תפריט עמוד

להכיר את הארץ דרך הרגליים והלב

אם אתם אוהבים את ארץ ישראל ורוצים להכיר אותה לעומק, מכון אבשלום יאפשר לכם להגשים את החלום. הלימודים במכון משלבים הרצאות וסיורי עומק והם מקרבים אל הנופים, הטבע, ההיסטוריה, הגיאוגרפיה, הארכאולוגיה והתרבויות של הארץ

ישראל אמנם קטנה בשטח, אבל היא מצטיינת במגוון נופי ותרבותי יוצא דופן, דבר ההופך אותה ליעד מרתק להפליא, וכשרוצים לטייל בארץ, הממדים הצנועים מתגלים דווקא כיתרון. כדי להכיר את הארץ לעומק, אין כמו שילוב של לימודים עיוניים עם טיולים רגליים.

מכון אבשלום מציע בדיוק את השילוב הזה: ללמוד על ארץ ישראל מטובי המרצים בתחום ולטייל במקומות עליהם שמעתם בלימודים עם מיטב המדריכים, ועל הדרך להכיר חברים חדשים בעלי תחומי עניין דומים. מכון אבשלום פועל כבר למעלה 65 שנה והוא מוקדש ללימודי ארץ ישראל, עם חזון לקרב את הלומדים לארץ ישראל על כל רבדיה. תלמידי המכון לומדים על הארץ במגוון היבטים: היסטוריה, טבע, גיאוגרפיה, ארכיאולוגיה, חברה ועוד. מה שמייחד את מכון אבשלום ביחס למקומות אחרים הוא השילוב של סיורים עם לימודים, מה שמאפשר להכיר באמת את הארץ, לא רק דרך הראש, אלא גם דרך הרגליים והלב.

השילוב בין לימודים עיוניים לטיולים בנופי ארץ ישראל מעשיר וממלא בחוויות ייחודיות | הצילומים בכתבה באדיבות מכון אבשלום

השילוב בין לימודים עיוניים לטיולים בנופי ארץ ישראל מעשיר וממלא בחוויות ייחודיות | הצילומים בכתבה באדיבות מכון אבשלום

לימודי ארץ ישראל – להכיר את הארץ לאורכה ולרוחבה

במכון יש כמה מגמות לימוד, מרביתן נועדו להעשרה ופנאי, למי שרוצה להעמיק בתחום, כדאי להכיר את מגמת לימודי ארץ ישראל. המגמה, שהלימודים בה מתקיימים אחת לשבוע בשעות הערב, מאפשרת להכיר את הארץ על כל היבטיה: גיאוגרפיה, חי וצומח, היסטוריה, פילוסופיה, ארכאולוגיה, דתות ומיעוטים, גאולוגיה, לימודי המזרח התיכון, אקטואליה ועוד.

הסיורים של מכון אבשלום מאפשרים היכרות מעמיקה עם המגוון הנופי  של ארץ ישראל

הסיורים של מכון אבשלום מאפשרים היכרות מעמיקה עם המגוון הנופי  של ארץ ישראל

בנוסף ללימודים שמתקיימים בכיתות אינטימיות ומועברים על ידי מרצים מובילים בתחום, מתקיימים סיורים חד יומיים הקשורים לנושאים הנלמדים, כמו סיור גאולוגי בכרמל או סיור זואולוגי ובוטני בשמורת החולה, ובנוסף יש שלושה מחנות לימוד (קמפוסים) שמתקיימים מדי שנה – כל קמפוס נמשך שלושה ימים ומותאם לעונות השנה – בחורף נוסעים למדבר, באביב לאתרי פריחה ובקיץ לאתרי מים ולים. השילוב של לימודים מעמיקים וסיורים מרתקים יוצרים קשרים חברתיים אמיצים, מהסוג שילוו אתכם תמיד.

כשהולכים ביחד לאורך תקופה ארוכה מתגבשות חברויות אמיצות | צילום: אורית אלטמן

כשהולכים ביחד לאורך תקופה ארוכה מתגבשות חברויות אמיצות | צילום: אורית אלטמן

צפרות, אמנות או חידושים ברפואה?

במכון מוצעות עוד הרבה מגמות לימוד מרתקות, חלקן פחות ארוכות טווח. בימי שישי בבוקר, למשל, מתקיימים מפגשים הנקראים "קצת אחרת – זמן תרבות" המשלבים סיורים, סיורי צפרות, סיורים עירוניים, סיורי אמנות ועוד. למי שמחפש העשרה ואינו מעוניין לצאת לסיורים, מגמת לדעת ארץ מציעה סדרת הרצאות בימי רביעי אחר הצהריים ובערב: מומחים מתחומים שונים מדברים על מגוון נושאים מרתקים היוצאים מגבולות הארץ. בין השאר, תוכלו לשמוע הרצאות על מסעות גדולים, על חידושים בחקר הרפואה, על אלים ומיתוסים קדומים ועוד ועוד.

לא כל הטיולים מתקיימים בטבע, יש גם סיורים עירוניים מרתקים

לא כל הטיולים מתקיימים בטבע, יש גם סיורים עירוניים מרתקים

הלימודים במכון מתקיימים בבקרים, בימי שישי ובערבים, כך שכל אחד יכול לבחור את הזמן המתאים מבלי לפגוע בשגרה היומיומית,  פשוט להוסיף לה תוכן והעשרה.

שביל ישראל

אחת התכניות הייחודיות במכון אבשלום היא שביל ישראל. במסגרת התכנית, פעם או פעמיים בחודש הולכים בשביל ישראל, מצפון לדרום. אורכו של כל מקטע בו הולכים הוא בסביבות 15-12 ק"מ, כשבסך הכל הולכים במהלך השנה ב-15 מקטעים של השביל, מרביתם במסגרת סיורים יומיים, חלקם במסגרת קמפוסים של יומיים עד ארבעה ימים. בתוך חמש שנים משלימים את ההליכה בשביל כולו. לצד החוויה והסיפוק שבהליכה על השביל, המפגשים הקבועים לאורך כמה שנים אחראים ליצירת קבוצה מאוד מגובשת של אנשים שמטיילים יחד ונרקמות בשביל חברויות אמיצות.

מקטע צפוני של שביל ישראל. ללכת לכל אורכה של הארץ זו חוויה מספקת שאין רבות שישוו לה | צילום: עמיחי גלעד

מקטע צפוני של שביל ישראל. ללכת לכל אורכה של הארץ זו חוויה מספקת שאין רבות שישוו לה | צילום: עמיחי גלעד

סיימתם את ההליכה בשביל ישראל ואתם רוצים להמשיך לטייל ברגל? בדיוק לשם כך נוצרה התכנית משביל לשביל – הליכה בשבילים נוספים ברחבי הארץ, כמו שביל הגולן, שביל ירושלים ואחרים. כך אפשר להכיר לעומק עוד אזורים ועוד שבילים ולהמשיך ללכת יחד בקבוצה שהתגבשה במהלך עשרות טיולים משותפים ואינספור חוויות שנצברו בהליכה.

במכון יש תכנית אחת שמטרה אינה העשרה בלבד – קורס מורי דרך. זהו קורס שנתי, התואם לדרישות משרד התיירות, ואשר בסופו מקבלים תעודת מורה דרך מוסמך.

פרטים נוספים על תכניות הלימוד השונות באתר מכון אבשלום או בטלפון: 03-6990735.

• תוכן שיווקי

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו

מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון
מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון

רונן רז חונה על הכרמל הגשום והסוער, ומרגיש בבית. הוא מזדהה עם הקדמונים הפרהיסטוריים שאהבו לחיות בהר ובחוף הכרמל, אשר להם שפע מכל טוב - אדמה פוריה וגשם רב שהניבו צמחי מאכל, פירות ופטריות, יערות שהזינו את האש, ...

עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר
עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר

מבין ארבעת הכפרים הדרוזיים בגולן, עין קנייא הוא הפחות מוכר. יואב יעקובי ממליץ לא לוותר, ולהתרשם מזרימת נחל סער (בחורף), מהטראסות החקלאיות (בזמן הפריחה), מהגראפיטי הצבעוניים ופסלי האבן, ומהאתרים הרבים סביב הכפר. בתכנון בקרוב: שביל המעיינות, בין התצפיות ...