תפריט עמוד

לימודי פנאי אתגרי: לעבוד במה שאתם אוהבים

לשינויים המהירים שעולם התיירות עובר בשנים האחרונות, נוספו גם תחומי הדרכה חדשים ומלהיבים, כמו מדריכי הישרדות, מדריכי אופניים ומדריכים לגלישה ממצוקים. לימודי פנאי אתגרי הם הדרך המושלמת לשלב את התחביב שלכם עם מקצוע נדרש

בשנים האחרונות עולם התיירות משתנה ללא הרף. אם בעבר התחום העיקרי בלימודי תיירות היה הדרכת טיולים, הרי שהיום יש התמחויות בתחומים שונים ומגוונים, וכל אחד יוכל למצוא משהו הקרוב ללבו. כשמוצאים תחום לימודים המשלב בין מקצוע לתחביב האהוב עליכם, היש טוב מזה? זה בדיוק מה שמציעים בבית הספר לתיירות ולפנאי אתגרי במכללה האקדמית בוינגייט. אם אתם אוהבי אתגרים, תגלו כאן עולם ומלואו. חשבתם פעם, למשל, ללמוד להיות מדריכי הישרדות? או אולי מנחי סדנאות שטח? או מדריכים מקצועיים לרכבי שטח? אלו הם רק כמה מהתחומים הרבים והמגוונים שאפשר ללמוד.

מדריכים מקצועיים לרכבי שטח - להגשים את החלום | הצילומים בכתבה באדיבות המכללה האקדמית וינגייט

מדריכים מקצועיים לרכבי שטח – להגשים את החלום | הצילומים בכתבה באדיבות המכללה האקדמית וינגייט

למי זה מתאים?

תכנית הלימודים בבית הספר לתיירות ולפנאי אתגרי מיועדת לאנשים הרואים את עתידם המקצועי בתחום של פעילויות שטח ואתגר ולאלה השואפים להיות אנשי מקצוע מובילים בתחום חדשני ודינמי זה. התכנית מכשירה אנשי מקצוע לתכנן, להוביל ולפתח פעילויות שטח ואתגר. הלמידה היא חווייתית, כשרוב הלימודים מתבצעים בשטח, תוך כדי השתתפות פעילה והתנסות בתחום.

מעבר לקבלת הכשרה מעמיקה ומקצועית, תחומי הלימוד השונים מעניקים ללומדים יכולות חדשות ומעצימות, שאפשר ליישמן במהלך החיים. העבודה בתחומים שנלמדו יכולה להיות חינוכית, טיפולית או עם המגזר העסקי – העברת סדנאות לארגונים וחברות, גיבוש צוותים מקצועיים, מפגשים בין קבוצות קונפליקט ועוד.

מיומנויות שלומדים במהלך ההכשרה תורמות להעצמה אישית גם בחיי היום יום

מיומנויות שלומדים במהלך ההכשרה תורמות להעצמה אישית גם בחיי היום יום

תחומי הלימוד

לימודי פנאי אתגרי כוללים הכשרות בתחומים שונים ומגוונים של פעילויות שטח. הנה כמה מהם:

מדריכי הישרדות. החיים המודרניים הרחיקו אותנו מאוד מהטבע והעלימו את היכולת שלנו להתקיים ממה שנמצא מסביבנו, ללא עזרה של טכנולוגיה או מכשירים מודרניים. אמנות הקיום בטבע, המוכרת גם בשם הישרדות, כוללת מיומנות שנועדו לחלץ ממצבי מצוקה וסכנה וללמוד כיצד להתמודד עם מצבי קיצון. הקורס מקנה מיומנויות בסיס לקיום בטבע ומכשיר מדריכים שיוכלו להדריך פעילויות הישרדות. בין השאר, לומדים כיצד למצוא אוכל ומים בטבע, איך להתגונן בפני פגעי אקלים ובפני אויבים, להדליק אש, מיומנויות של גששות, הסוואה ועוד. וגם אם בסופו של יום חוזרים לבית החכם, בקורס מפתחים מסוגלות והעצמה, שניתנות ליישום גם בחיים היומיומיים.

הלימודים לא מוגבלים לכיתה, חלק ניכר מהם נעשה בשטח וכלל התנסות ולימוד מעשי

הלימודים לא מוגבלים לכיתה, חלק ניכר מהם נעשה בשטח וכלל התנסות ולימוד מעשי

מדריכים לטיפול באמצעות הרפתקה ומסע בטבע. בקורס לומדים טיפול בהרפתקה, Wilderness Adventure Therapy, שיטת טיפול והעצמה המיועדת למגוון קבוצות – נוער בסיכון, נפגעי טראומה, זוגות במשבר, נערות הסובלות מאנורקסיה ועוד. התהליך הטיפולי נעשה תוך כדי מסע והוא מיועד לשיפור התפקוד האישי והדימוי העצמי, רכישת כישורי חיים, העלאת הביטחון העצמי וכדומה. בקורס מתמקדים ביכולת ליישם בחיים האמתיים את המיומנויות שנרכשו במהלך הפעילות בשטח.

מדריכים לגלישה ממצוקים (סנפלינג). קורס שנועד להכשיר מדריכים לגלישה ממצוקים. בוגרי הקורס יוכלו להדריך פעילויות גלישה ממצוקים, לשלח קבוצות בגלישה זוויתית (אומגות) ועוד. בקורס נלמדים נושאים כמו גאולוגיה ומטאורולוגיה, פיזיולוגיה של גלישת מצוקים ושמירת טבע; החלק המעשי כולל בין השאר הכרה של תורת החבלים, עגינות, הכרת ציוד גלישה מתקדם ועוד. הקורס והתעודה המוענקת לבוגרים מוכרים על ידי מנהל הספורט, על פי חוק הספורט.

תרגול בקורס למדריכים לגלישה ממצוקים (סנפלינג)

תרגול בקורס למדריכים לגלישה ממצוקים (סנפלינג)

מדריכים מקצועיים לרכבי שטח 4X4. קורס המכשיר מדריכים לארגון ולהובלה של רכבי שטח והתמודדות עם המורכבות של טיול מסוג זה, כולל שמירה על בטיחות הנוסעים ושלמות רכב. בין נושאי הלימוד: הכרת רכבי 4X4, טופוגרפיה וקריאת מפות, תכנות ניווט מתקדמות, תכנון מסלולי טיול ברכב שטח, חילוץ בסוגי שטח שונים ועוד. לבוקרי הקורס תוענק תעודת מדריך מקצועי לרכבי שטח.

לימודים למדריכי רכבי שטח כוללים, בין השאר, קריאת מפות, תכנון מסלולים, חילוץ ועוד

לימודים למדריכי רכבי שטח כוללים, בין השאר, קריאת מפות, תכנון מסלולים, חילוץ ועוד

מדריכי אופניים. אי אפשר שלא להבחין בגידול בענף האופניים בשנים האחרונות: יותר ויותר רוכבי אופניים, יחידים וקבוצות, מצוידים באופניים משוכללים ולבוש מקצועי, רוכבים בדרכי עפר, בשולי הכבישים ושמורות טבע ברחבי הארץ. וכשהענף גדל, כך גם גדל הביקוש לכוח אדם מקצועי שיידע להדריך ולהוביל רוכבי אופניים. מטרת הקורס להכשיר מדריכים מקצועיים ללימוד רכיבה ליחידים, להוביל קבוצות רכיבה, להקים מועדונים וחוגי אופניים ולאמן צעירים ונוער לרכיבה תחרותית. בתכנית הלימודים: לימוד עיוני ומעשי של ענף האופניים, מבוא לתורת האופניים – היכרות עם אופני כביש ואופני הרים, הדרכת פעילויות לרוכבים חדשים והקניית מיומנויות יסוד ברכיבה, רפואת ספורט ופציעות אופייניות לרוכבי אופניים, תיירות אופניים ועוד.

ככל שגובר העניין של אנשים באופניים, כך גדל הצורך במדריכים מקצועיים

ככל שגובר העניין של אנשים באופניים, כך גדל הצורך במדריכים מקצועיים

מפעילי מתחם חבלים אתגרי. תחום נוסף שצובר פופולריות רבה בשנים האחרונות הוא תחום מסלולי החבלים האתגריים. אבל אם למתבונן מבחוץ נראה שכל מה שצריך זה לעלות על המסלול ולהתחיל ללכת על החבלים, למעשה התהליך מורכב בהרבה: יש צורך בהפעלה ובניהול של מתקני חבלים, צריך להכיר את נהלי הבטיחות ונהלי החירום, כולל פינוי בחילוץ בעת צרה, להכיר את הציוד הייעודי וכיצד משתמשים בו ועוד. הקורס מתנהל על פי תקנות של משרד החינוך והוא פתוח למשתתפים מעל גיל 16, רצוי עם רקע וניסיון בפעילות אתגרית ובריאות תקינה.

התחום של מסלולי חבלים אתגריים תופס תאוצה בארץ ובעולם

התחום של מסלולי חבלים אתגריים תופס תאוצה בארץ ובעולם

ואם אחד או יותר מהמקצועות האלה מתאים לכם כמו כפפה ליד, סימן שאתם בשלים לקחת את האהבה לפעילויות אתגרית צעד אחד קדימה ולעשות מעשה. כשהמילים "פנאי" ו"אתגר" מצטרפות למילה "לימודים" – מתקבלת תוצאה מנצחת.

____

הכתבה בשיתוף עם בית הספר לתיירות ולפנאי אתגרי במכללה האקדמית בוינגייט

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

סופשבוע בשדה בוקר: גן עדן מדברי
סופשבוע בשדה בוקר: גן עדן מדברי

שדה בוקר ומדרשת בן גוריון מציעים כל מה שצריך לסופשבוע מדברי גדוש בנופים, טבע, הרפתקאות ואפילו קצת היסטוריה. הצעה לסופשבוע קצר עם תצפיות נוף, טיולים רגליים, טיםוס קירות, ספארי לילה, אוכל טוב והמון יעלים

טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים
טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים

החופשה הקולינרית "טעם מקומי" מתקיימת בסוף השבוע האחרון של כל חודש (ימי רביעי וחמישי). היא מתחילה בארוחת שף מופלאה בערב רביעי, ששמה על הבמה חומרי גלם של היצרנים המקומיים, בכל ארוחה במה ליצרן אחר, ולמחרת ממשיכה בבראנץ' עשיר ...

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו