תפריט עמוד

טיולים בגליל המערבי

הגליל המערבי מציע נופים ירוקים, תצפיות מקסימות, מסלולי טיול מגוונים, אטרקציות ואתרים היסטוריים מרתקים. ליקטנו הצעות לכמה טיולים בגליל המערבי ולצדם המלצה למלון מטיילים, שמשמש בסיס מצוין למי שרוצה להכיר פינות חמד גליליות

הגליל המערבי מציע כמות אדירה של מסלולי טיול ואטרקציות לכל המשפחה. יש פה חופים מהיפים בארץ, נחלים, מערות, אתרים ארכיאולוגים, יערות והרים. לצד אתרים מוכרים כמו ראש הנקרה, מבצר המונפור ונחל כזיב, האזור גדוש בהרבה פינות חמד מפתיעות ופחות מוכרות. לפניכם הצעות לכמה אתרים נהדרים בגליל המערבי, ובסופן המלצה למלון מטיילים, שמשמש בסיס מצוין ליציאה לטיולים באזור.

מערת קשת

מערת קשת, אשר שוכנת בליבו של פארק אדמית, היא אחד מאתרי הטיול האהובים בישראל, וגם אם כבר ביקרתם בה, תמיד כיף לחור אליה. למעשה, המערה שהיתה פה בעבר התמוטטה ומה שנשאר ממנה זו קשת עצומה. בשל צורתה המיוחדת, מערת קשת משמשת כאתר טיפוס וגלישה (סנפלינג) לחובבי אתגרים, אבל גם אם אתם לא מחפשים הרפתקאות מובטח לכם שתיהנו מהביקור.

ממערת קשת יש תצפית מדהימה על הגליל המערבי ועד רכס הכרמל

ממערת קשת יש תצפית מדהימה על הגליל המערבי ועד רכס הכרמל | הצילומים באדיבות מלונות מטיילים

הנוף הנשקף מהראש הקשת מדהים: אפשר לראות מפה את נחל בצת, יישובי הגליל המערבי, רכס הכרמל והים. עם קצת מזל תראו פה גם עזים ושפני סלע, ובחורף מציצות מבין הסלעים רקפות. אל המערה מוביל שביל נגיש ממגרש החנייה, וההליכה נמשכת כעשר דקות.

כלניות ליד מערת קשת. בחורף ובאביב האזור מתכסה בפריחה מקסימה

כלניות ליד מערת קשת. בחורף ובאביב האזור מתכסה בפריחה מקסימה

איך מגיעים? מכביש 899 פונים לכביש 8993 לכיוון קיבוץ אדמית. לפני הקיבוץ פונים ימינה לכיוון לחניון קק"ל, שם חונים.

חורבת דנעילה

באזור הגליל יש לא מעט אתרים ארכיאולוגיים, שמעידים על ההתיישבות בימים עברו. אחד המרתקים שבהם הוא חורבת דנעילה, ששווה לבקר בה לא רק בגלל הסיפור ההיסטורי, אלא גם בשל מיקומה, בחורש של עצי אורן, אלון מצוי וער אציל. בלב החורש התגלו בשנות השמונים בתי בד מהתקופה הביזנטית. שרידים נוספים שנמצאו באזור מעידים על קיומו של כפר, שתושביו התפרנסו מחקלאות, בעיקר מגידול זיתים. הכפר ננטש משנת 750 לספירה עד לשנת 1400 לערך, יושב וננטש שוב עד שכוסה בחורש טבעי ונעלם מן העין, משל היה עיר נסתרת במעבה הג'ונגלים של דרום אמריקה ולא כאן בגליל המערבי. מסלול הטיול במקום יוצא מחניון נחל שרך, ועובר בתוך חורש אפלולי, בין בורות מים, בתים עתיקים (אשר חלקם שופצו ושוחזרו לגובה מטר וחצי) ובתי בד. המסלול קצר וקל, ומושלם לכל מי שאוהב טבע ומתעניין בארכיאולוגיה.

