תפריט עמוד

מסלולי הטיול היפים בספרד

מדרך הכפרים הלבנים בדרום ספרד ועד מסלול טיול לאורך קוסטה בראווה בצפון המדינה – קבלו הצעות לכמה טיולי רכב בדרכים יפהפיות, שכל אחת מהן מאפשרת ליהנות מהנופים, הכפרים והערים, התרבות וההיסטוריה והטעמים המגוונים של המדינה המרתקת

ספרד היא לא רק מדריד וברצלונה, היא מדינה ענקית שמציעה אינספור נופים – מחופים יפהפיים ועד להרים דרמטיים, ובין לבין יש הרבה מאוד כפרים ועיירות שכדאי לעצור בהם. בספרד יש מסלולים רבים לטיול ברכב, חלקם קצרים ואחרים ארוכים מאוד, אבל כולם מציעים נופים נהדרים והצצה לתרבות ולהיסטוריה של המדינה. הנה המלצות לכמה מסלולי טיול יפים במיוחד:

דרך הכפרים הלבנים, אנדלוסיה

בדרום ספרד, במחוזות קאדיז ומלגה, פזורים בין ההרים עשרות כפרים ציוריים, המכונים "הכפרים הלבנים" (Pueblos Blancos) בשל בתיהם הצבועים בלבן בוהק. למעשה, אין דרך אחת שעוברת בין כל הכפרים הלבנים, כמספר הכפרים כך מספר הדרכים. אנחנו נמליץ כאן על דרך המשלבת ביקור בכמה מהכפרים היפים ביותר עם ערים מרתקות ואתרי טבע ונוף.

דרך הכפרים הלבנים מתפתלת בין נופים הרריים וכפרים שבתיהם צבועים לבן | צילומים: שאטרסטוק

דרך הכפרים הלבנים מתפתלת בין נופים הרריים וכפרים שבתיהם צבועים לבן | צילומים: שאטרסטוק

הטיול מתחיל בסביליה, אשר כדאי להקדיש לה יום או יומיים לפני הטיול או בסיומו. מסביליה נוסעים לארקוס דה לה פרונטרה (Arcos de la Frontera), הממוקמת על סלע מעל העמק. לחן המיוחד של העיירה תורמות גם הסמטאות הצרות שמעליהן קשתות. משם ממשיכים לכפרים נוספים, כמו Zahara de la Sierra ו-Grazalema, שסביבו מסלולי הליכה רבים. את היום מסיימים ברונדה (Ronda), שאמנם אינה כפר אלא עיר, אבל כשרואים את הבתים התלויים על המצוק מעל הקניון שחוצה את העיר, זה באמת לא משנה. כדאי להקדיש לרונדה היפה ולסביבתה את היום השני של הטיול, וביום השלישי לנסוע משם לכפרים Setenil de las Bodegas ו- Olvera ומשם דרך גבעות ירוקות ומטעי זיתים בחזרה לסביליה.

נקודת התחלה וסיום: סביליה

מרחק: כ-325 ק"מ

כמה זמן? שלושה ימים

העיר רונדה, אשר בתיה תלויים על מצוק מעל הקניון שחוצה את העיר

העיר רונדה, אשר בתיה תלויים על מצוק מעל הקניון החוצה את העיר

רוטה דה לה פלטה

רוטה דה לה פלטה (Ruta de la Plata) היא המקבילה הספרדית לכביש 66 האמריקאי. הכביש המיתולוגי, שעובר במערב ספרד, מסביליה בדרום ועד חיחון (Gijón) בצפון, הוא השני באורכו בספרד. פירוש השם רוטה דה לה פלטה הוא "דרך הכסף", על שם הדרך העתיקה שהרומאים סללו באזור בין מרידה ואסטורגה. הדרך חוצה  ארבע קהילות אוטונומיות – אסטוריאס, קסטיליה ולאון, אקסטרמדורה ואנדלוסיה, ויש בה שילוב של ערים עתיקות, אתרי טבע ונופים יפים. השכרת רכב בספרד מאפשרת ליהנות מכל אלה.

