תפריט עמוד

האי היווני כרתים מסתמן בשנים האחרונות כאחד היעדים הפופולאריים ביותר בקרב משפחות. אם בעבר באו לכרתים בעיקר כדי לטייל וליהנות מהחופים היפים, הרי שבשנים האחרונות רבים רואים בכרתים תחליף לתורכיה ומבלים חלק ניכר מהחופשה ליד הבריכה.

חבילות הנופש שמוצעות מישראל מתרכזות בדרך כלל בחלק הצפוני-מרכזי של האי, ובעיקר באזור חרסוניסוס, "האילת" של כרתים, אם כי בשנתיים האחרונות אפשר לראות מלונות רבים במסגרת חבילות הנופש גם במזרח כרתים, בעיקר באזור אגיוס ניקולאוס ואלונדה, וגם במערב האי, באזור רתימנו ואף מערבה משם.

כדאי לשים לב שבדרך כלל המחיר המצוין בחבילות הנופש כולל העברות למלון. כמו כן, חשוב לשים לב לסוג החדר שמזמינים. בדרך כלל המחיר שמפורסם הוא המחיר לחדר הבסיסי ביותר, וכדי לשדרג את החדר ואפילו כדי ליהנות מנוף לים תאלצו במקרים רבים לשלם סכום נוסף.

בחרנו כמה מלונות מומלצים, כולם מככבים בחבילות הנופש של חברות התיירות הישראליות, בהם אפשר ליהנות מחופשה משפחתית מפנקת. וכדאי לזכור שגם כשבאים לחופשת בטן גב, יש לכרתים המון מה להציע, וכדאי ליהנות מטיולים לאתרי הטבע והארכיאולוגיה המרתקים של האי.

 ארוחת ערב על החוף במלון ננה ביץ'
ארוחת ערב על החוף במלון ננה ביץ'

אזור חרסוניסוס

Nana beach
מלון הכל כלול פופולרי שממוקם על שפת הים בין חרסוניסוס, סטאליס ומליה. במלון יש 500 חדרים, חלקם שוכנים בבניין הראשי וחלקם במבנים נמוכים שפזורים בתוך גן יפה. למשפחות יש חדרי משפחות מרווחים או דירות בנות שני חדרים. גולת הכותרת של המלון היא הבריכות – במלון יש שבע בריכות, בהן פארק מים קטן לילדים ובריכה חיצונית גדולה עם ג'קוזי שהכניסה אליה מיועדת לבני 16 ומעלה בלבד. יש גם חוף צמוד שזכה ב"דגל הכחול", אותו מעניק האיחוד האירופי לחופים נקיים במיוחד, ובו מציל, מקלחות ומיטות שיזוף, וגם מרכז לפעילויות ספורט מים, שחלק מהפעילויות בו, כמו גלישה, שנירקול, ושיט בסירות פדלים או בקאנו כלולות במחיר הלינה. הילדים נהנים, בנוסף לבריכות משלהם, גם ממועדון ילדים עם המון משחקים והפעלות, ערבי דיסקו, מופעים ועוד, ויש להם גם מזנון משלהם במסעדה המרכזית. גם להורים יש מדי יום הפעלות ומופעים, ויש גם ספא שאפשר לנוח בו עם בריכה, ג'קוזי, סאונה וחמאם. כמו שנהוג במלונות הכל כלול, האוכל הוא חלק בלתי נפרד מהחוויה. האוכל בננה ביץ' טוב ומגוון, ויש שלוש מסעדות שאפשר לסעוד בהן במסגרת הדיל, ושלוש מסעדות – יוונית, איטלקית ומסעדת דגים, בהן אפשר לאכול בתשלום נוסף.

פארק מים לילדים במלון ננה ביץ'
פארק מים לילדים במלון ננה ביץ'

מה בסביבה? הרקליון, אתר קנוסוס והשרידים של ארמון מליה נמצאים במרחק נסיעה קצרה, כמו גם האקווריום של כרתים. חובבי הטבע יכולים להרחיק קצת ולנסוע לרמת לסיטי.

כמה? החל מכ-710 דולר לאדם במשפחה בחבילה שכוללת טיסות, העברות וארבעה לילות במלון על בסיס הכל כלול.
אתר אינטרנט

Creta Maris
מלון כרתה מאריס הוא אחד המלונות הפופולאריים ביותר בקרב ישראלים בכרתים. המלון שוכן על חוף פרטי בסמוך לחרסוניסוס. הלינה אפשרית בשני מבני המלון המרכזיים או בבונגלוס, שהלינה בהם יותר מומלצת (וגם יותר יקרה). מן הבונגלוס נשקף נוף יפה של הים, של הבריכה או של גני המלון. מדובר במלון חמישה כוכבים יוקרתי וזה ניכר היטב בעיצוב, בשטחים הציבוריים המטופחים ובגנים הפורחים, הכל מתוחזק היטב ונקי מאוד.

המלון שוכן על חוף פרטי, בחלקו חולי ובחלקו סלעי, והאורחים נהנים ממיטות שיזוף, שמשיות, ומגוון אפשרויות של ספורט מים (בתשלום נוסף). במלון יש כמות עצומה של בריכות בגדלים ועומקים שונים, בהן בריכה מחוממת ומקורה עם ג'קוזי וחמש בריכות ילדים. לאוהבי החופשות הפעילות יש גם מגרשי טניס, מיני גולף, טניס שולחן, ביליארד ועוד. ואם תמיד חלמתם ללמוד ריקוד יווני או בישול יווני – זו ההזדמנות שלכם, במסגרת השיעורים שמועברים במקום. לילדים, כאמור, יש חמש בריכות משלהם, מועדון ילדים מקסים ובטיחותי עם המון משחקים וצעצועים לצד שפע של פעילויות יצירה והפעלות, מגרש משחקים עם מתקני שעשועים וארגז חול, תפריט מיוחד במסעדות ועוד.

מלון כרתה מאריס. בונגלוס לבנים בגנים פורחים
מלון כרתה מאריס. בונגלוס לבנים בגנים פורחים

מה בסביבה? חרסוניסוס, האקווריום והמוזיאון הפתוח של כרתים, הרקליון ואתר קנוסוס

כמה? החל מכ-600 דולר לאדם במשפחה (שני הורים ושני ילדים) בחבילת נופש שכוללת טיסות, העברות וארבעה לילות במלון על בסיס חצי פנסיון, בעונה
אתר אינטרנט

אזור סיסי

Kalimera Kriti
המלון הוותיק נחשב כבר שנים לאחת הבחירות המועדפות על משפחות בכרתים. המלון שוכן בכפר הדייגים הציורי סיסי, כ-45 קילומטרים מהרקליון. המלון מורכב מבניין ראשי ומשלושה כפרי בונגלוס, שפזורים בתוך גן יפה ובין עצי זית, ומהחדרים נשקף נוף נהדר של הים או נוף של הגן והמטעים. בשל המרחבים הגדולים, גם בשיא העונה אין תחושה לצפיפות, מה שתורם לאווירה השלווה במקום. החדרים נעימים אם כי לא מפוארים. האוחרםי נהנים משני חופים צמודים, רחבים ומבודדים עם חול רך, מיטות שיזוף ושמשיות. בנוסף, יש שתי בריכות חיצוניות ובריכה אחת מקורה ומחוממת. המלון ידידותי לילדים, עם בריכת ילדים ובריכת תינוקות, מועדון ילדים עם הפעלות מגוונות, מגרש משחקים ותפריט מיוחד לילדים במסעדה הראשית. ואם כבר עוסקים באוכל, האוכל שמוגש במקום זוכה לשבחים רבים. ארוחת הערב כוללת מזנון של סלטים, מנות ראשונות וקינוחים, והמנה העיקרית מוגשת לשולחן.

מה בסביבה? כפר הציורים סיסי, אלונדה, אגיוס ניקולאוס, הראקליון וקנוסוס כולם נמצאים במרחק נסיעה קצרה.