שביל הליכה בחורש הטבעי מוביל לשרידים של חורבת דנעילה

שביל הליכה בחורש הטבעי מוביל לשרידים של חורבת דנעילה

עוד בסביבה: חניון נחל שרך הוא גם נקודת המוצא לטיול בנחל שרך. זהו נחל אכזב אשר מסלול הטיול בו יפהפה גם כשאין מים ועובר בחורש ים תיכוני מוצל עם עצי אלון, אלה, קטלב, ער אציל והרבה שרכים שהעניקו לנחל את שמו. אחת ההפתעות הנעימות במסלול היא מערת שרך, מערת נטיפים יפה עם הרבה עטלפים.

איך מגיעים? נוסעים בכביש 899 משלומי מזרחה, חולפים על פני הכניסה לפארק גורן ופונים בעקבות השילוט לחניון נחל שרך. בתוך החניון יש שילוט שמוביל לחורבת דנעילה.

חורבת דנעילה. שרידים של כפר עתיק שתושביו התפרנסו מחקלאות

חורבת דנעילה. בלב היער נמצאו שרידים של כפר עתיק שתושביו התפרנסו מחקלאות

העיר האבודה – חרבת צונם

עיר אבודה נוספת ומרתקת לא פחות היא חרבת צונם, שפירוש שמה – אבן צור. בדומה לחורבת דנעילה, גם חרבת צונם מסתתרת בתוך חורש צפוף, אלא שהרבה פחות ידוע על העיר הזו. בתוך הסבך פזורים מבנים של אבן מסותתת, חלקם קבורים באדמה, פרוזדורים, בורות מים ואבני מפרכה. מכל אלה ניתן לשער שהכפר התקיים בתקופה הביזנטית ושימש למגורים גם בתקופה הממלוכית. אך לא ידוע מי היו תושביו או למה נטשו אותו. המקום נותר בתולי ולא מפותח, מה שתורם לקסמו. העובדה שהשרידים נחבאים בחורש צפוף, אשר קרני השמש בקושי חודרות בעד עציו, תורמת אף היא לתחושת המסתורין.

השרידים של חרבת צונם שהסתתרו שנים במעבה החורש

השרידים של חרבת צונם שהסתתרו שנים במעבה החורש

איך מגיעים? נוסעים על כביש 99 ומצומת אבן מנחם יורדים דרומה בדרך אפסלט לאורך 1300 מטר. משם פונים ימינה לדרך כורכר לבנה ונוסעים בה עד שמגיעים לחוות בקר, שם מחנים את הרכב ויורדים ברגל מטה ביער לכיוון דרום מערב.

נחל באר ביער חניתה

יער חניתה הוא יער נטוע בשולי רכס סולם צור. ב-21 במרץ 1938 התקבצו במקום כ-450 מתנדבים עם קרשים, פטישים ומסמרים ובמבצע נועז הקימו את היישוב חניתה. באתר חומה ומגדל בלב היער אפשר לראות מגדל עץ גבוה, שמשמש כמגדל תצפית, וסלע להנצחת המתנדבים שנפלו בהגנה על היישוב. מלבד ההקשר ההיסטורי, יער חניתה הוא יער מקסים של אורנים ואלונים שבחורף ובאביב מתכסה בפריחה נהדרת. אם מרחיקים קצת, מגלים מסלולי טיול נפלאים ופחות מוכרים, כמו שביל נחל הבאר. המסלול המעגלי, שאורכו שני ק"מ, יוצא מאחורי סלע ההנצחה לעשרת הנופלים בחניתה תחתית ומסומן בסימון שבילים ירוק. השביל עובר ליד הבאר הישנה ששימשה בעבר את הקיבוץ והעניקה לנחל את שמו, ובהמשך עובר במעבה יער האלונים האפלולי ומתפתל בין גדות הנחל. למרות שהנחל יבש רוב השנה, יש הרבה קסם ושלווה בטיול בין עצי היער, השרכים והטחבים  שמכסים את הסלעים.

טיול בנחל באר שביער חניתה

טיול בנחל באר שביער חניתה

איך מגיעים? מכביש 899 פונים לכביש 8990 לכיוון חניתה. אחרי כשני ק"מ פונים ימינה בדרך מסומנת כחול לפי השילוט ליער חניתה ולאתר חומה ומגדל, שם חונים ומתחילים את המסלול בנחל בהתאם לשילוט.

