תפריט עמוד

המלצות לבילוי ביום גשום: מתחת לגג

פינוק: הספא של מלון מצודת דוד בירושלים

אין מתאים יותר מיום חורפי גשום וקר להתמסרות לידיו האמונות של מעסה מיומן או לטבילה במימיו החמימים של ג'קוזי. בצפון ובמרכז הארץ נפתחו בשנים האחרונות אתרי ספא למכביר אך דווקא בירושלים הקרה היה חסר, עד לאחרונה, ספא ראוי לשמו. הבעיה הזו נפתרה עם פתיחתו של הספא במלון מצודת דוד, שמהווה פתרון הולם לירושלמים אבל בהחלט מצדיק נסיעה במיוחד מהמרכז.  כאן אפשר ליהנות מספא משובח עם בונוס מיוחד בדמות נופיה של העיר העתיקה.
במקום ניסו, בהצלחה רבה, לספק חוויה לכל החושים: העיצוב נעים ומרגיע, לפי עקרונות הפאנג שוואי, וכולל קריסטל עצום בגודלו בכניסה לספא ומזרקות מים. חדר ההמתנה נעים במיוחד ומוגש בו כיבוד שמתחדש כל הזמן וכולל, בין היתר, תה, מיצים, עוגיות ופירות יבשים. בהגיעם לחדר הטיפולים יכולים האורחים לבחור בעצמם את הריח של תמצית השמנים בה יעוסו ואת המוזיקה שתושמע במהלך הטיפול, מתוך ארבעה ערוצים שמותאמים לארבעת היסודות: אוויר, אש, אדמה ומים. אבל החוש הכי חשוב, לפחות כשמגיעים לספא, הוא חוש המגע, וכאן הוא בהחלט לא מקופח. המטפלים בספא מקצועיים במיוחד, מנוסים, אדיבים ומתמחים במגוון טיפולים. מגוון הטיפולים רחב וכולל את הטיפולים הסטנדרטיים כמו עיסוי שוודי, איורוודה ועטיפות גוף לצד טיפולים הייחודיים למקום כמו טיפול שבע צ'אקרות, שמשלב עיסוי הגוף בשמן חם, הנחת קריסטלים לאורך מרכזי האנרגיה בגוף, נסך שמן על העין השלישית ועיסוי הקרקפת. זה  נפלא בדיוק כמו שזה נשמע.
בחורף אפשר ליהנות מטיפול מיוחד שכולל פילינג, עטיפת גוף ואיורוודה בשמן שומשום חם. אחרי כל הטיפולים האלה אפשר לנוח בסאונה, אבל הכי כדאי לסיים בטבילה בבריכה המחוממת של המלון, חלקה פתוחה וחלקה מקורה. מן הבריכה נשקף המראה של חומות העיר העתיקה ועיר דוד וכשבחוץ יורד גשם, או טוב מכך, כשירושלים מכוסה בשמיכה של שלג, החוויה מדהימה.

הספא של מלון מצודת דוד
כתובת: דוד המלך 7, ירושלים
טלפון: 02-6212040
אתר אינטרנט

ממליצה: סימי שאואר

טיולים בגשם בגליל העליון – כאן

תרבות: מוזיקה וסרטים באוזןבר, תל אביב

אין כמו ערב חורפי קפוא וגשום כדי להשתעשע בקלישאות ולהתכרבל עם שוקו חם מול סרט טוב. פעם כדי לראות סרטים טובים נאלצנו לבחור בין סרט השבוע בקולנוע ובין בהייה בטלוויזיה. היום נפרש לפנינו עולם מלא של אפשרויות בקפיצה קטנה לספריית ה־DVD השכונתית.
בספריית האוזן השלישית הגדילו לעשות אחרי שהבינו שאם כבר יצאתם מהבית בערב גשום כדי לקחת סרט, יש סיכוי לפתות אתכם להישאר אצלם למנה גדושה של קולנוע איכותי שלא תראו במקום אחר, יחד עם מוזיקה משובחת. לבר של האוזן קוראים "אוזןבר", ויש בו אולמות קטנים שמכילים עד 35 איש, עם כורסאות מפנקות, מסכים רחבים ומערכת סאונד היקפית שלא תבייש שום בית קולנוע גדול. לצד אלו מצפה לכם בר משקאות וחטיפים שאפשר ומומלץ להכניס לאולם.
ולתוכנית האמנותית: ב"באוזןבר" מוקרנים סרטי מוזיקה נדירים, סרטים תיעודיים, אנימציה, סרטי קאלט, ווידאו ארט, סרטים ישראלים ועוד מהרפרטואר האינסופי והמגוון של האוזן השלישית. אפשר גם לערוך באולמות ערבים פרטיים באווירה אינטימית. בנוסף, מדי לילה מתקיימות באוזןבר הופעות חיות של מיטב להקות הסצנה המקומית עם דגש על תכנים אלטרנטיביים בתחומי הרוק, הג'אז והמוזיקה האתנית.
באתר האינטרנט של האוזןבר תמצאו את רשימת ההקרנות וההופעות המלאה
.

