תפריט עמוד

חמישה דברים שאסור להחמיץ בפרגוואי

פרגוואי לא נמצאת על מסלול הרגיל של מטיילים באמריקה הדרומית, וחבל. מטיולים בטבע הפראי ועד חיי הלילה של אסונסיון - חמישה דברים נפלאים שמומלץ לעשות בפרגוואי

פרגוואי, במובן מסוים, נותרה מחוץ למסלול הרגיל בדרום אמריקה, וזה חלק מסוד קסמה. כאן עדיין אפשר ליהנות מאווירה אותנטית ומטבע לא נגוע, והמקומיים ידידותיים להפליא ועדיין שמחים מאוד לפגוש תיירים. לטובת מי שבוחר להכניס את פרגוואי לתוכנית הטיול שלו, אספנו חמישה דברים שפשוט לא כדאי להחמיץ כשנמצאים בפרגוואי:

1. טבע ומפלים
פרגוואי היא גן עדן לחובבי הטבע, ויש בה כמה שמורות טבע יפהפיות עם מפלים שופעים. המפלים הכי מפורסמים באזור נמצאים דווקא מעבר לגבול – אלו הם מפלי האיגואסו ששוכנים בסמוך למשולש הגבולות של ברזיל, ארגנטינה ופרגוואי. העיר סיודד אל אסטה שבמזרח פרגוואי מהווה נקודת מוצא מצוינת לטיול במפלים. היא מחוברת לפוז דה איגואסו הברזילאית בגשר הידידות, כך שאפשר לצאת מפרגוואי בבוקר, לראות את המפלים ולחזור בערב. בקרבת סיודד דל אסטה  (Ciudad del Este), בתוך פרגוואי, יש מפלים נוספים, ובהם מפלי יום שני (Saltos del Monday), שנופלים מגובה של 45 מטר ורוחבם 120 מטר.


מפלי מאנדיי. פרגוואי היא גן עדן לחובבי טבע | loxitu helada, flickr

מפלים נוספים, יפים במיוחד, הם מפלי סלטו קריסטל (Salto Cristal), שנופלים מגובה 70 מטר בליבו של יער גשם באזור לה קולמנה (Colmena). כשמזג האוויר חמים ניתן גם לשחות במפלים, חוויה מרעננת במיוחד אחרי שהולכים את ההליכה הלא פשוטה בתוך היער. כדי להגיע למפלים כדאי להסתייע במדריך מקומי.

מפלים רבים, לצד יערות ופלגי מים, יש גם בפארק הלאומי איביקוי (Ybycuí), שהוא הפארק הלאומי המפותח והמתויר ביותר במדינה.

2. מפגש עם בעלי חיים ושבטים בצ'אקו
בצפון פרגוואי נמצא הצ'אקו (Chaco), אזור מיושב בדלילות ששטחו כ-60 אחוז משטח המדינה, ובו מישורים מדבריים עצומים וצחיחים, יערות ועולם חי עשיר. באזור זה ישנם כמה פארקים לאומיים, בהם פנסורס דל צ'אקו, אנסיסו וסרה קורה. בין היתר, אפשר לפגוש בפארקים של האזור יגוארים, פומות, חתולי בר, טפירים, ארמדילו, שועלים, קפיברות, זאבים, צבאים, גואנקו ועוד. בנהרות האזור שוחים למעלה מ-400 מיני דגים, בהם דגי פיראנה. בנוסף, בצ'אקו יש מגוון רחב של ציפורים, ומדובר באחד ממקומות המקלט הגדולים ביותר של עוף הננדו.


באזור הצ'אקו חיים שבטים אינדיאניים ששומרים על אורח חייהם המסורתי

אזור הצ'אקו מספק גם הזדמנויות רבות למפגש אנושי מרתק. באזור הגראן צ'אקו חיים שבטים אינדיאנים רבים, שעדיין שומרים במידה רבה על אורח חייהם המסורתי.

3. תיירות אקולוגית בשמורת הטבע מבטובי
ביערות הגשם של פרגוואי יש פוטנציאל אדיר לתיירות אקולוגית, למרות שהתיירות האקולוגית בפרגוואי עדיין בחיתוליה. אחד המקומות הטובים ביותר במדינה לתיירות ירוקה הוא שמורת הטבע מבטובי (Eco Reserva Mbatoví), לא רחוק מהבירה אסונסיון. השמורה, שנמצאת בבעלות פרטית אך פתוחה לקהל הרחב, כוללות כמה מערכות אקולוגיות ויש בה הרים, עמקים ירוקים, יערות גשם ומפלים. בשמורה חיים גם מינים רבים של בעלי חיים וציפורים. בנוסף לסיורים אקולוגיים והליכות מודרכות בשמורה, אפשר לעסוק במקום בכמה פעילויות שמקפיצות את האדרנלין, כמו הליכה על גשרים תלויים, גלישה באומגה בין צמרות העצים ועוד.


שמורת מבטובי. פעילות שמקפיצה את האדרנלין

4. בילוי עירוני ושופינג
הטבע הוא גולת הכותרת של הביקור בפרגוואי, אבל גם מי שזקוק לאתנחתא עירונית יבוא על מבוקשו. אמנם אסונסיון (Asunción), בירת פרגוואי, אינה עיר בירה מפוארת כמו בואנוס איירס או לימה, אבל יש בה כמה פנינים ארכיטקטוניות לצד כמה מוזיאונים מוצלחים, פארקים ירוקים וכיכרות יפות. לכל אלה יש להוסיף מבחר גדול של בתי קפה, מסעדות ומועדוני לילה. אחד מהמוזיאונים המוצלחים בעיר הוא המוזיאון הלאומי לאמנויות יפות (Museo Nacional de Bellas Artes de Asunción), שמציג למעלה מ-650 ציורים, פסלים, עבודות קרמיקה, צילומים ועוד, של אמנים מקומיים ובינלאומיים, ובעיקר אמנות מהמאה ה-19. לקניות (וגם בתור מפלט מהחום שבחוץ) כדאי ללכת למרכז הקניות Mariscal Lopez Shopping Mall. זהו קניון מפואר למדי עם הרבה חנויות, מסעדות, דוכני גלידה ואולמות קולנוע, ותיירים שמציגים את הדרכון נהנים בו מהנחה של עשרה אחוזים.


רחוב באסונסיון בירת פרגוואי | צילום: Bruno Arriola, GFDL

עוד מקום מוצלח לעשות בו קניות הוא העיר סיודד דל אסטה, שבנוסף לקרבתה למפלי האיגואסו היא מציעה קניות ללא מס, מה שהופך את הקניות בעיר לזולות ומשתלמות.

5. הקרנבל של פרגוואי
חודש פברואר הוא חודש הקרנבלים בפרגוואי, ומי שמגיע למדינה בתקופה זו כדאי לו לנסות להשתתף לפחות באחת מן החגיגות, שפעמים רבות הן הרבה יותר אותנטיות מהקרנבלים במדינות השכנות. בחודש זה מתקיימות ברחבי המדינה חגיגות סן בלאס, לזכרו של הקדוש הפטרון של המדינה. תלבושות ססגוניות, ירידים עם דוכנים של עבודות יד של אמנים מקומיים, תהלוכות עם במות נעות, ריקודים ברחובות, מוזיקה עממית והרבה שמחת חיים מדבקת הם חלק מהמאפיינים של הקרנבל שמתקיים בכל רחבי המדינה, אבל החגיגות הגדולות והפרועות מכולן מתקיימות בפונו (Puno) בין ה-14-2 בפברואר.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.