תפריט עמוד

חורף חם: חופשות חמות לימים קרים

1. השונית הגדולה | אוסטרליה
השונית הגדולה של אוסטרליה (Great barrier reef) היא שונית עצומה לחופיה הצפון מזרחיים של קווינסלנד. כמעט 2,000 ק"מ של מגוון ביולוגי עשיר ומרתק, וגם אחד משבעת פלאי הטבע של העולם. זהו ריף האלמוגים הגדול בעולם עם מים חמימים וצלולים, שאפשר אפילו לראותו מהחלל. אחת מגולות הכותרת של הביקור בשונית היא המפגש התת ימי עם אינספור יצורי ים צבעוניים, אקזוטיים ומשונים החיים כאן, על האיים שמול חופיהם מצויים אתרי צלילה מצוינים. ואם אתם בפוביית כרישים, אל דאגה, אין כאן הרבה ואלה מעדיפים ים פתוח ("בוא אלינו לים…").

טמפרטורת מי הים בקיץ של חצי הכדור הדרומי עומדת על 28 מעלות צלזיוס. אולם מזג האוויר המונסוני מתחלק לו לעונה גשומה שמתחילה בדצמבר ומסתיימת בפברואר, בה הלחות גבוהה והגלים גבוהים, ולעונה מומלצת יותר לצלילה המתחילה במרץ.

מסלולי השיט בקריביים משלבים נופים עוצרי נשימה, ים צלול בגווני טורקיז, חול בכל הגוונים ועצי קוקוס תמירים, יעדים שונים עם שפות שונות, תרבויות וטעמים אקזוטיים | צילום: סטיבן וון נידרהוסן
2. בחזרה לספינת האהבה | קרוז בקריביים
למה לא לנצל את החורף ולצאת לקרוז בקריביים? עם כל הרטרו של האייטיז, ודאי התגעגעתם לג'ולי ותהיתם לא פעם מה קורה היום עם ויקי. החורף הוא הזמן הכי טוב לצאת לשיט תענוגות כזה, כשמזג האוויר בקריביים מתייצב. ישנן הפלגות באורכים שונים, החל בשלושה לילות ועד שבועיים.

מסלולי השיט משלבים נופים עוצרי נשימה (ד"ר סטובינג אחראי על ההחייאה), ים צלול בגווני טורקיז, חול בכל הגוונים ועצי קוקוס תמירים, יעדים שונים עם שפות שונות, תרבויות וטעמים אקזוטיים. מלבד למתרחש מחוץ לאונייה בעגינות השונות, גם עליה תוכלו לבלות שבועיים בלתי נשכחים בלי רגע אחד של שעמום. בריכות שחייה, קזינו ודיוטי פרי (למי שלא יכול בלי), חדרי כושר, מסעדות, החלקה על הקרח (לא בכל האוניות), מגרשי כדורסל, מגלשות מים, ספא, מועדונים, הפעלות לילדים ובחלק מהאוניות תוכלו אפילו לנסות את כוחכם על קיר הטיפוס.

3. לא יורדים מהקווים | אקוודור
אקוודור, מניין בא לה שמה? בגלל שזוהי מדינה המשתרעת משני צדי קו המשווה. אנדית קסומה, עם ריבוי תרבויות, יערות גשם, חופים ונופים געשיים. רק 22 ק"מ מקיטו, שוכן לו הקו. לא שהוא לא שוכן בעוד מקומות בעולם, אבל לא תנצלו את הקרבה? ביקור על הקו – שמצפונו, כך אומרת האגדה, תנועת המים בכיור היא עם כיוון השעון ומדרומו ההיפך (בגלל כוח קוריוליס) – הוא חובה לגיאוגרפים אנונימיים.

ואם כבר הגעתם עד קיטו לא תוכלו לפסוח על השוק האינדיאני באוטאבאלו, שם תוכלו לרכוש סוודרים שלא תלבשו אף פעם וגם לא יהיה לכם לב לזרוק (רק אחרי שיעבור לפחות חצי עשור). אל תשכחו לבקר באיי גלאפגוס – אריות ים ופינגווינים, צבי ים ענקיים וגם לווייתנים, ודולפינים. יקר להגיע, אבל מתי תבואו שוב?

4. מיקי מאוס מחכה לכם | אורלנדו, ממלכת הפארקים
אורלנדו שבפלורידה ארה"ב היא העיר הכי נושאית בעולם, על פארקי השעשועים המצויים בה בכל פינה. איפה שלא תירקו מצוי לו פארק מדהים שישעשע את ילדיכם, וגם קצת אתכם. לפני שחלתה העיר בקדחת העכבר הקטן והמפורסם היא היתה מרכז לגידול פירות הדר. אולם מה שלא קרה ל-Jaffa שלנו קרה לאורלנדו, כאשר בשנת 1971 נפתח וולט דיסני וורלד בדרום מערב העיר.
בין אוסף הפארקים תמצאו שם את  Cypress Gardens
,
Discovery Cove ,SeaWorld Orlando ,Universal Studios וכמובן את Walt Disney World – אם תנסו לשלב ביקור בכל הפארקים האגדיים ויתר האטרקציות בעיר גם יחד, תזדקקו ל-520 שעות לפחות (שזה יוצא 65 ימים כפול 8 שעות ביום!!!).
אורלנדו, החמימה גם בעת החורף בארצות הברית, היא אם כן עיר האטרקציות. אבל לא רק לילדים, ונדמה בכלל שכל אחד הופך מעט ילד בכניסה לכל אחד מהפארקים הגדולים.
הנסיעה בטסמניה מתפתלת בין נופים, חופים, יערות עבותים, עיירות ציוריות, תצפיות מרהיבות, ציפורים שונות ובעלי חיים
5. חופשה ל"אסירים" בחופשה
| טסמניה, "ניו זילנד הקטנה"

אין כמו חופשה על אי בודד אם אתם חשים שבא לכם לברוח. על אחת כמה וכמה, חופשה על אי אסירים לשעבר. לאי טמסניה שבאוסטרליה נשלחו פושעיה הנוראיים ביותר של בריטניה עד לשנת 1856. כיום תוכלו ליהנות במקום רק מרוחותיהם של האסירים, בסיור רוחות וביקור בעיר המתים פורט ארתור, אליה הגיעו סוהרים ואסירים, כאחד, שסיימו את חייהם באי השלו.

האי לא משעמם לרגע ונסיעה בו מתפתלת בין נופים, חופים, יערות עבותים, עיירות ציוריות, תצפיות מרהיבות, ציפורים שונות ובעלי חיים. תוכלו לבחור אם לצאת למסעות ארוכים או למסלולים קצרים ומשפחתיים. ואלה שמוכנים לחכות עד תחילת העונה, יוכלו אפילו לבלות באתרי סקי (בעוד כחצי שנה). טסמניה זכתה בכינוי "הגרסה המוקטנת של ניו זילנד". חופשה לאסירים בחופשה.

במרקש תמצאו מיסטיקה בשפע וסיפורי אגדות, שווקים עמוסים וצבעוניים, עורות רכים ומשובחים, שטיחים ועבודות עץ, וכמובן גם חשיש | צילום: גוטייה וילום
6. לא רק לביקור שורשים | מרקש – מרוקו שהיתה פעם
מרוקו יכולה להוות נקודת פתיחה לטיול באפריקה או רק קפיצה קטנה מביקור באירופה. תמצאו בה מיסטיקה בשפע וסיפורי אגדות, שווקים עמוסים וצבעוניים, עורות רכים ומשובחים, תכשיטים ובדים, שטיחים ועבודות עץ, וכמובן גם חשיש.

מרקש, בירתה הקודמת של מרוקו, היא לא רק עיר מקסימה, אלא נדמה כי זוהי מרוקו שהיתה פעם או אולי זוהי מרוקו האמיתית, וגם כמויות התיירים המבקרים בה במשך כל השנה לא משנות את פניה. האטרקציות כוללות שווקים ומסגדים, ארמונות ומוזיאונים, וכמובן כיכר העיר, ה-Djemma El Fna, שבלילות קמה לחיים מלאי קסם ומסתורין, צבעוניות ואחיזת עיניים. תמצאו בה שורות של דוכני מזון עם ריחות מעוררי תיאבון, מספרי סיפורים ומכשפים, משביעי ומאלפי נחשים וקופים, קוסמים, להטוטנים, רקדנים, לוליינים. השתדלו לא לפגוש בכייסים.

מעל העיר נישא לגובה 70 מ' הצריח של מסגד קוטבייה, שנבנה לראשונה ב-1147 אך נהרס כיוון שלא היה לגמרי מיושר עם מכה. בנייתו הסתיימה בצורתו הנוכחית בשנת 1199 ומאז הוא האטרקציה המרכזית של מרקש. אמנם רק מוסלמים רשאים להיכנס אליו, אבל כל היתר לא יכולים שלא להתרשם, ולו רק מחיצוניותו.

בעיר תמצאו שווקים טובים ומלונות לא יקרים. בחודשי החורף שלנו הטמפרטורה הממוצעת ביום עומדת על כ-20 מעלות והלילות די קרירים (8 מעלות בממוצע), אבל בינינו, באוגוסט 36 מעלות יבהירו לכם כמה נעים, אם כי גשום, בחורף. לא רק לביקור שורשים.

7. מוכרחים להיות שמייח
| פונה, מדיטציה ותרפיה עם אופציה להארה

זה הזמן לנער את האבק ולהתחבר לעצמך. בפונה שבהודו, מרחק שתי יריקות ממומבאי, בלב שכונת קוראגון פארק, שוכן לו המרכז של אושו. פעם אשראם והיום מרכז לתראפיה ומדיטציה של אושו.

אושו (בגוואן שרי ראג'ניש) מגיש למערב את המזרח באריזה נוחה ויפה ובפורמט שהאדם המערבי חסר המנוחה יוכל להבין ואפילו להפוך לדרך חיים. כל אחד מקבל פה אישור להיות הוא, להוציא את הכל, להתפרץ, לרקוד, לצחוק, לבכות, להיות.

אחרי חופשה עמוסה בחיבור לעצמי, בעבודה מאסיבית ובפרוסס עדין בכיול מדויק, תזדקקו לחופשה, ובכלל לא בטוח שתחזרו בתאריך המיועד. ראו הוזהרתם.

8. קצת ספורט אקסטרים
| ואיקיקי (אוהאו) הוואי, גלישות גלים

הוואי היא שרשרת של 137 איים, ומארק טוויין אמר עליה כי היא "קבוצת האיים הנפלאה ביותר, העוגנת לה באיזשהו אוקיינוס…" וגולשים רבים מרחבי העולם לא יכולים להתווכח איתו.

גלישה היא אורח חיים, וגם כאשר טרנדים חדשים באים והולכים גלישה תישאר איתנו לעד, כך נדמה בכל אופן. נכון שאוסטרליה וקליפורניה הן נקודות חמות וגם נכון שאפשר להתווכח על זה. אבל המקום הכי טוב לגלישה הוא כמובן הוואי, ורבים מאמינים כי שם הכל החל, כיוון שככר גולשים שם מאות שנים.

אוהאו הוא האי המיושב, המתויר והמפורסם ביותר מבין איי הוואי, והוא גם הבירה העולמית של הגולשים ובו ממוקמת הבירה הונולולו. על החוף נמצאת ואיקיקי, צפופה בתיירים הקונים ומבלים במסעדות ובמועדונים. זהו גן העדן הלא אבוד של חובבי הספורט הימי; גלישה כבר אמרנו? גולשים מכל רחבי העולם חוסכים שקל לדולר כדי להגיע ולגלוש בה, בגלל הגלים המדהימים והגבוהים. יאללה, צאו לחוף הילטון ותתחילו להתאמן.

ואיקיקי, בירת הגולשים
| צילום: פול טופ

מסאי מארה. היעד הטוב ביותר למי שרוצה לטעום ספארי אמיתי | צילום: אליסון ווילסון
9. ספארי זה לא רק רמת גן | שמורת מסאי מארה, קניה
קניה ממוקמת לה במזרח אפריקה, ובה מגוון חיות בר עצום. מתי לאחרונה נתקלתם באריות, פילים, היפופוטמים, קרנפים וגם בופאלו,
או צפיתם בעדרי גנו ענקיים בנדידתם השנתית במרחבים? טרם? זה בדיוק הזמן. לפעמים נדמה שקניה עמוסה בתיירים שבאו בדיוק לשם כך, אולם עדיין תמצאו בה מגוון רחב של פארקים. גם הלודג'ים ומקומות הלינה בקניה הרבה יותר נעימים מביעדי ספארי אחרים.

שמורת מסאי מארה היא 320 קמ"ר של טבע במיטבו וביתם של הרועים המאסאים, והיא גם השמורה הכי פופולרית בקניה. זהו היעד הטוב ביותר למי שרוצה לטעום ספארי אמיתי ונראה שאין מי שיוותר על ביקור בה.

בשמורה מישורים נרחבים מאופק עד אופק, אריות ועדרי גנו, זברות, פילים ובעלי חיים רבים אחרים המתרוצצים בשטח ללא הפרעה. בנוסף ניתן לבקר בכפר המאסאי שבשמורה ולהציץ אל חיי בני השבט, הממשיכים לצוד ולחיות את חייהם האותנטיים ללא הפרעה.

אנטארקטיקה. אפשר לגמור פילם שלם על הקרחון הראשון
צילום: ורה בוגרטס
10. גם לזה קוראים קיץ | אנטארקטיקה
אם כבר החלטתם ללכת על מנה הגונה של מזג אוויר של חצי הכדור הדרומי בעונה זו, למה לא ללכת על האקסטרים של האקסטרים? מזגאוויר קוטבי עוד יגרום לכם להתגעגע לחורף שלנו. אנטארקטיקה, בקוטב הדרומי, היא המקום הקר ביותר בעולם ומכוסה בקרח רוב ימות השנה. בגלל הקור העז ותנאי מזג האוויר הקשים אין בה תושבי קבע, כך שאם חשבתם להיכנס לפיק-אפ בר ולהמתין לאיסוף, כדאי לרדת מהרעיון.

עם תחילת הקיץ מתחילה עונת ההתרבות של הציפורים ובייחוד של הפינגווינים. בדצמבר-ינואר, שיא החורף בחצי הכדור הצפוני, פה שורר לו שיא הקיץ ומפאת המיקום, האור שורר לפחות 20 שעות ביממה ומזג האוויר הקפוא, קצת פחות קפוא. לקראת מרץ אפשר לצפות בלווייתנים ובפינגווינים המשירים את נוצותיהם.

לא פשוט להגיע אל אנטארקטיקה. ההפלגה על ספינות היוצאות מאושווייה שבדרום ארגנטינה תלמד אתכם שאינכם יורדי ים; שיד אדם טרם פגעה בכל העולם; שאריות ים, כלבי ים, דולפינים, פינגווינים ואחרים יש והרבה בטבע הפראי המצוי שם; ושאפשר לגמור פילם (מי עוד מצלם בפילם?) שלם על הקרחון הראשון. מי קופץ ראשון למים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.