תפריט עמוד

מינכן VS ברלין: בעקבות ההמבורגרים הטובים בגרמניה

חובבי הקציצה כבר מזמן לא צריכים להסתפק בברלין, כשגם בדרום, במערב ובצפון גרמניה מסתתרות המבורגריות משובחות. קבלו את הסקירה שלנו למסעדות ההמבורגר הטובות בגרמניה, טיול המבורגרים כבר אמרנו?

חיבתם של הגרמנים להמבורגר פירושה שאפשר למצוא אותו כמעט באותה קלות שאפשר להשיג קארי-וורסט, עם סניפים בכלי פינה של רשתות המזון המהיר הבינלאומיות, מסעדות גריל שמציעות גם מנת המבורגר ומסעדות ודוכני אוכל שלקחו את העניין בשיא הרצינות. הרבה שנים עברו מאז נפילת החומה וטשטוש הגבולות בין המערב למזרח, ודרך החיים האמריקאית מצאה את דרכה הרבה מחוץ לגבולות ברלין, עם מסעדות המבורגר משובחות גם בעיירות קטנות. אלו הם עשרת ההמבורגרים שאתם חייבים לאכול בגרמניה. כל מה שנשאר לכם לעשות הוא לסמן את המקומות על המפה ולברר על השכרת רכב בחו״ל – כך תוכלו גם ליהנות מהדרך וגם לקצר זמנים בין המבורגר להמבורגר. שיהיה בתאבון.

ראש העיר

במקום הראשון  Burgermeister הברלינאית, אחת הוותיקות עם רקורד של למעלה מעשור. מיקומה המיוחד של ההמבורגריה, מתחת לפסי רכבת ה-U Bahn בתוך מבנה מִשׁתָנָה מהמאה ה-19 בשכונת קרויצברג, מהווה מוקד משיכה בפני עצמו, אבל ההמבורגר הוא זה שבזכותו כמעט תמיד תצטרכו להמתין בתור. הרטבים כולם תוצרת בית, ואת בשר הקציצות מקבלים מהקצב הביתי, והצ'יפס-גבינת-צ'ילי לא פחות ממושלם. אם יש צמחוניים בחבורה, הם יוכלו לבחור בגרסת הסויה או קציצה עשויה ירקות.

פעמיים המבורגר

במקום השני ברשימת ההמבורגרים הכי טובים בגרמניה, דורגה Die Hamburgerei שמחזיקה שני סניפים במינכן. הרשת רואה במאכל האמריקאי יותר מ"המזון המהיר" שבו, ולוקחת את הסועדים למסע משתנה בין טעמי תוצרת המחוז, בכפוף לעונה. בשעות הצהריים תוכלו ליהנות מארוחה שלמה במחיר משתלם, אם תצליחו להכריע בין סלט הקולסלאו, צ'יפס הבטטה או הגרסה עם הצ'ילי גבינה.

ז'ה ז'ה המגאבורגר

ברלין מחזיקה גם במקום ה-3 עם Zsa Zsa בורגר, על שם השחקנית, מלכת היופי, הנסיכה וכוכבת מדורי הרכילות ז'ה ז'ה גאבור. התפריט ארוך כמו רשימת התארים שלה, עם לא פחות מ-20 המבורגרים שונים מכבש, סלמון, תאנים מיובשות ואפילו בננה בגריל. בתפריט השבוע מצאנו את "בורגר-ציריך", מבשר עגל עם פטריות מוקרמות, ומנת "יותר בשר", למי שמעדיף את הבקר שלו אוסטרלי, בצורת סטייק וברוטב יין אדום.

רופבורגר

הפינג-פונג בין בירת בוואריה לבירת גרמניה ממשיך במקום ה-4, עם רשת Ruff המחזיקה מסעדות ו"קיוסקים" ברחבי מינכן. הלחמניות טריות, הבשר מגיע מהאזור ובגזרת התפודים תוכלו לבחור בין 7 צ׳יפסים שונים, כולל אחד עם פסטרמה, ואם יישאר לכם מקום – נסו את הבראוני שוקולד המהולל.

