תפריט עמוד

ולנסיה: מקבלים את פני האביב

בעיר הספרדית ולנסיה מקבלים את פני האביב בקולות תרועה, מדורות, תהלוכות וזיקוקים. וגם בשאר השנה יש הרבה מה לראות ולעשות כאן, ועכשיו, עם טיסות ישירות לוולנסיה, קל ופשוט מתמיד להגיע לעיר התוססת

חגיגות לכבודו של האביב נפוצות במקומות רבים בעולם, אבל בוולנסיה (Valencia) שבדרום ספרד מקבלים את בואו של האביב בדרך סוערת במיוחד. יותר משני מיליון איש נוהרים לעיר בכל שנה בחודש מרץ כדי להשתתף בחגיגות האש, Fallas. במשך חמישה ימים וחמישה לילות שכונותיה השלוות של העיר הנעימה הזאת מתמלאות בקולות נפץ, זיקוקי דינור, מדורות ותמרות עשן. 

גולת הכותרת של האירוע היא תהלוכת הדמויות המאפשרת חופש ביטוי וסאטירה חברתית אכזרית, אך עם זאת מופלאה. מדובר בתהלוכה ססגונית של כ-350 דמויות ענק מעיסת נייר (Ninots), שמעוצבות על ידי התושבים בדמותם של פוליטיקאים, שחקני קולנוע, לוחמי פרים ואישים מפורסמים. רגע השיא המרגש ביותר הוא בלילה האחרון, ליל האש (La Nit del Foc), כאשר ממלאים את הדמויות בזיקוקים, מציתים גפרור ומעלים אותן בלהבות אשר בוערות כל הלילה.


כיכר ברובע העתיק של ולנסיה. לצד הבניינים ההיסטוריים, העיר מציעה חופים נפלאים וחיי לילה תוססים

שיא נוסף במסגרת החגיגות הוא ה-Mascleta, מופע יומי ומחריש אוזניים המתקיים בכיכר איונטאמיינטו (Plaza Ayuntamiento) המרכזית, ואשר כולל זיקוקי דינור, נפצים, רקטות ושלל פיצוצים מכל הסוגים. בכל יום בשעה 14:00 המופע מתקיים בשכונה אחרת, כשהמטרה הנכספת היא פרס המופע המרשים והמרעיש ביותר… בנוסף לכל אלו, מתקיימים במהלך החגיגות עשרות אירועים, כגון מסיבות רחוב, תהלוכות, מופעי מוזיקה תחת כיפת השמיים, מלחמות שוורים ועוד.


בחגיגות האביב אפשר לראות ברחבי העיר בובות משעשעות המייצגות פוליטיקאים, שחקנים וידוענים 

איך הכל התחיל?
כבר במאה ה-18 היתה נהוגה מסורת הכנת הדמויות, כחלק מחגיגות יומו של ג'וזף הקדוש, פטרונה של ולנסיה, אשר מתקיים בחודש מרץ. יום לפני החגיגות היו נוהגים לתלות ממרפסות הבתים בובות סמרטוטים אשר סימלו אירוע או דמות הראויה ללעג. במהלך היום אספו הילדים והצעירים את הבובות, ובשעות הערב העלו אותן באש. למחרת בבוקר, ביום החג עצמו, הלכו כולם לכנסיות להתפלל למען הקדוש. במהלך השנים השתכללו הדמויות וכדי שכולם יוכלו לצפות בשריפתן, הוחלט כי ממדיהן יוגדלו עד כי הן הפכו ענקיות ובמקום להיות תלויות ממרפסות הבתים הן משתתפות בתהלוכות בעיר.  


נשים מקומיות בתלבושות מסורתיות במהלך תהלוכה בחגיגות האש 

מה עוד עושים בוולנסיה? 
ולנסיה, העיר השלישית בגודלה בספרד (אחרי מדריד וברצלונה), שוכנת לחוף הים התיכון ויש בה שפע של אפשרויות בילוי ואטרקציות לכל סוגי המטיילים והנופשים. החופים של ולנסיה הם מקום נהדר לבלות בו בימים שטופי שמש, עיר האומנויות והמדע מספקת שעות של עניין לכל המשפחה, חובבי כדורגל לא ירצו להחמיץ משחק של Valencia Club de Fútbol, הקבוצה העירונית שנמצאת בליגה הראשונה. מעבר לכל אלה, נעים לשוטט בכיכרות היפות, ללגום קפה בבית קפה מקומי ולהביט בעוברים והשבים, אוהבי האמנות ימצאו בעיר מוזיאונים מרתקים וחובבי השופינג יגלו שלל שווקים ומרכזי קניות מצוינים. ובלילה? גם אז לא תשתעממו לרגע, שכן חיי הלילה של ולנסיה סוערים ותוססים.


מבט מלמעלה על ולנסיה השוכנת לחוף הים התיכון 

בין המקומות שלא כדאי להחמיץ: רובע דל כרמן העתיק (Barrio del Carmen), המוזיאון לאמנויות היפות שבגני ריאל (Jardines del Real), קתדרלת פוארטה דל פאלאו (Puerta del Palau). מומלץ גם לנסוע צפונה מעיר לכיוון קוסטה דל אזאהאר, אזור של אתרי נופש שלווים והעיירה העתיקה סאגונטו. 

איך מגיעים?
בעבר היה צריך לטוס למדריד או לברצלונה ומשם להמשיך ברכב או ברכבת לוולנסיה, באביב 2016 נפתח קו טיסות ישירות בין ישראל לוולנסיה. הטיסה, האורכת כארבע שעות וחצי, הופכת את הביקור בעיר לפשוט וקל במיוחד.


עיר האמנויות והמדע, קומפלקס מרתק של מוזיאונים והיכלי תרבות

איפה לנים ומה אוכלים? 
בוולנסיה יש מבחר גדול של אפשרויות לינה, מפנסיונים משפחתיים נעימים ועד מלונות חמישה כוכבים מפוארים. אפשר בהחלט למצוא מלונות מצוינים של שלושה וארבעה כוכבים באזורים מרכזיים, ברמה טובה ובמחירים נוחים. ולגבי האוכל, כמו שיודע כל מי שטייל בספרד, הספרדים אוהבים לאכול והאוכל שלהם מתאים מאוד גם לחיך הישראלי. כיוון שוולנסיה שוכנת על חוף הים התיכון, דגים ומאכלי ים הם חלק מרכזי בתפריט המקומי. אחת הדרכים הטעימות לנסות את הדגה הטרייה היא במנת פאייה – תבשיל קדרה המבוסס על אורז, ירקות ותוספות שונות כמו מאכלי ים, דגים או בשר.  

 

קטלוניה: מסע תרבותי

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.