תפריט עמוד

חופשה קצרה בגליל המערבי

הגליל המערבי הוא אחד האזורים היפים והמגוונים בארץ, עם יערות וחורשות, נחלים ומעיינות, חופים יפהפיים, נמל עתיק והרבה מקומות מצוינים לאכול. טעימה מכל אלה תוכלו לחוות במהלך חופשה קצרה בגליל המערבי

חופים יפים, נחלים וחורשות, עיר נמל היסטורי, אוכל מצוין – הגליל המערבי מציע את כל המרכיבים לחופשה מוצלחת. גם אם זמנכם קצר, תוכלו ליהנות מהמיטב שיש לאזור להציע. הצעה לחופשה בת יומיים בגליל המערבי, טיולי טבע וטיולים עירוניים, מסעדות טובות ולינה במלון מקסים בלב כל הירוק.

ארוחת בוקר בתושה בייקרי

את היום כדאי לפתוח בתושה בייקרי, פטיסרי מתוק (ביותר ממובן אחד) בקיבוץ ראש הנקרה. המיקום, ליד חדר האוכל הקיבוצי, עשוי להטעות, אבל הפטיסרי הזה רחוק שנות אור מהסטיגמות של אוכל בקיבוץ. בין המאפים יש גם כאלה שלא תמצאו בשום מקום אחר, כמו בורקס סלק וגבינות, מאפה עלים עם שוקולד לוז ומרנג וקרואסון פטל, שכולם עשויים מחומרי גלם משובחים. יש גם  כריכים נהדרים,  עוגות אישיות וקינוחים מפתים, בהם טארט קרמל, שומשום שחור ובננות מקורמלות וטארט לימון. אפשר לשבת במרפסת וליהנות מהמרחבים הפסטורליים של הקיבוץ.
איפה? קיבוץ ראש הנקרה, טלפון: 052-8399795

מאפי בוקר טריים בתושה בייקרי | צילום: מאיה חסון

מאפי בוקר טריים בתושה בייקרי | צילום: מאיה חסון

טיול בנחל בצת ועין צינור

את הקלוריות מארוחת הבוקר תוכלו להוריד בטיול רגלי. ההמלצה שלנו: נחל בצת ועין צינור – טיול המושלם ליום קיץ חם. נחל בצת,  הצפוני מבין נחלי הארץ הזורמים לים התיכון, היה יבש במשך שנים רבות בקיץ, אבל במסגרת פרויקט השבת מים לנחלי הגליל כעת  מוזרמים לנחל מים, כך שגם בקיץ תוכלו ליהנות כאן מטיול מים.

נחל בצת. מסלול מושלם ליום חם

נחל בצת. מסלול מושלם ליום חם | הצילום באדיבות מלונות מטיילים

איך מגיעים? משאירים את הרכב ליד קיוסק נחל בצת בקיבוץ אילון, מכאן הולכים כמה מאות מטרים במורד הכביש עד לשער ירוק. עוברים את השער וממשיכים ללכת על השביל הסלול המוביל לנחל. כשמגיעים למבנה נטוש, עוברים אותו ופונים ימינה בעקבות השילוט לעינות כרכרה ונחל בצת.

לאורך המסלול יש מפלונים ובריכות מים שכיף לשכשך בהן | הצילום באדיבות מלונות מטיילים

לאורך המסלול יש מפלונים ובריכות מים שכיף לשכשך בהן | הצילום באדיבות מלונות מטיילים

לאורך המסלול יש מפלונים ובריכות יפהפיות שמזמינות לטבילה ושכשוך, בצל עצי דולב ענקיים. ממשיכים ללכת בדרך המישורית והמוצלת ברובה, עד שמגיעים לעין צינור. זהו למעשה צינור המזרים מים לבריכה יפה. אפשר להישאר במקום, לשכשך במים, ליהנות מהצל, ואז להתחיל לצעוד בחזרה. ההליכה אורכת כשעה וחצי – שעתיים.

ארוחת צהריים בביסטרו 899

ביסטרו 899,. מסעדת ביסטרו אינטימית בקיבוץ אילון, נמצאת במבנים ששימשו בעבר את מתנדבי ומתנדבות הקיבוץ. בלב גינה מוקפת בחורש גלילי פזורות פינות ישיבה נעימות. בתפריט סלטים, פסטות, בשרים ומנות טבעוניות.
איפה? דרך בין הנחלים, קיבוץ אילון, טלפון: 054-4614030, אתר

פינת ישיבה קסומה בביסטרו 899

ביסטרו 899. פינות ישיבה נעימות הפזורות בחורש הגלילי | הצילום באדיבות ביסטרו 899

גן הפסלים בקיבוץ אילון

גן דודזון הוא גן פסלים מקסים ויוצא דופן בקיבוץ אילון. הגן הפורח, בחצר ביתם של רות ומאיר'קה דודזון, טובל בחורש ים תיכוני ובתוכו כ-300 פסלי פסיפס, פסלי טוטם, מסכות פסיפס ופסלים של דמויות אנושיות ובעלי חיים. פסלים, פרי יצירתו של איש הפלמ"ח מאיר דודזון, מלאי צבע ודמיון. הביקור בגן לבודדים חופשי (ניתן לתרום לשיקום הגן בתוספת תשלום), קבוצות יכולות לסייר בגן בליווי הדרכה, בתשלום ובתיאום מראש בלבד.
איפה? קיבוץ אילון, טלפון: 052-3664609, אתר

פינת הבמבוק בגן הפסלים בקיבוץ אילון

פינת הבמבוק בגן הפסלים בקיבוץ אילון | צילום: באדיבות גן הפסלים דודזון

תצפית שקיעה

באזור הגליל המערבי נמצאים כמה מהחופים היפים בארץ, בשעות אחר הצהריים המאוחרות תוכלו ליהנות בהם משקיעות מדהימות. בין החופים היפים ביותר נזכיר את חוף אכזיב, שבו מפרצונים יפים, בריכות טבעיות ולגונות בצבע טורקיז, את חוף שבי ציון, עם חול זיפזיף ושברי קונכיות, שובר גלים ובריכות רדודות, וחוף בצת – חוף בתולי ושליו בקצה הצפוני של רצועת החוף הים תיכונית שלנו.

שקיעה בחוף אכזיב

שקיעה בחוף אכזיב | צילום: שאטרסטוק

ארוחת ערב במיכאל – ביסטרו מקומי

לארוחה שהיא חוויה קולינרית, נסו את מיכאל – ביסטרו מקומי במושב לימן. הביסטרו של השף מיכאל גרטופסקי מזכיר מסעדות כפריות באיטליה או בצרפת והתפריט עם מנות מקומיות ועונתיות משתנה מדי יום. בתפריט: מנות פתיחה, כמו סלקים צלויים, עשבים קצוצים וגבינת כבשים מלוחה; מנות כפריות בלאדיות דוגמת מלפוף – כרוב ערבי ממולא בפריקי, טלה קצוץ, ראס אל חנות ויוגורט; שתיים-שלוש מנות דגים; כמה סוגים של פסטות ביתיות ומנות בשריות אחדות, דוגמת שוק בקר מפורקת מהעצם לצד קרם תפוחי אדמה, ירקות שורש ועלי מנגולד. פתוח בימים רביעי עד שבת.
איפה? הגפן 43, לימן, טלפון: 04-9821250, אתר

מיכאל ביסטרו מקומי. ביסטרו כפרי עם מנות מקומיות ועונתיות | צילום: בן יוסטר

מיכאל ביסטרו מקומי. ביסטרו כפרי עם מנות מקומיות ועונתיות | צילום: בן יוסטר

לילה טוב: מלון מטיילים אילון

מלון מטיילים אילון ממוקם בפאתי פארק גורן, בלב יער של עצי אלון וחרוב. זהו מיקום אידיאלי בלב הטבע, קרוב למסלולי טיולי ואטרקציות (שביל היציאה לנחל בצת ממוקם במרחק כמה מאות מטרים מהמלון). במלון יש 28 חדרים הנחלקים לחדרי סטודיו, חדרים לזוגות ודירות אירוח. החדרים נעימים וממוזגים ויש בהם רצפת פרקט, חדר רחצה עם מקלחון, טלוויזיה בכבלים ומטבחון עם מיקרוגל, קומקום חשמלי, ערכת קפה ותה ומיני בר. בדירות יש חדר שינה וסלון. חלק מהחדרים פונים לנוף או גובלים בחורש אלונים, באחרים יש יציאה ישירה לגינה.

מלון מטיילים אילון, המוקף בעצים עתיקים, ממוקם סמוך למסלולי טיול נהדרים בגליל המערבי

מלון מטיילים אילון, המוקף בעצים עתיקים, ממוקם סמוך למסלולי טיול נהדרים בגליל המערבי

את ארוחת הבוקר תוכלו לאכול בחדר האוכל או על דק עץ בצלו של עץ חרוב עתיק, ובסופו של יום טיולים תוכלו להירגע בפינות הישיבה הרבות הפזורות בין העצים. הצוות הידידותי ישמח להמליץ על מסלולי טיול באזור ותוכלו לקבל הנחות למסעדות ולאטרקציות.
איפה? דרך הכרם, קיבוץ אילון, טלפון: 04-6883040, אתר אינטרנט

חדר עם נוף: החדרים במלון מטיילים אילון נמצאים במרחק נגיעה מהנוף הפסטורלי

חדר עם נוף: החדרים במלון מטיילים אילון נמצאים במרחק נגיעה מהנוף הפסטורלי

בוקר של יום חדש: נמל עכו

בדרך הביתה, מומלץ לעצור לטיול בעיר העתיקה של עכו. נמל עכו הוא אחד הנמלים הפעילים העתיקים בעולם, הוא נזכר לראשונה ב-525 לפנה"ס, והגיע לשיאו בתקופה הצלבנית. היום ניתן להתרשם מהמבנים העתיקים, החומה הצלבנית והמגדל.

הנמל של עכו, אחד הנמלים הפעילים העתיקים בעולם

הנמל של עכו, אחד הנמלים הפעילים העתיקים בעולם | צילומים: שאטרסטוק

השאירו את הרכב בחניון המגדלור והיכנסו לסמטאות של העיר העתיקה. לכו בעקבות השילוט אל הבזאר התורכי. הבזאר, שנבנה בסוף המאה ה-18, עבר שחזור בשנים האחרונות והוא משגשג ופורח. יש בו מסעדות, בתי קפה, גלידריות בוטיק, חנויות מזכרות וגלריות. מכאן ממשיכים לנמל, נהנים ממראה הים ומהדייגים שנמצאים בעיצומו של יום העבודה.

ללקק את האצבעות: דוכן בבזאר התורכי בעכו העתיקה

ללקק את האצבעות: דוכן בבזאר התורכי בעכו העתיקה

לחוויה מיוחדת, כדאי לצאת לשייט מהנמל: אפשר לשוט בסירות טורנדו מהירות בים הפתוח, לשוט סביב חומות העיר העתיקה או  להצטרף לשייט שנמשך כ-45 דקות מעכו לחיפה. עם שובכם לעיר תוכלו לאכול ארוחת צהריים באחת המסעדות הרבות, למשל בחומוס סעיד המיתולוגי בשוק של העיר העתיקה או במסעדת מרקטו הנמצאת בבזאר התורכי. המסעדה האיטלקית הזעירה, עם ניחוחות ים תיכוניים תשאיר אתכם עם טעם טוב בפה, סיום מוצלח לחופשה קצרה ונעימה בגליל המערבי.

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהגליל המערבי

מבוא לנדודים 49: הכפרים האבודים של הגליל
מבוא לנדודים 49: הכפרים האבודים של הגליל

בין המושבים היהודים אלקוש ואבן מנחם, הכפר הערבי נוצרי פסוטה, מצפה אבירים והכפר הדרוזי הגדול חורפייש נמצא אחד האזורים המרתקים ביותר בארץ ישראל בכלל ובגליל בפרט. זהו אזור של חורש ים תיכוני צפוף וקוצני, ובו בליל של שמורות ...

אביב בגליל המערבי: נופים, אנשים ואוכל טוב
אביב בגליל המערבי: נופים, אנשים ואוכל טוב

הגליל המערבי מציע לא רק נופים מרהיבים ואתרים היסטוריים, אלא גם מפגשים רב תרבותיים, מיזמים קולינריים, סדנאות עם בעלי מלאכה ועוד המון הפתעות. פסטיבל אביב בגליל המערבי הוא הזדמנות נהדרת להיחשף לכל העושר שיש לאזור להציע

בעקבות ערים אבודות בגליל המערבי
בעקבות ערים אבודות בגליל המערבי

בגליל המערבי קיימות מספר "ערים אבודות" - ישובים עתיקים והרוסים המבצבצים מהיער המקנה להן מראה מסתורי ומסקרן. יואב יעקובי לוקח אותנו לכמה מהן, לטיולים רכובים עם קטעי הליכה קצרים. מתאים גם למשפחות