איפה ישנים?

מלון מטיילים אילון נמצא במרחק נסיעה קצרה מכל האתרים שהוזכרו כאן והוא מהווה נקודת מוצא מצוינת לטיולים בכל רחבי הגליל המערבי. המלון שוכן בלב קיבוץ אילון – המיקום של הקיבוץ בפאתי פארק גורן מבטיח שלווה מושלמת בסביבה ירוקה. במלון 10 חדרי סטודיו, 8 חדרים לזוגות ו-10 דירות אירוח. החדרים מעוצבים בסגנון נקי, מואר ונעים ומאובזרים היטב. הם מוקפים במרחבים מטופחים ואפשר לנמנם בכיף בצל העצים, ליהנות מערוגות הפרחים והמדשאות או לעשות "על האש" עם המשפחה. ארוחת הבוקר העשירה מוגשת בחדר אוכל, בימים יפים ניתן לאכול מתחת לעץ חרוב עתיק. אם אתם מתקשים להיפרד מחיית המחמד שלכם, תוכלו להביא אותה אתכם למלון. בעונה (משבועות ועד סוף אוגוסט) אורחי המלון נהנים מכניסה חופשית לבריכת השחייה של הקיבוץ, בחורף הם נהנים מכניסה חופשית לקאנטרי עברון.

חדר שינה בדירת נופש משפחתית במלון מטיילים אילון

חדר שינה בדירת אירוח במלון מטיילים אילון

מחוץ מלון, בשטח הקיבוץ תגלו את המוזיאון, מפעל הפסיפס והחנות הייחודית שלו ואולם הקונצרטים של קשת אילון. לא רחוק מהמלון תגלו את שביל היציאה לנחל בצת ומהקיבוץ קל להגיע למסלולי טיול בפארק גורן, שבו נמצא מבצר מונפורט, נחל כזיב, עין חרדלית, מערת קשת ופינות חמד נוספות. המלון הוא חלק מרשת מלונות מטיילים המונה חמישה מלונות בגליל העליון ובגליל המערבי, הממוקמים בסמוך לאתרי טיול ונופים קסומים.
פרטים נוספים בטלפון: 04-6883040, אתר אינטרנט

המלון מוקף בצמחייה ירוקה, פרחים ומדשאות - מושלם לרגיעה אחרי יום של טיולים

המלון מוקף בצמחייה ירוקה, פרחים ומדשאות – מושלם לרגיעה אחרי יום של טיולים

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהגליל המערבי

מבוא לנדודים 49: הכפרים האבודים של הגליל
מבוא לנדודים 49: הכפרים האבודים של הגליל

בין המושבים היהודים אלקוש ואבן מנחם, הכפר הערבי נוצרי פסוטה, מצפה אבירים והכפר הדרוזי הגדול חורפייש נמצא אחד האזורים המרתקים ביותר בארץ ישראל בכלל ובגליל בפרט. זהו אזור של חורש ים תיכוני צפוף וקוצני, ובו בליל של שמורות ...

אביב בגליל המערבי: נופים, אנשים ואוכל טוב
אביב בגליל המערבי: נופים, אנשים ואוכל טוב

הגליל המערבי מציע לא רק נופים מרהיבים ואתרים היסטוריים, אלא גם מפגשים רב תרבותיים, מיזמים קולינריים, סדנאות עם בעלי מלאכה ועוד המון הפתעות. פסטיבל אביב בגליל המערבי הוא הזדמנות נהדרת להיחשף לכל העושר שיש לאזור להציע

בעקבות ערים אבודות בגליל המערבי
בעקבות ערים אבודות בגליל המערבי

בגליל המערבי קיימות מספר "ערים אבודות" - ישובים עתיקים והרוסים המבצבצים מהיער המקנה להן מראה מסתורי ומסקרן. יואב יעקובי לוקח אותנו לכמה מהן, לטיולים רכובים עם קטעי הליכה קצרים. מתאים גם למשפחות