תפריט עמוד

לאן לנסוע בחורף: המלצות לטיולים בעונה הקרה

בניגוד למה שחושבים, החורף הוא דווקא זמן מצוין לטיולים בחו"ל. בין אם אתם מעדיפים חופשת חורף אמיתית עם שלג וקור, חופשה חמימה במרחק טיסה קצרה או טיול ביעדים אקזוטיים ורחוקים, אספנו כמה הצעות נהדרות בשבילכם

הקיץ נחשב לעונת הנסיעות, עם עשרות אלפי נוסעים שעוברים בנתב"ג מדי יום. אבל האמת היא, שהחורף הוא זמן לא פחות מוצלח לטיולים, אולי אפילו יותר. לטיול בחורף יש כמה יתרונות ברורים, ובראשם עומס התיירים שיורד משמעותית, ואיתו גם המחירים. החורף מאפשר ליהנות מיעדים ייחודיים או לחוות יעדים מוכרים בצורה שונה לגמרי. אפשר לנסוע ליעדים חמימים שנמצאים במרחק טיסה קצרה, כאלה שבשיא העונה החום והצפיפות עשויים להפוך את הטיול בהם לבלתי נסבל, אבל בחורף הם מציעים מזג אוויר נעים והרבה שקט ושלווה. אפשר לנסוע ליעדים בהם החורף נמצא בשיאו, וליהנות מיפי השלג, מפעילויות אתגריות ומאווירה רומנטית. ואפשר גם לבחור לנסוע ליעדים רחוקים, שחלקם נמצאים בחצי הכדור הדרומי, בהם הקיץ נמצא עכשיו בשיאו. הנה כמה הצעות שיוכיחו לכם שהחורף הוא זמן מצוין לעלות על מטוס ולצאת לחופשה.

חופשה חורפית ומושלגת

רבים מאיתנו תומכים בגישה שאם כבר יוצאים לחופשת חורף, אז שיהיה חורפי עד הסוף – קר ומושלג, עם טמפרטורות שצונחות מתחת לאפס. יחד עם הקור, מגיעים גם לא מעט יתרונות: נופים מושלגים שמרחיבים את הלב, פעילויות שלג שמעלות את האדרנלין, יין חם מול אח מבוערת בבקתת הרים מושלגת. חורף כמו שחורף אמיתי צריך להיות.

לפלנד: אדרנלין וזוהר הצפון

חופשת חורף מתקשרת אצלנו לרוב עם סקי, אבל זה לא חייב להיות כך. מי שלא גולש אבל עדיין מעוניין בחופשה מושלגת ומלאת אדרנלין, יכול לצאת לטיול בלפלנד. זהו חבל ארץ המשתרע בצפון סקנדינביה: מנורווגיה דרך פינלנד ושוודיה ועד רוסיה. מכל אלה, לפלנד הפינית היא האזור המתויר ביותר, עם תשתיות נוחות ואינספור אטרקציות תיירותיות.

אופנועי שלג בלפלנד. חורף מהאגדות עם הרבה פעילויות בשלג | צילומים: שאטרסטוק

אופנועי שלג בלפלנד. חורף מהאגדות עם הרבה פעילויות בשלג | צילומים: שאטרסטוק

אחת החוויות המרגשות בטיול חורפי בלפלנד היא הזוהר הצפוני, שגדולים הסיכויים לראותו בלילות בהירים בעונת החורף. גם באזורים צפוניים במדינות השכנות, שוודיה ונורווגיה, אפשר לראות את מופע האורות המרהיב של הטבע וכן לעסוק בשלל פעילויות אתגריות בשלג.

האלפים: סקי ורומנטיקה

מי שמחפש חופשה חורפית מושלגת קצת יותר רגועה, עם אופי רומנטי, ימצא אותה בהרי האלפים באירופה. רבים מאתרי הסקי מציעים פעילויות רבות גם לאלה שאינם גולשים – גלישה במזחלות, טיולי הליכה בשלג, ביקור במערות קרח קפואות, וגם בילוי באתרי ספא מפנקים, קניות וארוחות גורמה ליד האח.

שווייץ מתאימה במיוחד גם לכאלה שאינם גולשים, בשל היצע רחב במיוחד של פעילויות קפואות בשלג ובקרח, ובעיקר משום שכפרי הסקי שלה ציוריים להפליא. מרבית כפרי הסקי בשווייץ נראים כאילו נלקחו מתוך גלויה, עם בקתות עץ שהגגות המשופעים שלהן מכוסים בשמיכה עבה של שלג, ורחובות מרוצפי אבן, שלעיתים כלי התחבורה הכי נפוץ בהם הוא כרכרה רתומה לסוס.

