תפריט עמוד

חופשה רומנטית בגליל המערבי

עם הרים מיוערים, חופים יפהפיים והרבה מקומות טובים לאכול בהם - הגליל המערבי הוא אזור אידיאלי לחופשה רומנטית. קבלו המלצות למקומות מקסימים בגליל המערבי, שבהם תוכלו לטייל ברגל, לשבת לפיקניק, לרכוב על סוסים ולסיים את היום במלון מטיילים פסטורלי

הגליל המערבי הוא אחד מהאזורים היפים והמגוונים בארץ, עם שילוב של הרים, יערות, נחלים וחופים פראיים. כשמוסיפים לאלה את המסעדות המשובחות ואת שפע האטרקציות, מתקבל יופי של מקום לחופשה רומנטית. לצד אזורים מוכרים שתמיד יפה לטייל בהם יד ביד, כמו ראש הנקרה ומערת קשת, בחרנו עוד כמה מקומות נהדרים לבילוי זוגי.

פיקניק של בוקר: עין כובשים ויער חניתה

מעיין עין כובשים בלב יער חניתה הוא מקום מושלם לפיקניק של בוקר. אם תרצו, תוכלו להצטייד לפני כן בגבינות עזים נהדרות בטבע עז שבמושב בן עמי. יער חניתה, המשתרע על שטח של 2,300 דונם במורדות רכס הסולם, בין שלומי לחניתה, הוא יער אורנים שמציע המון הפתעות. יש בו אתרים היסטוריים, כמו אתר חומה ומגדל, ונקודות תצפית יפות.

כאמור, ביער חניתה יש מעיין קטן, עין כובשים, ובסמוך לו בוסתן של עצי חרוב שניטע לזכרה של ג'ולי הראל, רעייתו של יוסי הראל, מפקד אניית המעפילים אקסודוס. מהבוסתן עולה שביל קצר של מדרגות עץ אל המעיין. השביל עובר בלב החורש, ובחורף ובאביב כשמי הפלג הקטן שנובעים מהמעיין זורמים לצדו, תרגישו כאילו אתם נמצאים ביער מהאגדות. המעיין נובע מבריכה רדודה וקטנה ובסמוך לו בריכת שכשוך קטנה. זה בדיוק המקום להוציא את סל הפיקניק וליהנות מהשלווה המבורכת.

יער חניתה. תחושה של טיול ביער מהאגדות

יער חניתה. תחושה של טיול ביער מהאגדות | צילום: שאטרסטוק

• איך מגיעים? נוסעים בכביש 8990 לכיוון צפון משלומי לחניתה. עוברים על פני הפנייה לאתר חומה ומגדל ולאחר כ-200 מטר פונים ימינה בדרך המסומנת בצבע ירוק. לאחר כ-700 מטר הדרך מגיעה לחניון ג'ולי הראל הסמוך לעין כובשים. למרות שהשילוט מציין שזוהי דרך  לרכבי שטח, עד לחניון ג'ולי הראל ניתן להגיע גם ברכב רגיל – 300 המטרים הראשונים הם דרך סלולה, ו-400 המטרים האחרונים הם דרך עפר שבה יש לנסוע בזהירות.

בשביל האושר, כליל

אחרי הפיקניק מגיע הזמן להפעיל את הגוף. חוות בשביל האושר בכפר האקולוגי כליל מציעה טיולי סוסים לזוגות, שמתאימים גם למי שמעולם לא עלה על גב סוס. הטיולים עוברים בנופים החלומיים של כליל והאזור, בין מטעי זיתים ועם תצפית על מפרץ חיפה והרי הגליל. בחלק מהטיולים ניתן לשלב הפסקת קפה במערה נסתרת.

• פרטים נוספים: טלפון 052-2128401, 050-9902008, אתר אינטרנט

טיול סוסים בחוות בשביל האושר בכליל

טיול סוסים בחוות בשביל האושר בכליל | הצילום באדיבות חוות בשביל האושר

ארוחת צהריים: אדלינה, כברי

אחרי טיול הרכיבה ודאי תרצו לאכול ארוחת צהריים. אחד המקומות המוצלחים בגליל המערבי הוא מסעדת אדלינה שבקיבוץ כברי. המסעדה הוותיקה והמוערכת, שמהמרפסת שלה נשקף נוף נהדר של מטעי בננות ושל הים התיכון, מציעה עסקיות משתלמות במיוחד. בתפריט הים תיכוני תמצאו טאפאסים משובחים ומנות עיקריות דוגמת מאפה בשר וחציל עם ירקות אפויים, אורז בר עם שמנת, פטריות וירקות אפויים ועוד.

• פרטים נוספים: טלפון 04-9523707, אתר אינטרנט

צלוחיות טאפאס באדלינה | הצילום באדיבות מסעדת אדלינה

צלוחיות טאפאס באדלינה | הצילום באדיבות מסעדת אדלינה

טיול בחוף בצת

אזור הגליל המערבי התברך ברצועת חוף מהיפות בארץ. כולם מכירים את חוף אכזיב, אבל באזור יש עוד כמה חופים פראיים ויפים לא פחות. אחד מהם הוא חוף בצת, חוף הרחצה הצפוני בישראל, שנמצא מול צוקי ראש הנקרה. החוף, שחלקו סלעי וחלקו חולי, הוא חלק משמורת חוף ראש הנקרה. באביב ובקיץ יש כאן פריחה של חבצלות החוף, עדעדים כחולים ופרחים נוספים. בסתיו ובחורף, כשמזג האוויר לא מתאים לרחצה, אפשר ליהנות מטיול רגלי בחוף, מתצפית על הזרימה בשפך נחל בצת ומשקיעות יפות.