כמה? החל מכ-1,400 דולר לאדם במשפחה של שלושה בחבילה שכוללת טיסות, העברות ושבעה לילות במלון על בסיס פנסיון מלא.
אתר אינטרנט

קלימרה קריטי. סגנון יווני אותנטי
קלימרה קריטי. סגנון יווני אותנטי

אזור אגיוס ניקולאוס

Candia Park Village
מלון Candia Park Village ששוכן בסמוך לאגיוס ניקולאוס נחשב לאחד המלונות הטובים ביותר למשפחות בכרתים. אמנם מדובר במלון ארבעה כוכבים שמחיריו אינם זולים כלל ביחס למלונות אחרים באותו דירוג, אבל יופיו של המלון, האווירה הנעימה והרגועה והפעילויות הרבות לילדים מחפים על כך. המלון, ששוכן על החוף ומשקיף על מפרץ מירבלו, בנוי ככפר יווני מסורתי. אין מבנה אחד גדול אלא מבנים בני שני קומות, צבועים בלבן שפזורים בין סמטאות צרות וגינות פורחות, ובמרכז יש כיכר יפה עם מגדל שעון ובית קפה.

במלון יש כמה סוגי דירות, כולן מאוד נעימות ומרווחות, ויכולות לאכלס 6-2 אורחים. בכל הדירות יש מטבחון מצויד שאפשר לבשל בו ארוחות קלות. חלק מהדירות פונות לים ואחרות משקיפות על הנוף המפלא של מפרץ מירבלו. חבילות הנופש במלון כוללות בדרך כלל רק ארוחת בוקר, אבל אפשר, כאמור, לבשל בחדרים, או לאכול במסעדה הראשית או בטברנה של הכפר. מועדון הילדים מוצלח במיוחד וכולל ארגז חול ענק עם מתקני שעשועים, ומגוון ענק של פעילויות כמו ציור על חולצות, אפיית עוגיות, תחפושות, מסיבות, באולינג, שיעורי יוונית ועוד. במלון יש שלוש בריכות שחייה יפהפיות בשני מפלסים, כולל בריכת מי ים, בריכת מים מתוקים עם ג'קוזי ובריכת ילדים. למלון יש שני חופים צמודים ומטופחים, אם כי לא חוליים במיוחד, ובהם מגוון פעילויות ספורט ימי.

מה בסביבה? אגיוס ניקולאוס, כנסיית פנאיה קירה, הכפר קריטסה, אלונדה, האי ספינלונגה, רמת לסיטי

כמה? החל מכ-600 דולר לאדם במשפחה של ארבעה בחבילת נופש שכוללת טיסות, העברות וארבעה לילות במלון על בסיס לינה וארוחת בוקר
אתר אינטרנט

אזור אלונדה

Porto Elounda
אזור אלונדה במזרח כרתים הפך בשנים האחרונות לאתר נופש יוקרתי במיוחד עם הרבה מלונות שמציעים סוויטות עם בריכה פרטית מול הים ומחירים בשמיים. אחד המלונות המוצלחים באזור הוא פורטו אלונדה, והיתרון הגדול שלו הוא שאפשר ללון בו גם בחדרים סטנדטיים במחירים סבירים יחסית. גם החדרים הסטנדרטיים במלון מאוד מפנקים – כולם מרוצפים ברצפת פרקט, מאובזרים בטלוויזיה עם מסך שטוח, נגן דיסקים ודי.וי.די, והכי חשוב – מהמרפסות הפרטיות של כל החדרים נשקף נוף נפלא של הים. חדרי הרחצה מפנקים במיוחד וכוללים אמבטיות משיש, מערכת סאונד, מחממי מגבות, חלוקי רחצה ונעלי בית . בתוספת תשלום אפשר ללון בחדרים שחולקים בריכה משותפת או בחדרים עם בריכה פרטית. למלון יש חוף ים פרטי מטופח שזכה ב"דגל הכחול", ובו מיטות שיזוף וכסאות נוח. בחוף אפשר לעסוק במגוון פעילויות ספורט מים ובצלילת סקובה.