אוזןבר
כתובת: קינג גורג' 48 פינת שדרות בן ציון תל אביב, קומה ראשונה.
טלפון: 03-6215210
אתר אינטרנט

ממליץ: גידי שפרוט

טבע: חממת סחלבים במעלה החמישה (ויש גם בית קפה)

יש אנשים שהחורף עושה להם רע, הבית הסגור, העצים העירומים, הקור, הרטיבות. אלו אותם אנשים ששום שרב, חמסין או גל חום לא שובר אותם, והם נשארים תמיד נאמנים לקיץ. הם גם בטוחים ששום דבר לא פורח בחורף, מה שהופך אותם מיד למועמדים לביקור בחממת הסחלבים של קיבוץ מעלה החמישה שבהרי ירושלים.
הסחלבים העדינים והנפלאים מעדיפים לפרוח דווקא בחורף. הפריחה המרהיבה נמשכת חודשיים עד ארבעה חודשים, ומפאת האסתטיקה המושלמת והארוטית שלהם אי אפשר שלא לחשוד שהם עשויים פלסטיק. אחרי שמקבלים הסבר על התנאים הדרושים לגידולם מגלים שכל אחד יכול לגדל שכיית חמדה כזאת בבית. החממה שבמעלה החמישה היא משתלת סחלבים ומרכז מידע ולימוד למגדלים ולסקרנים. גדלים בה כעשרים סוגים של סחלבים בצד צמחים טרופיים וצמחי אור אחרים. בין הסחלבים המוצגים בחממה אפשר למצוא למשל את הסחלב שמפירותיו מפיקים וניל (שנף).
מכיוון שלצמחים המפונקים דרושה תחזוקה שוטפת וקפדנית, המקום מציע גם פנסיון לסחלבים המכונה "מלון אורכידיאה". במלון מתאכסנים סחלבים לשיקום אחרי הפריחה או סחלבים שבעליהם עוזבים את הבית לתקופות ארוכות ואינם יכולים להעניק לצמח שלהם טיפול. ביום גשום משמשת חממת הסחלבים מסתור מושלם וריחני.

קפה וחממת הסחלבים
כתובת: קיבוץ מעלה החמישה
טלפון: 02-5347394
הגעה: נוסעים בכביש מס' 1 ירושלים תל אביב. יורדים במחלף עין חמד, נוסעים דרך אבו גוש כ 1 ק"מ עד הפנייה ימינה למעלה החמישה והר אדר.
ממשיכים בכביש מעלה החמישה הר אדר כ-1 ק"מ ופונים שמאלה לקיבוץ מעלה החמישה. בכניסה לקיבוץ (סמוך לאנדרטה) מצויות החממות. במקום שוכן בית קפה
אתר אינטרנט

ממליץ: גידי שפרוט

אתגרי: קירות טיפוס

בזמן שאנשים מתחמקים משלוליות ומחפשים גג יבש להתחבא מתחתיו, יש אחרים שמתמשים בקירות ובתקרה כמדרכה. טיפוס מקצועי על קירות, ולא משעמום, מתבצע בארץ באתרים פתוחים, על קירות טבעיים ועל קירות מלאכותיים (טיפוס ספורטיבי) חיצוניים ומקורים.
קיר איילת שבקריית אונו הוא אתר מקצועי ומקורה עם יותר מאלף מטר רבוע של קירות טיפוס, כולל קירות בולדרינג המאפשרים תרגול טכניקות ללא חבלים ואבטחה. בצד טיפוס חופשי של מקצוענים וחובבים מתנהלים במקום חוגים והרצאות בנושא.
לרשות טיפוסים חובבי טיפוס עומדים לא מעט אתרי טיפוס דומים שמפיל המרכז הישראלי חטיפוס ספורטיבי, בהם ריק הטיפוס המקורה בקיבוץ העוגן ומרכז הטיפוס באשדוד.

