תפריט עמוד

סוכני נסיעות יורשו למכור ביטוח נסיעות

הצעת חוק המאפשרת למשרדי נסיעות למכור ביטוח נסיעות לחו"ל עברה בוועדת השרים לחקיקה. מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות בירכה על כך ואמרה כי הדבר יקל על הנוסעים לחו"ל, יבטיח כיסוי ביטוחי לכלל הנוסעים ויחסוך כסף למדינה

בוועדת השרים לחקיקה עברה הצעת חוק המאפשרת למשרדי הנסיעות להמשיך למכור ביטוח נסיעות לחו"ל, דבר שיקל על הנוסעים ויבטיח כי כל אדם היוצא את גבולות ישראל יהיה עם כיסוי ביטוחי הולם.

חני סובול, מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות בישראל, הודתה לחבר הכנסת רוברט אילטוב שניסח והגיש את הצעת החוק, ולשר התיירות יריב לוין וחבר הכנסת מיקי לוי, שליוו את ההצעה ופעלו לטובתה. לבקשת שר התיירות לוין ניתנה התחייבות של משרד האוצר להאריך את המועד המאפשר לסוכני נסיעות למכור ביטוח נסיעות לחו"ל עד השלמת החקיקה.

"הצעת החוק תקל במידה ניכרת על ציבור היוצאים לחו"ל שכן הם יוכלו לרכוש את כל רכיבי החופשה שלהם אצל סוכן הנסיעות, וכמו וכן תפחית באופן משמעותי את הסיכון שנוסע ייצא את גבולות המדינה ללא כיסוי ביטוחי הולם שיגן עליו בעת הצורך – דבר אשר גם יחסוך למדינה כסף רב", אמרה סובול והוסיפה כי הצעת החוק מפחיתה את נטל הרגולציה ומקדמת עסקים קטנים ובינוניים, שמהווים את רובו של ענף התיירות.

יו"ר סיעת ישראל ביתנו, חה"כ רוברט אילטוב, אמר: "הצעת החוק תחסוך לצרכן סחבת מיותרת ותבטיח שאף צרכן לא יצא את גבולות הארץ ללא כיסוי הולם. פתיחת השוק תשפר את השירות ותוריד את המחיר ואני מברך על כך".

ממחקר שערכה חברת הייעוץ הכלכלי BDO, עולה כי לו תישלל ממשרדי הנסיעות היכולת למכור ביטוח נסיעות לחו"ל וכל נוסע יידרש לקנות ביטוח ברכישה נפרדת אצל סוכני ביטוח, צפויים נוסעים רבים להזניח את העניין, במודע או שלא במודע. במקרה זה, המדינה תידרש לסייע במידה שיהיה צורך בטיפולים רפואיים בחו"ל או הטסה לישראל, סיוע המוערך על ידי BDO במאות מיליוני שקלים. עוד עולה מהמחקר כי ברוב מדינות ה-OECD משרדי הנסיעות הם אלו האחראים על מכירת ביטוח נסיעות לחו"ל, בכפוף להכשרה מקצועית נקודתית. גם בהיבט התחרותי הצעת החוק מטיבה עם הנוסעים, בכך שמאפשרת רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל ממספר גורמים ובהם משרדי הנסיעות וסוכני הביטוח.

ביטוח נסיעות לחו"ל

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.