תפריט עמוד

חופשה בכפר: מלון נוף גינוסר

מלון נוף גינוסר מציע חופשה ישראלית-קיבוצית בטעם של פעם - מרחבים ירוקים שמזמינים את הילדים להתרוצץ, נחל צמוד, בריכת שחייה וכמובן - חוף מוצל ומקסים. את החוויה משלימים סיור באוטובוס חשמלי ברחבי הקיבוץ ושייט חוויתי בין פניני טבע נסתרות לחופי הכנרת ב"חווימה"

בקיץ 1947 היה קיבוץ גינוסר מהקיבוצים הראשונים בגליל שהקימו פינת אירוח למטיילים שנועדה לענות על הביקוש הרב של מטיילים לאירוח בקיבוץ שעל שפת הכנרת. 17 שנים מאוחר יותר, נפתח בקיבוץ מלון נוף גינוסר שהיה המלון הקיבוצי הראשון ונוהל על ידי רות אלון, אשתו של השר יגאל אלון. מאז זרמו מים רבים בכנרת, אבל מלון נוף גינוסר עדיין מציע אירוח קיבוצי בטעם של פעם. זה המקום לחוות בו חופשה ישראלית אמתית על שפת הכנרת, בלי גימיקים, כזו שמקדשת את הפשטות בלי לוותר על התחדשות ונוחות.

האטרקציה העיקרית היא הטבע שהמלון טובל בו, ובראש ובראשונה הכנרת שנמצאת השנה במלוא הדרה (ואת זה אפשר להבין היטב כשרואים את העצים בתוך המים). אורחי המלון נהנים מחוף צמוד, גם אם לא גדול. כזה שמזמין לשחות בו, להירגע על המזח הצף שבתוך המים או לטייל לאורכו, במיוחד בשעת שקיעה. פינה אהובה במיוחד היא דק עץ התלוי מעל המים, שם אפשר לבהות בנוף ואפילו לעשות מדיטציה.

החוף המוצל והנעים של מלון גינוסר. באמת לא צריך יותר מזה לחופשה מהנה | צילום: מלון נוף גינוסר

החוף המוצל והנעים של מלון גינוסר. באמת לא צריך יותר מזה לחופשה מהנה | צילום: מלון נוף גינוסר

הטבע לא נגמר פה – הקיבוץ ממוקם בין שפך נחל עמוד מצפון לשפך נחל צלמון מדרום. בסמוך לתחנת הדלק שבכניסה לקיבוץ גינוסר מתחילה טיילת נחל צלמון (העצלנים יוכלו להצטרף אליה ממש משטח המלון, בסמוך למדשאות המובילות לחוף). הטיילת עוברת לגדות הנחל, שבימים אלה הוא שופע מים, כאשר גשר עץ ומרפסות התלויות מעל הנחל מאפשרים תצפית על הנחל ועל יצורי המי השוכנים בו, כמו צבי המים ששוחים במים בשלווה.

בריכה, ערסלים ואוכל טוב

המרחבים הירוקים של המלון משתלבים מצוין בכל הטבע הזה ומזמינים לחופשה רגועה או פעילה. בחורשת האיקליפטוס הסמוכה לחוף תמצאו גן שעשועים לילדים ומתקני כושר למבוגרים. במדשאות המטופחות שבין אגפי המלון תמצאו, לצד עצים ופרחים, גם פינות ישיבה, נדנדות, ערסלים וריחופיות, ובמתחם מקורה גם שולחן פינג פונג וביליארד.

כמו בכל מלון שמכבד את עצמו, גם כאן יש בריכה נעימה, מוצלת בחלקה, עם הרבה פינות ישיבה ומיטות שיזוף מסביב, שמתאימה במיוחד לשעות הבוקר בהן הכנרת עוד סוערת.

למי שלא מסתפק בכנרת יש גם בריכה נעימה ומזמינה | צילום: סטודיו A

למי שלא מסתפק בכנרת יש גם בריכה נעימה ומזמינה | צילום: סטודיו A

החדרים של המלון הם בדיוק מה שצריך בחופשה שחלק ניכר ממנה מבלים מחוץ לחדר. הם מרווחים ונעימים, עם מרפסת קטנה שפונה למרחבים הירוקים, טלוויזיה שמתגלה כמיותרת וחדר רחצה גדול ונוח במיוחד.

בכל הנוגע לאוכל, יש להודות, המלון דווקא רחוק מאוד מהצניעות הקיבוצית. ארוחת הבוקר המוגשת בחדר האוכל של המלון לא היתה מביישת את טובי המלונות באילת עם מזנונים הגדושים בסלטים, גבינות, ביצים במגוון אופני הכנה, ג'חנון בשבת, לחמים, מאפי בוקר, יוגורטים ומעדנים, סלט פירות ומנות חמות כמו פסטות או תפוחי אדמה ברוטב שמנת. ארוחת הערב של יום שישי היתה מפתיעה במיוחד וכללה מגוון סוגי בשר בצורות הכנה שונות, מהצלי המסורתי ועד לרצועות אנטריקוט, בר סלטים עשיר ומגוון, כמה סוגי מרקים, דגים, מגוון גדול של תוספות וירקות, פסטות, קוסקוס, תחליפי בשר ועוד, וכן בר קינוחים צבעוני ומזמין. גם הצמחונים שבחבורה יצאו שבעים ומרוצים.

מזנון ארוחת הבוקר הגדוש בכל טוב | צילום: סטודיו A

מזנון ארוחת הבוקר הגדוש בכל טוב | צילום: סטודיו A

עם הילדים: סיור באוטובוס הצהוב

מדי שבת בבוקר יוצא מקבלת המלון אוטובוס חשמלי פתוח בצבע צהוב לסיור ברחבי הקיבוץ. עלי להודות שאחרי שהשתתפתי בסיורים דומים בעבר הייתי סקפטית, אבל הסיור באוטובוס הצהוב של גינוסר עשה את העבודה. זוהי הזדמנות נהדרת להסביר לילדים מה זה קיבוץ ומה זה הפרטה, לשמוע על החיים בגינוסר ובעיקר, לבקר במטעים  וברפת. הסיור עובר במטעי הבננות המוצלים, ובמהלכו לומדים המון על הפרי הטרופי הזה. הידעתם שהבננה היא בכלל לא עץ אלא עשב טרופי, ושמרגע ששותלים בננה ועד שרואים את אשכולות הפרי המוכנים לאכילה עוברת שנה בלבד? משם הסיור ממשיך לרפת של הקיבוץ. הסיור שלנו התקיים כמה ימים לאחר לידתם של כמה עגלים מתוקים, ובמהלך הסיור אפשר היה לפגוש אותם וללטף אותם. כעבור כשעה, כשהסיור הסתיים, בת השש טענה שהיה קצר מדי, ונראה שאין מדד טוב מזה להצלחתו של הסיור.

סיור באוטובוס הצהוב בין מטעי הבננות של גינוסר | צילום: אורי אקרמן

סיור באוטובוס הצהוב בין מטעי הבננות של גינוסר | צילום: אורי אקרמן

שייט בחווימה בין פינות נסתרות לחופי הכנרת

כשנמצאים בכנרת, די מהר מתעורר החשק להיות באחת מאותן הסירות ששטות במים. בשביל חוויה שהיא לא רק מהנה אלא גם כזו שנותנת ערך מוסף, אנחנו ממליצים על אטרקציית המים החדשה בכנרת – חווימה, שנמצאת בסמוך לבית יגאל אלון בקיבוץ. מדובר בשייט בנהיגה עצמית בסירות מנוע, שעובר בין כמה מהנקודות היפות ביותר לאורך חופי הכנרת, אותן תוכלו לראות מזווית מפתיעה ולא שגרתית. מה שמייחד את השייט של חווימה הוא שהסירות, המיועדות לשבעה משתתפים, מאובזרות באפליקציית ניווט מתקדמת עם מדריך וירטואלי, כך שלאורך הדרך תיהנו לא רק מחווית השייט ומהנופים היפים, אלא גם מהדרכה על ההיסטוריה של הכנרת והאזור, מאפייני הטבע ובעלי החיים שחיים בה.

חווימה. שייט בנהיגה עצמית בסירות מנוע עם אפליקציית ניווט בין פניני הנוף הנסתרות לחופי הכנרת | צילום: עין השופט הפקות

חווימה. שייט בנהיגה עצמית בסירות מנוע עם אפליקציית ניווט בין פניני הנוף הנסתרות לחופי הכנרת | צילום: עין השופט הפקות

אנחנו הגענו ביום אביך במיוחד ולכן לא זכינו לראות את מצוק הארבל ואת הרי הגליל והגולן שמסביב, אבל כן נהנינו מתצפית על נהדרת על הנקודות השונות שלחופי הכנרת. השייט מוצע במסלול קצר של חצי שעה שעובר בין שלוש נקודות, ומשייט ארוך בן כשעה שעובר בשש נקודות. עשינו את השייט הארוך והנקודה הראשונה והפסטורלית במיוחד שהגענו אליה היתה שפך נחל עמוד, אזור של אשלים וקני סוף שמהווים בית למינים רבים של ציפורים. היה מעניין לראות את הקנים הגדולים של הציפורים שהסתתרו בין העצים. המשך השייט הוביל אותנו לכמה מהחופים היפים והנסתרים ביותר לגדות הכנרת, ובהם חוף הגדה הצפונית עטור הצמחייה, חוף הדקלים, אשר כמו שניתן להבין משמו, ממימיו מיתמרים עצי דקל מרשימים, והחוף הקסום, פנינת טבע נוספת.

שייט חווייתי בחווימה | צילום: עין השופט הפקות

שייט חווייתי בחווימה | צילום: עין השופט הפקות

בהמשך מגיעים לנחל הנעלם ואז לגולת הכותרת של השייט, המפל הנסתר, הסמוך לגן הלאומי כפר נחום. זהו מפל של מי קידוח שנופל לכנרת מגובה ארבעה מטרים וסביבו סבך של צמחייה.  האזור נוטה להיות עמוס בסירות של מטיילים שרוצים לחזות במראה, לכן כדאי לנסות לצאת לשייט בשעה מוקדמת יחסית  כדי ליהנות מהמראה בשקט ובשלווה. לאורך כל השייט אפשר ליהנות לא רק מהנוף שמסביב אלא גם מדגים שמקפצים לפני הסירה ומעופות מים לרוב, והחוויה מרגיעה, מהנה ומעשירה.

פרטים נוספים בטלפון 072-3317825 או באתר האינטרנט

עוד בסביבה

בשל העובדה שמלון גינוסר והקיבוץ הצמוד מציעים מספיק טבע, עניין ואטרקציות, אפשר לבלות במקום סופשבוע שלם בלי להיכנס כלל לרכב. עם זאת, האזור שופע מסלולי טיול ואטרקציות מהם תוכלו ליהנות בדרך לשם ובחזרה. בין היתר, שמורת הארבל נמצאת ממש בסמוך ומציעה תצפית על הנוף ממרום מצוק הארבל, ירידה למצודת הארבל ולמערות המקלט במערכת של מדרגות, יתדות וכבלי מתכת וביקור בשרידי בית הכנסת העתיק. גם הגן הלאומי חמת טבריה נמצא במרחק נסיעה קצרה ומציע שרידי בית כנס המעוטרים בפסיפסים מרהיבים, חמאם תורכי ומעיינות חמים שאפשר לטבול בהם. נסיעה קצרה צפונה תוביל אתכם לגן לאומי כפר נחום, שבו שרידי בית כנסת מהמאה הרביעית לספירה, כנסיית כפר נחום שהיא מהחשובות בעולם הנוצרי וטיילת יפה לשפת הכנרת. וקצת יותר צפונה נמצאת שמורת הטבע מג'רסה, שהיא מעיו דלתא בה נפגשים כמה מנחלי הגולן בדרכם לכנרת. זהו גן עדן לאוהבי טבע ומים.

מלון נוף גינוסר
איפה? קיבוץ גינוסר
פרטים נוספים בטלפון 04-6700300 ובאתר האינטרנט

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהכנרת וטבריה

ההתגלות: חגיגות האפיפניה נחגגו בירדנית
ההתגלות: חגיגות האפיפניה נחגגו בירדנית

התגלות האלוהים בדמות אדם נחגגה בסוף השבוע הקודם בטקס האפיפניה שהתקיים הפעם באתר הטבילה "הירדנית" סמוך לכנרת. לידתו של ישוע היתה ההתגלות הפיזית שלו, אך ההתגלות השנייה והחשובה ביותר בנצרות, היתה באותם הרגעים בהם ירד ישוע כנער לטבול ...

פסטיבל כנרת לסרטי טבע ומסע יוצא לדרך זו הפעם השלישית
פסטיבל כנרת לסרטי טבע ומסע יוצא לדרך זו הפעם השלישית

הפסטיבל, אשר ייפתח בחמישי 23.3, ייערך בבית גבריאל ויתפרש על פני ארבעה ימים. בין השאר יכלול הפסטיבל סדנאות אמן, הרצאות, הצגות, סיורים ייעודיים, מופעים מיוחדים והופעות חיות. שילוב מושלם של נופש, טבע ותרבות

סיור סוף חורף באזור הכנרת
סיור סוף חורף באזור הכנרת

אוהבי היציאה לטבע מתחלקים לשתי קבוצות – אלו העומדים בפקקים בדרך לחרמון כדי לתפוס שאריות אחרונות של שלג ואלו העומדים בפקקים בדרך לדרום האדום מכלניות יפהפיות.  אנחנו בחרנו לצאת לטיול לכיוון אחר ואז לעמוד פחות בפקקים - יצאנו ...