות, מסעדות, תיאטראות בהם מתקיימים מופעי בידור לכל המשפחה ואטרקציות כמו מופע מזרקות מרקדות שמתקיים בה מדי ערב. בנוסף, יש בעיירה פארק אתגרי בשם Bosc Aventura Salou, עם מסלולי טיפוס וחבלים בין עצי היער, פיינטבול, מיני גולף ועוד. אחרי בילוי באטרקציות המקומיות אפשר לנפוש באחד מהחופים היפים הרבים שבעיירה ובסביבתה.


עיירת הנופש סאלו נושקת לים מצד אחד ולפארק השעשועים פורט אוונטורה מהצד השני

טרגונה (Taragona) היא עיר נמל היסטורית שהשרידים הרומיים החשובים שבה הקנו לה מעמד של אתר מורשת עולמית. בין היתר, ניתן להתרשם פה משרידי החומות וביצורי האבן שהקיפו את העיר, מהפורום, מהקרקס הרומי ששימש למרוצי סוסים ומרכבות, מאמת המים ומהתיאטרון הרומי שמשקיף על הים. בתקופת הקיץ מתקיימים בחלק מהאתרים הארכיאולוגיים של העיר מופעים המדגימים כיצד חיו בתקופה הרומית, פרטים נוספים על המופעים המרתקים תוכלו למצוא באתר האינטרנט. בנוסף, מומלץ לטייל בשדרת רמבלה נובה התוססת, שנמתחת לאורך שני קילומטרים – מפלסה דה לס קורטס קטלאנס (Plaça de les corts Catalanes) ועד לים התיכון. לאורך השדרה יש פסלים, מבני ציבור מרשימים, חנויות, מסעדות ובתי קפה. גולת הכותרת היא ללא ספק מרפסת הים התיכון (Balcó del Mediterrani), רחבה מוגבהת בגובה של 42 מטר מעל פני הים, ממנה נשקף נוף פנורמי לחופים ולים.


מגדל אנושי בטרגונה. לאורך השנה מתקיימים בעיר פסטיבלים וחגיגות, בהם כאלה שיקסמו גם לילדים

לאורך השנה מתקיימים בטרגונה שלל פסטיבלים, אירועים וחגיגות, בהם כאלה שיקסמו גם לילדים. בין השאר, אם אתם כאן בזמן הנכון מומלץ להגיע לעיר בתקופת קרנבל טרגונה, שמתקיים מדי חורף, בזמן התחרות הבינלאומית לזיקוקי דינור, שמתקיימת ביולי, או לחגיגות סנטה שקטלה שמתקיימות בספטמבר וכוללות תהלוכות מלוות במוזיקה וריקודים ובניית מגדלים אנושיים, מנהג קטלוני מסורתי מעורר השתאות (ראו בתמונה למעלה). 


האמפיתיאטרון של טרגונה משקיף על הים

סיטג'ס (Sitges) היא עיר חוף קטנה החביבה על הקהילה ההומו-לסבית, אבל יש בה עניין רב גם למשפחות. נעים להסתובב בסמטאות הקטנות עם הבתים הצבועים לבן, לשוטט בטיילת היפה ומלאת החיים, לבקר במוזיאון Cau Ferrat, שבו מוצגות יצירות של פיקאסו, אל גרקו ואחרים ולהציץ בארמון מאריסאל המרשים. בעיר ובסביבתה יש לא פחות מ-16 חופים מוכרזים, שביניהם מחברת טיילת ארוכה גדושה בבתי קפה ובמסעדות.


הרובע העתיק של סיטג'ס נושק לקו המים

חופים בקוסטה דורדה
הבילוי בחוף הוא חלק בלתי נפרד מהחופשה בקוסטה דורדה. באזור יש עשרות חופים יפים, בהם מפרצים מבודדים, חופים חוליים הומים ועוד. רבים מהחופים הם חופי דגל כחול של האיחוד האירופי, שנחשבים לחופים נקיים ושמורים במיוחד. בין היתר כדאי לשים לב לחוף אלטפולה (Altafulla) שמעליו יש שרידים של מבצר עתיק, ולחוף ויאקיקי (Waikiki), המוקף ביערות, אחד החופים המבודדים באזור. ריכוז גבוה של חופים מומלצים נמצא בעיירת הנופש סאלו, שיש בה לא פחות מ-34 חופי דגל כחול. מומלצים גם החופים של העיירות קמבריס, סיטג'ס, לה פינדה וטרגונה. ברבים מהחופים ניתן לעסוק בספורט מים ולצאת לשייט.