סביליה, נקודת המוצא לטיול ברוטה דה לה פלטה

סביליה, נקודת המוצא לטיול ברוטה דה לה פלטה

בין מוקדי העניין הבולטים נזכיר את מרידה השמורה היטב, פלסנסיה, מרחצאות Baños de Montemayor, סלמנקה, לאון ועוד.

נקודת התחלה: סביליה

נקודת סיום: חיחון

מרחק: 800 ק"מ

כמה זמן? שבוע לפחות

סלמנקה, מהערים היפות לאורך רוטה דה לה פלטה

סלמנקה, מהערים היפות לאורך רוטה דה לה פלטה

דרך דון קיחוטה

הטיול בדרך דון קיחוטה, או בשמה האחר דרך טחנות הרוח, שמתפתלת בצפון מחוז קסטיליה דה לה מאנצ'ה, הוא תענוג אמיתי, ולא רק לאוהבי ספרו המפורסם של סרוונטס. טחנות הרוח הלבנות הן סימן ההיכר של הדרך, העוברת בין גבעות מנוקדות בעדרי כבשים וכפרים קטנים ומנומנמים. ממש בנופים האלה טייל דון קיחוטה על סוסו. גולת הכותרת של הטיול היא העיר טולדו (Toledo), אחת הערים העתיקות והיפות בספרד, שאף זכתה לכינוי "ירושלים של ספרד". כאן תוכלו לבקר במבצר אלקסר החולש על העיר, בקתדרלה, בכיכרות וברובע היהודי.

טחנות הרוח לאורך דרך דון קישוט

טחנות הרוח לאורך דרך דון קיחוטה

נקודת התחלה: אורגז (Orgaz)

נקודת סיום: מדרידחוס (Madridejos)

אורך: 80 ק"מ

משך הטיול: יומיים ויותר, תלוי כמה זמן תרצו להתעכב בכל מקום

טולדו, גולת הכותרת של הטיול בדרך דון קישוט

טולדו, גולת הכותרת של הטיול בדרך דון קיחוטה

עמק חרטה

עמק חרטה (Valle Del Jerte) שבחבל אקסטרמדורה, מדרום לסלמנקה, מציע טיול קצר אך עתיר נופים, במיוחד בזמן אם עושים אותו באביב, בזמן פריחת הדובדבן, כשהעמק  מכוסה בפריחה ורודה-לבנה. המסלול מתחיל בעיירה פלסנסיה (Plasencia) ההיסטורית שכדאי להקדיש לה יום שלם, הודות לשפע של פנינים ארכיטקטוניות, קתדרלות גותיות, כנסיות רומנסקיות ומבנים מתקופת הבארוק והרנסאנס. למחרת כדאי להתחיל בנסיעה בכביש שחוצה את העמק מדרום לצפון, עובר בין כפרים יפים כמו אל טורנו ((El Torno ורבולr (Rebollar), מטפס במעלה הרי טורמנטוס (Tormantos) וממשיך בין מטעי דובדבנים ופירות נוספים, פלגי מים, בריכות טבעיות ועוד כפרים שכאילו נלקחו מתוך גלויה. בהמשך הכביש יורד ועובר לאורך הנהר ובין חוות חקלאיות טיפוסיות עם בתים מסורתיים, עד שהוא מסתיים בכפר טורנואקאס (Tornavacas).

