תפריט עמוד

חופשות חורף חמימות באירופה

בשביל ליהנות מחופשת חורף חמימה לא צריך להרחיק לחצי הכדור הדרומי. גם באירופה, שברובה קפואה ומושלגת בעונה הזאת, יש יעדים שמציעים חורף מתון, עם הרבה ימים שטופי שמש

אומרים שהעולם מתחלק לשני סוגים של אנשים – אנשי חורף ואנשי קיץ. עבור האחרונים, שלא רואים בגשם ובשלג דבר רומנטי וסובלים מאוד מהקור, יציאה לחופשה בחורף יכולה להיות עניין מאתגר למדי, במיוחד כשהיבשת הקרובה והזמינה ביותר למטייל הישראלי, שרוצה לנשום קצת חו"ל, היא אירופה. אבל גם באירופה הקרה והמושלגת אפשר ליהנות מחופשה חורפית חמימה. ליקטנו כאן כמה יעדים אירופים שבהם השמש זורחת כמעט כל השנה והסיכוי לגשם נמוך יחסית – אידיאלי למי שמעדיף מזג אוויר חמים גם בעיצומו של החורף:

סיציליה

האי סיציליה הוא אחד מאותם יעדים שהחורף עושה להם רק טוב. נכון, אולי לא תוכלו להשתזף על החוף ולרחוץ בים, אבל החורף פה נעים ומאפשר ליהנות כמעט מכל האטרקציות של סיציליה: לטייל בעיירות הציוריות, כמו טאורמינה, לסייר בערים הבארוקיות כמו קטניה וסירקוזה, לבקר באתרים ארכיאולוגיים, כמו עתיקות סירקוזה והמקדשים בעמק אגריג'נטו, להתרשם מהפסיפסים המרהיבים בווילה רומאנה וגם ליהנות מהנופים הגעשיים של הר אטנה, המושלג בחורף.

מקדש יווני לאל אפולו בסג'סטה, בצפון-מערב סיציליה

הטמפרטורות בסיציליה בחורף נעות לרוב סביב 15-13 מעלות ביום, אם כי בהרים קר יותר ויורד שלג. יש ימים גשומים וקרים לצד ימי שמש נעימים.

יש כמה יתרונות בולטים לחופשת חורף בסיציליה: לא חם מדי כמו ביולי-אוגוסט, מחירי הלינה צונחים, האי לא עמוס ואפילו בעיירות שבקיץ מתפקעות מתיירים, כמו טאורמינה, אפשר ליהנות משקט ומשלווה. בנוסף, השדות נצבעים בירוק עז, באזור עמק אגריג'נטו השקדיות נמצאות בשיא פריחתן בפברואר ואפשר להשתתף בפסטיבל פריחת השקד, הפסגות של ההרים נרודי, מדוני ואתנה מכוסות בשלג, ועל הר אטנה אפשר אפילו לעשות סקי.


בפברואר נמצאת פריחת עצי השקד בסיציליה בשיאה

יש גם תענוגות קולינריים מיוחדים בעונה הזו – זוהי תקופת הארטישוקים, במסעדות מגישים קיפודי ים שנחשבים למעדן מקומי ולקינוח תוכלו ליהנות ממתקי מרציפן.

הגעה: הדרך הנוחה ביותר היא לטוס לרומא (כשלוש וחצי שעות) ומשם לקחת טיסת המשך לקטניה או לפלרמו (כשעה-שעה ועשרים דקות). לעתים מתקיימות גם טיסות שכר ישירות מישראל לפלרמו, שמשכן כשלוש שעות.


הר אטנה המושלג כפי שהוא נשקף ממדרגות התיאטרון היווני בטאורמינה

מלטה

האי מלטה הוא אחד האיים המרתקים בים התיכון. יש בו שילוב מנצח של ערים עתיקות מבוצרות, אתרים ארכיאולוגיים חשובים, כפרי דייגים ציוריים, חופים יפהפיים ולגונות קסומות. בין הפנינים של מלטה, שמהן אפשר ליהנות גם בחורף, ניתן למנות את עיר הבירה ולטה, הגדושה בארמונות, כנסיות ומנזרים והוכרזה כולה כאתר מורשת עולמית; את מדינה, בירתה העתיקה והמבוצרת של מלטה; את המקדש הפרהיסטורי חג'ר אים, ואת האתר הארכיאולוגי התת קרקעי היפוגאום. בימים יפים תוכלו לשוט לאיים הסמוכים גוזו וקומינו. וגם אם לא תוכלו להשתזף בחופים, עדיין ניתן לצאת לטיול רגלי על החוף.