האלפים השווייצריים בחורף הם גן עדן לגולשים, ולא רק להם

האלפים השווייצריים בחורף הם גן עדן לגולשים, ולא רק להם

בין אם ביליתם את היום בגלישה במדרונות, בפעילויות שלג אתגריות יותר ופחות, בקניות או בספא, תענוג לסיים את היום באחת המסעדות המקומיות, עם מנת רושטי, לביבת תפוחי אדמה שממלאת את כל הצלחת (ואת הבטן) או פונדו גבינה מהביל לצד האח המבוערת. כמה עיירות סקי שמתאימות גם למי שאינו גולש הן צרמאט (Zermatt), אשר מעליה מתנשאת פסגת המטרהורן המרהיבה, לויקרבאד (Leukerbad), עיירת מרחצאות באלפים הברניים, וסאס פה (Saas-Fee), סמוך לגבול האיטלקי, שמציעה אינספור פעילויות קפואות. בשווייץ מתקיימים בחורף כמה קרנבלים גדולים, כמו הפאסנאכט של בזל או הפאסנאכט של לוצרן, וזו עוד סיבה מצוינת לבקר שם בחורף.

העיירה הרומנטית צרמט, כשברקע מתנוססת פסגת המטרהורן

העיירה הרומנטית צרמט, כשברקע מתנוססת פסגת המטרהורן

צפון אמריקה: הרבה יותר מסקי

מחופשה חורפית מושלגת אפשר ליהנות גם באמריקה הצפונית. וגם כאן, המגוון אינסופי. אפשר לבחור באחד מאתרי הסקי הפופולריים שמציעים הרבה יותר מסקי, כמו וויסלר (Whistler) שבמחוז בריטיש קולומביה בקנדה שנחשב לאחד מאתרי הסקי הטובים בעולם. היצע הפעילויות כאן כולל עלייה ברכבל עם רצפת זכוכית לראש ההר ותצפית מרהיבה על המרחבים המושלגים, גלישה במזחלות או באבובי שלג, טיול אומגות ביער המושלג או בילוי בספא סקנדינבי, ששוכן בקצה אגם בליבו של יער אשוחים ומציע בריכות חמות וקרות ומפלי מים מרעננים.

שמורת גן האלים (Garden of the Gods) בקולורדו ספרינג. בחורף השלג צובע הנופים ההרריים של קולורדו בלבן בתולי

שמורת גן האלים (Garden of the Gods) בקולורדו ספרינג. בחורף השלג צובע הנופים ההרריים של קולורדו בלבן בתולי

אם אתם מעדיפים חופשת חורף בארצות הברית, כדאי לכם לבחור באחד מאתרי הסקי הפופולריים בקולורדו (אספן, וייל, ביבר קריק ואחרים). ההרים המדהימים של קולורדו מהווים מקום נפלא לטיולים ברגל או ברכב כל השנה, לא רק בחורף. אפשרות נוספת היא ליהנות מהטבע האמריקאי המופלא דווקא בחורף. כמה מהפארקים הכי יפים בארצות הברית עוטים בחורף מראה קסום ולא שגרתי, מומלץ במיוחד טיול חורפי בילוסטון, שהשלג מעניק לו מראה שונה לגמרי מזה המוכר לרוב המטיילים.

זאב בילוסטון. הפארק המפורסם מקבל מראה שונה לגמרי עם בוא החורף

זאב בילוסטון. הפארק המפורסם מקבל מראה שונה לגמרי עם בוא החורף

חופשה חמימה וקרובה

סיציליה: לגלוש על הר געש

אם אתם מעדיפים להימנע משלג, באגן הים התיכון יש כמה יעדים שמציעים שמש (לא כל הזמן, כמובן), נוף יפה ואפשרויות טיול למקומות שלא מצריכים מעיל עבה. היעדים האלה לא עמוסים בתיירים בחורף והמחירים בהם צונחים בעונה הקרה, סיבה טובה לנסוע. אחד היעדים המוצלחים לחופשה חורפית נעימה הוא סיציליה. החורף בסיציליה קצר, ועל אף שבעונה זו הטמפרטורות יורדות ויש סיכוי גבוה לגשם (ואף שלג בהרים), מזג האוויר לא קר מדי, לבטח נעים בהרבה מיולי-אוגוסט הלוהטים. חופשה על החוף בחורף פחות מומלצת, אבל אם מתמקמים באחת הערים הגדולות, כמו פלרמו (Palermo) הבירה, וממנה יוצאים לתור את הסביבה, מובטחת לכם חופשה מהנה.