חדר במלון פורטו אלונדה. רצפת פרקט ונוף לים
חדר במלון פורטו אלונדה. רצפת פרקט ונוף לים

למרות שהמלון משדר אווירה רומנטית, הוא מאוד מתאים למשפחות. לילדים יש מועדון ילדים יפהפה שמעוצב כתיבת נוח. בתוך המועדון הילדים נהנים מהמון משחקים ופעילויות יצירה, ובחוץ יש לילדים בריכות עם מגלשות מים, מגרש משחקי כדור ומטע זיתים שבו יש מגלשות, נדנדות, טרמפולינה ושאר מתקני שעשועים. הילדים הגדולים יותר, בני 17-13, נהנים משיעורי טניס, גולף, סקי מים ושיט, ומחדר משחקים. בכל המסעדות יש תפריט ילדים, וכל הילדים מקבלים עם הגיעם מיץ תפוזים, נעלי בית שמותאמות למידותהם וגם מתנה. הורים לתינוקות יכולים לשכור עם הגיעם סטרליזטור, מחממם בקבוקים, עגלה ואמבטיה לתינוקות.

הספא של המלון Six Senses, נחשב לאחד מהטובים בכרתים, הן בשל העיצוב המוקפד והמתקנים והן בשל רמת הטיפולים. במלון יש שבע מסעדות וחמישה ברים, ורמת האוכל טובה מאוד. לכך יש להוסיף את השירות המצוין.

מה בסביבה? אי המצורעים ספינלונגה, כפר הדייגים פלאקה, אגיוס ניקולאוס ואגם ווליסמני, הכפר המסורתי קריטסה ורמת לסיטי עם טחנות הרוח ומערת דיקטאון.


כמה? החל מכ-690 דולר לאדם במשפחה בחבילת נופש שכוללת טיסות, העברות וארבעה לילות במלון על בסיס חצי פנסיון
אתר אינטרנט

מועדון הילדים בפורטו אלונדה. מעוצב כמו תיבת נח

אזור רתימנו

Aquila Rithymna beach
Aquila Rithymna beach הוא מלון נופש גדול ששוכן על רצועת חוף גדולה באדלינוס קמבוס, אזור נופש הסמוך לרתימנו. המלון מורכב מבניין אחד מרכזי וכמה בניינים קטנים יותר, וביניהם יש מדשאות ובריכות. במלון יש בסך הכל חמש בריכות, בהן בריכה אחת מקורה. הבריכה הראשית של המלון מעוצבת בסגנון טרופי עם איים קטנים שגשרי עץ מחברים ביניהם. כתחליף לבריכות אפשר להשתזף ברצועת החוף הארוכה של המלון, ממנה ניתן להשקיף על העיר העתיקה של רתימנו ועל פסגות ההרים הלבנים שבאביב פסגותיהם עדיין מושלגות. החדרים של המלון, על אף שהם נקיים ומתוחזקים היטב, מעוצבים בסגנון מיושן, אבל מי שמתכוון לבלות את רוב החופשה בבריכות או בחוף לא צריך להיות מוטרד מכך. המלון מצוין למי שמחפש חופשה פעילה – אפשר לשכור אופניים, לקבל הדרכה אישית בטניס, לעסוק בספורט מים, לצלול ועוד. בערב יש מופעי בידור ומוזיקה, ערבי פולקלור ועוד.

מועדון הילדים ברית'ימנה ביץ'. מושקע במיוחד
מועדון הילדים ברית'ימנה ביץ'. מושקע במיוחד

לילדים יש מועדון מושקע במיוחד משלהם, צבוע בצבעים עליזים וכולל אזור שינה, אמפיתיאטרון, אזור סדנאות ויצירה, מתקני שעשועים ועוד. הילדים נהנים ממגוון הפעלות וילדים מגיל 12-6 יכולים לישון עם חבריהם החדשים במועדון תחת השגחה ולתת להוריהם ליל מנוחה אמיתי. בין השעות 17:00-11:00 האורחים הצעירים נהנים ממזנון חופשי שכולל ארוחות צהריים וערב, גלידות, משקאות, חטיפים ועוד ללא תוספת תשלום. גם לקטנטנים מגיל 8 חודשים ועד 3 דואגים כאן, ויש להם מועדון משלהם עם מתקני משחקים בפנים ובחוץ, בריכת תינוקות, שירותי שמרטפות, מטבח מצויד עם כסאות תינוקות, מחממי בקבוקים ועוד. האוכל במסעדה הראשית איכותי ומגוון, והשירות מצוין.