קיר איילת
כתובת: הזית 1, קריית אונו
טלפון: 03-5347366

קיר העוגן
כתובת: קיבוץ העוגן
טלפון: 09-8942586

קיר אשדוד
כתובת: הגדוד העברי 6, קניון סימול
טלפון: 08-8686273

המרכז הישראלי לטיפוס

ממליצה: טובית נייזר

אוכל: מסעדת חוות התבלינים בגלבוע

השדות הירוקים של עמק יזרעאל משתרעים לרגלי חוות התבלינים, החווה הכפרית ומסעדת הגורמה של פנינה ויוסי מס. בעוד שפרות רועות באחו המנוקד בפרחי חרדל צהובים ובסביונים, מתכסה השולחן בהפתעות, והארומה הנפלאה שעולה מהמאכלים מתערבבת עם ריח השדות.
ב־1982 פונו פנינה ויוסי מס ממושב שדות שבחבל ימית, ואחרי חיפושים רבים הגיעו לגלבוע. בארבע השנים הראשונות לא היה להם חשמל, ואת המים שאב יוסי מבריכה קרובה. היום יש כאן חווה פורחת ומסעדת גורמה מצליחה. יוסי ופנינה מכינים כמעט הכל בעצמם. בני המשפחה מגדלים כשלושים סוגי תבלינים וגם ירקות רבים, על הגג מייבשים עגבניות ופלפלים, מענבי הכרם מופק יין, וממטע הזיתים יוכלו בקרוב לייצר שמן.
פנינה מנצחת על המטבח ואחראית לכל אחת מהמנות, בהן מעדנים כמו קרפ עירית ממולא בכבד עוף ובעלים ירוקים, פטריות פורטבלו בתחמיץ עם גבינת צאן על פולנטה, צלעות כבש ברוטב דבש ועוד.
בחורף בוערת אח, ומחלונות המסעדה אפשר לראות את התבור, הרי צפת, הרי נצרת, הכרמל ועמק יזרעאל. האח והאווירה החורפית הולכות טוב עם הקינוחים: פרפה שקדים עם עוגיות בקלאווה, עוגת תפוחי עץ ברוטב מרווה וגלידת קינמון, או אולי בעצם פינוקי שוקולד שנמסים בפה.

חוות התבלינים בגלבוע
הגעה: אחרי צומת מגידו ממשיכים ישר בכביש הסרגל (65), פונים ימינה בצומת הסרגל לכיוון יישובי התענ"כים וממשיכים ישר בכביש 675. בצומת יזרעאל ממשיכים ישר, וקילומטר וחצי אחריו פונים ימינה לדרך נוף הגלבוע (כביש 667). לאחר שלושה־ארבעה קילומטרים תגיעו למסעדה.
טלפון: 6531093־04

ממליצה: תמי זר
אתר חוות התבלינים בגלבוע

 

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

סופשבוע בשדה בוקר: גן עדן מדברי
סופשבוע בשדה בוקר: גן עדן מדברי

שדה בוקר ומדרשת בן גוריון מציעים כל מה שצריך לסופשבוע מדברי גדוש בנופים, טבע, הרפתקאות ואפילו קצת היסטוריה. הצעה לסופשבוע קצר עם תצפיות נוף, טיולים רגליים, טיםוס קירות, ספארי לילה, אוכל טוב והמון יעלים

טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים
טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים

החופשה הקולינרית "טעם מקומי" מתקיימת בסוף השבוע האחרון של כל חודש (ימי רביעי וחמישי). היא מתחילה בארוחת שף מופלאה בערב רביעי, ששמה על הבמה חומרי גלם של היצרנים המקומיים, בכל ארוחה במה ליצרן אחר, ולמחרת ממשיכה בבראנץ' עשיר ...

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו