תפריט עמוד

הרקליון: המקומות שלא כדאי להחמיץ

עם אתרים ארכאולוגיים והיסטוריים, נמל תוסס, טברנות נעימות, אזורי קניות ואטרקציות משפחתיות, הרקליון בירת כרתים היא יעד שמומלץ לבקר בו במהלך חופשה או טיול באי. כמה המלצות לאתרים ואטרקציות בהרקליון

הרקליון (Heraklion), בירת כרתים והעיר הגדולה באי, מהווה בסיס מצוין לטיולים, בין אם נחתם בנמל התעופה הבינלאומי הסמוך או עצרתם בכרתים כחלק מהפלגת נופש ים תיכונית. זוהי עיר נמל שוקקת, השופעת אתרים מרתקים, המון עניין לכל מי שמתעניין בהיסטוריה וארכאולוגיה, אטרקציות משפחתיות ושפע של אפשרויות לקניות. הנה כמה דברים שכדאי לעשות ולראות בהרקליון:

לקריאה נוספת:

העיר העתיקה והנמל של הרקליון

העיר העתיקה של הרקליון נושקת לים וסובבת את הנמל. זהו אזור תוסס ומלא אופי. על העיר העתיקה חולשת מצודה ונציאנית מהמאה ה-16 הממוקמת בכניסה לנמל. זוהי אחת המצודות הוונציאניות היפות בים התיכון, ומהביצורים שלה ניתן להשקיף על הנמל ועל העיר. אחרי שנהנים מהתצפית, אפשר לטייל בנמל הישן, שבו עדיין ניתן לראות סירות דייגים. בנמל שוכנים גם מחסני הנשק הוונציאנים. בין חומות העיר העתיקה יש אתרים מעניינים נוספים, כמו כנסיית איוס טיטוס והלוג'יה הוונציאנית. בלב העיר העתיקה נמצאת כיכר וניזלו, שבמרכזה נמצאת מזרקת מורוסיני היפה עם ארבעה פסלי אריות. מסביב יש בתי קפה רבים, ומהכיכר עצמה מתפתלים רחובות צרים גדושים בחנויות מזכרות, בוטיקים ומסעדות.

המצודה והנמל שבעיר העתיקה של כרתים

המצודה והנמל שבעיר העתיקה של כרתים

ארמון קנוסוס

ארמון קנוסוס (Knossos) מרוחק חמישה קילומטרים מדרום-מזרח להרקליון, אבל אל תחמיצו את הביקור בו. רבים משלבים את הביקור בקנוסוס יחד עם המוזיאון הארכאולוגי של הרקליון, שיוזכר בהמשך. ארמון קנוסוס הוא האתר המינואי הגדול והשמור ביותר בכרתים. הוא התגלה בסוף המאה ה-19 והארכאולוג הבריטי שגילה אותו, ארתור אוואנס, שחזר אותו באופן שנוי במחלוקת, כדי להמחיש את הפאר וההדר של הארמון. העיר קנוסוס שימשה כמרכז המסחרי והפוליטי של התרבות המינואית, והארמון שלה נראה כמבוך עם אולמות, חצרות נסתרות, סדנאות של בעלי מלאכה, בתי מגורים ומחסנים המקושרים ביניהם על ידי מסדרונות ומעברים אשר קירותיהם מקושטים בציורי קיר מרשימים. בשל צורת המבוך, יש הסבורים שזהו המבוך של המינוטאורוס מהמיתולוגיה היוונית.

ארמון קנוסוס, האתר המינואי הגדול והשמור בכרתים

ארמון קנוסוס, האתר המינואי הגדול והשמור בכרתים

המוזיאון הארכאולוגי ומוזיאון ההיסטוריה של כרתים

אם אתם חובבי ארכאולוגיה, אל תחמיצו את הביקור במוזיאון הארכאולוגי של כרתים (Archaeological Museum of Heraklion). זהו אחד המוזיאונים הגדולים ביוון ואחד המוזיאונים הארכאולוגיים החשובים באירופה. המוזיאון אמנם מיושן למדי, אבל עושר הפריטים המוצגים בו מחפה על כך. במוזיאון שמור האוסף הגדול בעולם של פריטי אמנות מינואית, עם ממצאים שהתגלו, בין היתר, בקנוסוס, מליה ופאיסטוס. בין השאר מוצגים כאן פרסקאות, סרקופגים, לוחות חמר, אגרטלים, כלי נשק, תכשיטי זהב ועוד. בין המוצגים המעניינים נזכיר את שחזור הפרסקאות שכיסו את ארמון קנוסוס ואת הדיסקוס מפאיסטוס, דיסקית חמר שעליה מוטבעים הירוגליפים שמשמעותם נותרה בגדר מסתורין.

