תפריט עמוד

יוצאים לחופש: המלונות והצימרים נערכים לפתיחה

אחרי שהיינו סגורים בבית תקופה ארוכה, עם רגעי התאווררות במרחק של עד 100 מטר מהבית, הרצון לצאת לחופשה אמיתית חזק מתמיד. אילו מלונות ייפתחו ראשונים עם הסרת המגבלות, באיזה תקנות הם יצטרכו לעמוד והאם חופשה פוסט עידן הקורונה תהיה דומה לזאת שלפני פרוץ המגפה?

אחד הדברים שהכי חסרים לרבים מאיתנו בתקופת הקורונה, במיוחד לאלה הגרים במרכזי ערים, הוא חופשה אמיתית בטבע. והכוונה היא לא לטיול מוגבל בטווח קצרצר, רק כדי לנשום אוויר צח ולראות קצת ירוק, אלא לטיול של ממש, במרחבים הפתוחים, שבסופו אפשר ללון במלון נעים, בצימר או בכפר נופש, עם נופים מקסימים מסביב ואווירה אמתית של חופש. לאורך תקופה ארוכה המלונות, הצימרים, מתחמי האירוח וכפרי הנופש הישראלים עמדו סגורים ומסוגרים, ולא רק שענף התיירות סבל מכך, גם אנחנו, אוהבי הטיולים והחופשות, לא ידענו את נפשנו מגעגועים. התגעגענו לחופשות המתוכננות שממתינים להן זמן רב בציפייה דרוכה ולאלה הספונטניות – כשפשוט אפשר היה לזרוק כמה בגדים לתיק ולצאת להרפתקה גלילית, מדברית או אורבנית.

חדר מול הים במלון נחשולים. כמה התגעגענו לנוף הפתוח!

חדר מול הים במלון נחשולים. כמה התגעגענו לנוף הפתוח!

הבשורות הטובות הן, שזה עומד לקרות ממש בקרוב. שלא כמו חו"ל, עם מדינות שגבולותיהן עדיין סגורים לתיירים וחברות התעופה הזרות שטרם קיבלו אישורים להפעיל טיסות מישראל, חופשות בישראל יהפכו, ככל הנראה, לאפשרות ריאלית כבר בימים הקרובים. החדשות הפחות טובות, שלפחות בתקופה הראשונה אחרי הסרת ההגבלות, דברים לא יחזרו להיות בדיוק כמו שהיו בעבר.

בכפר או בעיר?

אתם יודעים למי ניתנה הנבואה, ולכן לא ננסה לנחש איך בדיוק ייראו פני התיירות בישראל אחרי הסרת ההגבלות. דבר אחד ברור כבר עכשיו: הראשונים שייפתחו הם המלונות והצימרים שמציעים אירוח בבתים צמודי קרקע, עם מרחבים גדולים סביבם. אמנם כמה רשתות כבר הודיעו כי ייפתחו חלק מהמלונות שלהם במהלך חודש מאי (למשל, מלונות בראון, מלונות סטאי ומלונות היוקרה של רשת ישרוטל), אבל ברור שמלון רב קומות, בלב עיר, הרבה פחות ערוך לאירוח בעידן הנוכחי מאשר מלון אינטימי, שאינו מצריך התקהלות והכניסה לחדר נעשית היישר מהשביל או החנייה, ללא מעלית או מסדרונות ארוכים וצרים.

כפר הנופש עין זיוון. התיירות הכפרית תהיה הראשונה להיפתח בעידן שאחרי הקורונה

כפר הנופש עין זיוון. התיירות הכפרית תהיה הראשונה להיפתח בעידן שאחרי הקורונה

"התיירות הכפרית מאופיינת באפשרויות לינה בחדרי אירוח וכפרי נופש, אשר בהם מוצעים חדרים צמודי קרקע ומבודדים יחסית, הנמצאים בסביבה כפרית דלילת אוכלוסייה, פרושים על פני שטח גדול שאינו צפוף, לצד מרחבי טבע גדולים המאפשרים תנועה ללא חיכוך בין המבקרים, אפשרות הגעת האורחים עם רכבם בסמוך לחדר, כמו כן ברובם יש מטבחונים המאפשרים בישול באופן עצמאי", אומרת דורית אלמליח, מנהלת עמותת ארץ הגליל.