הפסגה המושלגת של הר אטנה כפי שהיא נראית מהעיירה טאורמינה

הפסגה המושלגת של הר אטנה כפי שהיא נראית מהעיירה טאורמינה

למעשה, בחורף אפשר לעשות כמעט כל מה שעושים בסיציליה בקיץ, למעט החופים, בלי להיות מוקפים בגדודי תיירים: לטייל בפלרמו התוססת עם הארכיטקטורה הנהדרת והמוזיאונים המצוינים, לשוטט בסמטאות הציורית של טאורמינה היפה, לבקר בעיר העתיקה של סירוקזה ובפארק הארכיאולוגי ניאפוליס הסמוך, לסייר במקדשים של אגריג'נטו ולהתרשם מאוסף הפסיפסים המרשים בווילה הרומית הסמוכה לפיאצה ארמרינה. אל תוותרו על ביקור בהר אטנה, הר הגעש הפעיל הגבוה ביותר באירופה, שבחורף ניתן לעשות סקי על מדרונותיו המושלגים.

מלטה: היסטוריה וארמונות

מלטה גם היא יעד מצוין לחופשת חורף קרובה ונעימה. מזג האוויר במלטה נוח כל השנה, אבל בחורף אפשר לגלות את אוצרות התרבות של האי הקטן הזה בשלווה, הרחק מהמוני התיירים. על אף שחודשי החורף עשויים להיות גשומים והים קר מכדי לרחוץ בו, כמעט תמיד אפשר לשבת בבית קפה מול הים, לצפות בגלים וליהנות משמש חמימה.

מבט מהים על ולטה, בירתה היפה של מלטה

מבט מהים על ולטה, בירתה היפה של מלטה

ולטה, בירת מלטה, היא כמו מוזיאון אחד ענק, ורחובותיה הצרים עמוסים בארמונות, מבצרים, כנסיות ומבנים ארכיטקטוניים מרשימים. גם מדינה, בירתה הקדומה של מלטה, היא עיר היסטורית מקסימה המתאימה לטיול בכל ימות השנה. זוהי עיר מוקפת חומה עם רחובות צרים ומלאי אווירה הגדושים בארמונות נפלאים. מדינה שוכנת בנקודה הגבוהה ביותר באי ומציעה נוף נפלא. במלטה יש כמה אתרים ארכיאולוגיים שמומלץ לבקר בהם, כמו המקדש הפרהיסטורי חג'ר אים וההיפוגאום, אתר של מקדשים תת קרקעיים שנחצב באבן גיר לפני כ-5,000 שנה.

האיים הקנריים: חופים וקרנבל

מי שמתקשה לוותר גם בחורף על חוף הים, יבוא על סיפוקו בטיול לאיים הקנריים, השייכים לספרד אך שוכנים באוקיינוס האטלנטי מול חופה הדרום-מערבי של מרוקו. הגדול והפופולרי מבין האיים הוא טנריף, שאליו יש טיסות ישירות מישראל. עם מזג אוויר נוח ושמש כל השנה, חופים יפים, אתרי טבע, אטרקציות משפחתיות וחיי לילה תוססים, זהו יעד מצוין לטיול חורפי. מטנריף אפשר לקחת מעבורת לאיים הסמוכים. אם תגיעו לטנריף בסוף חודש פברואר (התאריך המדויק משתנה משנה לשנה) תוכלו להשתתף בקרנבל, אחד הגדולים והמרתקים בעולם. עיקר החגיגות נערכות בבירת האי, סנטה קרוז, ובעיר פוארטו דה לה קרוז, עם תהלוכות ססגוניות, מוזיקה, ריקודים ותחפושות.

התהלוכה הסוגרת את הקרנבל של טנריף בסנטה קרוז, בירת האי

התהלוכה הסוגרת את הקרנבל של טנריף בסנטה קרוז, בירת האי | צילום: Ninafotoart / Shutterstock.com

חופשה חמה ורחוקה

עם קצת יותר זמן וכסף אפשר לנסוע לחופשת חורף ארוכה ליעדים שבהם הקיץ נמצא בעיצומו בזמן החורף שלנו. מדינות דרום אמריקה הן אחת האפשרויות הטובות ביותר, עם שילוב נהדר של טבע פראי, אתרים היסטוריים מרתקים וחופים יפים.

ברזיל: עונת הקרנבלים

ברזיל היא אחד היעדים המוצלחים לטיול בזמן החורף שלנו (הקיץ בחצי הכדור הדרומי). פברואר הוא זמן הקרנבלים בברזיל, ובכל רחבי המדינה מתקיימים בעונה זו קרנבלים ופסטיבלים הכוללים תהלוכות ססגוניות, מוזיקה, ריקודים, לבוש מינימלי והמון שמחה. הקרנבל של ריו הוא הכי מפורסם, אבל יש קרנבלים נפלאים גם בסלוודור דה בהאיה, סאו פאולו, רסיפה, אולינדה, פאראטי ועוד.

