תפריט עמוד

יום בילוי משפחתי עם הילדים יכול להסתכם בהוצאה של כמה מאות שקלים, אבל זה לא חייב להיות כך. יש לא מעט אתרים, בעיקר באוויר הפתוח, שמזמינים לבילוי משפחתי נהדר וחינמי. בדרך כלל מדובר בפארקים עירוניים, ולמרבה השמחה בשנים האחרונות קמו ברחבי הארץ לא מעט פארקים מטופחים ומושקעים עם שפע של אטרקציות, שהכניסה אליהם חופשית. אבל אפשר לבלות עם הילדים גם בדרך אחרת, למשל בסיור מעשיר ומלמד במשכן הכנסת או בבית המשפט העליון.

הנה כמה הצעות לבילויים משפחתיים שלא יעלו לכם כסף:

נמל תל אביב
נמל תל אביב הוא אחד ממתחמי הבילוי המוצלחים בארץ. לאורך כל שעות היום יש במקום משפחות עם ילדים, זוגות שמגיעים לבילוי רומנטי וגם בליינים צעירים. משפחות נהנות במיוחד מדק העץ הגדול, שמזמין את הילדים (וגם לא מעט מבוגרים) לרכב על אופניים, להחליק על רולר בליידס, לנסוע בבימבות או פשוט לרוץ בעליות ובירידות. בזמם שהילדים פורקים מרץ, ההורים יכולים ליהנות מנוף הים, מהתבוננות בהתרחשות הבלתי פוסקת ומבריזה נעימה. בליבו של דק העץ יש ארגז חול גדול לילדים. לאלה יש להוסיף כמה מתחמים, חלקם מקורים, של מתקני שעשועים לפעוטות ולילדים, עם עשרות מתקנים מלהיבים. לאורך השנה, ובעיקר בקיץ, מתקיימים בשטח הנמל אירועים, מופעים והפעלות לכל המשפחה. כדאי לשים לב שלמרות שהבילוי במקום בחינם, סביר להניח שתיאלצו לפתוח את הארנק, בשל שפע המסעדות, בתי הקפה ומוכרי הבלונים.

נמל תל אביב. תמיד מלא במשפחות עם ילדים | צילום: אייסטוק

פארק הכט, חיפה
פארק הכט נהנה ממיקום נהדר על רצועת חוף באורך של יותר מקילומטר ממחלף ההגנה (צומת מקסים) ועד צומת דרך צרפת, ליד תל שקמונה. הפארק, שמהווה את הריאה הירוקה הגדולה ביותר בחיפה, הוא מקום נהדר לבילוי משפחתי פעיל – בפארק יש שבילי הליכה, מדשאות, מגרשי ספורט ומתקני כושר. גולת הכותרת עבור הילדים היא מתקני המשחק, שבנויים מעץ וחבלים רכים וחלקם מותאמים גם לנכים.
הפארק פתוח מדי יום בין השעות 23:00-6:00.

פארק הכט. מדשאות ומגרשי ספורט במיקום נהדר על החוף

פארק הרצליה
פארק מוצלח וחינמי נוסף באזור השרון הוא פארק הרצליה. הפארק משתרע על שטח של 120 דונם, מתאים במיוחד למשפחות פעילות. יש בו מדשאות, שבילי אופניים, שבילי הליכה וריצה מרופדים בגומי, מתקני כושר, אזורי מנגל, אגם מלאכותי עם דגים ואפילו שלולית חורף ועמדות לצפייה בציפורים. הפארק חביב במיוחד על ילדים בשל אזור משחקים גדול במיוחד, שכולל, מעבר לאומגה מלהיבה ולנדנדות ולקרוסלות שאפשר למצוא כמעט בכל פארק עירוני, גם מתקן רחב ידיים ומאתגר שמציע רשתות טיפוס מאתגרות, גשרי חבלים תלויים ואינספור מגלשות, בהן כמה גבוהות במיוחד (הגבוהה שבהן מתנשאת לגובה שמונה מטרים וחצי), שחלקן מתפתלות בפיתולים מסחררים. גם הקטנטנים לא מקופחים ויש להם אזור שעשועים משלהם עם משטח רך והרבה נדנדות, מתקן טיפוס, מגלשה ושאר מתקנים לפעוטות. החלק החדש של הפארק, הסמוך לשלולית, נראה יותר טבעי ומשתלב עם הנוף. באזור זה אפשר ליהנות מתקני טיפוס וכושר מעץ, ממסלולי מכשולים מחומרים טבעיים כמו עץ ואבן וממסלול מיוחד ומאתגר לרוכבים על אופניים.