שקיעה בחוף בצת | צילום: שאטרסטוק

שקיעה בחוף בצת | צילום: שאטרסטוק

ערב: טיול וארוחה במעיליא

לארוחת ערב רומנטית ובלתי נשכחת, מומלץ לנסוע למסעדת שאטו דה רואה ("מבצר המלך") שבכפר מעיליא. כדאי להגיע לכפר כאשר עדיין יש אור, שכן זהו אחד הכפרים הציוריים בארץ, עם בתי אבן שטובלים בנופים הרריים ירוקים. בתקופה שלפני חג המולד הרחובות מוארים בתאורת חג ומקושטים בבובות סנטה קלאוס ובעצי אשוח.

שאטו דה רואה. המבצר המלבני שוחזר והוסב למסעדה רומנטית

שאטו דה רואה. המבצר המלבני שוחזר והוסב למסעדה רומנטית

במרכז הכפר נמצא מבצר המלך – שרידים של מבצר צלבני מהמאה ה-12. סלמה עסאף, תושבת הכפר, רכשה את המבנה ושיפצה אותו בקפידה במשך 17 שנה, ולאחרונה פתחה בו מסעדה איטלקית ים תיכונית. תוכלו לשבת בין קשתות האבן העתיקות, להשקיף על הר מירון הנשקף מהחלונות ולאכול מנות כמו סלט פטוש על מצע עלים, עגבניות מיובשות ושקדים, פטוצ'יני בעבודת יד עם פטריות פורצ'יני, או פאייה קוסקוס בדיו דיונון ופירות ים.

• פרטים נוספים: טלפון 073-3933939, אתר אינטרנט

לילה טוב: מלון גשר הזיו

אחרי יום אינטנסיבי של טיולים (ולא מעט אוכל), מתבקש ללון במקום נעים ושקט, כזה שנותן תחושה אמיתית של חופש. כזהו בדיוק מלון מטיילים גשר הזיו. המלון, שממוקם בקצה קיבוץ גשר הזיו, קילומטר אחד בלבד מחוף אכזיב, מציע 28 חדרים ודירות הפזורים בין מרחבים ירוקים, עצים ומדשאות, עם נדנדות וערסלים.

מלון מטיילים גשר הזיו מציע שלווה והמון ירוק, בדיוק מה שצריך בסוף יום טיול גדוש בהרפתקאות | צילומי המלון באדיבות רשת מלונות מטיילים

מלון מטיילים גשר הזיו מציע שלווה והמון ירוק, בדיוק מה שצריך בסוף יום טיול גדוש בהרפתקאות | צילומי המלון באדיבות רשת מלונות מטיילים

החדרים, ובהם חדרים זוגיים, דירות סטודיו ויחידות משפחתיות גדולות, מעוצבים בסגנון של כפר דייגים יווני, בגווני כחול ולבן, עם פריטי עיצוב באווירת ים, כמו עוגנים ים וכוכבי ים. החדרים מרוצפים ברצפת פרקט ומאובזרים בטלוויזיית LCD, מיני בר ומיקרוגל, ונהנים מיציאה ישירה לחצר המטופחת.

החדרים במלון מטיילים גשר הזין מעוצבים בסגנון יווני, בצבעי כחול לבן ועם מוטיבים של ים

החדרים במלון מטיילים גשר הזיו מעוצבים בסגנון יווני, בצבעי כחול לבן ועם מוטיבים של ים

בקיץ לאורחים יש כניסה חופשית לבריכת הקיבוץ ולמגרשי הטניס, בחורף – כניסה חופשית לקאנטרי של נהריה. האירוח כולל גם ארוחת בוקר ים תיכונית בריאה ועשירה, ואם התאהבתם באזור (ואין לנו ספק שזה מה שיקרה) – צוות המלון ישמח להמליץ לכם על עוד אתרי טיול, אטרקציות ומסעדות בסביבה.

• פרטים נוספים: טלפון 04-6883040, אתר אינטרנט

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהגליל המערבי

מבוא לנדודים 49: הכפרים האבודים של הגליל
מבוא לנדודים 49: הכפרים האבודים של הגליל

בין המושבים היהודים אלקוש ואבן מנחם, הכפר הערבי נוצרי פסוטה, מצפה אבירים והכפר הדרוזי הגדול חורפייש נמצא אחד האזורים המרתקים ביותר בארץ ישראל בכלל ובגליל בפרט. זהו אזור של חורש ים תיכוני צפוף וקוצני, ובו בליל של שמורות ...

אביב בגליל המערבי: נופים, אנשים ואוכל טוב
אביב בגליל המערבי: נופים, אנשים ואוכל טוב

הגליל המערבי מציע לא רק נופים מרהיבים ואתרים היסטוריים, אלא גם מפגשים רב תרבותיים, מיזמים קולינריים, סדנאות עם בעלי מלאכה ועוד המון הפתעות. פסטיבל אביב בגליל המערבי הוא הזדמנות נהדרת להיחשף לכל העושר שיש לאזור להציע

בעקבות ערים אבודות בגליל המערבי
בעקבות ערים אבודות בגליל המערבי

בגליל המערבי קיימות מספר "ערים אבודות" - ישובים עתיקים והרוסים המבצבצים מהיער המקנה להן מראה מסתורי ומסקרן. יואב יעקובי לוקח אותנו לכמה מהן, לטיולים רכובים עם קטעי הליכה קצרים. מתאים גם למשפחות