מפלי האיגואסו על גבול ברזיל-ארגנטינה, אתר חובה לאוהבי טבע

מפלי האיגואסו על גבול ברזיל-ארגנטינה, אתר חובה לאוהבי טבע

בין אם אתם מבלים בקרנבל של ריו או באחת הערים האחרות, ריו היא תחנת חובה בכל טיול בברזיל, ויש בה כמה חוויות שאסור להחמיץ, כמו טיפוס על הר הסוכר ובילוי בחופים היפים. אוהבי הטבע לא ירצו לוותר על טיול למפלי האיגואסו המרהיבים, על הגבול בין ברזיל לארגנטינה, ועל טיול בג'ונגלים של אגן האמזונס.

מקסיקו: צלילות ופירמידות

מקסיקו שבמרכז אמריקה היא יעד נפלא לטיול חורף מרתק.  מי שזמנו קצר יכול להתמקד בחצי האי יוקטן, המציע שילוב של חופים מהיפים בעולם (בעיקר באיסלה מוחרס, קוזומל, פלאיה דל כרמן וטולום), אתרי צלילה מרהיבים בים וגם בסנוטות – בריכות תת קרקעיות מרשימות, אתרים ארכיאולוגיים חשובים (אל תוותרו על ביקור בצ'יצ'ן איצה, עיר המאיה המפורסמת), ערים מקסימות, למשל העיר הקולוניאלית מרידה, ואתרי טבע יפים, בהם השמורה הביוספרית סלסטון שבה אפשר לראות קופים והמוני פלמינגו.

הפירמידה הגדולה בצ'יצ'ן איצה שבחצי האי יוקטן במקסיקו

הפירמידה הגדולה בצ'יצ'ן איצה שבחצי האי יוקטן במקסיקו

תאילנד: לדלג בין האיים

גם מדינות מזרח אסיה הן יעד טוב לחופשת חורף מהנה תחת השמש. תאילנד היא הפופולרית ביותר, ואין פלא. יש בה כל מה שאנשים אוהבים בחופשה: חופים חלומיים ועטורי דקלים עם חול רך ומי טורקיז, אוכל מצוין, קניות, טיולים בטבע, מלונות מפנקים, תושבים ידידותיים, אטרקציות משפחתיות ומחירים נוחים.

קו פי פי. עם חופים כאלה תתקשו להתרחק מהקו המים, אבל שווה לטייל גם במרכז האי

קו פי פי. עם חופים כאלה תתקשו להתרחק מהקו המים, אבל שווה לטייל גם במרכז האי

החופים הכי יפים נמצאים באיים של דרום תאילנד, כמו פוקט, קו סמוי, קו פי פי, קו לנטה קו צ'אנג ועוד רבים, בהם איים פחות מתוירים עם אווירה יותר אותנטית. למרות הפיתוי לבלות את כל החופשה על ערסל עם כוס משקה טרופי ביד, כדאי לנסות לטייל גם אל פנים האיים ולהתרשם מהטבע והתרבות המקומית. ואם יש לכם זמן, אל תחמיצו גם גיחה לצפון תאילנד, אזור המציע חוויה שונה בתכלית, עם יערות גשם עבותים, נהרות שאפשר לעשות בהם רפטינג, מסלולי הליכה נהדרים ומפגש עם השבטים המקומיים.

דרום אפריקה: גנים ובעלי חיים

עוד מדינה שנמצאת מדרום לקו המשווה והעונות בה הפוכות משלנו היא דרום אפריקה. החורף שלנו הוא הקיץ בדרום אפריקה, וזה בדיוק הזמן ליהנות מבילוי בחופים היפים של קייפטאון. בנוסף לחופים קייפטאון מציעה גם נופים מרהיבים (אל תחמיצו את התצפית מראש הר השולחן), מוזיאונים ומקומות בילוי בשפע. חופים יפים יש גם בפורט אליזבט ובדרבן.

לביאה וגור בפארק קרוגר

לביאה וגור בפארק קרוגר

מלבד חופים, דרום אפריקה היא מדינה מגוונת להפליא המציעה אינספור אפשרויות: יקבים וכרמים באזור היין שמדרום לקייפטאון; מצוקים תלולים, מפרצים קסומים ויערות עבותים בנתיב הגנים; כפרי מסורתיים בקוואזולו נטאל, וספארי מרתק עם עולם חי עשיר בפארק קרוגר.

לקריאה נוספת: חופשה על הקרח – הצעות לבילויים קפואים

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.