פארק רעננה
פארק רעננה, ששוכן בקצה המערבי של העיר, נחשב, מאז הקמתו, לאחד מהפארקים העירוניים המוצלחים בישראל. בשטח של 200 דונם יש מדשאות ירוקות, עצים מצלים, שבילי הליכה, מצפורים ואגם מלאכותי עם מזרקה בו שטים בשלווה ברבורים, ברווזים ואפילו שני שקנאים. באגם ניתן לשוט בספינת האגם או בגונדולה לשיט רומנטי, ומעל האגם יש גשר להולכי רגל. לחיצה על הכפתור שליד דמות הברבור שבגשר תשמיע קטע מתוך היצירה "אגם הברבורים". סביב האגם יש גנים יפים, בהם גן שבעת המינים וגן תבלינים ריחני. הפארק שופע אטרקציות לכל המשפחה – פינת חי שהכניסה אליה חופשית ובה חיים יותר ממאה בעלי חיים ובעלי כנף; מגרשי ספורט, כולל מגרש רולר בליידס ואזור החלקה על סקייטבורד; מבוך שנגיש גם לילדים בעלי מוגבלויות; ואזור שעשועים גדול במיוחד. באזור השעשועים יש מגוון גדול של מתקני עץ לטיפוס, נדנדות, קרוסלות ועוד, ולצידו יש אזור מתקני כושר פתוח למבוגרים. בשבתות אפשר לנסוע ברכבת הפארק (בתשלום). ברחבי הפארק פזורים פסלים של אמנים ישראלים, ומי שירצה עוד אמנות יכול להיכנס בחינם לגלריית האמנות של הפארק שמציגה תערוכות מתחלפות.

מבוך נגיש לילדים בעלי מוגבלויות בפארק רעננה | צילום: Ori

גני סיפור בחולון
חולון ביססה את מעמדה בשנים האחרונות כעיר הילדים של ישראל. בין האטרקציות המוצלחות הרבות שהכניסה אליהם בתשלום, דאגו בעירייה גם לשפע של פארקים וגינות ציבוריות שהכניסה אליהם חופשית. אחת היוזמות המעניינות היא גני הסיפור שפזורים ברחבי העיר– 36 גנים ציבוריים שמעוצבים בהשראת ספרי ילדים אהובים. בנוסף לספסלי ישיבה ולמתקני משחקים יש פסלים שמספרים את הסיפור והילדים מוזמנים לטפס על הפסלים, לקפוץ ולחבק. כמה המלצות לגני סיפור: גן סיפור כספיון הדג הקטן שברחוב יוחאי בן נון ובו בריכה עם מזרקה ובה פסל של הלוויתן ופסל של כספיון; גן סיפור אליעזר והגזר שבו פסלי ברונזה שמציגים את עלילת הסיפור הידוע של לוין קיפניס; גן סיפור דירה להשכיר; גן סיפור הגינה נחמה ועוד.

גן סיפור האוצר של צ'מבלו | צילום: ד"ר אבישי טייכר

פינת חי בקיבוץ ניר אליהו
הבילוי בפינת החי חביב מאוד על משפחות עם ילדים, אבל פעמים רבות מדובר בהוצאה לא קטנה שהתמורה לה מועטה מדי – פינות חי מוזנחות, בעלי חיים שמוחזקים בתנאים לא נאותים ועוד. לכן נעים לגלות את פינת החי של קיבות ניר אליהו שבשרון. מדובר בפינת חי מקסימה שהכניסה אליה חופשית, למרות שהמבקרים מוזמנים להשאיר מעט כסף בתיבה שמונחת ביציאה, כראות עיניהם. בפינת החי יש מגוון גדול של בעלי חיים: כבשים, עזים, תרנגולות, בעלי כנף, ארנבות, דביבונים, נוטריות, איגואנות, גמל, קופים, שועלים ועוד. המקום ירוק ומוצל ובין הכלובים פזורים מתקני שעשועים של פעם.
פתוח בכל יום עד 13:00 ובימי שלישי גם בשעות אחר הצהריים.

אחרי הבילויים הקלילים בפארקים, מגיע הזמן לחוויה מסוג שונה לגמרי. גם בחופש הגדול אפשר ללמוד, ונסיעה משפחתית לירושלים שכוללת ביקור בבית המשפט העליון ובכנסת היא חוויה חינוכית ומעשירה, שתסב עניין רב לילדים ולהוריהם, שישמחו, בנוסף, ליהנות מבילוי משפחתי תחת המזגן. שני האתרים סמוכים זה לזה וניתן בהחלט לבקר בשניהם ביום אחד. ואם רוצים לשלב משהו קצת יותר קליל בסיומו של היום, אפשר לבקר בכמה פינות חמד חינמיות שנמצאות בסמוך, כמו גן הוורדים, גן סאקר או עמק המצלבה.

