תפריט עמוד

טיול בברצלונה – טיפים והמלצות

ברצלונה מציעה שפע של עניין לכל סוגי המטיילים, ממשפחות ועד זוגות רומנטיים, ותמיד יש מה לעשות ואיפה לבלות, גם בשעות הקטנות של הלילה. מהי העונה המומלצת לנסיעה, מה לארוז ועל מה לא כדאי לוותר בברצלונה - טיפים והמלצות שיעזרו לכם לפני הטיול ובמהלכו

 

ברצלונה היא אחת מאותן ערים שקל מאוד להתאהב בהן, ולא חשוב באיזה הרכב אתם מטיילים. היא פשוטה להתמצאות, התחבורה הציבורית זמינה ונוחה, יש המון אטרקציות ואתרים שמתאימים למשפחות, תמצאו בה בניינים מופתיים בעיצובו של האדריכל הנודע אנטוניו גאודי, חובבי אוכל יחגגו כאן ותמיד יש מה לעשות ואיפה לבלות עד השעות הקטנות של הלילה. הוסיפו לכל אלה את האווירה הנינוחה ואת העובדה שגם בשעות המאוחרות הרחובות המרכזיים הומי אדם ותבינו כיצד הפכה העיר בתוך שנים אחדות למוקד משיכה למטיילים מכל העולם.

למרבה השמחה, אין צורך בהכנות מיוחדות לקראת הנסיעה, כך שגם אם מצאתם דילים לברצלונה, תוכלו לקפוץ לביקור בהתרעה קצרה ולהשלים את מה שלא הספקתם לארוז בברצלונה עצמה – יש כאן שפע של חנויות, מבוטיקים עצמאיים ועד לבתי כלבו גדולים, והמחירים נוחים בהחלט.


כנסיית לה סגראדה פמיליה, אחד האתרים הפופולריים ביותר בברצלונה | צילומים: שאטרסטוק

הנה כמה דברים שיעזרו לכם למצות טוב יותר את השהות בברצלונה, לפני הנסיעה ובמהלך הטיול:

מתי כדאי לנסוע?
ברצלונה שוכנת על חוף הים התיכון, כך שמזג האוויר נוח לאורך כל השנה. שיא החום, ממש כמו אצלנו, הוא בחודשים יולי ואוגוסט, אז הטמפרטורות מטפסות ל-30 מעלות (לא נורא למי שרגיל לקיץ הישראלי), במאי ויוני לרוב בהיר ונעים מאוד, עם טמפרטורה ממוצעת של 25-23 מעלות. גם בעיצומו של החורף לא מאוד קר כאן – הטמפרטורה הממוצעת במשך היום בדצמבר עד פברואר היא 14 מעלות, הלילות קרים יותר אבל בהחלט לא קפואים, ויש כמות מעטה יחסית של משקעים. בכלל, ברצלונה אינה גשומה מאוד, וגם אם תגיעו לכאן בספטמבר ואוקטובר, שבהם יש סיכוי רב יותר לגשם, על פי רוב הוא לא יימשך יותר מכמה ימים בודדים.


שדרות הרמבלה בברצלונה, מדרחוב עמוס בבתי קפה וחנויות לצד מופעים של אומני רחוב

מה לארוז?
פחות או יותר מה שהייתם אורזים לחופשה בארץ. אל תשכחו נעלים נוחות להליכה – ברצלונה מושלמת לטיולים רגליים. בערבים, אלא אם כן אתם מתכננים לצאת למסעדה מפוארת המעוטרת בכוכבי מישלן (ויש כמה כאלה בברצלונה), ברוב המקומות תרגישו בנוח בבגדים שאיתם אתם הולכים לבילוי בארץ – האווירה בברצלונה נינוחה ואין קוד לבוש מיוחד לבילויי לילה. וכאמור, תמיד תוכלו לערוך השלמות של ביגוד, הנעלה או מוצרי קוסמטיקה – תמצאו כאן את כל המותגים הבינלאומיים המוכרים במחירים נמוכים מאשר בארץ.

מה להכין מראש?
בעיקרון, לא חייבים להכין משהו מיוחד לפני הנסיעה, אבל אם אתם משתוקקים לבקר בכמה מהאתרים המפורסמים של העיר ולא רוצים לבזבז זמן על תורים כדאי להזמין כרטיסים מראש דרך האינטרנט. הדבר נכון במיוחד לגבי שלושת האתרים הפופולריים ביותר בעיר בעיצובו של גאודי – פארק גואל, כנסיית לה סגראדה פמיליה ובית מילה, שבכולם מספר המבקרים היומי מוגבל ואתם עלולים למצוא את עצמכם עומדים בתור ארוך רק כדי לגלות שהכרטיסים לאותו יום נגמרו. וכמובן אם תרצו לצפות במשחק כדורגל של בארסה, הקבוצה שהפכה לחביבת הישראלים, מומלץ בחום להזמין כרטיסים לפני הנסיעה כדי לא להתאכזב.


