תפריט עמוד

לינה כפרית בקפריסין

הממשלה הקפריסאית מעודדת את תושבי הכפרים לשפץ ולשחזר בתים מסורתיים ולהשכיר אותם לתיירים. הבנייה המסורתית והרהיטים האותנטיים משתלבים היטב עם אביזרים מודרניים ומפנקים ליצירת חופשה באווירה פסטורלית

מי שמעדיף אוויר הרים צלול ויבש מוזמן לבקר באחד הכפרים הרבים הנמצאים באזורי ההרים, כל כפר והאופי והיופי הייחודיים לו. אפשר ללון בכפר אחד ולטייל בכפרים האחרים בסביבה, או לטייל וללון בכמה מהם. הדרכים המתפתלות שלוות ושובות לב והכפרים הפסטורליים הופכים את החוויה לבלתי נשכחת. בצדי הדרכים פזורים כפרים קטנים וציוריים, על בתיהם הלבנים המעוטרים בסוכות גפן נאות ובוסתנים קטנים, וטברנות קפריסאיות מסבירות פנים שמצטיינות באווירה ייחודית, מאכלים נפלאים ויין קפריסאי משובח. אורח החיים המסורתי בכפרים כמעט שלא השתנה במאתיים השנים האחרונות.

אגרו-תוריזם Agrotourism הוא פרויקט של ממשלת קפריסין שנועד לעודד את תושבי האי לעסוק בתיירות ובכך להגדיל את תנועת התיירים לקפריסין. הממשלה יזמה וסייעה בשיפוצם של בתי כפר רבים לשימוש כבתי הארחה לתיירים המבקרים במקום. עשרות אחוזות באזורי הכפר של קפריסין שוחזרו ושופצו בחומרים אותנטיים, רוהטו בסגנון המסורתי וצוידו באביזרים ומכשירים מודרניים כדי להעניק לנופשים את הנוחות המרבית באווירה כפרית מסורתית. יחידות רבות מצוידות בבריכת שחייה ובג'קוזי. בתוך האחוזות המשוחזרות האלה ניתן לשכור וילות משפחתיות, בתי נופש קטנים או דירות סטודיו, במחירים סבירים בהחלט. האירוח כולל ארוחת בוקר כפרית מתוצרת ביתית ומספק הזדמנות טובה להכיר את הקפריסאים בדרך בלתי אמצעית. כמעט בכל כפר תמצאו ביתים או וילות להשכרה לתיירים מזדמנים. באחדים מהכפרים אפשר גם לצפות ולעיתים להשתתף בפעילויות מסורתית כמו הכנת חלומי ומיני דברי מתיקה מקומיים, אפיית לחם, הכנת מוצרים ממי ורדים, הכנת יין, בתי מלאכה למלאכת יד ועוד.

הכפר קקופטריה. מפורסם בדגי הפורל שגדלים בו

כמה כפרים אשר יש בהם אפשרויות ללינה כפרית:

Kakopetria. כפר באזור הצפוני של הרי הטרודוס, שמגדלים בו דגי פורל. יש פה כמה מסעדות המתמחות במאכלי דגים, בעיקר פורלים. מומלץ לשלב ביקור במנזר קיקוס המפורסם בשל הזיווניה שמיוצרת במקום. במנזר ציורי קיר עתיקים ואיקונים רבים אחרים. המקום ידוע גם בשל קברו של מקריוס שהיה נשיאה הראשון של קפריסין. הכפר מושך אליו אלפי תיירים מדי שנה, והוא אף הוכרז על ידי אונסק"ו כאתר לשימור.

Tochni. כפר קטן וציורי בין לרנקה ולימסול. מקור השם נגזר ככל הנראה מהמילה TECHNI שפירושה אמנות, שכן הכפר היה ידוע כמקום מושבם של סתתי אבן שעיבדו את האבן המקומית בדרך ייחודית. הכפר שומר על צביונו המסורתי ומאפשר לתיירים להתרשם מהיופי הרב הגלום בו: בתי אבן כפריים, סמטאות פתלתלות המובילות לכנסיה המקומית וטברנה עם נוף פנורמי על הכפר, הסביבה השלווה ועד חוף הים. יש כאן גם בתי קפה וכן סניף בנק לנוחות התיירים.

Kalavassos. הכפר מהווה מקום מושלם למבקשים לתור את האי, שכן הוא ממוקם במרחק 30 ק"מ משלוש הערים הגדולות: ניקוסיה, לרנקה ולימסול. הכיכר המרכזית מהווה מקום מפגש לתושבי הכפר ולתיירים המעוניינים לשוחח, לערוך קניות או לשבת באחד מבתי הקפה. בקרבת הכפר נמצא סכר מים, הממוקם בסביבה שלווה ואידיאלית, וכן ניתן לבקר במכרה הישן של הכפר, שכבר אינו פעיל. בנוסף, מומלץ לבקר באתר העתיקות TENTA , שהיא אחד היישובים החשובים בתקופה הנאוליטית בקפריסין, בשנת 7000 לפני הספירה.

Kathikas. הכפר ממוקם צפונית-מערבית לפאפוס, סמוך לשמורת הטבע המרהיבה אקמס. בכפר מוצעות מספר יחידות דיור להשכרה ומשפחות שמבקשות לשהות בחופשה עם חברים יכולות לשכור יחידות דיור נפרדות וליהנות מבילוי משותף לאורך החופשה. למי שרוצה לבקר בשמורת הטבע הסמוכה, מומלץ לשכור ג'יפ ולחקור את האזור, לבקר במפרץ לארה בו מטילות צבות הים הירוקות את ביציהן בכל חודש יוני. כדאי מאוד לבקר בעיירה היפהפיה פוליס, שנמצאת במרחק לא רב מצפון לכפר. מפוליס ניתן לצאת לטיול רגלי באזור מרחצאות אפרודיטה, היכן שעל פי האגדה אלת האהבה אפרודיטה נהגה לרחוץ, ומי שירחץ במימי המקום יזכה לנעורי נצח.

Agros. כפר מרהיב הנמצא ברכס הפיציליה (Pitsilisa), מזרחית להרי הטרודוס. הכפר ידוע בשל אופן התנהלות החיים במקום, מעין קומונה או אם תרצו "קיבוץ". הכפר מנהל את עצמו ועיקר הפעילות מתרכזת בתוצרת המקומית שמיצרים התושבים ומוכרים ברחבי האי, וחלקה אף מיוצאת לחו"ל. בין השאר מייצרים פה מיצוי של מי ורדים, קונפיטורות, מיני דברי מתיקה, בשר מעושן ועוד. גם המלון המקומי נמצא בבעלות הכפר, ומיקומו הגבוה מאפשר תצפית פנורמית מרהיבה על הכפר כולו. הכפר מושך אליו תיירים רבים מדי שנה ונערכים בו סיורים לקבוצות וליחידים המאפשרים הצצה קטנה אל חיי הכפר המסורתיים.

Fikardou. הכפר ממוקם באזור ניקוסיה, צפון מזרחית לרכס הפיציליה, מעל מנזר מחאראס המפורסם. המקום הוכרז כאתר לשימור בשל המבנים הארכיטקטוניים ועבודות העץ המיוחדות מן המאה ה -18. חלק מהבתים אף נבנו במאה ה-16, ושומרו כדוגמה מוחשית לארכיטקטורה כפרית, דבר שהקנה לו את האות "אירופה נוסטרה". זהו אחד המקומות היפים באי, שמושך אליו תיירים רבים המבקשים לראות כפר שכולו משוחזר באותנטיות. לאחר הסיור במקום, אפשר לשבת בבית הקפה תחת סוכת הגפן ולצפות מלמעלה על בתי האבן והעץ ועל הנוף המרהיב שסובב את הכפר.

Laneia. הכפר ממוקם דרומית לפלאטרס, בין לימסול לטרודוס. זהו כפר אמנים עם גלריות רבות. רוב הציירים המתגוררים בו הם בריטיים (חלקם פנסיונרים) שמצאו פה מקום אידיאלי עם נוף פסטורלי ושקט שמתאימים להפליא למימוש הכישרונות האמנותיים.

