תפריט עמוד

חמשושים: חופשות עירוניות קצרות

גם אם אתם מכירים היטב את חיפה, ירושלים ועכו, ביקור של כמה שעות לא בהכרח מספיק. אם תישארו ללון בעיר ותצטרפו לסיורים מודרכים באזורים הכי יפים, תגלו צדדים מיוחדים שלא הכרתם. חמשושים בשלוש ערים ישראליות נהדרות

מתי יצאתם בפעם האחרונה לחופשה קצרה בארץ, בעיר שהייתם בה הרבה פעמים, אבל לא בהכרח נשארתם יותר מכמה שעות? כדי לגלות פינות חמד נסתרות ולהכיר צדדים חדשים, מומלץ להקדיש יותר זמן לחופשה עירונית. אנ"א, רשת אכסניות ישראליות, מציעה בדיוק את זה: חמשושים, סופי שבוע עירוניים, הכוללים לינה באכסניה בליל חמישי ושני סיורים עירוניים מודרכים, והכל במחיר שווה לכל נפש. סופי השבוע הללו מוצעים בשלוש ערים נהדרות – ירושלים, חיפה ועכו. הנה הצצה למקומות שבהם תוכלו לסייר במהלך כל אחד מהחמשושים:

חמשושי חיפה

חיפה מגוונת ומרתקת, וסוף שבוע בעיר מאפשר לטייל באזורים שונים – מהשכונות הירוקות בראש ההר ועד לחופים היפים. אם יש שכונה חיפאית אחת שממש לא כדאי לוותר עליה, הרי שזוהי המושבה הגרמנית. המושבה הוקדמה על ידי גרמנים בני הכת הטמפלרית ב-1868. הטמפלרים האמינו שהתיישבות בארץ הקודש תביא לגאולת העולם ועל כן הקימו מושבות בכמה מקומות בישראל, בין השאר את שרונה בתל אביב ואת המושבה הגרמנית בחיפה. הטמפלרים תרמו רבות לפיתוח של חיפה והאזור: הם הקימו קווי תחבורה ציבורית בכרכרות, בתי מלאכה מודרניים ובתי מלון. בשיאה, המושבה הגרמנית מנתה כ-700 תושבים. במהלך מלחמת העולם השנייה הטמפלרים, שתמכו בגרמניה הנאצית, גורשו מהארץ. השכונה הוזנחה, עד שבשנת התשעים החלו בתהליך של שיפוץ ושימור, רבים מהבתים שופצו ובתי קפה ומסעדות נפתחו. היום תענוג לטייל בשכונה, שאותה חוצה רחוב בן גוריון, בין בתי הטמפלרים ההיסטוריים וגינות הנוי הצמודות להם.

בתים במושבה הגרמנית בחיפה

בתים במושבה הגרמנית בחיפה

מעל המושבה הגרמנית משתרע המרכז הבהאי העולמי, שכולל את המקדש הבהאי ואת הגנים המרהיבים המקיפים אותו. המתחם, שהוכרז כאתר מורשת עולמית, משמש מוקד עלייה לרגל לבהאים ולתיירים מכל העולם. בהאא אוללה, מייסד הדת הבהאית, זיהה את הר הכרמל כ"הר ציון", שאליו יבואו כל הגויים באחרית הימים וראה אותו כקדוש, ולכן הוחלט להקים את המרכז דווקא שם.

הבהאים מאמינים בעקרונות אוניברסליים, כמו אחדות, אמת, שלום ושוויון. הם דוגלים, בין היתר, בשוויון בין גברים לנשים ובשלילת אפליה ודעות קדומות. ההצטרפות לדת היא מבחירה ולא עוברת באופן אוטומטי לילדים, ובשונה מדתות אחרות, אין מניעה לבהאי להתחתן עם בן או בת זוג מדת אחרת. הבהאים מייחסים חשיבות מיוחדת לאסתטיקה, מה שניכר היטב במתחם הגנים המטופח. הגנים משתרעים על 18 טרסות, מעוצבים בסימטריות מושלמת וכוללים תעלות, מזרקות ובריכות נוי.

עוד על המושבה הגרמנית והדת הבהאית תוכלו ללמוד במהלך סיור הערב בחמשושי חיפה. ביום שישי בבוקר יתקיים סיור בכפר הדרוזי עוספיא, שכולל מפגש עם התרבות הדרוזית ואירוח בבית מקומי.

