תפריט עמוד

מסלולי מים בצפון – 5 יעדי חובה לטיולים רטובים בצפון הארץ

הקיץ בעיצומו, ונשארו לכם לא מעט ימים בהם תאלצו למצוא תעסוקה לילדים, ולמרות שספטמבר בפתח – חופשות החגים מחכות לכם מעבר לפינה. לא חייבים לטוס לחו"ל כדי למצוא זמן איכות עם המשפחה, ואנו ממליצים לכם לנצל את ימי החופש האחרונים לכם, ולצאת למספר ימים לנופש בצפון (תוכן שיווקי)

הקיץ בעיצומו, ונשארו לכם לא מעט ימים בהם תאלצו למצוא תעסוקה לילדים, ולמרות שספטמבר בפתח – חופשות החגים מחכות לכם מעבר לפינה. לא חייבים לטוס לחו"ל כדי למצוא זמן איכות עם המשפחה, ואנו ממליצים לכם לנצל את ימי החופש האחרונים לכם, ולצאת למספר ימים לנופש בצימר בצפון.

בצפון הארץ – בגולן, בגליל או בכנרת, תוכלו למצוא שפע מסלולי מים מרעננים וקלילים לכל המשפחה, אבל החיסרון. אם אתם לא בטוחים היכן לטייל, הכנו עבורכם יעדי חובה לטיולים רטובים עם הילדים ברמת הגולן ובגליל, המתאימים לימים החמים ולחופשות החגים, אבל למעשה לרוב ימות השנה.

כדאי לזכור: במידה ואתם מתגוררים באזור המרכז ודרומה, תאלצו לבלות לא מעט שעות נסיעה ברכב.. במקום לנהוג עייפים בכבישים העמוסים אחרי טיול, אנו  מציעים לכם לבלות את הלילה בצימר למשפחות בצפון, וליהנות מחופשה נעימה באווירה רגועה.

מעיינות בשולי רמת הגולן – עין תינה ועין דבשה

בין רמת הגולן לעמק החולה, בין קיבוץ גונן וצומת גדות, נמצאים 2 מסלולי מים קצרים המתאימים לטיולי משפחות עם ילדים. עין דבשה מתאים לילדים קטנים, ועין תינה מתאים יותר לילדים מגיל 6 ומעלה, והכניסה אליהם ללא עלות.

עין תינה

למסלול בעין תינה מספר יתרונות – ראשית, הוא נמצא של פחות מק"מ מהחניה, ושנית – הוא אינו דורש הליכה מרובה – כחצי שעה לכל כיוון. כבר בתחילת המסלול תוכלו למצוא בריכה קטנה, והמסלול עצמו עובר בתוך מים ורובו מוצל. בסוף המסלול תגיעו למפל מרענן, שנדמה כאילו הוא פורץ מתוך הסלע, אך למעשה המים פורצים מתוך צינור גדול שמזרים את מי המעיין. תוכלו לבלות ברחצה מרעננת ולצפות בנופים המדהימים של הגולן.

עין דבשה

מסלול יפיפה נוסף בגולן, הדורש הליכה בתוך הנחל, העשיר בחלוקי בזלת. במהלך ההליכה תוכלו לעצור לרחצה בבריכות הקטנות והמוצלות. החלק העליון במסלול דורש עלייה בתוך סבך צפוף, שניתן לוותר עליה וללכת לאורך הנחל בשמש. תוכלו למצוא במקום גם צינור מים עבה המאפשר שימוש במי הנחל. מסלול קל יחסית,שבסופו תוכלו לראות גם את טחנת הקמח הישנה מהתקופה העות'מנית.

נחל שניר (החצבאני) בגליל העליון

נחל שניר מגיע אלינו מלבנון, שם הוא מכונה אל חצבאני. שמורת הטבע נמצאת במורדות החרמון, ומי הנחל הם מי הפשרת שלגים, ולכן הם קרים מאוד גם בקיץ.  קטע הנחל הפתוח למטיילים הוא שמורת טבע בתשלום שבה תוכלו להעביר בנחת יום שלם במספר מסלולים מגוונים, לפי בחירתכם. לילדים אנו ממליצים על פארק החושים, שמטרתו לאפשר לנו חיבור מוחשי לעולמם של בעלי החיים, ולנסות להבין איך הם מתפקדים ומרגישים בשטח המחייה שלהם. תוכלו לבלות גם במסלול הרטוב, הכולל הליכה במי הנחל, בסמוך לבריכת השכשוך, במסלול הקצר, במסלול המעגלי, המתאים גם לעגלות ובעלי מוגבלויות, או במסלול הארוך, שלוקח כ-45 דקות לכל כיוון.

נחל כזיב עין חרדלית – הגליל המערבי

עין חרדלית הוא אחד מהמעיינות של נחל כזיב, הנחל הגדול ביותר באזור הגליל המערבי. המעיין שופע מים בכל עונות השנה והוא אחד מהמסלולים היפים ביותר באזור. המסלול כולל הליכה במים רדודים ושכשוך במספר בריכות, פשוט ונגיש, מתאים מאוד למשפחות עם ילדים קטנים. מדובר במקום אידיאלי לביקור אם אתם בחופשה בצפון. קחו בחשבון שהמקום עמוס מאוד בסופי שבוע.

נחל שרך ונחל בצת – הגליל המערבי

נחל בצת הוא אחד מהנחלים היפים ביותר בגליל המערבי.

ניתן לצאת למסלול שאורכו 5 ק"מ  מחניון שרך אל קיבוץ איילון, או ניתן להסתפק בטיול קצר מקיבוץ איילון אלל נחל בצת – עיינות כרכרה. המסלול הקצר מתאים למשפחות עם ילדים קטנים, רק קחו בחשבון שיש כ-800 מטר של הליכה בדרך חשופה לשמש. כדי להגיע לבריכות נחל בצת, יש לצאת מקיבוץ אילון ולאחר כמה דקות של ירידה להגיע לבריכות רדודות ומקסימות. אפשר להשתכשך במים, להמשיך לטייל ביער או לעצור להפסקה קלה. קחו בחשבון שהעלייה חזרה עלולה להיות מעט קשוחה לילדים קטנים..

המסלול הארוך כולל ביקור במעיינות ובמערת נטיפים (בעונה). נחל שרך הוא נחל אכזב, אך המסלול מוצל לכל אורכו. בגדה המזרחית של הנחל נמצאת מערת הנטיפים שבה שוכנים עטלפי חרקים, הנמצאים בסכנת הכחדה. העטלפים נכנסים לשנת החורף כשמעלות החום יורדות, ולכן המערכה סגורה לביקור בין החודשים נובמבר-מרץ.

לכל המסלולים – לא לשכוח להצטייד בנעליים סגורות או בסנדלים המתאימים לטיולי מים.

מאחלים לכם חופשה משפחתית מופלאה במסלולי המים הנהדרים בצפון!

בתמונה למעלה: נחל שניר

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים
טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים

החופשה הקולינרית "טעם מקומי" מתקיימת בסוף השבוע האחרון של כל חודש (ימי רביעי וחמישי). היא מתחילה בארוחת שף מופלאה בערב רביעי, ששמה על הבמה חומרי גלם של היצרנים המקומיים, בכל ארוחה במה ליצרן אחר, ולמחרת ממשיכה בבראנץ' עשיר ...

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו

מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון
מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון

רונן רז חונה על הכרמל הגשום והסוער, ומרגיש בבית. הוא מזדהה עם הקדמונים הפרהיסטוריים שאהבו לחיות בהר ובחוף הכרמל, אשר להם שפע מכל טוב - אדמה פוריה וגשם רב שהניבו צמחי מאכל, פירות ופטריות, יערות שהזינו את האש, ...