הדרכים בעמק חרטה עוברות בנופים פסטורליים ובין מטעי דובדבן

הדרכים בעמק חרטה עוברות בנופים פסטורליים ובין מטעי דובדבן

נקודת התחלה: פלסנסיה

נקודת סיום: טורנואקאס

מרחק: 50 ק"מ

כמה זמן? יום או יומיים (תלוי כמה זמן תרצו להישאר בכל מקום)

נוף טיפוסי בעמק חרטה בזמן פריחת הדובדבן

נוף טיפוסי בעמק חרטה בזמן פריחת הדובדבן

קוסטה בראווה

ברצלונה היא אחת הערים המהנות בעולם, אבל יציאה מחוץ לעיר מגלה את קוסטה בראווה – רצועת חוף פראית, עם עיירות ציוריות, ערים מרתקות, מוזיאונים משובחים ואתרי טבע מקסימים. את הטיול המעגלי מתחילים בברצלונה וממנה נוסעים צפונה לטוסה דה מאר (Tossa de Mar), עיירת הדייגים אותה כינה מארק שאגאל "גן העדן הכחול". כדאי להקדיש יום ולילה לעיירת החוף המקסימה, ולהמשיך ממנה לחירונה (Girona), העיר העתיקה המוקפת חומות שמפורסמת בקתדרלה שלה וברובע היהודי.

העיירה טוסה דה מאר, אותה כינה מארק שאגאל "גן העדן הכחול"

העיירה טוסה דה מאר, אותה כינה מארק שאגאל "גן העדן הכחול"

מחירונה נוסעים לטירת פובול (Pubol), אותה העניק הצייר סלבדור דאלי במתנה לגאלה אשתו, ומשם ממשיכים לאתר נוסף הקשור בדאלי – עיירת הדייגים קאדקאס (Cadaques) בה התגורר ויצר דאלי. העיירה ששוכנת במפרץ יפהפה היוותה מוקד משיכה לאמנים רבים נוספים. בסמוך נמצאת שמורת הטבע היפה קאפ דה קרוס (Cap de Creus), הנקודה המזרחית ביותר בספרד ובה מגדלור ומצוקים וסלעים המוקפים בים. מקאפ דה קרוס נוסעים לתחנה האחרונה במשולש דאלי – מוזיאון דאלי בפיגראס. בדרך חזרה לברצלונה עוברים בעוד כמה מוקדי עניין, כמו העיר העתיקה בסאלו (Besalu) ובה מצודה וגשר עתיק, אתרים יהודיים ונוף יפה של הפירנאים, והר מונסראט (Monserrat)  עליו ממוקם מנזר בנדיקטני מפורסם.

כפר הדייגים קאדאקס בו התגורר ויצר סלבדור דאלי

כפר הדייגים קאדאקס בו התגורר ויצר סלבדור דאלי

נקודת התחלה וסיום: ברצלונה

מרחק: כ-475 ק"מ

כמה זמן? מומלץ להקדיש למסלול כחמישה ימים כדי ליהנות ממנו בקצב נינוח.

קטלוניה: מסע תרבותי

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מספרד

סיור יקבים בריברה דל דוארו
סיור יקבים בריברה דל דוארו

ביקור בחבל היין ריברה דל דוארו, היכן שספרד עושה כמה מהיינות הטובים בעולם. וגם למה אי אפשר להגיע אחרי ארוחת הצהריים ואיך סיציליה מתקשרת לכל זה?

האיים הקנריים – נופש רגוע או מאבק עיקש להכרה?
האיים הקנריים – נופש רגוע או מאבק עיקש להכרה?

המוני תיירים מגיעים לנפוש ולטייל בנופים המרהיבים ובטבע הפראי של האיים הקנריים, אבל הם אינם יודעים כי מאחורי החזות היפהפייה מסתתר סיפור היסטורי מורכב וכאוב, הכולל השמדה של האוכלוסייה הילידית המקורית. כיום, המאבק העיקש של צאצאי הילידים להכרה ...

ולנסיה: שווקים, קדושים ואמני רחוב
ולנסיה: שווקים, קדושים ואמני רחוב

ביקור בעיר הספרדית הנעימה ולנסיה, על חוף הים התיכון, חושף שלל תענוגות אורבניים - כיכרות יפות, שווקים נהדרים, אמנות רחוב, חנויות שוות, אווירה נינוחה ואוכל מצוין. אפשר לטייל ברגל או באופניים, לבקר בארמונות, בכנסיות ובמוזיאונים ואפילו ללמוד לבשל ...