תצפית על המרכז הבהאי מהמושבה הגרמנית בחיפה

תצפית על המרכז הבהאי מהמושבה הגרמנית בחיפה

חמשושי ירושלים

תמיד תענוג לטייל בירושלים. אם תרצו להתנתק קצת מההמולה העירונית, אין כמו שכונת עין כרם הציורית, שהביקור בה הוא כמו קפיצה קטנה לחו"ל. השכונה, השוכנת בפאתיה הדרום-מערביים של ירושלים, מוקפת בהרים, עמקים ויערות, ויש לה אופי כפרי למרות שהיא חלק בלתי נפרד מהעיר. לפני 1948 היה פה כפר חקלאי מוסלמי, שננטש במהלך מלחמת העצמאות, ולאחריה יושבו בבתי הכפר פליטים יהודים, מרביתם ניצולי שואה. מאוחר יותר סופח הכפר לירושלים וגם התושבים התחלפו – את העולים החדשים החליפו אמנים ותושבים מבוססים.

על פי הנצרות, זהו מקום הולדתו של יוחנן המטביל, ויש פה כמה כנסיות ומנזרים. האתר הנוצרי החשוב ביותר הוא כנסיית יוחנן המטביל, המעוטרת בפסיפסים יפים ובציורי קיר שמתארים סצנות מחייו של יוחנן. מרשים במיוחד הוא מנזר גורני  המוכר גם בשם המוסקוביה. המתחם, ששייך לכנסייה האורתודוקסית הרוסית, מפורסם בכיפות הבצל המוזהבות שלו, שנשקפות מכל פינה בעין כרם. אתרים נוספים שכדאי לבקר בהם: מעיין מרים ומנזר האחיות מציון שמוקף בגן יפהפה.

במסגרת חמשושי ירושלים מתקיים סיור בוקר מודרך בשכונת עין כרם, ובנוסף, ביום חמישי בערב מסיירים בשוק מחנה יהודה, שנערך לקראת השבת.

כיפות הבצל המוזהבות של מנזר גורני. הסיור בעין כרם הוא כמו קפיצה קטנה לחו"ל

כיפות הבצל המוזהבות של מנזר גורני. הסיור בעין כרם הוא כמו קפיצה קטנה לחו"ל

חמשושי עכו

עכו היא עיר עם היסטוריה מרתקת ופסיפס אנושי יוצא דופן. בשנים האחרונות עכו נמצאת בתהליך של התחדשות, ואתרים רבים שופצו ושומרו. אם לא הייתם בעכו בשנים האחרונות – זה הזמן. אחד האתרים שלא כדאי להחמיץ הוא מתחם אולמות האבירים שבעיר העתיקה. הביקור כאן מהווה חזרה אחורה בזמן לימים בהם עכו היתה בירת הצלבנים של ארץ הקודש. האולמות המקומרים, המהווים חלק ממצודה הוספיטלרית מרשימה, שימשו את האבירים לארוחות, ללינה ולתפילה, והשיטוט בהם מאפשר הצצה לחיי היום-יום של האבירים. המתחם כולל גם את מנהרת הטמפלרים, מנהרה באורך 350 מטר שקישרה בין המצודה הטמפלרית לנמל, את מוזיאון עוקשי לאמנות ואת מוזיאון אוצרות בחומה שמציג חפצים מעברה של העיר, כמו כלי עבודה וריהוט תקופתי.

ביקור במתחם אולמות האבירים כלול בחמשושי עכו, ובנוסף יש סיור ערב מודרך בעיר.

מתחם אולמות האבירים בעכו העתיקה

מתחם אולמות האבירים בעכו העתיקה

מחירם של החמשושים של אנ"א הוא 490 שקל לזוג (תוספת של 95 – 150 שקל לילד). המחיר כולל לינה, סיור ערב מודרך וסיור או פעילות מיוחדת בבוקר שלמחרת. פרטים נוספים בקישור הבא >>

–  כתבה שיווקית –

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

סופשבוע בשדה בוקר: גן עדן מדברי
סופשבוע בשדה בוקר: גן עדן מדברי

שדה בוקר ומדרשת בן גוריון מציעים כל מה שצריך לסופשבוע מדברי גדוש בנופים, טבע, הרפתקאות ואפילו קצת היסטוריה. הצעה לסופשבוע קצר עם תצפיות נוף, טיולים רגליים, טיםוס קירות, ספארי לילה, אוכל טוב והמון יעלים

טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים
טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים

החופשה הקולינרית "טעם מקומי" מתקיימת בסוף השבוע האחרון של כל חודש (ימי רביעי וחמישי). היא מתחילה בארוחת שף מופלאה בערב רביעי, ששמה על הבמה חומרי גלם של היצרנים המקומיים, בכל ארוחה במה ליצרן אחר, ולמחרת ממשיכה בבראנץ' עשיר ...

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו