תפריט עמוד

ספרד: דרך המלך נופלת לתהום

כמעט מאה שנה אחרי שנסלל, נסגר השביל El Camino del Rey שבדרום ספרד. אבל המשוגעים לדבר ממשיכים לצעוד על פיסות הבטון המתפוררות, מאות מטרים מעל הנהר, כפי שאפשר לראות בסרטון וידאו עוצר נשימה (תרתי משמע)

בשנת 1901, כשהחלו העבודות על תחנת כוח הידרואלקטרית ליד מפלי צ'ורו בהרים מצפון למלגה, שבדרום ספרד, הסתבר שאין דרך להעביר חומרים וציוד לאזור הנידח. כדי להתגבר על הבעיה, הוחלט לסלול שביל הררי אל האתר. ארבע שנים נמשכו העבודות על השביל הצר, שתלוי על צלע הר בגובה מסחרר מעל נהר שזורם בקניון. רק בתחילת שנות העשרים של המאה הקודמת הוא זכה בשמו – המלך הספרדי אלפונסו ה-13 צעד בו בדרכו לבקר בתחנת הכוח, וכך הוחלט לקרוא לו El Camino del Rey, הדרך של המלך.

גם בשנותיו הראשונות קשה היה לחשוב על השביל השברירי הזה כעל דרך המלך, על אחת כמה וכמה כשרואים את מצבו בתום העשור הראשון של המאה ה-21. עם השנים, חלקים מהשביל התפוררו ונפלו לתהום, וחורים גדולים נפערו ברצועת הבטון הצרה. בשנת 2000, לאחר שארבעה מטיילים איבדו בו את חייהם, החליטה ממשלת ספרד לסגור את הדרך. אבל מי שמוכן לשים את נפשו בכפו ולצעוד בדרך-לא-דרך התלויה בגובה של 300 מטרים מעל התהום לא מתרגש משלט המודיע כי השביל סגור. וכך, גם היום אפשר לראות מטיילים שצועדים בו בזהירות, צעד אחרי צעד, משתדלים לשמור על מרחק סביר בין ההולכים כדי לא להעמיס משקל יתר על הקורות, שיציבותן מוטלת בספק. בפברואר האחרון, לנוכח כמות הצועדים בשביל, נמסר מטעם הממשלה כי בקרוב יחל שיפוץ מאסיבי של השביל ובעקבותיו הוא ייפתח מחדש.

איך נראה השביל לפני התחלת השיפוצים? את זה תוכלו לראות בסרטון הווידאו שלפניכם. כוחו של הקטע הזה לא רק בנופים המדהימים הנראים בו או במצבה המזעזע של הדרך, אלא בעובדה שהוא מצולם כולו מנקודת מבטו של ההולך. הצופה אינו יודע איך הוא נראה (פרט לקצה כף רגלו), בן כמה הוא או אפילו מה מינו. המסע הזה מבהיל, מורט עצבים ואף מקומם (אחרי הכל, אסור ללכת פה), אבל אי אפשר להוריד ממנו את העיניים.

קטלוניה: מסע תרבותי

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.