פלטצ'רס איסט בסר

פרנקפורט על המיין ו-Fletchers Better Burger במקום טוב באמצע הרשימה, עם 5 מיקומים שונים ברחבי העיר. כל אחד מהסניפים וגם הנוסף שבאופנבך הסמוכה, מזכירים בעיצוב את תחנות המטרו של העיר, ובתפריט משהו לכל אחד: המבורגר משולש, גרסת צ'יז פלאפל צמחונית וגם מנה במידה עם סלט במקום לחמנייה.

הדלי של קרלסרוהה

אולי זו הקרבה למטבח והגבול הצרפתי, אולי ההבטחה למטבח בר-קיימא, אבל גם העיר הקטנה קרלסרוהה מככבת ברשימה עם Deli Burgers שגרפה את המקום השישי. כל המנות בתפריט – אורגניות ומוכנות לעיני הסועדים, והביקורות מדווחות שגם הצ'יפס לבדו שווה את הנסיעה.

אמא אולדנבורגר

עבור תחושת דיינר אמריקאית מלאה שימו פעמיכם ל-Mom's Diner, שבאולדנבורג, סקסוניה התחתונה. כל מנה בתפריט – מהרטבים ועד המילקשייקים – נרקחים בעבודת יד במטבח, והביקורות מפצירות בכם לבדוק את המילקשייק בטעם ביסקוויט-חמאה.

החננה של הבורגר

מאז שנת 2015 פועלת בדוסבורג שבקצה מערב חבל הרוהר ה- Burger Nerds שקטף את המקום ה-8. גם פה מורכבים ההמבורגרים מתוצרת האזור, ואם אתם משוטטים בסביבה תמצאו גם סניפי זיכיון ב-Oberhausen Wesel  ו-Bocholt הסמוכות.

בפרקים הקודמים של דורטמונד

למקום ה-9 בדירוג ההמבורגרים הטובים ביותר של גרמניה מגיעה מסעדת Food Brother Chapter 1  מדורטמונד, שכבר הפכה לרשת בעלת 6 פרקים, הפזורים ברחבי הרוהר. ההמבורגרים הטריים עשירים בטעם, ואת הצ׳יפס קריספי כדאי לכם לנגב עם מיונז-הבצל.

הטיסה, הסער והגשר

את המקום ה-10 והאחרון לקחה Burgerei הקטנה שבזארברוקן, לא רחוק מהדלי של קרלסרוהה מהמקום ה-6. תצטרכו להמתין בסבלנות במקום הקטן והצנוע, הכל מוכן טרי במקום – ושווה את ההמתנה.

לסיכום, אין כמו טיול המבורגרים, טיול שכל משפחה, זוג או קבוצת חברים ייהנו ממנו. כל שנותר הוא לדאוג למקומות לינה סבירים, מסלול מתאים והשכרת רכב בחו"ל בזול, ולהתכונן לזלול. בתאבון.

צילום תמונה פותחת: שאטרסטוק
לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מגרמניה

מסע עסקי – גרמניה
מסע עסקי – גרמניה

לאן נסיעת העסקים שלכם? המבורג? מינכן? ברלין? פרנקפורט? זה השוק הרביעי בגדלו בעולם מבחינת תוצר משק גלמי. הוא לא יתאים את עצמו אליכם ויש לפעול בו בתאימות לדרך המקומית, הדרך הגרמנית. לשם כך יש להבין אותה ולהכיר אותה ...

טיול בשטוטגרט: בין גבעות, יקבים ומכוניות יוקרה
טיול בשטוטגרט: בין גבעות, יקבים ומכוניות יוקרה

הגבעות שמקיפות אותה מכל עבר, הכרמים שגולשים אל העמק והבנייה הנמוכה ברובה, כל אלה הופכים את שטוטגרט לעיר ירוקה ואטרקטיבית מאוד. במרחק קצר מהכיכר המרכזית השוקקת ומדרחוב הקניות הארוך בגרמניה, תגלו טבע שופע, עם מסלולי הליכה ביער, תצפיות ...

טיול בבאדן-באדן: מרחצאות, ארמונות וגנים פורחים
טיול בבאדן-באדן: מרחצאות, ארמונות וגנים פורחים

העיירה באדן-באדן, בדרום-מערב גרמניה, היא הרבה יותר מנקודת מעבר בטיול ביער השחור. ההוד וההדר של העבר ניכרים בה גם היום בכל פינה - מבתי המידות הנאים והגנים המטופחים ועד למרחצאות והקזינו המפורסם שאירח את כל המי ומי של ...