תפריט עמוד

בחירת ביטוח נסיעות לחו"ל – כמה דברים חשובים

יותר ויותר ישראלים טסים בכל שנה לחו"ל, בין אם לחופשה עירונית או לטיול מלא אתגרים וריגושים. גם אתם נוסעים לחופשה בחו"ל? כך תבחרו ביטוח נסיעות לחו"ל המתאים לכם

נסיעה לחו"ל הפכה לחלק בלתי נפרד משגרת חייהם של הישראלים, ורבים מאיתנו נהנים לבלות את זמננו בתכנון הנסיעה המושלמת. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לשנת 2017, התבצעו 7.6 מיליון יציאות לחו"ל, על ידי 3.8 מיליון ישראלים, שיא של כל הזמנים. עם כניסתן של חברות תעופה חדשות לשוק הישראלי, בהן חברות לואו-קוסט, המגמה הזאת צפויה להימשך.

רובנו שמים דגש רב על השוואת מחירי החופשה ומציאת הדיל השווה ביותר, אבל לא כולם מקדישים מחשבה רבה לבחירת ביטוח נסיעות לחו"ל, למרות העובדה שזוהי החלטה חשובה, אשר במידת הצורך עשויה לחסוך לנו כסף, דאגה ועגמת נפש. חשיבותו של ביטוח הנסיעות רבה בכל טיסה לחו"ל, למקרה שיצוצו מצבים לא צפויים כמו מחלה פתאומית, ביטול הנסיעה, אובדן המזוודה וכדומה, והיא מתגברת בנסיעות לטיולים הרפתקניים באופיים, כמו חופשת סקי או פעילויות אתגריות.

לפני יציאה לחופשת סקי חשוב להוסיף הרחבה מתאימה לביטוח הבסיסי

לפני יציאה לחופשת סקי חשוב להוסיף הרחבה מתאימה לביטוח הבסיסי | צילומים: שאטרסטוק

בבואנו לבחור ביטוח נסיעות, ישנם מרכיבים ופרטים שונים שחשוב לשים לב אליהם ולקחת בחשבון, אבל לפני הכל חשובה אמינות חברת הביטוח. בשעת הצורך אנו רוצים לדעת כי חברת הביטוח תהיה שם עבורנו, עם מענה אנושי ואדיב ופתרונות יעילים ומהירים. לכן חשוב לבחור סוכנות ביטוח שתדאג לתפור עבורכם את הפוליסה המתאימה ביותר לאופי הנסיעה שלכם, במחירים המשתלמים ביותר.

הנה כמה דברים שחשוב לדעת על ביטוח נסיעות לחו"ל:

טיפים לבחירת ביטוח נסיעות

מספר הנופשים הרב הגביר את הנחיצות לרגולציה שתסדיר את תחום ביטוח נסיעות לחו"ל, ואכן ב-1 לאוגוסט 2017 נכנסה לתוקפה רפורמה שיצר משרד האוצר, שקבעה תקנות חדשות המסדירות את התחום. הרפורמה מגדירה רובד פוליסה בסיסי אחיד לכל חברות הביטוח, אליו ניתן להוסיף הרחבות בתוספת מחיר. הפוליסה הבסיסית כוללת כיסוי להוצאות רפואיות (פינוי לבית חולים, אשפוז, הטסה רפואית, טיפול חירום בשיניים, הטסת מלווה לבית החולים בו מאושפז המבוטח בחו"ל ועוד).

התאמת סוג הביטוח לאופי הנסיעה. מובן שאין דין נסיעה עסקית ליעד עירוני כדין נסיעה ליעד בטבע, בו לוקחים חלק בפעילויות אתגריות. על כן יש להתאים את סוג החופשה להרחבות השונות לפוליסה ולשים לב כי אתם מבקשים במיוחד את ההרחבות הרלוונטיות. חופשת סקי, למשל, טומנת בחובה סכנות בריאותיות פוטנציאליות מרובות, ולכן יש לוודא כי אתם רוכשים את ההרחבה המתאימה. למרות שהיא תייקר את מחיר הפוליסה עבור הנסיעה, אם יעלה הצורך – תשמחו שיש לכם אותה.

הרחבות חשובות שאינן כלולות ברובד הבסיסי. בניגוד למצב טרום הרפורמה, כיום הביטוח למקרים של ביטול או קיצור נסיעה ושל אובדן כבודה אינם כלולים בפוליסה הבסיסית, ויש לבקשם באופן מיוחד. מרבית התביעות מחברות הביטוח לנסיעות לחו"ל מגיעות עבור מקרים של ביטול נסיעה ואובדן כבודה, ולכן אפילו אם אתם בטוחים כי לא תבטלו, מקרים יוצאי דופן והפתעות עשויות להתרחש תמיד, ומומלץ להשקיע עוד כמה עשרות שקלים בכדי לחסוך במידת הצורך כמה אלפי או עשרות אלפי שקלים. וכמובן במקרים בהם נאלצים להישאר במדינה זרה ללא הכבודה שלכם, מועיל מאוד שיש כיסוי ביטוחי לרכישת ציוד חדש.

תוספת קטנה למחיר הבסיסי יכולה לחסוך הרבה כסף ועוגמת נפש אם המזוודה שלכם לא הגיע ליעד

תוספת קטנה למחיר הבסיסי יכולה לחסוך הרבה כסף ועוגמת נפש אם המזוודה שלכם לא הגיע ליעד

מרכיבי ביטוח שניתן לוותר עליהם. ברובד הבסיסי נכללות גם חבות כלפי צד שלישי וכן כיסוי לאיתור וחילוץ. אם אופי נסיעתכם אינו אתגרי ואינו כולל מצבים בהם ייתכן כי תדרשו לחילוץ, תוכלו לבקש במפורש שלא לכלול אותם, וכך להוזיל את עלות הפוליסה הבסיסית.

תעריף משתנה על פי ארץ היעד. עלות ההוצאות הרפואיות משתנה ממדינה למדינה, כמו גם טיב הטיפול הרפואי הניתן במדינות השונות. מומלץ לבדוק את עלויות האשפוז במדינת היעד ולהתאים את הפוליסה לסכום האשפוז היומי. לדוגמה, בארצות הברית ובקנדה מחיר האשפוז היומי גבוה מתקרת הכיסוי בפוליסה הבסיסית, ועל כן במידה שיידרש טיפול רפואי במדינות אלו, המבוטח לא יפוצה במלוא מחיר האשפוז, שעשוי להיות גבוה באופן משמעותי. אם אתם נוסעים למדינות שבהן רמת הטיפול הרפואי נמוכה, רצוי להוסיף את ההרחבה המכסה הוצאות הטסה באמבולנס רפואי לבית חולים בישראל.

להצעת מחיר לביטוח נסיעות

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.