עודד פורת, מנהל אגף תיירות גולן מוסיף כי "ברור לנו שהמציאות השתנתה ושעלינו לספק לתייר הישראלי אפשרויות לנופש במחירים שווים לכל נפש, אפשרויות לינה מגוונות ולצידן אפשרויות בילוי ותוכן שכולם מותאמים ועומדים בדרישות המחמירות של התו הסגול על מנת לשמור על בריאות הציבור".

זמן ערבה. כפרי הנופש והצימרים בגליל ובמדבר יהיו הראשונים לקלוט אורחים | צילום: אביעד בר

זמן ערבה. כפרי הנופש והצימרים בגליל ובמדבר יהיו הראשונים לקלוט אורחים | צילום: אביעד בר

גם בערבה מתכוננים לשינויים שהמצב הנוכחי יצריך על מנת לקלוט מטיילים ונופשים. בין היתר, מונה אחראי לנושא הקורונה במושבי הערבה התיכונה, שתפקידו לשמור על הכללים החדשים: חיטוי קפדני של מתחמי האירוח, איסור התקהלויות וארוחות משותפות, שיבוץ של עובדים בקבוצת הסעה קבועה ובמשמרות אחידות ועוד. נעמי בקר, מנהלת החברה לפיתוח הערבה התיכונה, אומרת כי אין לה ספק שהתיירות באזור תוכל להתאים עצמה לתקן החדש ולהתאושש מהמשבר. "התיירות בערבה מבודדת לחלוטין, באווירה כפרית וחקלאית, נאמנה לטבע הנראה מכל פינה ועשירה בנופי בראשית מרהיבים", אומרת בקר.

מלון מטיילים ארץ דפנה. באזורים כפריים, המאוכלסים בדלילות, קל יותר לשמור על התקנות החדשות

מלון מטיילים ארץ דפנה. באזורים כפריים, המאוכלסים בדלילות, קל יותר לשמור על התקנות החדשות

אילו מלונות עומדים להיפתח?

הציפייה להסרת המגבלות על מלונות, כפרי נופש וצימרים מעודדת תיירנים רבים, בכל רחבי הארץ, ומעוררת תקווה להפיח חיים מחודשים במקומות שעמדו סגורים בתקופת הסגר. סביר להניח שבמהלך חודש מאי רבים מהם, באזורים הכפריים לפחות, יפתחו את שעריהם, במסגרת ההנחיות החדשות של משרד הבריאות – את רשימת ההנחיות המלאה תמצאו כאן. כמובן שלא נוכל לציין כל צימר שנפתח או עומד להיפתח, ולכן נזכיר רק כמה מקומות גדולים יותר, שנכון לכתיבת שורות אלו, הודיעו על פתיחה בזמן הקרוב, ובכל מקרה מקומות אירוח רבים כבר מקבלים הזמנות ושווה להתקשר ולברר.

רשת מלונות מטיילים, שלה שישה מלונות באווירה כפרית בגליל העליון ובגליל המערבי, הודיעה על פתיחה מתוכננת ב-14 במאי.

רשת מלונות אוליב הודיעה על פתיחת מוקד ההזמנות טלפוני כחלק מהיערכות לפתיחה הדרגתית של כמה מהמלונות וכפרי הנופש של הרשת החל מ-15 במאי, בכפוף לאישור משרד הבריאות. גם רשת מלונות רימונים, השייכת לאותם בעלים, תיפתח בהדרגה כמה ממלונותיה החל מאמצע מאי.

כפר הנופש דריה, בין המלונות הראשונים של רשת אוליב שייפתחו באצמע מאי| צילום: מיכאל שמיט

כפר הנופש דריה, בין המלונות הראשונים של רשת אוליב שייפתחו באצמע מאי| צילום: מיכאל שמיט

קבוצת האחים נקש, שבבעלותה, בין השאר, מלונות סטאי, הודיעה כי בכוונתה לפתוח ארבעה מלונות ב-28 במאי: סטאי כנרת, הריף אילת, מילוס ים המלח ובית בגליל. בשלב זה לא ידוע מתי ייפתחו המלונות סטאי יפו ואורכידאה אילת, השייכים אף הם לקבוצה.