חוף בקוסטה דורדה. חול זהוב ומים צלולים


פארקי שעשועים ומים

האטרקציה מספר 1 של קוסטה דורדה למשפחות היא ללא ספק פארק השעשועים פורט אוונטורה (Port Aventura), אחד מפארקי השעשועים המובילים באירופה. הפארק מחולק לכמה מתחמים, ובהם סין, פולינזיה, המערב הפרוע, מקסיקו והים התיכון, כשכל אחד מהם מעוצב וכולל מתקנם בהתאם. יש בו מתקנים שיקסמו לבני נוער צמאי ריגושים, כמו רכבת ההרים הגבוהה ביותר באירופה, רכבת הרים שכוללת שמונה לופים ועוד. לצד אלה יש גם מתקנים שמתאימים לילדים קטנים יותר או למי שמעדיף מתקנים רגועים. בנוסף, מדי יום מתקיימים בפארק כ-40 מופעים שונים, ובהם מופעים מוזיקליים, אקרובטיקה, מופעי מחול ועוד. מי שלא מיצה את ההנאה ביום אחד, יכול לקנות כרטיס ליומיים או יותר וכן כרטיס משולב עם פארק המים הצמוד (ראו בהמשך). פרטים נוספים באתר האינטרנט.


רכבת הרים בפארק השעשועים פורט אוונטורה | הצילום באדיבות PortAventura

בצמוד לפורט אוונטורה נמצא פארק המים קוסטה קריב (Costa Caribe), שמעוצב כפארק טרופי ובו בריכות מים שונות, כולל בריכת גלים ובריכה לפעוטות, מפלי מים ומגלשות מסוגים שונים, כולל מגלשת הנפילה החופשית הגבוהה ביותר באירופה. אפשר לקנות כרטיס רק לפארק המים או כרטיס משולב עם פארק השעשועים הצמוד, פורט אוונטורה. פרטים נוספים באתר האינטרנט.

מגלשות ובריכות בקוסטה קריב. אפשר לשלב ביקור בפארק המים ובפארק השעשועים הצמוד

באזור יש עוד שני פארקי מים גדולים, שכל אחד מהם כולל אטרקציה נוספת מעבר לבריכות ולמגלשות מים. הפארק הראשון הוא אקוופוליס (Aquopolis), שנמצא בעיירה פיינדה, לא רחוק מסאלו. הפארק הזה מורכב מפארק מים, עם בריכות, מגלשות ומתקני מים שונים, ובנוסף להם יש כאן גם דולפינריום עם מופעים של דולפינים ואריות ים. אתר אינטרנט


מופע דולפינים באקוופוליס, שילוב של פארק מים ודולפינריום | הצילום באדיבות Aquopolis

הפארק הנוסף שישמח את הילדים הוא אקווה לאון (Aqua Leon), שילוב של פארק מים עם ספארי, כך שלצד חוויות רטובות אפשר לטייל בפארק הצמוד ולצפות באריות, נמרים, דובים ובעלי חיים נוספים. אתר אינטרנט

איפה לישון?
כשמטיילים עם ילדים באזור קוסטה דורדה המקום הטוב ביותר להתמקם בו הוא בכפר נופש לא רחוק מפארק השעשועים פורט אוונטורה ופארקי המים. כפר הנופש בואנה ויסטה ממוקם במרחק נסיעה קצרה מפורט אוונטורה ופארק המים קוסטה קריב הצמוד לו וכן מפארק המים ודולפינריום אקוופוליס. במקום יש דירות נופש ממוזגות שמתאימות לאירוח של שניים עד שבעה אנשים. בכל דירה יש בנוסף לחדרי שינה גם סלון, מטבח מאובזר ומרפסת. במתחם יש בריכה ענקית, מגרש משחקים, מגרשי ספורט, מסעדה ומועדון ילדים.


כפר הנופש בואנה ויסטה. אידיאלי לחופשה משפחתית

כפר הנופש סאלו נמצא אף הוא לא רחוק מפארק השעשועים פורט אוונטורה ומפארקי המים קוסטה קריב ואקוופוליס. במקום יש דירות נופש ממוזגות הכוללות שני חדרי שינה, סלון עם ספה נפתחת, מטבח מאובזר, מכונת כביסה ומרפסת. במתחם יש שתי בריכות שחייה מוקפות במדשאות.

לקריאה נוספת:

ברצלונה עם ילדים: אין רגע דל 
ברצלונה עם ילדים: אין רגע דל
פארקים, מזרקות מרקדות, מדרחוב תוסס, אקווריום, גן חיות, איצטדיון כדורגל אגדי – ברצלונה מציעה אינספור פעילויות מרתקות לילדים
 


צילומים בכתבה: אייסטוק, Carlos Cerulla, Albert Torelló, pikadilly

 

 

קטלוניה: מסע תרבותי

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.