חזית בית המשפט העליון. מתאים גם לחובבי ארכיטקטורה | צילום: אסתר ענבר

סיור בבית המשפט העליון
בית המשפט העליון שוכן במבנה מרשים שמשתלב היטב בסביבתו בקרית הממשלה שבגבעת רם, בירושלים. הביקור במקום הוא חובה לא רק עבור מי שמתעניין במשפט ובדמוקרטיה אלא גם עבור מי שמתעניין בארכיטקטורה. המבנה תוכנן על ידי עדה כרמי-מלמד ורם כרמי, ויש בו אלמנטים ירושלמיים רבים, כמו הסמטה הירושלמית עם הקיר דמוי החומה העתקה והמנורות שמזכירות פנסי רחוב. אלמנטים מרשימים נוספים הם החלון הפנורמי הגדול שצופה לנוף הירושלמי ומכניס אור לבניין, הספרייה, חצר הקשתות שבה אמת מים וחמשת אולמות המשפט שעוצבו בהשראת בתי כנסת עתיקים בארץ ישראל בתקופת התלמוד. מדי יום בשעה 11:00 מתקיים במקום סיור מודרך ליחידים, בשפה העברית. בחודשים יולי-אוגוסט ובתקופת החגים זמני הסיורים עשויים להשתנות וכדאי לברר את מועדם בטלפון: 02-6759612

אולם המליאה של הכנסת. שיעור בדמוקרטיה

סיור בכנסת
סיור במשכן הכנסת, בית הנבחרים הישראלי, הוא הזדמנות מצוינת לערוך לילדים היכרות עם מושג הדמוקרטיה, ולתת להם שיעור קצר באזרחות. משכן הכנסת הנוכחי נחנך ב-1966, ומאז עבר לא מעט שיפוצים והרחבות. ניתן לבקר במקום רק במסגרת של סיור מודרך. הסיור הבסיסי שמותאם לקהל הרחב ויאנו כרוך בתשלום, כולל הסברים על מהות הדמוקרטיה ועל תפקיד הכנסת ועבודתה. המבקרים מסיירים בחדרי ועדות הכנסת, באולם המליאה, באולם שאגאל ובעמדת מגילת העצמאות, ורואים כמה מיצירות האמנות שמפארות את המשכן. ישנם סיורים נוספים עם דגשים שונים שמתאימים לקבוצות מאורגנות. בנוסף לסיורים המאורגנים במקום ניתן גם לצפות בדיוני מליאת הכנסת מיציע הציבור. אחרי הביקור בכנסת כדאי לסייר באופן עצמאי בגן הארכיאולוגי של הכנסת, בו מוצגים פריטים ארכיאולוגיים שנמצאו בחפירות בירושלים משש תקופות היסטוריות: תקופת בית שני, התקופה הרומית המאוחרת, התקופה הביזנטית, התקופה האסלאמית, התקופה הצלבנית והתקופה העות'מאנית.

מתי? הסיורים בכנסת למבקרים יחידים בשפה העברית נערכים בימים ראשון וחמישי, בכל שעה עגולה מ-9:00 ועד 13:00. אין צורך לתאם מראש השתתפות (לבודדים) אך יש להגיע עם תעודת זהות או דרכון לצורך הסדרת הכניסה למשכן.
הדיונים במליאת הכנסת שפתוחים לקהל הרחב מתקיימים בימים ב' וג' בשעה 16:00 וביום ד' בשעה 11:00. טלפון: 02-675-3337

 

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו

מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון
מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון

רונן רז חונה על הכרמל הגשום והסוער, ומרגיש בבית. הוא מזדהה עם הקדמונים הפרהיסטוריים שאהבו לחיות בהר ובחוף הכרמל, אשר להם שפע מכל טוב - אדמה פוריה וגשם רב שהניבו צמחי מאכל, פירות ופטריות, יערות שהזינו את האש, ...

עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר
עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר

מבין ארבעת הכפרים הדרוזיים בגולן, עין קנייא הוא הפחות מוכר. יואב יעקובי ממליץ לא לוותר, ולהתרשם מזרימת נחל סער (בחורף), מהטראסות החקלאיות (בזמן הפריחה), מהגראפיטי הצבעוניים ופסלי האבן, ומהאתרים הרבים סביב הכפר. בתכנון בקרוב: שביל המעיינות, בין התצפיות ...