מה בסביבה? מיקום נהדר בין חניה להרקליון, ומרחק נסיעה קצרצרה לעיר העתיקה של רתימנו.

כמה? החל מכ-650 דולר לאדם במשפחה של ארבעה, בחבילת נופש שכוללת טיסות, העברות וארבעה לילות במלון על בסיס חצי פנסיון.
אתר אינטרנט

חוף הים של רית'ימנה ביץ'
חוף הים של רית'ימנה ביץ'

אזור גאורגיופוליוס

Pilot Beach Resort
המלון הענק הזה מרוחק מאזור המלונות של כרתים ושוכן בגיאורגיופוליוס שבמערב כרתים. זה לא מתאים למי שרוצה להיות במרכז העניינים, אבל זה פתרון מושלם למי שרוצה לגלות את מערב כרתים ומתקשה לעשות זאת במסגרת הדילם הרגילים. היתרון הבולט של המלון ביחס למלונות האחרים הוא החוף שלו: בצפון כרתים, בעיקר במרכז ובמזרח, החופים פחות מוצלחים מהחופים שבדרום ובמערב. אבל ל-Pilot Beach יש רצועה ארוכה ונהדרת של חוף חולי רך, מהטובים ביותר שאפשר למצוא בחלק הצפוני של האי. המלון בנוי במבנים נמוכים שמשתרעים על שטח ענק שכולל מדשאות רחבות ידיים, ארבע בריכות ומגרשי טניס. כדאי לשים לב שלמלון יש שני חלקים שמופרדים ביניהם בכביש. יש חלק שקרוב יותר לים וחלק שקרוב יותר לבריכות וביניהם אפשר לעבור במנהרה. סביב למלון יש שדות ומטעי זיתים. החדרים נעימים, אם כי חלקם זקוקים לקצת רענון. חלקם פונים לגן ולבריכות וחלקם לים, ויש גם סוויטות עם בריכה פרטית. במלון יש ארבע מסעדות, מהן שלוש – המסעדה הראשית, המסעדה היוונית והמסעדה האיטלקית, כלולות בחבילה של חצי פנסיון. המלון ידידותי מאוד למשפחות, ויש בו שני מועדוני ילדים, בריכות ילדים, מתקני שעשועים והרבה הפעלות. ילדים בגיל 12-3 נהנים ממזנון שעומד רשותם פתוח ללא הגבלה בין השעות 17:00-11:00, עם סנדוויצ'ים, פיצות, פירות, יוגורטים ועוד. אחד הדברים שמייחדים את המלון הוא רכבת קטנה שמסיע את האורחים לגיאוגריופוליוס ולאגם קורנס הסמוך.

מה בסביבה? הכפר גיאורגיופוליו, אגם קורנס, העיר חניה, העיר רתימנו, הכפר המסורתי ואמוס, מעיינות ארגירופולי

כמה? החל מכ-690 דולר לאדם במשפחה של ארבעה בחבילת נופש שכוללת טיסות, העברות וארבעה לילות במלון על בסיס חצי פנסיון.
אתר אינטרנט

לקריאה נוספת:

עשרה דברים שאסור להחמיץ בכרתים
עשרה דברים שאסור להחמיץ בכרתים
האי כרתים מציע הרבה יותר מחופשת בטן-גב: הרים נישאים וקניונים מרשימים, כפרים מסורתיים וערים עתיקות, מנזרים שלווים וחופים תוססים, אתרים ארכיאולוגים ואטרקציות לילדים. הנה עשרה מקומות מומלצים בכרתים

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.