Lefkara. כפר פופולרי הידוע בעיקר בשל רוקמות התחרה היושבות בפתחי הבתים הצנועים ומתמסרות לרקמה. עבודות הרקמה הללו עוברות מדור לדור מזה מאות שנים, והן ייחודיות לכפר הזה. כיום אפשר למצוא את עבודות הרקמה של נשות הכפר בחנויות שונות ברחבי האי ואף בארצות אחרות.

Platres. הכפר המרכזי ברכס הרי הטרודוס, שכולו מוקף יערות. בקיץ אפשר להתקרר בו מהחום ובחורף הר האולימפוס שבמרכזו משמש כאתר סקי פופולרי. בפלאטרס יש מסלולי הליכה נהדרים, כנסיות ומנזרים, עתיקות וציורי קיר ביזנטיים וכן בתי מלון עם אווירה כפרית.

ישנם עוד כפרים רבים שמציעים לינה כפרית, בהםEpiskopi, Sittas, Koilani, Arsos, Kalopanayiotis, Askas ועוד.

פרטים נוספים לגבי לינה כפרית בקפריסין אפשר למצוא בחוברת של איגוד פרויקט אגרו-טוריזם, אשר ניתן לקבל חינם בלשכת התיירות של קפריסין או לגלוש באתר האינטרנט של האיגוד : www.agrotourism.com.cy
כתובת מייל: helpdesk@agrotourism.com.cy
טלפון של מרכז ההזמנות +357-22340071
פקס של מרכז ההזמנות +357-22334764

פעילויות מומלצות ואתרים בהם ניתן לבקר במסגרת חופשה כפרית:

טיולי אופניים מזג האוויר נוח לרכיבה בכל ימות השנה, הנוף כפרי והנהגים מתחשבים. ארגון רוכבי האופניים בקפריסין פיתח מערכת של מסלולי רכיבה מיוחדים לאופניים. כמו כן, לשכת התיירות הקפריסאית הפיקה חוברת חדשה הכוללת מידע חיוני לרוכבים וכן מפות והסברים לכ-40 מסלולי אופניים נבחרים באי.

רכיבה על סוסים בקפריסין פועלות חוות רכיבה רבות. אפשר להתנסות ברכיבה על סוסים וגם לצאת לטיולים בשטח. מסלולי הרכיבה הפופולאריים ביותר הם בחצי האי אקאמאס ובמדרונות המיוערים של הרי הטרודוס.

טיולי ג'יפיםשלל אפשרויות לטיולי ג'יפים, בעיקר באזורים ההרריים ובאזורי הטבע. קיימים גם מסלולים קצרים של יום, חצי יום ומספר שעות. קפריסין מציעה מסלולים לנהגים מנוסים וגם כאלה המתאימים לכל המשפחה. ניתן לשכור ג'יפ או להצטרף לטיול מאורגן.

טיולים רגלייםברחבי האי קיימים למעלה מ-200 ק"מ של שבילי הליכה מסומנים המתאימים לכל המשפחה. כדאי לבוא עם משקפת על מנת לצפות בבעלי החיים הרבים באי. מומלץ לצאת לאחד המסלולים הפסטוראליים העוברים בין הכפרים הציוריים.

סקי בקפריסין נמצא אתר סקי ברמה בינלאומית, הממוקם בפסגת הר האולימפוס שהיא הפסגה הגבוהה ברכס הרי הטרודוס (1951 מטר). באתר פועלות שתי מעליות סקי: האחת מעלה את הגולשים אל המדרונות המכונים זאוס והרה, משם יורדים חמישה מסלולי גלישה. המעלית השנייה מעלה את הגולשים אל המדרונות המכונים הרמס ואפרודיטה ומשם יורדים 4 מסלולי גלישה. עונת הסקי מתחילה בחודש ינואר ומסתימת במרץ מדי שנה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ללשכת התיירות של קפריסין:

בטלפון – 5257442 03, באי-מייל או דרך אתר האינטרנט

עוד על לינה בקפריסין, בכתבה הבאה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.