תפריט עמוד

מסלול טיול בניו אינגלנד

אזור ניו אינגלנד, עם היערות, האגמים והעיירות ההיסטוריות, נפלא באביב ובקיץ, אבל בסתיו, עם השלכת המפורסמת, הוא יפה במיוחד. הצעה למסלול טיול של שבוע ממנהטן למיסטיק, שעובר דרך רוב המדינות המרכיבות את ניו אינגלנד

אזור ניו אינגלנד שבפינה הצפונית-מזרחית של ארצות הברית, נמצא במרחק נסיעה קצרה בלבד ממנהטן, אבל מציע נופים ואווירה שונים בתכלית. יש בו יערות עבותים, חופים פראיים, אגמים שלווים, בתי חווה אדומי גגות, כרי מרעה ירוקים, עיירות היסטוריות ובתי אחוזה מרשימים. שש מדינות שמרכיבות את ניו אינגלנד: רוד איילנד, קונטיקט, מסצ'וסטס, ורמונט, ניו המפשייר ומיין, והמסלול המוצע כאן יוצא ממנהטן ועובר בכולן, למעט האחרונה והמרוחקת שבהן – מיין. כדאי להקדיש למסלול לפחות שבוע.


שלכת בהרים הלבנים בניו המפשייר

התחנה הראשונה בטיול שלנו היא אולבני (Albany), בירת מדינת ניו יורק, המרוחקת כ-144 מייל (כשעתיים וחצי נסיעה) ממנהטן. באלבני מרוכזים מוסדות השלטון של מדינת ניו יורק לצד אתרים היסטוריים חשובים. כדאי להקדיש כמה שעות לביקור באתריה של העיר, בהם בניין הקפיטול של מדינת ניו יורק, מוזיאון מדינת ניו יורק, האמפייר סטייט פלאזה, פרויקט ארכיטקטוני מרשים, המכון להיסטוריה ואמנות של אלבני, בית העירייה, מגדל קורנינג ממנו נשקפת תצפית נהדרת על האזור ופארק וושינגטון המטופח, ובו מינים רבים של עצים ופרחים.


בניין הקפיטול של מדינת ניו יורק באלבני

מאולבני נוסעים צפונה עוד כ-40 דקות עד סרטוגה ספרינגס (Saratoga Springs), עיר נופש קטנה שקיבלה את שמה מהמעיינות המינרליים הנובעים בקרבתה, שנודעים בסגולות המרפא שלהם. מסוף יולי ובמשך שישה שבועות מתקיימים בעיר מרוצי סוסים שמושכים את טובי הסוסים והרוכבים במדינה ומהווים אטרקציה תיירותית בולטת.


אתר מרצאות בסרטוגה ספרינגס

מסרטוגה ספרינגס ממשיכים לנסוע כשעתיים, עד פורט קנט (Port Kent) ששוכנת על גדות אגם שמפליין, שם עולים על מעבורת אל ברלינגטון (Burlingtion), בשייט שנמשך שעה וחצי. למרות שברלינגטון היא הגדולה בערי ורמונט, היא צנועת מימדים – כ-42 אלף תושבים – ונעימה מאוד. העיר מהווה בסיס מצוין לשייט באגם שמפליין ולטיולים סביבו. האטרקציה המרכזית בברלינגטון היא מדרחוב צ'רץ' סטריט מרקטפלייס, שבו חנויות, מסעדות ומקומות בילוי.

אגם שמפליין, ליד ברלינגטון

מברלינגטון ממשיכים לעיירה קאבוט (Cabot), במרחק כשישים מייל (קצת יותר משעת נסיעה), בדרך יפהפייה ומיוערת. קאבוט מפורסמת בגבינות הצ'דר שלה, ובמהלך הביקור בעיירה ניתן לבקר במפעל הגבינות, לצפות בתהליך הייצור וגם לטעום מהתוצרת. אחרי הסיור, תענוג לטייל בסביבת העיירה, בין אגמים קטנים, חוות ושטחי מרעה ירוקים.

נוף באזור העיירה קאבוט

מקאבוט נסיעה של קצת יותר מחצי שעה מביאה אל מונטפלייר (Montpelier), בירת ורמונט, שנחשבת לעיר הבירה הקטנה ביותר בארצות הברית, עם כ-8,000 תושבים בלבד. במונטפלייר יש כמה אטרקציות עירוניות מעניינות, כמו בניין הקפיטול, בית העירייה שמשמש גם כמשכנו של התיאטרון המקומי המצוין, מוזיאון ההיסטוריה של ורמונט ועוד. הרחוב הראשי גדוש בחנויות ספרים, אופנה, תקליטים, עבודות יד וגלריות, לצד מסעדות ובתי קפה. ובכל זאת, העיקר פה הוא הטבע שמסביב. העיר שוכנת בעמק ירוק, בנקודת מפגש של שני נהרות, מוקפת בגבעות, ומשמשת כבסיס יציאה לטיולי הליכה ואופניים בקיץ ולסקי בחורף. אחת מהאטרקציות העיקריות באזור היא ביקור במפעלים הקטנים שבהם מייצרים סירופ מייפל איכותי וטעים להפליא. מומלץ לבקר במפעל Morse Farm Maple Sugarworks, שפועל מזה שבעה דורות ברציפות.


זריחה מעל חווה בוורמונט בתקופת הסתיו

ממונטפלייר לבוסטון הדרך אורכת כשלוש שעות, והיא עוברת בניו המפשייר, דרך נופים כל כך יפים, שחבל לא לעצור לצד הדרך. האחת האפשרויות המומלצות היא לסטות קצת מהמסלול ולנסוע לאזור ההרים הלבנים של ניו המפשייר, אל פארק המדינה פרנקוניה נוטש (Franconia Notch), שבו הרים, מפלים ויערות שבסתיו משנים את צבעם מירוק לאדום וזהוב. בפארק מסלולי הליכה רבים, ואחד המומלצים שבהם הוא המסלול בקניון פלום (Flume Gorge), מסלול מעגלי של כקילומטר וחצי שעובר בלב יער, לצד נחל שוצף ומפלים יפים.


מפל מים בפארק המדינה פרנקוניה נוטש

התחנה הבאה במסלול שלנו היא בוסטון (Boston), בירת מסצ'וסטס, וכאן ניכר המעבר החד בין מונפטלייר, הבירה הזערורית של ורמונט, למרכז העירוני והתרבותי הגדול ביותר בניו אינגלנד. בוסטון היא עיר גדולה בכל קנה מידה, וכדאי להקדיש לפחות יומיים-שלושה כדי ליהנות מכל מה שיש לה להציע: אתרים היסטוריים, מוזיאונים מצוינים, פארקים ירוקים, תיאטראות משובחים, אטרקציות משפחתיות, מסעדות טובות וחיי לילה תוססים. זוהי עיר אוניברסלית עם יותר ממאה מכללות ואוניברסיטאות, בהן אוניברסיטת הרווארד והמכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT), מהמוסדות האקדמיים המובילים בעולם. אוכלוסיית הסטודנטים הגדולה תורמת לאווירה הצעירה של העיר.


קו הרקיע של בוסטון, העיר הגדולה ביותר בניו אינלגנד

בין האתרים שלא כדאי להחמיץ ניתן למנות את שביל החירות, מסלול הליכה בן ארבעה קילומטרים שעובר בין 16 אתרים היסטוריים חשובים, את הבוסטון קומון, הפארק העירוני הגדול בעיר והוותיק ביותר בארה"ב, את בניין מדינת מסצ'וסטס, את כנסיית טריניטי הרומנסקית, את המרכז לאמנות מודרנית, את מוזיאון איזבלה סטיוארט גרדנר ששוכן בווילה מוקפת גנים, את האקווריום המצוין ואת כיכר הרווארד השוקקת.


נוף לים ולאוקיינוס בשביל המצוק בניופורט

הגיע הזמן להיפרד ממסצ'וסטס ולעבור לרוד איילנד השכנה, הקטנה במדינות ארצות הברית. במרחק כשעה וחצי נסיעה מבוסטון נמצאת העיר ניופורט (Newport). זוהי היא עיר היסטורית קטנה שהפכה במהלך המאה העשרים לעיר נופש אריסטוקרטית, דבר הניכר באחוזות הפאר שהיא מתהדרת בהן. אחת הדרכים הטובות ביותר להתרשם מהאחוזות של ניופורט היא במסלול ההליכה שנקרא שביל המצוק (Cliff Walk), מסלול באורך 3.5 מייל שעובר לצד רבות מאחוזות העיר ומציע גם נוף מרהיב לאוקיינוס האטלנטי. בתום הסיור מומלץ לבקר בבית הכנסת טורו, העתיק ביותר בארצות הברית. בית הכנסת, שנבנה בשנת ,1759 פעיל עד היום ואף הוכרז כאתר לשימור.


עגלה רתומה לסוס בנמל של מיסטיק

מניופורט ממשיכים לתחנה האחרונה במסלול, במרחק כשעה נסיעה – העיירה מיסטיק (Mystic) שבקונטיקט. אם השם מצלצל לכם מוכר, מן הסתם זה בזכות הסרט "מיסטיק פיצה", בכיכובה של ג'וליה רוברטס, שצולם פה ב-1988 ומאז הביא לעיירה תיירים רבים. במיסטיק יש עוד הרבה מה לעשות, מלבד עלייה לרגל לפיצריה המפורסמת. אפשר, למשל, לבקר במיסטיק סיפורט, נמל משוחזר שהפך למוזיאון ימי מרשים עם ספינות עתיקות ובשחזור של כפר דייגים מהמאה ה-19. אטרקציה בולטת נוספת, שגם היא מתאימה לכל המשפחה, היא האקווריום של מיסטיק. באקווריום המצוין ניתן להתרשם מבעלי חיים ימיים, בהם לווייתני בלוגה, פינגווינים, מדוזות ואריות ים, כמו גם ממופעים של דולפינים.

מפת המסלול בניו אינגלנד:

לחצו להגדלה

צילומים: Misty Garrick Miller, Doug Kerr, mamichan, Sébastien Barré, Jonathan Moreau, Ken Mist, Roger, Matt Jiggins, Wally Gobetz, Howard Ignatius, Rene Rivers


לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.