רשת מלונות דן שוקלת לפתוח מחדש כמה ממלונות הרשת לקראת סוף מאי או תחילת יוני. הדבר תלוי, בין השאר, באישור של כניסת תיירים לישראל. בכל מקרה, מאמצע חודש מאי יהיה אפשר לבצע הזמנות עתידיות למלונות הרשת.

רשת מלונות ישרוטל הודיעה על פתיחה צפויה של שלושה מלונות – בראשית, מצפה הימים ורויאל גארדן אילת, ב-28 במאי. המזמינים חופשה בין 28 במאי לאמצע ספטמבר ייהנו מהנחה של 20%.

רשת מלונות אטלס, עם 16 מלונות בוטיק ברחבי הארץ, מודיעה על חזרה לפעילות של כמה ממלונות הרשת. לקראת חג שבועות, יפתחו לפעילות מלון מרקט האוס ביפו, מלון שדות במתחם "אסף הרופא" ומלון נובה לייק באילת. במהלך חודש יוני יפתחו לפעילות חמישה מלונות נוספים של הרשת – מלון טל בצפון רחוב הירקון, פבריק במדרחוב נחלת בנימין, סינמה בכיכר דיזינגוף, 65 בשדרות רוטשילד ומלון ארתור בירושלים. ברשת צופים כי עד סוף חודש יולי ישובו לפעילות מלאה כל מלונות הרשת.

מלון מרקט האוס ביפו. אחד המלונות הראשונים שרשת אטלס מחזירה לפעילות

מלון מרקט האוס ביפו. אחד המלונות הראשונים שרשת אטלס מחזירה לפעילות

מלון חוף נחשולים, הממוקם על אחד החופים היפים בישראל, ייפתח לאירוח ב-3 במאי. המלון מתאים את עצמו לרוח התקופה, ובין השאר לא יוגשו ארוחות בוקר בחדר האוכל. בהתאם לביקוש, ייפתח מזנון "על האש" עם אוכל שאפשר יהיה לקחת לחדר. בתקופה זו מחירי החופשה ירדו בכ-20% מהמחירון הרגיל.

מלון ענבל, מלון יוקרתי ועטור פרסים בלב ירושלים, הודיע על פתיחה מחודשת ב-18 ביוני. בתאריך זה, כך מקווים במלון, אפשר יהיה לחזור לפעילות מלאה, כולל פתיחה של הבריכה, טיפולי הספא, חדר הכושר והמסעדות, וזאת במטרה לייצר חווית אירוח מהנה ומפנקת במסגרת השגרה החדשה.

מלון ענבל בירושלים ייפתח ב-18 ביוני, בתקווה שעד אז אפשר יהיה לפתוח את הבריכה והמסעדות | צילום: אסף פינצ'וק

מלון ענבל בירושלים ייפתח ב-18 ביוני, בתקווה שעד אז אפשר יהיה לפתוח את הבריכה והמסעדות | צילום: אסף פינצ'וק

בתמונה הפותחת: צימר דבש בגולן מושב רמות רמת הגולן

___

• שימו לב: המידע המופיע בכתבה זאת נכון ל-30 באפריל 2020, עוד לפני שאושרו התקנות החדשות בעניין מלונות וצימרים. לכן, לפני שיוצאים לחופשה בישראל, יש להתקשר ולהזמין מקום מראש. ספונטניות היא דבר נחמד, אבל בימים אלו – לא ממש מומלצת…

 

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו

מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון
מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון

רונן רז חונה על הכרמל הגשום והסוער, ומרגיש בבית. הוא מזדהה עם הקדמונים הפרהיסטוריים שאהבו לחיות בהר ובחוף הכרמל, אשר להם שפע מכל טוב - אדמה פוריה וגשם רב שהניבו צמחי מאכל, פירות ופטריות, יערות שהזינו את האש, ...

עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר
עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר

מבין ארבעת הכפרים הדרוזיים בגולן, עין קנייא הוא הפחות מוכר. יואב יעקובי ממליץ לא לוותר, ולהתרשם מזרימת נחל סער (בחורף), מהטראסות החקלאיות (בזמן הפריחה), מהגראפיטי הצבעוניים ופסלי האבן, ומהאתרים הרבים סביב הכפר. בתכנון בקרוב: שביל המעיינות, בין התצפיות ...