כדים במוזיאון הארכאולוגי של כרתים | צילום: volkova natalia / Shutterstock.com

כדים במוזיאון הארכאולוגי של כרתים | צילום: volkova natalia / Shutterstock.com

בהרקליון יש עוד כמה מוזיאונים מעניינים, בהם מוזיאון ההיסטוריה של כרתים, המוקדש להיסטוריה של האי מראשית הנצרות ועד התקופה המודרנית. במוזיאון מוצגים גילופי אבן, פריטי טקסטיל, כלי קרמיקה, תלבושות עממיות ועוד, מהתקופות הביזנטית, הוונציאנית והתורכית. לצד אלה מוצגת במוזיאון תערוכה המוקדשת לאל גרקו, הצייר המפורסם בן המאה ה-15 שנולד בכרתים.

האקווריום של כרתים

האקווריום של כרתים (Cretaquarium Thalassocosmos) הוא מקום נהדר לבלות בו עם ילדים. זהו אקווריום גדול וחדיש, הכולל שני מכלי זכוכית שמציגים את העולם התת ימי של מזרח הים התיכון, עם סוסוני ים, צבי ים, מדוזות, תמנונים וכרישים. האקווריום ממוקם בגורנס, כ-13 ק"מ מהרקליון. אתר

האקווריום של כרתים

קניות בהרקליון

כרתים בכלל והרקליון בפרט הם יעד נהדר לאוהבי שופינג.  לחוויית קניות אותנטית, בקרו בשוק המרכזי של הרקליון ברחוב 1866. בשוק תמצאו חנויות מזכרות, בגדים, נעליים, עבודות יד ודוכני אוכל בהם אפשר לקנות פירות וירקות, תבלינים ועשבי תיבול, דגים, בשרים, גבינות ודברי מתיקה מקומיים. באזור השוק יש הרבה בתי קפה וטברנות, כך שתמיד תוכלו לעצור לקפה או לארוחה טובה.

השוק המרכזי של הרקליון הוא מקום נהדר לחוויית קניות אותנטית | צילום: isidoros andronos / Shutterstock.com

השוק המרכזי של הרקליון הוא מקום נהדר לחוויית קניות אותנטית | צילום: isidoros andronos / Shutterstock.com

אם אתם מעדיפים מותגי אופנה ובגדי מעצבים, רחוב דאדלו (Daedalou) הוא הכתובת בשבילכם. ברחוב מרוכזים בוטיקי האופנה המובילים בעיר,  עם חנויות של מעצבים מקומיים ומותגים בינלאומיים. לצד חנויות בגדים, יש ברחוב חנויות של אביזרי אופנה, תכשיטים ובשמים. לאוהבי הקניונים, Talos Plaza הוא הקניון הגדול בכרתים ויש בו עשרות חנויות של בגדים, נעליים ומוצרי קוסמטיקה לצד בתי קפה ומסעדות.

מידע מעשי על הרקליון

מתי להגיע להרקליון? מזג האוויר בהרקליון הוא ים תיכוני, עם קיץ חם ויבש וחורף מתון. מזג האוויר נעים בין אפריל-נובמבר. עונת התיירות מגיעה לשיאה ביולי-אוגוסט. אם אתם רוצים ליהנות ממזג אוויר נעים וממחירים נוחים ולא להצטופף עם המוני התיירים, בקרו בעיר באפריל-מאי או בספטמבר-אוקטובר.
איך להגיע להרקליון? טיסות שכר ישירות מופעלות מנתב"ג להרקליון על ידי חברות תעופה ישראליות (כמו ארקיע וישראייר), לרוב בחודשים אפריל-אוקטובר. לעתים פועלות להרקליון גם טיסות של חברות לואו קוסט כמו וויזאייר. משך הטיסה מנתב"ג להרקליון הוא שעה ו-35 דקות.
תחבורה בהרקליון: בתוך הרקליון ניתן להתנייד עם אוטובוסים, ברגל ובמוניות. אוטובוסים מקשרים גם בין הרקליון לערים גדולות בכרתים כמו חאניה, רת'ימנון ואגיוס ניקולאוס. אם תרצו לטייל באי ולהגיע לאזורים הכפריים, מומלץ לשכור רכב.

מפת הרקליון:

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.