קו הרקיע של ולטה, בירת מלטה. ממרבית האוצרות של מלטה ניתן ליהנות גם בחורף

החורף במלטה מתון למדי, הטמפרטורות יורדות רק לעתים רחוקות מתחת ל-15 מעלות, יש יחסית מעט ימים גשומים והרבה ימים שבהם השמש זורחת והשמיים כחולים. זהו זמן נהדר לגלות את האזורים הכפריים של מלטה, הירוקים בחורף יותר מבכל עונה אחרת ואפשר לצאת לטיולי הליכה נעימים, שבקיץ עלול להיות חם מכדי לעשותם. בחורף מתקיימים הרבה פסטיבלים במלטה, כמו פסטיבל מדיטרנה שמתקיים באי גוזו וכולל מופעי אופרה ובלט, קונצרטים, הצגות תערוכות ומפגני זיקוקין דינור, פסטיבל השוקולד בהמרון וקרנבל החורף הססגוני שמתקיים ברחבי האי.

הגעה: לאורך כל השנה מתקיימות טיסות שכר ישירות מישראל שאורכות כשלוש שעות.


קו החוף של האי גוזו. בחורף האי מתכסה בירוק

האיים הקנריים

האיים הקנריים זוכים לפופולריות רבה בעיקר בקרב נופשים אירופים שנוהגים לבלות בבגד ים על החוף בזמן שבארצות המוצא שלהם כולם מתכרבלים במעילים עבים ועדיין רועדים מקור. האיים, השייכים לספרד, ממוקמים קרוב לחופי מרוקו והם נהנים ממזג אוויר נוח לאורך כל השנה, גם בחורף.

לכל אחד משבעת האיים יש אופי ומאפיינים מיוחדים: טנריף הוא הגדול והפופולרי מבין האיים, והוא מציע נופים געשיים וחופים נהדרים, גראן קנריה מציע נופים מגוונים של יערות אורנים, מכתשים וולקניים ודיונות חול נהדרות, לנזרוטה הוא הגעשי מכולם, בפורטאוונטורה יש חופים חוליים נהדרים ואווירה מדברית ובלה פלמה יש יערות עבותים של עצי דפנה. מי שמעדיף איים פחות מתויירים שבהם אפשר ליהנות מהתרבות הייחודית ולהתרשם ממסורות עתיקות שהשתמרו, ייהנה עד מאוד באיים לה גומרה ואל היירו.


הקרנבל של טנריף, אחת הסיבות הטובות לבקר באי בחורף | צילום: Salvador Aznar / Shutterstock.com

מזג האוויר באיים הקנריים בחורף מאפשר להשתזף ולעתים אף לשחות. אף כי הטמפרטורות הממוצעות בחורף נעות סביב ה-17 מעלות, יש הרבה ימים חמימים בהרבה, השמש זורחת במרבית ימות החורף ויורד מעט מאוד גשם. החורף הוא גם עונת הקרנבלים באיים הקנריים וזו עוד סיבה טובה להגיע לפה. כל הקרנבלים מתאפיינים בתהלוכות ססגוניות, מוזיקה, ריקודים והרבה שמחה. הקרנבל המפורסם מכולם הוא הקרנבל הססגוני של טנריף שמתקיים בפברואר או במרץ אבל גם בשאר האיים יש חגיגות וקרנבלים בחורף.

נופים געשיים בפארק הר הגעש טיידה (שפסגתו המושלגת נראית ברקע) במרכז טנריף

הגעה: הדרך הנוחה ביותר היא לטוס ללברצלונה או מדריד שבספרד ומשם לקחת טיסת המשך לאיים הקנריים (כשעתיים וחמישים דקות ממדריד לטנריף וכשלוש שעות וחצי מברצלונה).

ילדון משחק בחוף שחור. ברבים מהחופים באיים הקנריים יש חול שחור, תוצאה של פעילות געשית בעבר

מדיירה

איי מדיירה הרבה פחות מוכרים למטייל הישראלי, וחבל, כי מדובר בפנינה אמתית ששווה לטייל בה בכל עונות השנה. הארכיפלג, שמשתייך לפורטוגל, שוכן באוקיינוס האטלנטי, כ-900 ק"מ מדרום לליסבון וכ-500 ק"מ מצפון לחופי אפריקה, וכולל שני איים גדולים ושישה איים זעירים. האיים המיושבים הם מדיירה ופורטו סנטו, כאשר מדיירה הוא הפופולרי והמתוייר יותר. זהו אי יפהפה, עם חופים שמעליהם מתנשאים מצוקים תלולים, יערות של עצי דפנה, טרסות חקלאיות, גנים טרופיים, תעלות מים, כפרים מסורתיים ועיר בירה מקסימה, פונשל, עם ארכיטקטורה קולוניאלית וחיי לילה תוססים.


יער אפוף ערפילים של עצי דפנה עתיקים באי מדיירה

מזג האוויר במדיירה נעים ונוח כל השנה, כשהחורפים מתונים ונעימים, עם טמפרטורה ממוצעת של כ-20 מעלות ביום וכשישה-שבעה ימים גשומים בממוצע בינואר ובפברואר. בפסגות הגבוהות, כמו פיקו דו אריירו, עשוי לרדת שלג, אבל בעמקים ובאזור החוף חמים ונעים.


בית מסורתי בעיירה סנטנה במדיירה

החורף הוא זמן נהדר ליהנות מהטבע של מדיירה. הכל ירוק ופורח ואפשר לצאת לטיולי הליכה בהרים. הנועזים אפילו שוחים בים בימים הבהירים וגם מי שלא שוחה יכול ליהנות מנופים דרמטיים של צוקים התלויים מעל האוקיינוס האטלנטי. החורף גדוש באירועים ובחגיגות, כשהאירוע הגדול מכולם הוא הקרנבל שמתקיים מדי ינואר בעיירה סנטנה (Santana) וכולל תהלוכות ססגוניות, תחפושות, מוזיקה וריקודים. גם אם לא הגעתם לאי בתקופת הקרנבל אל תוותרו על ביקור בסנטנה, שבה בתים מסורתיים עם גגות קש משופעים הנראים כאילו יצאו מתוך סיפורי אגדות.


חוף מצוקי בצפון האי מדיירה

הגעה: אין טיסות ישירות מישראל למדיירה, ובחורף לרוב גם לא מופעלות טיסות ישירות מישראל לליסבון (שממנה יוצאות כמה טיסות ביום למדיירה). יחד עם זאת, ניתן להגיע למדיירה גם דרך יעדים אירופיים אחרים כמו אמסטרדם (כארבע שעות טיסה) או פריז (כשלוש וחצי שעות).

אנדלוסיה, ספרד

חבל אנדלוסיה שבדרום ספרד הוא אחד האזורים החמים ביבשת והוא נהנה מיותר מ-300 ימי שמש בשנה, כך שגם בחורף רב הסיכוי לימים בהירים ונעימים. החורף באנדלוסיה חמים ונעים בהשוואה לאזורים אחרים באירופה, כשהטמפרטורות נעות בממוצע בין 15-11 מעלות, וימים שבהם הטמפרטורות מטפסות ל-20 מעלות אינם נדירים.


ארמון אלהמברה בגרנדה. אנדלוסיה עשירה באוצרות תרבות ואמנות שמכולם ניתן ליהנות גם בחורף

בחורף כדאי לוותר על חוף הים ולהתרכז במשולש הערים היפהפיות – גרנדה, סביליה וקורדובה – ובכפרים הלבנים הציוריים. האזור גדוש באוצרות תרבות ואדריכלות, מארמון האלהמברה בגרנדה, על הגנים היפהפיים שלו, דרך ארמון אלקסר והקתדרלה הגותית בסביליה ועד לקתדרלה-מסגד של קורדובה. את כל אלה נעים יותר לגלות בחורף, כשלא חם מדי וכשהאתרים לא עמוסים בתיירים. אוהבי הטבע ייהנו בחורף מהפארק הלאומי דוניאנה (Donana). בחורף זורמים פה מים רבים ואפשר לשוט בנהר הבירה ולהתרשם מהשמורה שבה חורפות מדי שנה למעלה מ-300 מיני ציפורים. ויש לאזור עוד הרבה מה להציע, מתענוגות קולינריים ועד מועדוני פלמנקו תוססים.


מיחאס, אחד הכפרים הלבנים של אנדלוסיה

הגעה: בחורף אין טיסות ישירות מישראל לאנדלוסיה, ניתן לטוס לברצלונה או למדריד ומשם להמשיך בטיסה פנימית לסביליה או למלגה (כשעה ועשר דקות ממדריד, שעה וחצי מברצלונה). ניתן גם לקחת רכבת מהירה ממדריד לקורדובה (שעה וחצי) או לסביליה (שעתיים וחצי).

בתמונה הפותחת: מרינה קינטה גרנד במדיירה

אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.