אוהדי בארסה באצטדיון קאמפ נואו. אם אתם רוצים ללכת למשחק מומלץ לקנות כרטיסים באינטרנט לפני הנסיעה

מה לעשות בברצלונה?
אם יש לכם רק כמה ימים בעיר, כדאי להתמקד באתרים והאטרקציות המתאימים להרכב שבו אתם מטיילים. אם אתם מטיילים עם ילדים צעירים, דלגו על סיור אדריכלי מעמיק והתרכזו רק בפארק גואל, שבו יש הרבה עניין לילדים לצד הברקות עיצוביות שמאפיינות את גאודי. ילדים יאהבו גם את פארק השעשועים בטיבידאבו ואת האקווריום באזור הנמל. אם בכל זאת אתם רוצים להספיק לראות כמה מהמבנים המפורסמים של ברצלונה וחוששים שהילדים ישתעממו, קחו את אוטובוס התיירים הפתוח שיוצא מכיכר קטלוניה ועובר דרך האתרים המרכזיים בעיר, הנסיעה עצמה מהנה גם למי שלא מאזין בקשב רב להסברים.

את הרגליים, שלא עייפתם במהלך הנסיעה באוטובוס, תוכלו להפעיל בשיטוט מהנה לאורך שדרות הרמבלה, המדרחוב המרכזי של העיר עם אינספור חנויות, בתי קפה ומסעדות ומיני מופעי רחוב מהנים. בערב, לכו עם הילדים לכיכר אספניה כדי לצפות במזרקות הקסם הססגוניות, שמרקדות לצלילי מוזיקה.


פארק גואל. הזדמנות ליהנות מהעיצובים הפרועים של גאודי במקום שגם הילדים יאהבו מאוד

אם אתם מטיילים בזוג או בחבורה ללא ילדים, שוטטו עם רדת החשכה ברובע העתיק, הבארי גוטיק, שהסמטאות שלו רומנטיות להפליא. במהלך היום קפצו לשוק לה בוקריה על שלל דוכניו המפתים – הזדמנות לטעום מיני גבינות, נקניקים, ירקות אורגניים ופירות אקזוטיים. ואם כבר הזכרנו אוכל, ברצלונה מציעה חוויות קולינריות משובחות, מברים של טאפס (בקרו לפחות באחד מהם במהלך השהות בעיר) ועד מסעדות גורמה של שפים נחשבים – לא פחות מארבע מסעדות מקומיות מתהדרות בשני כוכבי מישלן כל אחת (ABaC, Enoteca, Moments ו-Lasarte) ויש גם כמה וכמה מסעדות של כוכב אחד מצוינות לא פחות.


סמטאות הרובע הגותי יפות תמיד, אבל בלילה הן רומנטיות במיוחד

איפה לטייל מחוץ לעיר?
מחוץ לברצלונה יש כמה מקומות מומלצים מאוד לביקור ויש יש לכם מספיק זמן, כדאי להגיע לפחות לאחד מהם. כ-50 ק"מ מצפון-מערב לברצלונה נמצא הר מונטסראט, שפסגתו המשוננת משרטטת ציור מרהיב על רקע השמיים. רכבל מוביל אל מתחת למצוקי הסלע המחודדים, שם נמצא מנזר שמרתק לבקר בו וממנו אפשר להמשיך ולטפס בפוניקולר אל ראש ההר, בו מצויים כמה מנזרים קטנים.


קו החוף הפראי של קוסטה בראווה, רצועת חוף יפהפייה המשתרעת מצפון-מזרח לברצלונה וד לגבול הצרפתי

כשעה נסיעה מצפון-מזרח לברצלונה נמצאת רצועת חוף נפלאה, קוסטה בראווה, עם הרים שגולשים עד קו המים, מפרצים חבויים, עיירות נופש וכפרים יפים.

עם אתם מטיילים עם ילדים כדאי לקחת את הרכבת לנסיעה בת שעה ורבע אל עיירת הנופש סלאו הנמצאת מדרום לברצלונה. רדו תחנה אחת לפני סלאו ולכו ברגל במעלה הכביש אל פארק השעשועים פורט אוונטורה. זהו פארק נהדר, המשתרע על שטח גדול מאוד ויש בו מתקנים רבים, חלקם נועדו לבני נוער נועזים במיוחד.


רכבת הרים מסחררת בפארק השעשועים פורט אוונטורה | vצילום באדיבות PortAventura World

פחות מומלץ להגיע לכאן בשיא הקיץ, כשגם הילדים הספרדים נמצאים בחופשה, אז תיאלצו לבזבז את רובו של היום בעמידה בתורים בשמש הקופחת. עדיף להגיע ביוני או בספטמבר, כשמזג האוויר נוח יותר והתורים מתקצרים. בכל מקרה, כדאי להזמין את הכרטיסים מראש – דרך האינטרנט או בסוכנות מקומית – כדי לדלג על התור בקופות שבכניסה.

 

קטלוניה: מסע תרבותי

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.