תפריט עמוד

ביטוח נסיעות לחו"ל: כל מה שצריך לדעת

כמה תעלה לכם פוליסת ביטוח נסיעות, מהן ההרחבות שכדאי להוסיף לפוליסה הבסיסית, מה עושים אם המזוודה נגנבת בחו"ל ומי משלם במקרה של אשפוז במהלך הנסיעה? כל מה שרציתם לדעת על ביטוח נסיעות

היום המיוחל הגיע: כרטיס הטיסה נח בשלווה ליד הדרכון, המזוודה ארוזה וכך גם תיק היד. אפילו זכרתם לקחת ספר קריאה לטיסה. אבל רגע, מה עם ביטוח נסיעות לחו"ל? הדבר הקטן הזה, שבלעדיו אתם עלולים למצוא את עצמכם בבור כלכלי לא קטן (שלא לדבר על צרות גדולות יותר). אז לפני שאתם פוטרים את העניין במשיכת כתף והתעלמות מכוונת או בוחרים להסתפק בביטוח החינמי של כרטיס האשראי, כדאי לדעת כמה דברים על ביטוח נסיעות בכלל ועל סוג הביטוח המתאים לכם.

יש כמה סוגים של ביטוח נסיעות: ביטוח של קופות החולים, של כרטיסי האשראי ושל חברות ביטוח. מחירי הביטוח נעים בין  דולר וחצי לארבעה דולרים ליום. העובדה שיש לכם ביטוח דרך קופות חולים או כרטיסי אשראי לא אומרת בהכרח שתשלמו פחות. מאידך, הכי יקר זה ממש לא תמיד הכי טוב. המטרה העיקרית ברכישה של ביטוח נסיעות היא לדעת להתאים אותו לצרכים שלכם.

להצעת מחיר לביטוח נסיעות

לכל חברת ביטוח יש פוליסת בסיס, הכוללת כיסוי להוצאות רפואיות, הטסה רפואית לארץ, איתור וחילוץ וכדומה, כמובן שגבול הכיסוי שונה, ועל כך נרחיב בהמשך. בנוסף לפוליסה הבסיסית יש הרחבות בתשלום:

כבודה. ביטוח על המטען במקרה של גנבה / אבדן או אי הגעת המטען לשדה התעופה (24 שעות ומעלה אחרי הנחיתה). חשוב לדעת: במקרה שצריך להפעיל את הביטוח, חייבים להביא אישור מהמשטרה המקומית, ללא אישור כזה  חברת הביטוח לא תשלם את הפיצוי על המזוודה שנגנבה או אבדה.

טסתם לפריז והמזוודות נחתו במלדיביים? כדי לקבל פיצוי יש להצטייד באישור מחברת התעופה

טסתם לפריז והמזוודות נחתו במלדיביים? כדי לקבל פיצוי יש להצטייד באישור מחברת התעופה

ביטול או קיצור נסיעה. החזר עלויות שהנוסע הפסיד בגלל ביטול או קיצור הנסיעה (טיסות, מלונות וכדומה). הכיסוי הזה תקף רק במקרה של בעיה רפואית שלו או של בן משפחה מקרבה ראשונה. שימו לב: ההרחבה מכסה רק קרובי משפחה במצב בריאותי תקין לפני היציאה לחו"ל, אין כיסוי לקרובים במצב סיעודי. רוב חברות הביטוח לא יאפשרו את הכיסוי הזה עבור לקוח הסובל מבעיה בריאותית קיימת.

החמרה במצב בריאותי קודם. לקוח הסובל מבעיה בריאותית, צריך להצהיר על כך ולעבור חיתום רפואי. הפרמיות (עלות ההרחבה) משתנות בין החברות וכך גם גבול הכיסוי. חשוב להצהיר בפני סוכן הביטוח או הנציג על כל בעיה רפואית, גם הקטנה ביותר, והוא כבר יידע אם צריך לדווח עליה או לא.

ספורט חורף. כיסוי על פעילויות חורפיות, כמו סקי, סנובורד, אופנועי שלג וכדומה.

ספורט אתגרי. כיסוי הוצאות רפואיות למקרה של פגיעה בעת פעילויות אתגריות, כמו טרקים, ספורט ימי, טיפוס וכדומה. חשוב לדעת: אם אתם מתכננים במהלך חופשה משפחתית על חוף הים להתנסות בפעילויות כמו אופנועי ים או בננות, על מנת שתהיו מכוסים יש לרכוש את ההרחבה הזאת.

אם אתם מתכננים לעסוק בספורט ימי בחופשה, אל תשכחו להוסיף כיסוי מתאים

אם אתם מתכננים לעסוק בספורט ימי בחופשה, אל תשכחו להוסיף כיסוי מתאים

איתור וחילוץ. רוב הפוליסות מגיעות עם איתור וחילוץ מובנה בפוליסה הבסיסית, כך שאין צורך להוסיף הרחבה בתשלום. אפשר אמנם להוריד את האופציה הזאת ובכך להוזיל את סכום הפרמיה, אבל כיוון שמדובר בסכומים לא משמעותיים, עדיף להשאיר את הכיסוי.

ישנן פוליסות מעט מורכבות יותר, המתאימות לתרמילאים ולבני גיל הזהב. במקרה כזה כדאי להתייעץ עם מישהו שמבין בתחום ואשר יידע לבנות פוליסה מתאימה בהתאם למחיר ועל פי כיסויי הפוליסה הנדרשים.

ליוצאים לטרקים ולבני גיל הזהב יש פוליסות ייעודיות

ליוצאים לטרקים ולבני גיל הזהב יש פוליסות ייעודיות

דבר שחשוב לשים לב אליו ולשאול לגביו בעת רכישת הביטוח זה עניין ההשתתפות העצמית – בחלק מחברות הביטוח ישנה השתתפות עצמית על הוצאות רפואיות, באחרות אין. חשוב לברר מראש לגבי הפוליסה שאתם רוכשים, כדי להימנע מהפתעות לא נעימות בהמשך.

דברים שחשוב לדעת

• אם הכבודה שלכם אבדה או נגנבה, אתם חייבים להוציא אישור מהמשטרה המקומית.

• אם הכבודה לא הגיעה לשדה התעופה בחו"ל (לא תקף בארץ) יש להוציא אישור מחברת התעופה.

• ברוב החברות לא תידרשו להודיע על ביקור אצל רופא מקומי, אבל כדי לקבל החזר, אתם חייבים לשמור את כל הטפסים והקבלות שתקבלו מהרופא.

• אם הגעתם למיון או אושפזתם בבית חולים, חובה לדווח על כך לחברת הביטוח – התשלום מתבצע ישירות בין חברת הביטוח לבית החולים, המבוטח לא משלם מכיסו על האשפוז.

• אם אתם חוזרים לארץ לפני תום הפוליסה, שמרו את כרטיס ביקורת הגבולות בכניסה לישראל על מנת לקבל את ההפרש בכסף.

להצעת מחיר לביטוח נסיעות

צילומים בכתבה: שאטרסטוק
לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.